Balya Makinaları Bağlama Grubu ve Olası Düğüm Hataları


Bağlama ile ilgili sıkıntıyı çok şükür çözdüm,
fakat; muz balya diye tabir edilen duruma bi çözüm bulamadım, özellikle yulaf balyalarında bu sıkıntı var, yakın yabayı tepeden pistona değecek kadar uzatmama rağmen balyaların büyük tekerden tarafı kısa ve gevşek oluyor,makinanın arkasından sol atarafı komple gevşeltmeme rağmen balya düzgün çıkmıyor.
Bu sorun; korunga, fiğ,bezelye ve otlarda olmuyor, yulafta düzeltemedim, derdime bi çare [MENTION=21067]sebazios[/MENTION]
hayırlı olsunmakinen görünce daynamadım Yılmaz da görür umarım
Balya makinası her traktörde farklı karakter sergileyebilir önce buna alışman gerek yaba ayarı kadar 1 vites yavaş yada hılı gitmeyi yada gazı biraz yükseltip düşürmeyi dene yulafta birde yabanın üzerindeki yay nasıl yumuşak yada gevşek gelir ise vazife yapamaz
balya makinesi olan bir arkadaşım ile yazdık bu yorumu kolaygelsin
 
Bağlama ile ilgili sıkıntıyı çok şükür çözdüm,
fakat; muz balya diye tabir edilen duruma bi çözüm bulamadım, özellikle yulaf balyalarında bu sıkıntı var, yakın yabayı tepeden pistona değecek kadar uzatmama rağmen balyaların büyük tekerden tarafı kısa ve gevşek oluyor,makinanın arkasından sol atarafı komple gevşeltmeme rağmen balya düzgün çıkmıyor.
Bu sorun; korunga, fiğ,bezelye ve otlarda olmuyor, yulafta düzeltemedim, derdime bi çare [MENTION=21067]sebazios[/MENTION]

Nail bey muz balya sorununuz yaba ayarlarından anladığım kadarıyla tepeden pitana değecek kadar uzattım diyorsunuz eğer oyle ise ve sorun devam ediyorsa ayarı yapamadiğıniz anlaşıliyor. Cozum yaylıkolun tepesindeki yağ basilan pimi sökün somun gibi çevirerek gevzetin tabi konra somunu gevsetip cevirin eger sorun cözülmez ise ben bu balyacıliği birakirim:)
Fiğe göre yulaflar bem daha uzun ve bibirlerine tutunmalar daha az oldugu için kayma yapar ve çatal uzak tarafi yeterince bezleyemez
 
Nail bey muz balya sorununuz yaba ayarlarından anladığım kadarıyla tepeden pitana değecek kadar uzattım diyorsunuz eğer oyle ise ve sorun devam ediyorsa ayarı yapamadiğıniz anlaşıliyor. Cozum yaylıkolun tepesindeki yağ basilan pimi sökün somun gibi çevirerek gevzetin tabi konra somunu gevsetip cevirin eger sorun cözülmez ise ben bu balyacıliği birakirim:)
Fiğe göre yulaflar bem daha uzun ve bibirlerine tutunmalar daha az oldugu için kayma yapar ve çatal uzak tarafi yeterince bezleyemez
yedirici yabanın,en sütündeki pimi çıkartıp yaylı kolu uzatıyorum, yaba besleme yaptığında yukarı çıkarken pistonun üst kısmı yabaya çarpıyor ve onu çarpmayacak hale getirip sıktım.
Yinede beslemede sıkıntı var balyanın büyük tekerden tarafı dolmuyor, bıçaktan tarafı çok fazla dolup ipin kopmasına bile neden oluyor.
Bayram sonu kendi yulaflarım var, o zaman her şekilde denemeyi planlıyorum, hatta tam tersini uygulayıp yine deneme yapıcam.
Acaba devir düşükmü geliyor? MF 276 Gold ta 1700 motor devrinde çalıştırıyorum, ürün az gibi bir problem yok, aksine çok fazla.
 
yedirici yabanın,en sütündeki pimi çıkartıp yaylı kolu uzatıyorum, yaba besleme yaptığında yukarı çıkarken pistonun üst kısmı yabaya çarpıyor ve onu çarpmayacak hale getirip sıktım.
Yinede beslemede sıkıntı var balyanın büyük tekerden tarafı dolmuyor, bıçaktan tarafı çok fazla dolup ipin kopmasına bile neden oluyor.
Bayram sonu kendi yulaflarım var, o zaman her şekilde denemeyi planlıyorum, hatta tam tersini uygulayıp yine deneme yapıcam.
Acaba devir düşükmü geliyor? MF 276 Gold ta 1700 motor devrinde çalıştırıyorum, ürün az gibi bir problem yok, aksine çok fazla.

Muz Balya:

Sorunun olası nedeni yüksek ihtimalden düşük ihtimale aşağıdakiler:

1-) Yaba kolu ayarsız.

Balyanın (arkadan bakınca) sağ tarafı uzun ise götürücü yaba beslemeyi çok "geri" yapıyor demektir.

Çözüm:
Yedirici yabayı tutan yaylı kolu "uzatmak".

Nasıl?
- 1 adet boru anahtarı al
- Yaylı kolun yabaya bağlı olduğu yerdeki, daha dogrusu çatallı somunun dibinde bulunan (34 numara olması lazım) büyük kontra somunu gevşet.
- Yaylı kolun diğer ucunda bulunan, yarıklı pim ile sabitlenmis büyük somunu (o da 34 numara olması lazım) saat yönünün "tersine" çevir. (Yani gevşet)
- Bunun sonucu yayli kol, uç kısımda bulunan çatallı somundan çıkacak ve yabanın ucu ileri doğru gidecektir.
- Yalniz yayli kolu 5-6 dis uzatmakla ayar tutmaz. Kolu en az 4-5 cm uzatın.

Resimdeki problemin sebebi ve çözümü %90 ihtimal ile yukarıdaki durumdur.

%10 ihtimal ise aşağıdaki:

2-) Balık gözü balya tutucular aşınmış yada düşmüş.
Pistonun ittiği otun/samanın geri gelmesini engelleyen, balya kanalinda, pistonun ilerisinde, bağlama grubunun hemen hemen alt tarafından bulunan, sağlı sollu olmak kaydı ile 2 adet 'balık gözü balya tutucu' vardır. 15-20 liralık olan bu tutuculardan biri aşındığı yada düştüğünde, yaba kolundan ne kadar ayarlarsanız ayarlayın balya yamuk çıkar.

Çözüm: Balya Tutucuları yenilemek.

Tanımayanlar için 'balik gozu balya tutucu':

u6y3y8ev.jpg



Nasıl değiştirilecek?
- Makinanın içindeki tüm sapı/otu boşaltın.
- Bayla tutuculari bulun, somun ve civatalari ile birlikte yenileri ile değiştirin.

Not: bir tanesi dusmus bile olsa muhakkak 2 ' sini birden değiştirin. Ancak öyle randiman alabilirsiniz.

Yamuk balya/muz balya çıkmasının farklı nedenleri de mevcuttur ama yukarıdaki resimde görülen sorunun nedeni kesinlikle yukarıda saydığımız 2 sebepten biridir.[/QUOTE]

Önemli not: Yukarıdakilere ek olarak yabanın pistona çarpma nedeni "sente ayarsızlığı". Yaba ayarlandıktan sonra mutlaka sente ayarı yapılır ve pistonun yabaya çarpma ihtimali ortadan kaldırılır.

Sente ayarı, piston ile "yaba, iğne ve bağlama grubu" gibi diğer aksamların senkronize (uyum içinde) çalışmasını sağlayan ayardır. Yabalar, iğneler ve bağlama grubu ile ilgili bir onarım / parça değişimi söz konusu ise, işlemin en sonunda "mutlak" olarak sente ayarı yapılarak işlem tamamlanır. Aksi halde ilk çalıştımada ( pistonun yabaları dağıtması, iğneleri ya da iğne krankını dağıtması, bağlama grubunu dağıtması gibi) hiç de hoş olmayan manzaralarla karşılaşılabilir.

Kısaca bozuk sente ayarı tehlikelidir. Bu nedenle piston ile yabaların tehlikeli şekilde yakınlaşması ya da hafifçe birbirlerine çarpması/değmesi söz konusu ise acil olarak sente ayarı yapılmalıdır. Senin yaptığın yaba ayarında piston ile yabanın birbirine yaklaşması (ya da çarpması) sente ayarının (bozuk olmasa dahi) kaçık olduğunun göstergesi.

Not: Nail Abi, devrin 540-570 arasında tutulmasını tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: nailyetek
Bu sorun çok hafiften benim makinamdada var.bendeki olay iplerin bşrinde herhangi Bi gevşeklik yok.balya her iki ip tarafında da dolu tok oluyor.sadece kulağın biri hafiften fazla duruyor.ağırlık sıkılık satış sorunu yaşamıyorum ama akla takılıyor bazen.sıkılıkta sorun olmadığı için iğne ayarlarından şüpheleniliyorum.iğne burnu karşı tarafa göre hafif geri veya ileri bakarsa ileride kalan iğne saplanırken daha fazla kenar bırakabilir
 
Cevap: Ynt: Balya Makinaları Bağlama Grubu ve Olası Düğüm Hataları

balyamakinasisenteayari.jpg

Piston ana hareket kolu(ağırlığın takılı olduğu) tam yukarıda yukarıda, aşağıya soğru baktığınız tam dik konumda olcacak.

2. numaralı bağlama hareket dişlisindeki 17 lik civataları lokma anahtar ile söküyoruz
1. numaralı balya ayar kolunu tam yukarı kaldırıyoruz.
böylece 3 numaralı dil tam boşa çıkmış oluyor.
2 numaralı bağlama hareket dişlisini sola doğru çeviriyoruz. tam tur yaptığında otomatik hareket kampanasının içindeki yaylı mandaldan çıt diye ses gelmesi lazım. ses geldiği an çevirmeyi bırakıyoruz deliklerin denk gelip gelmediğine bakıyoruz.
2-3 kez dişliyi çevirip 17 li civataların deliklere denk gelip gelmediğine bakalım.delikler denk geliyorsa civataları takıp sıkıyoruz.
daha sonra 3 numaralı dili elle bastırıp, 1 numaralı balya ayar kolunu aşağıya indiriyoruz.
makina çalışmaya hazırdır.

eğer 17 lik civataları sıktığımız delikler tam denk gelmiyorsa:
- piston ana hareket kolunun tam dik olup olmadığına bakıyoruz
-4 numaralı iğne kolu balata diskinin bilyalı mandala tam dayanıp dayanmadığına bakıyoruz. (buradaki konum doğru)
daha sonra yukarıda belittiğim adımları tekrarlıyoruz.

Şu mesajda ki fotoğrafı günceleyebilirmisin? [MENTION=21067]sebazios[/MENTION] Yılmaz Hocam
 
  • Beğen
Tepkiler: kapadokya
Cevap: Ynt: Balya Makinaları Bağlama Grubu ve Olası Düğüm Hataları

1 ve 2 yi biliyordum, 3 ü görmüş oldum teşekkürler.

bi şey değil nail abi bi ufak tavsiye bu sente ayarı basit ama biraz riskli tam olmuyor sanırım, benim ilk yıl 5 iğneye mal oldu... çağırdığım usta ise sente kaçıklığından iğne kırmaz desede her zaman sente ayarından korkarım.makinanın içi boşken yapılan daha garanti oluyor tabi biraz zahmetli oluyor o da.
 
  • Beğen
Tepkiler: nailyetek

Cevap: Ynt: Balya Makinaları Bağlama Grubu ve Olası Düğüm Hataları

bi şey değil nail abi bi ufak tavsiye bu sente ayarı basit ama biraz riskli tam olmuyor sanırım, benim ilk yıl 5 iğneye mal oldu... çağırdığım usta ise sente kaçıklığından iğne kırmaz desede her zaman sente ayarından korkarım.makinanın içi boşken yapılan daha garanti oluyor tabi biraz zahmetli oluyor o da.
yarın bi deneme yapıyım, biraderler de gelecek nasıl olsa, Olmadı; [MENTION=426]coyote26[/MENTION] Emrah Hoca yı çağırırız :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Burhan ÖZTÜRK
Sente ayarını adım adım gerçekleştirdim, makinayı yavaşça hareket ettirdim kilit pistonun önüne geçti, bişeyler olmamıştı. Neyse kilidi açıp makinayı elle çevirip bağlama işini gerçekleştirdi, sıkıntı olmadı traktör çalışırken bağlamaya vermeye cesaretim gelmedi.
Bayramın 2. günü köye anlaşmaya gelen M.Kemal Paşa lı biçerci arkadaş ve şoförü makinaya sente ayarı yapmışlar ben misafirlikten gelene kdar, bu defa Beygir Sentesinin kaçık olduğunu söylediler ve nasıl yapılacağını adım adım anlattı, nasipse sabah Beygir Sentesini ayarlıyacam.
 
Sente ayarını adım adım gerçekleştirdim, makinayı yavaşça hareket ettirdim kilit pistonun önüne geçti, bişeyler olmamıştı. Neyse kilidi açıp makinayı elle çevirip bağlama işini gerçekleştirdi, sıkıntı olmadı traktör çalışırken bağlamaya vermeye cesaretim gelmedi.
Bayramın 2. günü köye anlaşmaya gelen M.Kemal Paşa lı biçerci arkadaş ve şoförü makinaya sente ayarı yapmışlar ben misafirlikten gelene kdar, bu defa Beygir Sentesinin kaçık olduğunu söylediler ve nasıl yapılacağını adım adım anlattı, nasipse sabah Beygir Sentesini ayarlıyacam.
[MENTION=8099]nailyetek[/MENTION] abi kilit zaten pistonun önüne geçtiyse senin sente yanlış olmuş sakın ola traktörle çalıştırma sakat durum. yalnız bahsettiğin beygir sentesinin ne olduğunu anlamadım ben..
 
[MENTION=8099]nailyetek[/MENTION] abi kilit zaten pistonun önüne geçtiyse senin sente yanlış olmuş sakın ola traktörle çalıştırma sakat durum. yalnız bahsettiğin beygir sentesinin ne olduğunu anlamadım ben..
Bağlama grubu Sente Ayarını biçerciler yapmış ben gelene kadar, göremedim ya harmanda bir daha bakıcaz öğrenme bakımından.
Beygir Sentesi; Yaba Ayarı, yani yaba bölümünde zincir koparsa, yada uzak yaba burç değişimi falan olursa kaçan bir ayar.
Birde yabanın pistona tehlikeli yaklaştığı durumlarda yapılması gerekir.
Piston aşağı konumda, yedirici yabanın pistona olan mesafesi 48 cm olacak, 55 cm. mesafeye kadarda olur, tepedeki yaylı ayar kolu 67,5 cm oluyor. Sonra zinciri söküp uzak yabayı X konumuna getirip alt uçlarının arası 9 cm olacak şekilde ayarlıyorsun.
Piston aşağı dik konumdayken yaba şanzumanından yabalara giden frezeli mili çıkartıp 48cm. bulduktan sonra yerine takıp diğer ayarları yapıyorsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burhan ÖZTÜRK

2012 model makina bütün bilyaları burçları dişlileri haşpay bıçakları kayışları değişmiş patlak kaynak yok bir yıl garantili ve ücretsiz bir yıl servis hizmeti parça hizmeti verdiler
 

Benzer Konular