Ynt: ZF SERİLERİ İLERİ GERİ GEÇİŞLERİNDE CARTLAMAYA SON
Erkunt ' un traktörlerine baktığımız zaman maksimum motor devirleri genel olarak 2350-2400 devir / dakika olarak değişmektedir. Fakat bu yüksüz durumdaki çalışma devridir.
Maksimum güçleri hepsinin 2200 devir / dakika ' dır.
Maksimum torkları ise hepsinin 1400 devir / dakika ' dır.
Motoru 2400 d/d üstüne çıkarmak çok iyi bir davranış değildir. Bu kısıtlamayı Erkunt değil motor üreticisi perkins yapmıştır zaten. Aksi halde motorunuzun ömründen çalmış olursunuz ve ortaya kötü sonuçlar çıkabilir.
Maximum hız 70-80 serilerinin Zf transmisyonlar için 18,4-30 lastikle 40 km/h ' civarlarındadır. Daha fazlasını yapmaya çalışmak kendinize riske etmek olur. Hele ki traktör yüklü ve boşta iken çok yüksek hızlara çıkmak çok daha risklidir.
Zf transmisyonlarda H-L-R grubundan L-R ' ye senkromeç uygulaması gerçekten başlamış. Yeni çıkan traktörlerde cartlama sorunu ortadan kalkmıştır. Fakat şu kesinlikle unutulmamalıdır. Senkromeç yük altında vites geçişine uygun değildir. Yani senkromecin dişli gibi yük taşıma özelliği yoktur. Böyle olduğunu düşünüp son gaz ileri giderken geri vitese takan arkadaşlar var çünkü. Bu tür kullanımların sonucu TÜM TRAKTÖRLER için söylüyorum : o senkromeç birgün elbet bozulur. Normal kullanım şartlarında yavaşladıktan sonra ileri-geri vites geçiş yapmak gerekir. Senkromeç sadece; burada manşonun çıkardığı sesi çıkarmaz ve vites geçişinin kolay olmasını sağlar.
Bir şeyi unutmamak gerekir ki bu işlemi bilen ustalara yaptırmak gerekir. Erkunt ' un yetkili servislerinde yaptırmak en iyisi gibi duruyor hatta. Şanzıman açıp, kapatmak ve ayarlarını yapmak kolay işler değildir.
Kısa vites kolları hakkında da bildiğim kadarı ile eski 70-80 Zf traktörlerin vites kolları biraz daha uzunmuş. Yeni kollar daha kısa. Fakat değiştirmek istendiği zaman H-L-R ve 1-2-3-4 ' ü birden değiştirmek gerekir. Biri uzun biri kısa olmaz malum
))