Akaryakıttan tekrar ÖTV alınmaya başlaması durumundan net şunu çıkartırız.
Yeni ekonomi modeli dedikleri aslında sadece kamu maliyesini çözerek, bütçe açığını kapatmak için TL nin değerzileştirilmesi ve harcamalardan kısmadan kamunun açıklarını vatandaşa ÖTV vb yüklerle kapatmaktan ibaret..
Binlerce yıldır yapılan şeydir, yeni falan değildir, işin içinden çıkamadıkça vatandaşa yüklemek ve bunu yaparkende aslında en sesi çıkmayan kesimlere yüklenmek, en kolay şekilde almak, akaryakıttan almak dolaylı verginin en kolay şekli ÖTV ile günümüzde bu yapılmakta.
Bu kültür Kamu maliyesini anlayan ülkeyi kolay yönetir şeklinde tarif edilmiş, yönetir ama halk bir o yana bir bu yana savrulurak ezilir, işin kolayıdır ve orta vadeli ekonomi programınında tutmamasının sonucudur , yani kalkınma hedefleri tutmaz aslında hep geri kalınır, ileri gidiyoruz lafta kalmıştır bunun üzerinde durulmaz, çünkü millet odaklanmıştır bikere kaosa fiyatlara enflasyona vs.. vs...
Burada bizi ilgilendiren ise, işin içinden çıkamadıkça yüklenilen kesimlerin başında üretici gelir, çiftçi mazotu tekrar ÖTV li kullanmaya başladı bu yüzden, 1 tarktörün deposu kaç TL ye doluyor en fazla 1 depoyla ne iş yaparsınız, depo 100 litreyse 1 günde biter gider al sana mazotun güncel fiyatıyla günlük 1157 lira tutarında akaryakıt faturası.
Yok mazot ÖTV siz olaydı şimdi 9 lira civarında olacaktı hatta 8,5 liraya doğru bir fiyatı olacaktı, biz 9 dan hesaplayalım, o zaman çiftçiye günlük 900 lira akaryakıt faturası olacaktı, aradaki 257 lira yönetim bilmezlerin kamu maliyesini çok anlayarak üreticiye yükledikleri faturadır, yeni ekonomi modelidir, onlar rahattır ceremeyi çekecek olan üretici alışmıştır nasılsa ödeyecektir bunu açığıda kapatacaktır.
Yani çiftçi hem 80 milyonun günde 3 öğün karnını UCUZA doyurmak için üreticilik yapacak çalışacak, hemde kamu harcamalarından kısamayanların yönetimine bütçesinde oluşan açığı kapatmak için ÖTV ödeyecek, üreticinin işi çok zor vesselam.