Eğer yük traktörün kapasitesini aşmış ise, bilenler bilir , romork traktörü kontrolsuz itiyorsa , tekerlekler çok hızlı biçimde tersine geri, geri, döner.
Bu anda yapılacak en önemli iş traktörü dengede , kontrolde, tutabilmek, fiziksel olarak arkadaki ağırlık , yük , taraktörün ağırlığını, kapasitesini aşmış ise, artık yapılacak iş
yükün romorkun önünde traktörü devirmeden dengede tutabilmek sakince hızını duruma göre ayarlamak ve yükün önünden gerektiği gibi kaçmak,
bu aşamda kilit yada fren sisteminin yardımcı olacağını sanmıyorum çünkü traktör kontroldan çıkmıştır noo*-*- kilit kasıntı yapar tekerleklerin kaymasına yardımcı olur
artık iş sürücünün kabiliyetine ve tecrübesine kalır zemin ister toprak ister asfalt olsun
yolun durumuna göre yükün önünden uygun hızda kaçmak ve direnmemek önemli direndikçe kayar ve tutunamaz.
Traktörün ağırlığını arttırmak, yararlı lastiklere su doldurmak , ağırlık eklemek yaralı
çift çeker traktör çok avantajlı .Ama su traktöre büyük zarar,defransiyeli bozuyor, lastiği tam olarak ful doldursanız bile içeride su sallanır dişlileri çabuk bozar
İnişte en önemli yardımcı romork freni, traktörün kaymaması için traktöre basan tek dingilli romorklar
Çıkarken kendimize güvenelim inerken güvenmiyelim çünkü dönüşü yok traktörü devirmiş romorklar önünde yuvarlarken gördüm bir kaç defa
yük seni yenmiş ise yapacak birşey yok. En güzeli işi oraya getirmemek,
sonu kötü olabilir kilitte kurtarmaz frende uyy-*s