Ynt: difransiyel kilidi inislerde faydalı mıdır ?
ismail_17 link=topic=66743.msg758422#msg758422 date=1373883139' Alıntı:
Çok nadir ve zor bir durum olduğu için pek videosu olmaz , genelde sonu devrilme veya yoldan çıkma ile sonlanır benim çiftliğin önünden dik bir yol geçer, ben orada seyrederim heryıl birkaç olay , ROMORKYADA ROMORKLAR TRAKTÖRE ÇOK AĞIR GELİP AŞAĞIYA DOĞRU İTMESİ GEREK TRAKTÖR KONTROLDAN ÇIKMASI ROMRKLARI TUTAMAZ HALE GELMESİLAZIM.belki vardır paylaşan olur.
Benim anlamadığım freni tutan bir traktörün niye kilidine basılsın?
İyi birşey olsa traktör fabrikası tavsiye etmezmi ?
Kamyonlardada kilit sistemi var niye inişlerde hiç kullanmazlar?
Benim yukarıda paylaştığım videolarda traktörler şetıllı ve düğmeli kilitli niye şetılı geriye alıp diferansiyeli kilitleyip o şekilde traktörü durdurmazlar debriyaj balatasımı aşınır?
Diferansiyeli kilitli traktör iki tekeride eşit döndüğü için sağa sola zor döner, inişte viraj varsa nasıl dönecek?
Kilit sistemi kullanmayanlar, bende iki defa bir fiatta birde tümosan da kilıtten ( aynımartı kırmak ve istavroz pimlerini bozmak )arıza gördüm neden kullanmazlar?
Diferansiyel kiliddi inişte kullanmak içinmi yapılmış merak ediyorum.
frene basarsan kayarsın Tokezler alır goturur senı asağı kılıd ıkı lastıgı aynı devırde dondurdugu ıcın fren gorevi goruyor.
.İyi bir sey, fakat fabrıka bole bır olayı tasvıp etmez TAsvıp ettıgı Romorka Fren koyulmalıdır der. ( yanı olayı o derece tehlıke anına getırmeyın der )
kamyonlarda yuk 2 dıngıl ve o 2 dıngıldede 4 yanı 8 lastık var ıkıncısı yuk 8 lastıge bınıyor yanı yere yapısıyor lastıkler frene basınca durur kaymaz kı bunu traktorun lastıgının ıcıne doldurulmus su gıbı dusun
traktorun frenıyle debrıyaj balatasını hıc bı alakası yok
difrensıyel kılıdı saga veya sola donuslerde cekıceksın allala ya abı gereksız sorular sormussun
difrensıyel kılıdı camurda veya kurakta yuklu ıken tek teker patinaja dusunce ıkı tekeride aynı devırde donduruyor ınıslerde de faydası yukarıda anllatıgım gıbı oluyor !!!
kılıdın ıcındekı dıslılerın kırılması aşırı zorlanmaktan kaynaklanmaktadır.
Abi sorularını soru cevap seklınde cevaplamaya calıstım bak romorkuna 10 ton at cık bır dık yamaca senın motor 4x4 onu 4x2 ye al tmm mı sonra bayırdan asagı ınerken bır frene basıp ın bırde agır vıtesde kılıde basıp ın bakalım hangısınde kolay iniceksın eger frene basarsan sonuc kotu olabılır motor tokezler kayar kılıde basıp ınersende motor ıkı teker aynı devırde donecegınden tokezlemez oda bı fren gorevi gorup motorun kompresoruyle ınersın agır vıteste !! anlş-*s bunu karda arac kullanmaya benzetebılırız ne derler USTA ŞÖFÖRLER FRENE BASMA !!!! TAK 1 . vıtese rolantıde ın bunun gıbı mesela anlş-*s
Karda frene basınca ne oluyor ?? duran var mı varsa soleyın bana ;D