Şu cevap ile kendin cevap vermişin abi kendin sorduğun soruya
Bizim Kayseride Eski JD bayisi Deutz Bayiliğine geçtiği için eli çok güçlü çerez gibi satıyor adamlar esnaf özelliklede kayseri esnafı ( Bendede 4065E serisi var 135'lik ile değiştim )
Köyümüzde 5100G 5115G 5090G 2 adet 420 Agrofarm 3adet Agrolüx 410 3 Adet 4065 3 adet Same dorado 75 var
Bölgedekiler bende dahil sezonda max 3 ton mazot ile 1 sezon geçirirler max 1200 dekar kuru tarım ile uğraşılıyor ve bu kişiler için 1 traktör ya rektefiye dönemine gireceği zaman değiştirme kararı verirler yada borcu takla attırmak için başka çareleri yoktur çünkü. Sulu tarım ile uğraşan çiftçilerin altında en çok burada t6000 serisi ve MF'nin 6000 serisi görülür. Kendimde dahil Deutz bölgemizde ki diğer markalara göre %25- 30 Aralığında yakıt sarfiyatında daha makul rakamlar ile sezon sonunda mazotcuya gitmemizi sağlıyor Lakin..
İşte En büyük Lakin aldıktan sonra isteklere cevap verememe ihtimali,kronik arızalı çıkma ihtimali vs.vs. sonucunda farklı marka arayışına girdiğiniz anda %25-30'luk kar ettiğinizi düşündüğünüz mazot parasının kaç katını fark olarak ödeyeceğiniz aşikar. 2.El Piyasası zayıf olan markaları yine o markadan tercih yapmadığınız sürece zarar büyük olur hoş bayi ürününü yüksek alıyo gibi görünürken yenisinede ekleme yapar.
Yanlış anlama abi senin gibi filo sahibi bir işletmenin sezon sonu altını çizdiği zaman 10 bin ile 20 bin tl çıkan farkın mazot farkını düşürmek yerine sürekli filo güncellemesi yapmasının daha mantıklı olacağından yanayım 2 Td110 yerine 1 Adet daha 7000 serisi veya daha farklı ekipman kombinesi oluşturması daha mantıklı
Ustadim ben soyle diyeyim bizim hesaba gore 20.000 tl yi gecer yakit tuketimi , bu traktorler ara isciligi yapiyor , zaten 2 tane 7000 serisi traktorum var kombine ekim yaptim ancak iyi sonuc alamadim . Yani araya girecek traktor lazim .