unıversal 683DT orjinal kabin nasıl bir traktördür?


Hiç bulasmayin derim.o fiyata az birşey daha ekleyin 65-46 veya 70-56 alın derim ben.
 
Hazır [MENTION=35]senol_84[/MENTION] abim bahsetmişken ben de 683dt de bile kullanılan Fiatların klasik 8+2 şanzımanı hakkında bahsetek isterim..

8+2 şanzımanlarda seri1 ile seri2 arasında fark bazı alanlarda malesefki sıkıntı olabiliyor. Seri 1 normal tavdaki, takviye 4 ise ağır tavdaki pulluk çalışmaları için ideal. Ama pullukla çalışma hızından daha hızlı çalışılması gerken bazı ekipmanlar (aysan - tiller - kazayak vb.)için seri 2. vites büyük geliyor. Hele bir de traktöre ne eksik ne fazla yani tam gelen bir ekipman ile çalışılıyorsa rampa yukarı traktörde bayılma meydana gelebiliyor. Mesela ben 8+2 şanzımanlı 640 ile aysan çekerken tav ağırsa ya da rampa zorluysa mecbur 1. vitese düşmek zorunda kalıyorum, traktör gayet iyi çekiyor ama yakıt ve zaman kaybı olarak geri dönüyor bana. Yine 640 ile tiller çekerken normalde çalışılması gereken 2. vitesi kullanmayıp pulluk vitesi olan 1. vitesi kullanmak zorunda kalıyorum. 2. Viteste tiller çeker belki traktör ama aysan derinliğinde çekebildikten sonra ne kıymeti kalıyor.

Fiat ve muadili traktörlerde 12+12 ya da 12+3 vitese sahip yani 3 takviye (medium vites de deniyor) olanlarda bu sorun yok aslında. II-4. vites seri 1 ile seri 2 arasındaki hız ihtiyacını tam layıkıyla karşılıyor ve normal 8+2 şanzımanlı Fiatların takviye viteste yakaladıkları çekişi daha hızlı olarak sunuyor..
 
Hazır [MENTION=35]senol_84[/MENTION] abim bahsetmişken ben de 683dt de bile kullanılan Fiatların klasik 8+2 şanzımanı hakkında bahsetek isterim..

8+2 şanzımanlarda seri1 ile seri2 arasında fark bazı alanlarda malesefki sıkıntı olabiliyor. Seri 1 normal tavdaki, takviye 4 ise ağır tavdaki pulluk çalışmaları için ideal. Ama pullukla çalışma hızından daha hızlı çalışılması gerken bazı ekipmanlar (aysan - tiller - kazayak vb.)için seri 2. vites büyük geliyor. Hele bir de traktöre ne eksik ne fazla yani tam gelen bir ekipman ile çalışılıyorsa rampa yukarı traktörde bayılma meydana gelebiliyor. Mesela ben 8+2 şanzımanlı 640 ile aysan çekerken tav ağırsa ya da rampa zorluysa mecbur 1. vitese düşmek zorunda kalıyorum, traktör gayet iyi çekiyor ama yakıt ve zaman kaybı olarak geri dönüyor bana. Yine 640 ile tiller çekerken normalde çalışılması gereken 2. vitesi kullanmayıp pulluk vitesi olan 1. vitesi kullanmak zorunda kalıyorum. 2. Viteste tiller çeker belki traktör ama aysan derinliğinde çekebildikten sonra ne kıymeti kalıyor.

Fiat ve muadili traktörlerde 12+12 ya da 12+3 vitese sahip yani 3 takviye (medium vites de deniyor) olanlarda bu sorun yok aslında. II-4. vites seri 1 ile seri 2 arasındaki hız ihtiyacını tam layıkıyla karşılıyor ve normal 8+2 şanzımanlı Fiatların takviye viteste yakaladıkları çekişi daha hızlı olarak sunuyor..
Tam olarak ifade etmişsin ismail.
 
Cevap: Ynt: unıversal 683DT orjinal kabin nasıl bir traktördür?

valla tarlada filan 683 70-56 dinlemiyodu 683'lerin tek sorunu var o da ön tarafları çok hafif git 300-400 kg agırlık yaptır önüne hiç bir sıkıntısı olmaz
 
Cevap: Ynt: unıversal 683DT orjinal kabin nasıl bir traktördür?

240 lık bie ondan çok












































































asılp az pati çekiyor ama 240 lık dedigin motor yoldan başka bir yerde gitmiyor 240 lıga 3 10 numara pulluk takılı iken tarlada rampa yukarı gidemiyor üstelik tarlada 683 den daha çok yakıyor
 

Ynt: unıversal 683DT orjinal kabin nasıl bir traktördür?

2 ton :D
ağırlığı 2795 ağırlıksız kabinsiz ağırlığı piyasadaki tüm traktörler ile aynı pati çekme konusunda yanılıyorsunuz bu traktörü çok gömdünüz 68 beygirlik traktörle hep 80 85 beygirlik traktörleri karşılaştırmışsınız ama hiçbirinde altta kalmadı hepsine kafa tuttu bu traktör 7 yıldır kullanıyorum en ağır şartlarda sizin girip çıktığım yerlere girseniz uçurumdan gittik çekici çağırın dersiniz bu traktör ile yapamadığım iş olmadı kronik sıkıntı olarak hiçbir arıza görmedim gazı kökle sigra dumanı kadar duman atmıyor yakıtı uygun bunun neresini beğenmediniz
fiyatı new hollan ferguson ile aynı olsa o zaman eleştir ama yarı fiyatına aynı işi hatta fazlasını yapan bu traktörü ne bu düşmanlık
hafif hafif diyorsunuz sizin ağır dediğiniz traktörlere bakalım case 70 beygirlik 2700 kg ağırlıksız kabinsiz ferguson yeni kasaşarda yine aynı new hollad öyle kafanıza göre konuşmayın
 
Arkadaşlar bu traktörler hakkında pek iyi yorumlar yapılmıyor.Fakat benim yakın arkadaşımda bu traktörden var o çok memnun oldugunu söylüyor.senede 150ton saman yapıyor banamısın demiyor diyor.

sizce bu traktörler nasıl?yakıt çekiş saglamlık yönünden.bide agırlıgını bilen varmı?
traktörleri ilk önce fiyatına göre değerlendireceksin 683 fiyatında 683 ün yanına yaklaşabilecek traktör yoktur fiyat bakımından baktığında en kral makinedir ama tabi sen be 80 100 vericem dersen o zaman daha konforlu traktörlere bakıcan
burda yapılan yorumlarda hayatında 683 görmemişler yorum yapmış yok şöyle yok böyle 7 yıldır ormanda tarlada römorkta patozda en ağır şartlarda çalışıyorum birkez baskı balata değiştik antifirizini yağını koyuyorum dağ taş dere tepe banamısın demiyor yakıtı fergusonlara göre %40 daha az
burda hep ferguson 285s lerle 286 g lerle kıyaslıyorlar beygir olarak daha küçük bir motor 683 68 beygir ama hiçbir şekilde geri kalmadım aynı yükü attım aynı yerden çıktım hatta kaç defa o fergusonlar yolda kaldı çekmeye gittim ama kendim onlara hiç muhtaç olmadım.
traktör bu arada 55 bin olmuş geçmiş olsun hepinize 30 ken almadınız şimdi fergusonun tek çekerine 40 verip alır yakıt takeri bağlar oh oh bu traktör çok iyi die kullanırsınız. :)
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt