cer dişlisi nedir ne işe yarar ?


Ynt: cer dişlisi nedir ne işe yarar ?

yük çeken bütün ağır iş makinalarında cer dişlisi bulunur yoksa çok seri olur yük çekemz bide zayıf olur aks sı keser
 
Ynt: cer dişlisi nedir ne işe yarar ?

OkayKANGAL link=topic=43957.msg408075#msg408075 date=1306498565' Alıntı:
ama konudaki ' ben cer dişlisi olan traktöre binmem ' lafını ben çözemedim . demekki arkadaş harika bir mekanik hisse sahip helal olsun :) bana biraz işgüzarlık gibi geldi ....

cer dişlisi her ne kadar tork kazandırsada traktörün hızınıda keser. misal cer dişlisi olan traktör boşa sallanırsa rampa aşağıda traktör daha yavaş kalır. ve ileriki yıllarda gürültülü çalışır. dezavantajları bunlar
 
Ynt: cer dişlisi nedir ne işe yarar ?

kulmurat2001 link=topic=43957.msg761724#msg761724 date=1374970570' Alıntı:
cer dişlisi her ne kadar tork kazandırsada traktörün hızınıda keser. misal cer dişlisi olan traktör boşa sallanırsa rampa aşağıda traktör daha yavaş kalır. ve ileriki yıllarda gürültülü çalışır. dezavantajları bunlar

hızı keser evet gorultuyle alakası yok cerın anlş-*s massey lerın bazı serılerınde varmıs gunes dişli bazılarında yok mısal 240 da yok sanırım bayır asagı kompresoru yok hızı fazla arkası cerlı olan motora bınmem demesı nın sebebı sanırım cok duz arazı ıslıyor cerlı motor yavas gıdecegınden dolayı demıs olabılır. anlş-*s
 
Ynt: cer dişlisi nedir ne işe yarar ?

qarizmatiqa link=topic=43957.msg407893#msg407893 date=1306472949' Alıntı:
dün case jx 100 sipariş eden bir abim abim yanıma geldi, bu traktörlerde cer dişlisi varmış sen beni neden uyarmadın ben cer dişlisi olan motora binmem dedi şaştım kaldım, bu dişli nedir ne işe yarar neden koyulmuştur avantajları dezavantajları neler?
Bence konudaki kişi cer dişlisi olan motora binmem, derken sistem eski olduğu için demiştir. Yerli case, ve nh, lerde kullanılıyor bu sistem hala değişmedi.
Aynı markaların ithalleri düz aks , iyi bir şey olsaydı ithal markalar tekerlekten cerli üretilirdi. Yerli nh , ve casenin kaporta motor güzel değişiklikler geçirdi ,üretim kaliteside güzel fakat hala bu sistemi bırakmadı.
Fuarlarda galerilerde bakın başka traktörde varmı bu sistem. Tekerlekten cerli olunca aks kısa oluyor merkezleri aynı hizada olmadığı için ortası ekli dingil gibi dolayısı ile ağır yüklerde bozulma ihtimali yüksek.
Tümosan da fıat patenti ile üretiliyor ama yerli fıat daha önce üretime başladığı için daha önceki teknolojiyi almış.
Tümosan , yerli fıat tan çok daha sonra üretime başladığı için fıat 780 modelinden üretılmiş oda bilindiği gibi düz aks şimdiki L 95 , TL 100 gibi .
Konudaki kişi yerli yerli case nin diferansiyelini beğenmemsi bence bundan.Oda gitsin ithal alsın :)
 
Ynt: cer dişlisi nedir ne işe yarar ?

ismail_17 link=topic=43957.msg761729#msg761729 date=1374974591' Alıntı:
Bence konudaki kişi cer dişlisi olan motora binmem, derken sistem eski olduğu için demiştir. Yerli case, ve nh, lerde kullanılıyor bu sistem hala değişmedi.
Aynı markaların ithalleri düz aks , iyi bir şey olsaydı ithal markalar tekerlekten cerli üretilirdi. Yerli nh , ve casenin kaporta motor güzel değişiklikler geçirdi ,üretim kaliteside güzel fakat hala bu sistemi bırakmadı.
Fuarlarda galerilerde bakın başka traktörde varmı bu sistem. Tekerlekten cerli olunca aks kısa oluyor merkezleri aynı hizada olmadığı için ortası ekli dingil gibi dolayısı ile ağır yüklerde bozulma ihtimali yüksek.
Tümosan da fıat patenti ile üretiliyor ama yerli fıat daha önce üretime başladığı için daha önceki teknolojiyi almış.
Tümosan , yerli fıat tan çok daha sonra üretime başladığı için fıat 780 modelinden üretılmiş oda bilindiği gibi düz aks şimdiki L 95 , TL 100 gibi .
Konudaki kişi yerli yerli case nin diferansiyelini beğenmemsi bence bundan.Oda gitsin ithal alsın :)

Ama tumosanlardada cer var içten cerlıymıs ıtallerde cerlıdır onlarda abi anlş-*s

Yuklede bır alakası yok ;D noo*-*-
 
Ynt: cer dişlisi nedir ne işe yarar ?

tumosannn link=topic=43957.msg761731#msg761731 date=1374975070' Alıntı:
Ama tumosanlardada cer var içten cerlıymıs ıtallerde cerlıdır onlarda abi anlş-*s

Yuklede bır alakası yok ;D noo*-*-
Ben tümosanın nh , nin ithal serileri ile aynı olduğunu biliyorum vede iki yorumumda da bahsettim

benim anlatmak istediğim cer dişli tekerlek tarafında olursa aks kısa olur ağır işlere yüke uygun olmaz

traktörün yükü arkada ekıpmanı arkada arkanın yükünüde bu aks taşıyor tekerlek tarafından cerli diferansiyeller bu yüzden artık pek kullanılmıyor.

http://ressim.net/b/out.php/i5388985_sany0048.jpg

Fotoda aksın boyuna baksana bir karış, cere kadar cerden sonra aks mıli devam ediyor içeri kadar.
Ama cesenin , nh ,nin ithalleri düz aks tümosanda düz aks erkunt ta düz aks mf de düz aks.
Cerin tekerlek tarafında olması aks milni ikiye bölüyor ekli gibi oluyor demek istediğim bu .
 
Ynt: cer dişlisi nedir ne işe yarar ?

tumosannn link=topic=43957.msg761711#msg761711 date=1374967110' Alıntı:
güneş dişli planet dişlinini diğer adıdır ama cer dişlisi bununla aynı olması gerekıyor ama tam bır bılgım yok bazı motorlara pinyon koyalar bazılarınada cer ama cer daha ıyı patınajı onluyor ve traktorun kompresor yapmasını saglıyor.
güneşle planeti biliyordum şu pinpon olayını bıraxz daha açabilir misin
 

Ynt: cer dişlisi nedir ne işe yarar ?

Cer dislisi difyansiueli ve aks i rahatlatir ariza vermesini onler ama fiatlardaki cer cok eski sistem aks icinde olanlar ve on aks lerdeki gibi aksin ucumda kutu seklinde olanlar kanaatimce daja iyi daha sorunsuz cersiz olan motorlardasa pek bi sorun ciktigini gormedim ornegin 240 ferguson gibi ve steyr cer dislisi olmasina ragmen kolay bi sekilde difransiyel dagitir cer dislisinin dez avantaji biraz motoru tutar baskada eskidiginde rulmanlari bosluk yapar bol bol kece bozar yagi disari verir rulmanlari degistiginde duzelir iste boyle bildigim bu kadar :D
 
Ynt: cer dişlisi nedir ne işe yarar ?

yeniçiftçi link=topic=43957.msg764592#msg764592 date=1375773550' Alıntı:
Cer dislisi difyansiueli ve aks i rahatlatir ariza vermesini onler ama fiatlardaki cer cok eski sistem aks icinde olanlar ve on aks lerdeki gibi aksin ucumda kutu seklinde olanlar kanaatimce daja iyi daha sorunsuz cersiz olan motorlardasa pek bi sorun ciktigini gormedim ornegin 240 ferguson gibi ve steyr cer dislisi olmasina ragmen kolay bi sekilde difransiyel dagitir cer dislisinin dez avantaji biraz motoru tutar baskada eskidiginde rulmanlari bosluk yapar bol bol kece bozar yagi disari verir rulmanlari degisti ginde duzelir iste boyle bildigim bu kadar :D
240 da cer yok bıldıgım kadarıyla ok-*-s
 
Ynt: cer dişlisi nedir ne işe yarar ?

ayna dislisini son dişli olmaktan kurtarak ayna mahruti arizasini neredeyse kaldirir sonuç olarak difrensiyelin daha güçlü ve uzun ömürlü olmasıni sağlar
 
Cevap: Ynt: cer dişlisi nedir ne işe yarar ?

Bu dıslıyı kotmalarının sebebı motorun agırlık merkezini öne doğru kaydırmak boylelıkle arkada daha fazla yuk tasıya bılıyor hıdrolık kollarıyla tarlada calısırken ekıpman asılınca on agır gelıyor ve kalkmıyor ve tekerler daha ıyı tutuyor yanı kısacası agırlık merkezinin one kaydırılıp arka kolların merkezden ozak olması ıle bırlıkte arka tekere bınen yuk fazlalasıyor ve tekerlerdekı surtunme kuvvetı fazlalasıyor patınaj onlenıyor!!!!

Bence doğru ayriyeten bu faydası da artı olarak var
 
Arkadaslar isin biraz fiziki yonu ile ilerleyelim ceer disli farkli reduktorlu kovan biraz daha farklidir ceer dislisiz traktor eski kurukovan dedigimiz ford 3000 240 135v148 ler vs diger yuksek guc ve degisik aksli traktorlerde ceer disli vardir cer disli neye yarar bir makara dusunun insaat makarasi onunla 100 kg yuku insaata sirtinizda tasimaktan daha rahat cikarabilirsiniz ve ipe dusen agirlik 50 kg olur yani traktorlerde motordan sanzumandan gelen gucu korur daha iyi iletimini saglar gelelim reduktorlu kovan ceer sistemine aranizda begenmeyen arkadaslar var herkesin fikrine saygi duyarim fakat bu konuyuda soyle izah etmek isterim turk ciftcisinin bilinen iki efsane traktor modelini ornek alalim fiat ve mf fiatlar masseylere nazaran hep daha ufak motorlu ve kalipsiz olurlar. Motor tork egilimi fiatlarda daha dusuk seviyelerdedir mf ye gore peki fiat bu ufak yapisina rahmen neden masseyle boy olcusebilir ? ve cogu zamanda mf yi al assagi nasil eder fanatiklik olarak dusunmeyin yazdiklarim tamami ile acik ve herkez tarafindan biliniyor reduktor kovan sanzuman hizini 3 kat daha aza indirgeyip tekerlege aktarir yani fiat traktorlerin tork egilimi motordan daha az ciksada tekerlekten cikana dek daha fazlasi ile yere iletilir. Bu yuzdende bunu tasarlayan muhendis kisa piston etekli kisa kollu krank kollari ve krank sistemi uygulayarak motorun devrinden faydalanmislar ve daha az yakit ila fazla kuvvet hedeflemisler. Cekise nasil etki ediyor traktor sasesi kisa reduktorler arkaya uzanarak ayni zamanda traktorun tum agirlik kapasitesini kullanmasina olanak sagliyor. Cok uzun olan traktorlerdede agirlik merkezi ya on tarafa kayiyor yada ortada kaliyor yani kalibinin hakkini veremiyor fiattaki bu sisteminde bana gore tek dez avantaji essek gibi agir olmasi ayagi cok agir cabuk on kaldirmalar. Herkesin gorusu kendine goredir benim dusuncem bu yonde saygilar
 
Cerlerin amacı, ihtiyaç duyulan yüksek torku son noktada elde etmek ve bu sayede makinanın transmisyon ve şaft gibi ilk aktarma organlarına gelen yükleri düşük tutmaktır. Bu yüklerin düşük tutulması, elemanların kütle ve boyut olarak da küçülmesi anlamına gelmektedir. Bu sayede hem malzemeden, hem imalattan hem de kütleden tasarruf edilmiş olur.

Kaynak https://makineteknoloji.wordpress.com/cer-nedir/
 
Ynt: cer dişlisi nedir ne işe yarar ?

td 85 de var mesela...difransiyalden güç alan akslar direk olarak tekere değilde bu cer denilen dişliye aktarır hareketini.cer dişlisi ise tekere bağlıdır ve teker dönüş hareketini bu cer denilen dişliden alır...kimisi gereksiz diyor,kimisi patinaj etmesini engelliyor diyor.... ama ne için bu dişliyi koyduklarını ben de tam olarak bilmiyorum.....masseylerde,john deerelerde bu dişli yok mesela...case new holland kullanıyo...
yanlışınız var, cer dişlisi olmayan traktör yoktur, yoksa ki traktör taksi gibi hız yapar. hızı azaltmak ve gücü artırmak için her motorda vardı, fiatlarda dış tarafta, diğer motorlarda iç taraftadır genellikle
 
Distakinin disli boyutu daha buyuk olacagindan son dislide kucutlme orani daha fazladir yoksa son dislide okadar kucultmek icin kovanlar 2 kati buyuk olmasi gerekirdi amac sanjimani.seri tutup disli yükünu azaltmak planet olanlar yani ictekilerdekinde sanjiman stesi daha fazladir
 

Cer dişlisi torku arttırarak güç aktarma organlarını ve motoru fazla yorulmasını önler.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt