TÜMOSAN KENDİNİ NEDEN GELİŞTİREMİYOR???


Kısa boylu ve zayıf bir genç yanında duran uzun boylu ve iri yapılı arkadaşına dönerek ben senin yerinde olsam dünya ağır siklet boks şampiyonu olurdum demiş. Bunu duyan diğer arkadaş da dönerek şu cevabı vermiş: seni dünya hafif siklet boks şampiyonu olmaktan alıkoyan ne?
Madem kendinizi Tümosanın mühendislerinden daha iyi görüyorsunuz peki sizi Tümosan'dan daha iyi bir traktör geliştirmesinden alıkoyan nedir?
 
Kısa boylu ve zayıf bir genç yanında duran uzun boylu ve iri yapılı arkadaşına dönerek ben senin yerinde olsam dünya ağır siklet boks şampiyonu olurdum demiş. Bunu duyan diğer arkadaş da dönerek şu cevabı vermiş: seni dünya hafif siklet boks şampiyonu olmaktan alıkoyan ne?
Madem kendinizi Tümosanın mühendislerinden daha iyi görüyorsunuz peki sizi Tümosan'dan daha iyi bir traktör geliştirmesinden alıkoyan nedir?
Emin ol mühendis olsam tumosana hayrına cizimler gonderirdim
 
Öncelikle geçmiş olsun

Power Shuttle
Tüm modellerde en az 4 Damper çıkışı
Acil avrupa tarzı çok şık tasarımlar
Süspansiyonlu kabin havalı koltuk
Ön hidrolik+pto sistemi
Joystick kumandalı hidrolik kontrolü
Gps kontrol sistemleri
Aydınlatma sisteminde artırma
Kamera sistemler
Yukarıda yazdıklarınızın hiçbir kalite ile alakası yok, hepsi konfor üzerine istekler
Türk çiftçinin sorunu konfor değil, verimdir, ama nedense bir kaç kişi hariç bir çoğunun derdi konfor olmuş, avrupada konforlu traktörler varken neden bizde yok diye eleştiri yapıyorlar ama avrupalı ortalama 700-800 kg verim alırken neden bu ülkenin çiftçisi 250 kg ortalama verim alıyor? bununla ilgili bir çalışma yapan yok
İlla birşeyi eleştireceksek neden avrupalı kadar verim alamıyoruz diye kendimizi eleştirelim
 
Artacak tabi niye artmasin.
Sizin hesaba göre at nalindaki çivi önemsiz bir konfor.
Burada uzunca yazarım konforun verime etkisini ama okumaya sıkılırsınız, kısaca konfor olunca çalışma saati artar, işin bitirilme süresi kısalır, iş hastalıklarına yakalanma riski önemli ölçüde azalır.
Hadi hepsini geçtim konfor olmayınca çiftçilik ölüyor. Yeni nesil rezil perişan çalışmak istemediği için çiftçilik yapmaktan bildiğin kaçıyor.
Bundan 10 15 sene önce yagmurlamaya 10 sene önce damlamaya konfor diyorlardı.
 

Kardeşim teknoloji demek kalite demek. 4 Damper çıkışı iş gücünü azaltır doğal olarak verimi artırır. Ve Ömer kardeşim bu konuda haklı
 
şimdi ben tümosana pek bişe demek istemiyorum erkuntu kendine örnek alması yeterli sadece ama nevhollandın elinde tüm altyapı var cok güzel traktörleri var ama türkiyede üretilen dt serisinde bunları uygulamıyor yılların motoru yılların şanzumanı hiç bir değişiklik yok ufak tefek rutuşlarla değiştirdik diyorlar. Neden değiştirmiyorlar gerek yokki cünkü peynır ekmek gibi satılıyor traktörleri biraz donanımlısını istediğinde gel itali var şu para diyip kestiriyorlar türk çifçisi bunu mu hak ediyor o kadar para verip alt sınıf bir traktöre mi binmesi gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: TMS_HST ve ahmet35
Teknoloji demek kalite demek diyen birisi demekki teknolojiden haberi yok, dünyada teknoloji gelişmesine rağmen kalite her geçen gün düşüyor, aynı markanın 10 sene önce çıkarttığı ürün bugün çıkardığı üründen daha konforlu ama maalesef daha kalitesiz, eğer konfor ile kalite aynı oranda artarsa fiyat daha fazla artar buda talebin düşmesi demektir. Bundan dolayı firmalar insanların konfor meraklarını bildikleri için kaliteden taviz veriyorlar
Türkiyede ortalama bir çiftçinin ektiği arazi 150-200 dönümdür. Ortalama verimde 250 KG dır. Böyle bir arazinin ekimi,biçimi ortalama 60 iş günüdür. Yani topu topu ortalama bir çiftçinin yılda çalıştığı süre 60 değilde 70 gün olsa ne olacak
Bir hemşerim diyor ki Türk çiftçisi bunu hakketmiyor mu diyor? Evet hakketmiyor. Bu ülkenin çiftçiside dönümüne 250 değil avrupalı çiftçi gibi 700-800 kg verim alsın 2000-3000 dönüm arazi eksin ondan sonra böyle bir traktörü hakkeder, yoksa 200 dönüm arazi ekmek için sırf çevrene hava atmak adına 4x4 traktör alıp birde konfor ararsan, sonrada ben niye kazanmıyorum diye şikayet etmeyeceksin
Biz maalesef ülke insanı olarak sorunlarımıza daha teşhis koyamıyoruz biz nasıl çözüm üreteceğiz ?
Eleştirilen traktör bu ülkede en fazla satılan traktör markasından birisi, millet demekki memnun ki en fazla satılan traktör, buda şunu gösteriyorki bu ülkede birileri konfordan önce işini görüp görmediğine bakıyor
Artık millet olarak yapılan herşeyi eleştirme huyumuzdan vazgeçelim, bunun yerine ben neden avrupalı çiftçi kadar verim alamıyorum diye kendimizi eleştirelim, Avrupalı 4 damper çıkışlı traktörlere sahip olduğu için verim alıyor bende böyle bir traktöre sahip olursam bende aynı verimi yakalarım diyorsanız o zaman isteklerinizi firmalara iletin
Yoksa Hacı Mehmet beyin dediği gibi hala çoğu bölgede üst gübreleme 1 kere yapılıyor, sulama imkanı olduğu halde buğday sulanmaz mantığı ile dededen kalma yöntemlerle çiftçilik yapmaya devam edeceksek traktörün arkasında 4 damper çıkışı olsa ne olur olmazsa ne olur
Böyle bir ortamda birileri kalkıyor bir markayı eleştiriyor, eğer birey olarak bir şeyleri değiştirmek istiyorsanız önce kendimizden başlayalım, kendimizden başlayalım ki eleştiri yaptığımız zaman birileri bizim eleştirileri ciddiye alsın
Herkes kendisini düzeltirse, üreticilerde ister istemez size ayak uyduracaktır
 
  • Beğen
Tepkiler: huseyin-celik
Acilen yapılması gerekenler:
Power Shuttle
Tüm modellerde en az 4 Damper çıkışı
Acil avrupa tarzı çok şık tasarımlar
Süspansiyonlu kabin havalı koltuk
Ön hidrolik+pto sistemi
Joystick kumandalı hidrolik kontrolü
Gps kontrol sistemleri
Aydınlatma sisteminde artırma
Kamera sistemleri
bunların yapılmasını istemişsinde istediklerin arasında sadece gps kontrol sistemi 70-80 bin tl bunu almaya gücü yetecek kaç çiftçi var.Tümosan bu sistemleri koysa kaç traktör satabilecek. alım gücü olan büyük çiftçiler zaten ital kullanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet35
Türk çiftçisi olarak ölelim o zaman, yaşamayalim.
Çoğu tespitinize katılıyorum ancak katilmadigim tespitleriniz de çok. Teşhis doğru ama tedavi yanlış.
Elin avrupalisi bu işi ticarethane olarak görür biz baba-dede mesleği. Hiç bisey olamazsam çiftçilik yaparım diye düşünen insan değil mi size bunları söylettiren
Çiftçilik bir ticari meslektir ve ticari zeka ve bilgi gerektirir.
 
Ticaretin tek bir amacı vardır oda gelirdir yani kar. Gelirinizi artırmanın iki yolu vardır
1-Satışları artırmak
2-Giderlerinizi azaltmak
Eğer çiftçi ticari bir meslek olarak görüyorsak önce verimimizi artırmamız gerekiyor, yada masraflarımızı düşürmemiz gerekir yoksa biz önce konfor dersek, zarar etmeye mahkumuz.
Yeteri kadar verime ve ekim alanına sahip olursak gelirimiz artmış olur, gelir artarsa işte o zaman konfor devreye girer
 
Türk çiftçisi olarak ölelim o zaman, yaşamayalim.
Çoğu tespitinize katılıyorum ancak katilmadigim tespitleriniz de çok. Teşhis doğru ama tedavi yanlış.
Elin avrupalisi bu işi ticarethane olarak görür biz baba-dede mesleği. Hiç bisey olamazsam çiftçilik yaparım diye düşünen insan değil mi size bunları söylettiren
Çiftçilik bir ticari meslektir ve ticari zeka ve bilgi gerektirir.

söylediklerinizde çok haklısınız. çiftçilik bir meslek olarak görülmelidir.hiç bir iş yapamayanların yaptığı bir meslek olmaktan çıkarsa avrupadaki verimleri yakalayabiliriz.o zaman konforda teknolojide kendiliğinden gelecektir zaten. ürettiği ürünün maliyetini bilmeyenler var zarar etse zarar ettiğini bilmiyor.kar etse ne kadar kar ettiğini bilmiyor. En azından hesap makinesi kullanmayı öğretmek lazım :)
 
Teknoloji demek kalite demek diyen birisi demekki teknolojiden haberi yok, dünyada teknoloji gelişmesine rağmen kalite her geçen gün düşüyor, aynı markanın 10 sene önce çıkarttığı ürün bugün çıkardığı üründen daha konforlu ama maalesef daha kalitesiz

Sizden tek birşey istiyorum.. Kalite düşüklüğüne örnek verebilirmisiniz ? Ha bu cümleniz Tümosan içinse %100 haklısınız Tümosan'ın 2004 ten beri aldığı yol ortada.. Yine aynı mantıkla Tümosan herneşekilde olursa olsun eleştiriliyorsa savunmanız yersiz olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet35
Acilen yapılması gerekenler:
Power Shuttle
Tüm modellerde en az 4 Damper çıkışı
Acil avrupa tarzı çok şık tasarımlar
Süspansiyonlu kabin havalı koltuk
Ön hidrolik+pto sistemi
Joystick kumandalı hidrolik kontrolü
Gps kontrol sistemleri
Aydınlatma sisteminde artırma
Kamera sistemleri
bunların yapılmasını istemişsinde istediklerin arasında sadece gps kontrol sistemi 70-80 bin tl bunu almaya gücü yetecek kaç çiftçi var.Tümosan bu sistemleri koysa kaç traktör satabilecek. alım gücü olan büyük çiftçiler zaten ital kullanıyor.
Bende onu diyorum abi neden ele mahkum bizim ülkemiz. Biz üretelim ki dışarı mahkum olmayalım. avrupa motorlardan daha sağlamını yapalım. Bizim vatandaşımız pahalı da olsa bu özelliklere sahip motorları alıyor. Yerli firmalar yapsın bunları, en iyi kalitede yapsın ki vatandaşımız da alsın. Sen kalkar ordan çarpar burdan tokatlarsan bu iş olmaz. En iyi kaliteyle üret kâr oranını bi nebze düşür en iyi hizmeti vermeyi hedef olarak belirle bakalım o zaman neler oluyor. Ben hepinizi anlıyorum ve saygı duyuyorum.
 

Bende onu diyorum abi neden ele mahkum bizim ülkemiz. Biz üretelim ki dışarı mahkum olmayalım. avrupa motorlardan daha sağlamını yapalım. Bizim vatandaşımız pahalı da olsa bu özelliklere sahip motorları alıyor. Yerli firmalar yapsın bunları, en iyi kalitede yapsın ki vatandaşımız da alsın. Sen kalkar ordan çarpar burdan tokatlarsan bu iş olmaz. En iyi kaliteyle üret kâr oranını bi nebze düşür en iyi hizmeti vermeyi hedef olarak belirle bakalım o zaman neler oluyor. Ben hepinizi anlıyorum ve saygı duyuyorum.

herkes ister ülkemizde üretim yapılsın.yerli teknoloji üretilsin. ama sadece tümosanın tek başına yapabileceği bir şey değil.daha ülkemizde en basit radyoda kullanılan entegre üreten fabrika yok. elektronik elemanlar üretilmeli ki teknolojiyi ucuza kullanalım. o günler gelir inşallah birgün yerli malı kullanır bütün çiftçiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet35
Erkunt'un koportasi kabini haric her yeri ithal geliyor. E oyle olduktan sonra onu herkes yapar. Tumosan herseyi kendi gelistirmeye calisiyor. Bu ar-ge isleride acayip butce gerektiren isler. Oyle pat diye yapilacak isler degil.

Teknoloji konusunda haklisin 1980 lerin teknolojisini yeni diye tanitiyorlar. Bizim ciftcilerimizde yeni diye aliyorlar. Bu ulkede cherry farmtrac satildi. Bizim bir kalite standardimiz bile yok. Ne gelirse aliyoruz rast gele. Baktigimiz tek sey var o da fiyati.

Git bayilere bak en kotu traktorler nasil peynir ekmek gibi satiliyor. Cok bilincsiz insanlarimiz var. Durum boyle olduktan sonra neden firmalar yeni urun cikartsin. İsleri tikirinda adamlarin


Mustafa kardeşim güzel bir yorum yazmışın fakat,
Erkunt döküm firması olarak kısaca diyeyim carraro ve zf firmalarına döküm ve hidroilk kaldırıcı veriyor dahası da ve onlardan şanzuman olarak sadece carrarodan vites kutusu geliyor artı diferansiyel. ZF tamamen erkuntta üretiliyor veya Türkiyedeki dişli aks üretim yerlerinde ve erkuntta birleşiyor.
Traktör işine girmeden önce döküm ve erkunt hidrolik kaldırıcı yapan bir firma idi ve bir çok markada bunu hala da kullanıyor gerek zf gerek carraroya hem burdaki modeller için gerekse ihracat yönelik üretime devam.

2014 yılından itibaren kendi ön dişli kutusunu ve kabininide fabrikasında üretiyor ve bütün hakları erkunta ait yani istediği anda değişim yapar.
Ve Türkiyenin ar-ge merkezi seçildi şimdi kendi için bazı model gelişim çalışmaları da var bunun yeri değil şimdi.


Haklısında en çok dökümü patlayan ortadan bölünme rekorları elinde. yakıtı ve çekişi iyi bu tamamda. Garantili traktör bölünüyor fabrika garantiye sokmuyor adamlar şeyine takmıyor. çok satıyor ama onların bu tavrı en sonunda çok pahalıya maal olacak. dediğin gibi erkunt alır millet.

Döküm tekniği ayrı bir teknoloji gerektirir kaç tane dökümcü traktör firması var muhakkak dökümü başkaları yapıyor.
eee Tümosanda kendi yapmaya başladı galiba ustalaşıncaya kadar devam.

Tümosan her şeyi kendi üretmeye çalışıyor. Bu iyi bir şey. Ama teknolojik yeniliklerden önce kronik sorunları halletmeli. O sorunları halledip insanlara ümit verse türkiye pazarında daha üstün bir noktaya gelir.

Bu güzel bişey ülkemiz için ama işlerine önem vermiyorlar.

Tasarimada para gerek malesef. Yapilir yapilmayacak bir sey yok ama dedigim gibi para harcamiyorlar oyle seylere. Nasilsa alacaklar mantigi var.

Bunu bizim burdaki bayiyede dedim. Adamlar baska havalarda sen umrunda degilsin. Adamlar peynir ekmek gibi satiyor. O traktorlerin maliyetide cok az sattiklari rakama gore. Neden bozsunki keyfini

Valtra bolumunde bir katalog paylastim incelemeni tavsiye ederim. Adamlarin 1998 de imal ettigi traktorlere bak. Bizim simdiki Erkunt, Tumosan, New holland ne varsa hepsini bozabilecek kapasitede. Bize sattiklari motorlarda eski teknolojili motorlar yeni bir urun yok ulkemizde.

Valtra 1951 yılından bu yana traktör üretimi, ancak şirketin kökleri 19. yüzyıla kadar uzanmaktadır. Finlandiya'nın Valmet ve İsveç'in Volvo BM, 1832 yılında Theofron Munktell'in tarafından kurulan Eskilstuna MEKANISKA Werkstad dan kendisi bir dalı: Bugünün Valtra traktörler iki geleneğin birikimini temsil etmektedir, kurulduğu ilk günlerden bu yana, Valmet büyük bir değişim ve gelişme uğramıştır; sadece Valtra için Valmet ve ValtraValmet şimdi Valtra AGCO bünyesinde devam ediyor.

Böyle köklü traktör üreticisi ile yerli bir üreticiyi yan yana koyamazsınız o zaman valtranın 10-15 yaşında yaptığı traktöre bakın veya nh veya Jd ve yılların tecrübesi ile şimdiki geldiği noktalara bakın.
Tecrübe kolay kazanılmıyor.


Her şey dogru ne yazikki kasilastirilan firma dünya devi ama bizi yıllarca aynı traktorun rengini değiştirip sattı kendi ulkemizin malina sahip çıkmalı traktor kulup olarak ziyaret edelim fabrikayı karşılıklı konuşalım çözüm olur bence

Biz ziyaret ettik adamlar satışlardan memnunuz dedi kesti dinleyen bile yok :(


Konuya olan yorumuma gelince.
Tümosan 1975 yılında kurulmuş bugün olması gereken yer Erkunttan 3 adım ileri olması gerekirdi ve teknolojik olarakta önde olmalıydı.
Erkunt 13 yaşına girerken durumu da görüyoruz.
Tümosan belli bir tasarım ve düzen ile yola devam ediyor umarım daha iyi yerlere gelirler.

Detaylar aşağıda var zaten.
http://www.tumosan.com.tr/tr/index.php/kurumsal/tumosan-tarihce
 

Benzer Konular