yazılım ecu (beyine) yapılan bir uygulamadır 5445 5455 tractorlere yaptıgımız uygulama çoktur hararet sorunumuz yoktur .Box ile yapılan tuning işleminde rail basınç değer ile beyin aldatma yolu ile artış sağlanır oysa yazılım ile tüm ecu kontrol altına alınır aldatma yoktur box tuning tavsiye etmiyoruz
değerler şu şekildedir
Chiptuning Massey-Ferguson 5445 - CR - 129 PS
Original hp l:129
Yazılım sonrası :160
Original tork :420
Yazılım sonrası tork :580
yakıt tasarruf 2,80 litre
Öncelikle sitemize hoş geldiniz.
Massey Ferguson 5445 129 hp değil 100 hp bir traktördür. Güç arttırımı ile max 110 hp ye çıkıyor yanlışınızı düzeltmek istedim.
Uyguladığınız sistem mekanik enjeksiyonlu traktörlere de uygulanıyor mu ?
Uygulanıyor ise şöyle bir soru sorayım.
Benim traktörüm Massey Ferguson 5440 modeli. 102 hp gücünde 402 nm torku var.
Bu serinin ölçüleri aktarma organları vsvs 5450 modelinde bitiyor. (yani 5440ın bir üst modeli)
5450 ise 107 hp.5450 DEN sonra ki modellerde dingil aralğı vsvs bazı aktarma organları daha büyük.
Yani ne demek oluyor,5450 modelinden sonra ki modeller daha ağır işler için üretilmiş ki ona göre aktarma organı ve ölçü koymuş fabrika.
En önemli noktaya geleyim.
Diyelim ki 5440 a bu uygulamadan yaptık. 102 hp den atıyorum 130 hp oldu. Bu traktör o gücü kaldırabilecek mi. Ve örnek vereyim 10 sene sonra 130 hp nin yarattığı yıpranma payı 102 hp nin yaptığı yıpranma payı kadar mı olacak?
Şimdi derseniz 5440 130 hp yi kaldırır. O zaman fabrika neden bu serinin ölçülerini 107 hp den sonra değiştirmiş?
Demekki desteklemeyecek düşüncesindeler. Bu traktörü tasarlayan mühendis güç, şanzıman,aktarma ve ölçü uyumunu doğru hesaplamıştır zannedersem .
Bu sorduklarıma mantıklı bir cevap verip bizi aydınlatırsanız çok memnun kalırım. İleri ki yıllarda düşündüğüm bir uygulamaydı. Sadece bu sorduklarım kafamda soru işareti bırakmıştı. Teşekkürler...