OkayKANGAL link=topic=43957.msg408075#msg408075 date=1306498565' Alıntı:ama konudaki ' ben cer dişlisi olan traktöre binmem ' lafını ben çözemedim . demekki arkadaş harika bir mekanik hisse sahip helal olsun bana biraz işgüzarlık gibi geldi ....
kulmurat2001 link=topic=43957.msg761724#msg761724 date=1374970570' Alıntı:cer dişlisi her ne kadar tork kazandırsada traktörün hızınıda keser. misal cer dişlisi olan traktör boşa sallanırsa rampa aşağıda traktör daha yavaş kalır. ve ileriki yıllarda gürültülü çalışır. dezavantajları bunlar
Bence konudaki kişi cer dişlisi olan motora binmem, derken sistem eski olduğu için demiştir. Yerli case, ve nh, lerde kullanılıyor bu sistem hala değişmedi.qarizmatiqa link=topic=43957.msg407893#msg407893 date=1306472949' Alıntı:dün case jx 100 sipariş eden bir abim abim yanıma geldi, bu traktörlerde cer dişlisi varmış sen beni neden uyarmadın ben cer dişlisi olan motora binmem dedi şaştım kaldım, bu dişli nedir ne işe yarar neden koyulmuştur avantajları dezavantajları neler?
ismail_17 link=topic=43957.msg761729#msg761729 date=1374974591' Alıntı:Bence konudaki kişi cer dişlisi olan motora binmem, derken sistem eski olduğu için demiştir. Yerli case, ve nh, lerde kullanılıyor bu sistem hala değişmedi.
Aynı markaların ithalleri düz aks , iyi bir şey olsaydı ithal markalar tekerlekten cerli üretilirdi. Yerli nh , ve casenin kaporta motor güzel değişiklikler geçirdi ,üretim kaliteside güzel fakat hala bu sistemi bırakmadı.
Fuarlarda galerilerde bakın başka traktörde varmı bu sistem. Tekerlekten cerli olunca aks kısa oluyor merkezleri aynı hizada olmadığı için ortası ekli dingil gibi dolayısı ile ağır yüklerde bozulma ihtimali yüksek.
Tümosan da fıat patenti ile üretiliyor ama yerli fıat daha önce üretime başladığı için daha önceki teknolojiyi almış.
Tümosan , yerli fıat tan çok daha sonra üretime başladığı için fıat 780 modelinden üretılmiş oda bilindiği gibi düz aks şimdiki L 95 , TL 100 gibi .
Konudaki kişi yerli yerli case nin diferansiyelini beğenmemsi bence bundan.Oda gitsin ithal alsın
Ben tümosanın nh , nin ithal serileri ile aynı olduğunu biliyorum vede iki yorumumda da bahsettimtumosannn link=topic=43957.msg761731#msg761731 date=1374975070' Alıntı:Ama tumosanlardada cer var içten cerlıymıs ıtallerde cerlıdır onlarda abi anlş-*s
Yuklede bır alakası yok ;D noo*-*-
güneşle planeti biliyordum şu pinpon olayını bıraxz daha açabilir misintumosannn link=topic=43957.msg761711#msg761711 date=1374967110' Alıntı:güneş dişli planet dişlinini diğer adıdır ama cer dişlisi bununla aynı olması gerekıyor ama tam bır bılgım yok bazı motorlara pinyon koyalar bazılarınada cer ama cer daha ıyı patınajı onluyor ve traktorun kompresor yapmasını saglıyor.
qarizmatiqa link=topic=43957.msg761764#msg761764 date=1375002781' Alıntı:güneşle planeti biliyordum şu pinyon olayını bıraxz daha açabilir misin
240 da cer yok bıldıgım kadarıyla ok-*-syeniçiftçi link=topic=43957.msg764592#msg764592 date=1375773550' Alıntı:Cer dislisi difyansiueli ve aks i rahatlatir ariza vermesini onler ama fiatlardaki cer cok eski sistem aks icinde olanlar ve on aks lerdeki gibi aksin ucumda kutu seklinde olanlar kanaatimce daja iyi daha sorunsuz cersiz olan motorlardasa pek bi sorun ciktigini gormedim ornegin 240 ferguson gibi ve steyr cer dislisi olmasina ragmen kolay bi sekilde difransiyel dagitir cer dislisinin dez avantaji biraz motoru tutar baskada eskidiginde rulmanlari bosluk yapar bol bol kece bozar yagi disari verir rulmanlari degisti ginde duzelir iste boyle bildigim bu kadar
Bu dıslıyı kotmalarının sebebı motorun agırlık merkezini öne doğru kaydırmak boylelıkle arkada daha fazla yuk tasıya bılıyor hıdrolık kollarıyla tarlada calısırken ekıpman asılınca on agır gelıyor ve kalkmıyor ve tekerler daha ıyı tutuyor yanı kısacası agırlık merkezinin one kaydırılıp arka kolların merkezden ozak olması ıle bırlıkte arka tekere bınen yuk fazlalasıyor ve tekerlerdekı surtunme kuvvetı fazlalasıyor patınaj onlenıyor!!!!
yanlışınız var, cer dişlisi olmayan traktör yoktur, yoksa ki traktör taksi gibi hız yapar. hızı azaltmak ve gücü artırmak için her motorda vardı, fiatlarda dış tarafta, diğer motorlarda iç taraftadır genellikleYnt: cer dişlisi nedir ne işe yarar ?
td 85 de var mesela...difransiyalden güç alan akslar direk olarak tekere değilde bu cer denilen dişliye aktarır hareketini.cer dişlisi ise tekere bağlıdır ve teker dönüş hareketini bu cer denilen dişliden alır...kimisi gereksiz diyor,kimisi patinaj etmesini engelliyor diyor.... ama ne için bu dişliyi koyduklarını ben de tam olarak bilmiyorum.....masseylerde,john deerelerde bu dişli yok mesela...case new holland kullanıyo...
Frene 40 kg basınç uygularsan onu 80 olarak algılıyorYnt: cer dişlisi nedir ne işe yarar ?
var ama ne işe yaradığını bilmiyorum )))