Erkunt'un koportasi kabini haric her yeri ithal geliyor. E oyle olduktan sonra onu herkes yapar. Tumosan herseyi kendi gelistirmeye calisiyor. Bu ar-ge isleride acayip butce gerektiren isler. Oyle pat diye yapilacak isler degil.
Teknoloji konusunda haklisin 1980 lerin teknolojisini yeni diye tanitiyorlar. Bizim ciftcilerimizde yeni diye aliyorlar. Bu ulkede cherry farmtrac satildi. Bizim bir kalite standardimiz bile yok. Ne gelirse aliyoruz rast gele. Baktigimiz tek sey var o da fiyati.
Git bayilere bak en kotu traktorler nasil peynir ekmek gibi satiliyor. Cok bilincsiz insanlarimiz var. Durum boyle olduktan sonra neden firmalar yeni urun cikartsin. İsleri tikirinda adamlarin
Mustafa kardeşim güzel bir yorum yazmışın fakat,
Erkunt döküm firması olarak kısaca diyeyim carraro ve zf firmalarına döküm ve hidroilk kaldırıcı veriyor dahası da ve onlardan şanzuman olarak sadece carrarodan vites kutusu geliyor artı diferansiyel. ZF tamamen erkuntta üretiliyor veya Türkiyedeki dişli aks üretim yerlerinde ve erkuntta birleşiyor.
Traktör işine girmeden önce döküm ve erkunt hidrolik kaldırıcı yapan bir firma idi ve bir çok markada bunu hala da kullanıyor gerek zf gerek carraroya hem burdaki modeller için gerekse ihracat yönelik üretime devam.
2014 yılından itibaren kendi ön dişli kutusunu ve kabininide fabrikasında üretiyor ve bütün hakları erkunta ait yani istediği anda değişim yapar.
Ve Türkiyenin ar-ge merkezi seçildi şimdi kendi için bazı model gelişim çalışmaları da var bunun yeri değil şimdi.
Haklısında en çok dökümü patlayan ortadan bölünme rekorları elinde. yakıtı ve çekişi iyi bu tamamda. Garantili traktör bölünüyor fabrika garantiye sokmuyor adamlar şeyine takmıyor. çok satıyor ama onların bu tavrı en sonunda çok pahalıya maal olacak. dediğin gibi erkunt alır millet.
Döküm tekniği ayrı bir teknoloji gerektirir kaç tane dökümcü traktör firması var muhakkak dökümü başkaları yapıyor.
eee Tümosanda kendi yapmaya başladı galiba ustalaşıncaya kadar devam.
Tümosan her şeyi kendi üretmeye çalışıyor. Bu iyi bir şey. Ama teknolojik yeniliklerden önce kronik sorunları halletmeli. O sorunları halledip insanlara ümit verse türkiye pazarında daha üstün bir noktaya gelir.
Bu güzel bişey ülkemiz için ama işlerine önem vermiyorlar.
Tasarimada para gerek malesef. Yapilir yapilmayacak bir sey yok ama dedigim gibi para harcamiyorlar oyle seylere. Nasilsa alacaklar mantigi var.
Bunu bizim burdaki bayiyede dedim. Adamlar baska havalarda sen umrunda degilsin. Adamlar peynir ekmek gibi satiyor. O traktorlerin maliyetide cok az sattiklari rakama gore. Neden bozsunki keyfini
Valtra bolumunde bir katalog paylastim incelemeni tavsiye ederim. Adamlarin 1998 de imal ettigi traktorlere bak. Bizim simdiki Erkunt, Tumosan, New holland ne varsa hepsini bozabilecek kapasitede. Bize sattiklari motorlarda eski teknolojili motorlar yeni bir urun yok ulkemizde.
Valtra 1951 yılından bu yana traktör üretimi, ancak şirketin kökleri 19. yüzyıla kadar uzanmaktadır. Finlandiya'nın Valmet ve İsveç'in Volvo BM, 1832 yılında Theofron Munktell'in tarafından kurulan Eskilstuna MEKANISKA Werkstad dan kendisi bir dalı: Bugünün Valtra traktörler iki geleneğin birikimini temsil etmektedir, kurulduğu ilk günlerden bu yana, Valmet büyük bir değişim ve gelişme uğramıştır; sadece Valtra için Valmet ve ValtraValmet şimdi Valtra AGCO bünyesinde devam ediyor.
Böyle köklü traktör üreticisi ile yerli bir üreticiyi yan yana koyamazsınız o zaman valtranın 10-15 yaşında yaptığı traktöre bakın veya nh veya Jd ve yılların tecrübesi ile şimdiki geldiği noktalara bakın.
Tecrübe kolay kazanılmıyor.
Her şey dogru ne yazikki kasilastirilan firma dünya devi ama bizi yıllarca aynı traktorun rengini değiştirip sattı kendi ulkemizin malina sahip çıkmalı traktor kulup olarak ziyaret edelim fabrikayı karşılıklı konuşalım çözüm olur bence
Biz ziyaret ettik adamlar satışlardan memnunuz dedi kesti dinleyen bile yok
Konuya olan yorumuma gelince.
Tümosan 1975 yılında kurulmuş bugün olması gereken yer Erkunttan 3 adım ileri olması gerekirdi ve teknolojik olarakta önde olmalıydı.
Erkunt 13 yaşına girerken durumu da görüyoruz.
Tümosan belli bir tasarım ve düzen ile yola devam ediyor umarım daha iyi yerlere gelirler.
Detaylar aşağıda var zaten.
http://www.tumosan.com.tr/tr/index.php/kurumsal/tumosan-tarihce