Ynt: cer dişlisi nedir ne işe yarar ?
Benim bildiğim bütün traktörlerin arka diferansiyellerinde cer dişli vardır
Yalnız fark şurada.
Yerleri farklı.
Aksın tekerlek tarafında olanlar , tekerlekten cerli, yerlı nh, ve fıat, ve özkan kardeşimizin paylaştığı fotoda olduğu gibi zetor, bunun iyi tarafı ve kötü tarafı vardır. Kötü tarafı tekerlek tarafında aks, cerde aktarma olur , aksın boyu cere, kadar olduğu için kısadır kısa aks boyu tercih edilmezse ağır yükte dayanıklı olmadığı düşünülür.
Diğerlerinde cer dişli içeride ayna mahruti tarafında. Aks, tekerlekten içeriye kadar bütün olduğu için daha çok kullanılır ve aksın , daha dayanıklı olduğu düşünülür.
Buna örnek yukarıda saydıklarımdan hariç bütün markalar kullanır bu sistemi .
Yani kısaca yerli nh, fıat, zetor, birde mercedes ünimog,da tekerlekten cerlı.
Diğerleri düz aks.
Ön diferansiyelde direksiyon oynak yeri dişli aktarma ( mafsalsız) olanlarda tekerlekten cer var, uzak doğu markalarında.
Bildiğim kadar.
Benim bildiğim bütün traktörlerin arka diferansiyellerinde cer dişli vardır
Yalnız fark şurada.
Yerleri farklı.
Aksın tekerlek tarafında olanlar , tekerlekten cerli, yerlı nh, ve fıat, ve özkan kardeşimizin paylaştığı fotoda olduğu gibi zetor, bunun iyi tarafı ve kötü tarafı vardır. Kötü tarafı tekerlek tarafında aks, cerde aktarma olur , aksın boyu cere, kadar olduğu için kısadır kısa aks boyu tercih edilmezse ağır yükte dayanıklı olmadığı düşünülür.
Diğerlerinde cer dişli içeride ayna mahruti tarafında. Aks, tekerlekten içeriye kadar bütün olduğu için daha çok kullanılır ve aksın , daha dayanıklı olduğu düşünülür.
Buna örnek yukarıda saydıklarımdan hariç bütün markalar kullanır bu sistemi .
Yani kısaca yerli nh, fıat, zetor, birde mercedes ünimog,da tekerlekten cerlı.
Diğerleri düz aks.
Ön diferansiyelde direksiyon oynak yeri dişli aktarma ( mafsalsız) olanlarda tekerlekten cer var, uzak doğu markalarında.
Bildiğim kadar.