Arkadaşlar Deutz 5 serisi Nh a göre her açıdan çok üstün. Geçen hafta tarlayı Nh Tr 5 serisi ithal 100 hp ile tesviye yaptık bi arkadaşımızın traktörü ve kendisi dahi benimkini inceledi gerek kabin ve malzeme kalitesi ve gerekse commonrail motor teknolojisi çok üstün dedi. Nh ithal ve iveco motor var onlarda ama commonrail karşısında son derece geri ve performansı düşük. Bana kendisi bizzat tarlada uygulamalı gösterdi bunu. Ve yakıt da baya fazla
TR5.95 100 hp 407 n.m. , TR5.105 107 hp 440 n.m. ile 5110C motor gücüne yakındır.Bir arkadaşta T5.115 114 hp 460 n.m. aldı.180 000 TL ye alındı.60000 Euro;280 000 TL, 5110C , işletme maliyetleri karşılaştırması yapalım.Konfor için 100 000 TL veremeyiz, herkesin fikrine saygılıyım, biraz gelenekçi ve mekanik sever olabilirim.30 yıldır sahada çalışan akrabalarım var.Toprak işlemelerinde ağır tip, ana motor tercih etme özgürlüğümüz var.Toprak yapısı kumsal, kayransa hafif tip ana motor tercih edilebilir fakat etli toprak yapısında bize uymuyor, yeri geliyor yağışa yakalanırsak motor arazide yürümüyor.
Lastik havası,Almanya'da tarım konusunda hoca ne dedi, yakıtlar çok fazla değişmedi, motorlara tork ve güç bandları geldi, motor karakteri değişti, ayrıca üst serilerde Power Bulge, ek güç arttırımı bulunuyor.Şoför yakıtları %26 etkiliyor, diyor.En az yakıt tüketim bölgesi içinde devir kullanıyor mu? Motor yükünü ne kadar veriyor? Ekipman uyumlu mu? Motora az devir verince az yakacak sanan çok, yapılan işe göre az yakan motor bakmalıyız.
Her çeşit motor inceledim,motor,şanzıman, kuyruk mili verimlilikleri v.s. ince detayları bilirim.
250 000 bandını konuşuyoruz, TR6.130 120+20 hp 576 n.m. ,5120C 118 hp 460 n.m. Motor tork güç eğrilerinide foruma yansıttım.TR6 da 1600-2200 güç bandı var, 6000 kg, işletme maliyetleri iş gücü kıyaslaması yapalım.50 dekar arazi işlemeyecek.
Zaman ne gösterir bilemem, fakat an itibariyle tercihimi güçlü motordan yana kullanıyorum.Alacak arkadaşımızın işi çoktur.