Traktör arkası jenarator

Youtubeye osman özay yazın sehpa motor kullanilan videolarda var kurulum maliyeti vs bilmiyom ama bizim kuyu elektrik 100 ton su 60 lira örnek bi kıyaslama
Jeneratör motorları ile tarımsal motorlar arasında motor grafikleri farkları bulunmaktadır.
Jeneratör çalıştırırken traktörlerin tamamını 1200 rpm devirde çalışmaya zorlamış, hatalıdır.
Motor grafiklerinden bihaber olduğu anlaşılıyor.
Jeneratör motorları genelde 1800 rpm de yük dengeler, motor grafiğinde X tipinde tork eğrisi yüksekten aza sabit azalan , güç eğrisi azdan yükseğe sabit artan şeklindedir, benzinliler ise taksi motoru tarzında çalışan , yüke bindikçe sabit tork aralığı boyunca kendiliğinden gaz veren özellik taşır.
Steyr , 1. en az yakıt noktası , 1800 rpm,
Fiat , max tork noktası 1500 rpm , 1900-2300 rpm sabit güç aralığı ve en az yakıt bölgesi.
Perkins , 1. en az yakıt noktası 1400 rpm , 2. en az yakıt noktası 1800 rpm.
Same, 1200-1600 rpm en az yakıt devirleri.
Jeneratörün güç ihtiyacına göre uygun motor gücü seçilemediğinden farklı yakıt tüketimleri elde edilmiş.
Aynı zamanda Yalçın Sertel beyin dediği gibi motoru 1500 rpm devire çekiniz, 100 rpm devir kısılıp yüke binerse az yakar sözüne de itibar gösterilmemiş.
Su pompası sabit motorunda durduk yere Deuthz motor tercihini boşuna söylemedik.
Motor gücü yönetimi olarak daha nokta atışlı tercihlerde yapılabilirdi.
Jeneratörün yüküne göre motora devir veren modeller biraz daha cazip görünüyor.
 
Jeneratör motorları ile tarımsal motorlar arasında motor grafikleri farkları bulunmaktadır.
Jeneratör çalıştırırken traktörlerin tamamını 1200 rpm devirde çalışmaya zorlamış, hatalıdır.
Motor grafiklerinden bihaber olduğu anlaşılıyor.
Jeneratör motorları genelde 1800 rpm de yük dengeler, motor grafiğinde X tipinde tork eğrisi yüksekten aza sabit azalan , güç eğrisi azdan yükseğe sabit artan şeklindedir, benzinliler ise taksi motoru tarzında çalışan , yüke bindikçe sabit tork aralığı boyunca kendiliğinden gaz veren özellik taşır.
Steyr , 1. en az yakıt noktası , 1800 rpm,
Fiat , max tork noktası 1500 rpm , 1900-2300 rpm sabit güç aralığı ve en az yakıt bölgesi.
Perkins , 1. en az yakıt noktası 1400 rpm , 2. en az yakıt noktası 1800 rpm.
Same, 1200-1600 rpm en az yakıt devirleri.
Jeneratörün güç ihtiyacına göre uygun motor gücü seçilemediğinden farklı yakıt tüketimleri elde edilmiş.
Aynı zamanda Yalçın Sertel beyin dediği gibi motoru 1500 rpm devire çekiniz, 100 rpm devir kısılıp yüke binerse az yakar sözüne de itibar gösterilmemiş.
Su pompası sabit motorunda durduk yere Deuthz motor tercihini boşuna söylemedik.
Motor gücü yönetimi olarak daha nokta atışlı tercihlerde yapılabilirdi.
Jeneratörün yüküne göre motora devir veren modeller biraz daha cazip görünüyor.
Sayın the hoca,
Bu yıl iki tane kuyu çaktırdım. Biri 30mt diğeri 36mtreye 15 bg dalgıç atıldı. Bu sene elektrik alma şansım yok. Gerekli enerjiyi sağlamak için 40-45kva'lik ya kuyruk milli jeneratör ya da toplama iveco motorlu jeneratör almalıyım. Traktörüm jd 5067e. Kuyruk milli jeneratorler ya kasnak-kayış sistemiyle ya da reduktor dişli sistemiyle hareketini alıyor. Kasnak sisteminde traktör muhtemelen 11-13 gaz arası sabit çalışacak. Bildiğim kadarıyla torkunu 1500 devirde veriyor. Bu devrin altında surekli çalışması motora zarar vermez mi? Reduktorluler biraz daha yüksek devirde çalışıyor sanırım. Hangisi sağlıklı olur.
Baska tarafta Saseli bir sistem tarafima yapilacak. Sase jenerator hazir, sadece motor degisecek, temiz 64bg Iveco motor konulacak., jeneratör gücü kuvvetliymis. Pa nosu elden gecip bir bedelle tarafima satilacak. Bu sisteme daha fazla para verip yakıt olarak üzer mi diye tereddütlerim var. Yeni traktorumu riske etmemiş olacağım ama yakıt yorar mi bilemedim. Saatte 4lt yakıtı geçsin istemiyorum. Motorla konusunda bilgi sahibi biri olarak fikrinizi öğrenmek isterim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Sayın the hoca,
Bu yıl iki tane kuyu çaktırdım. Biri 30mt diğeri 36mtreye 15 bg dalgıç atıldı. Bu sene elektrik alma şansım yok. Gerekli enerjiyi sağlamak için 40-45kva'lik ya kuyruk milli jeneratör ya da toplama iveco motorlu jeneratör almalıyım. Traktörüm jd 5067e. Kuyruk milli jeneratorler ya kasnak-kayış sistemiyle ya da reduktor dişli sistemiyle hareketini alıyor. Kasnak sisteminde traktör muhtemelen 11-13 gaz arası sabit çalışacak. Bildiğim kadarıyla torkunu 1500 devirde veriyor. Bu devrin altında surekli çalışması motora zarar vermez mi? Reduktorluler biraz daha yüksek devirde çalışıyor sanırım. Hangisi sağlıklı olur.
Baska tarafta Saseli bir sistem tarafima yapilacak. Sase jenerator hazir, sadece motor degisecek, temiz 64bg Iveco motor konulacak., jeneratör gücü kuvvetliymis. Pa nosu elden gecip bir bedelle tarafima satilacak. Bu sisteme daha fazla para verip yakıt olarak üzer mi diye tereddütlerim var. Yeni traktorumu riske etmemiş olacağım ama yakıt yorar mi bilemedim. Saatte 4lt yakıtı geçsin istemiyorum. Motorla konusunda bilgi sahibi biri olarak fikrinizi öğrenmek isterim.

Hocam al bir tane 165 veya 275 mf sabitle 13 gaza hiçbirşey olmaz.Yakıtıda çok ideal.Komşuda var 165 212 motor turbo benim 80 lik erkuntun saatte 7 litre yaktığı kuyuda 4 4.5 litre anca yakıyor.
 

Sayın The hoca,
Bu yıl iki tane kuyu çaktırdım. Biri 30mt diğeri 36mtreye 15 bg dalgıç atıldı. Bu sene elektrik alma şansım yok. Gerekli enerjiyi sağlamak için 40-45kva'lik ya kuyruk milli jeneratör ya da toplama iveco motorlu jeneratör almalıyım. Traktörüm jd 5067e. Kuyruk milli jeneratörler ya kasnak-kayış sistemiyle ya da redüktör dişli sistemiyle hareketini alıyor. Kasnak sisteminde traktör muhtemelen 11-13 gaz arası sabit çalışacak. Bildiğim kadarıyla torkunu 1500 devirde veriyor. Bu devrin altında sürekli çalışması motora zarar vermez mi?
JD 5067E ,
1300-1500 rpm sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı var.
Su pompasında 1500-1600 rpm devirde kullanılabilir.
1500 rpm devirin altında motoru kullanmak motora zarar verebilir, motoru yorabilir.
JD 'de viskoz fan bulunuyordu ama en az yakıt bölgesi 1500-2000 rpm aralığında olacağından 1100-1300 ile çalışmak uygun olmaz.
Sabit tork aralığının başlangıç devri 1300 rpm en az yakıt bölgesi içinde değildir,
Eski nesil 5065E modelde ,
1400 rpm max tork noktası , 2400 rpm max güç noktası , 2500 rpm max çalışma devri mevcuttu.
Motor yük dengeleme devri 1800 rpm' deydi,
Yeni motor karakteristik değiştirdi.
Steyr 8073S motoru , 5 lik salyangoz su pompasında 1800 rpm devirle kullanırız ama
Fiat motor karakteristiğine yeni seri 5 E serisi yakın olduğundan 1500 rpm devirle kullanmak uygun olur.
Tavuk kümesinde jeneratör motoru olarak Steyr motoru 50 kw'lık modeli kullanmıştık.
70 kw lık , Lombardini , 120 kw lık , Perkins , 300 kw lık Volvo jeneratör kullandık.
Sulama sistemlerindeki güç ihtiyaçları konusunda yorumda bulunamayız.
Tavuk kümesindeki fanlar, yemlikler , kuyu , kalorifer, klima için jeneratör kullanıyoruz.



Redüktörlüler biraz daha yüksek devirde çalışıyor sanırım. Hangisi sağlıklı olur.
Başka tarafta Şaseli bir sistem tarafıma yapılacak. Şase jeneratör hazır, sadece motor değişecek, temiz 64bg İveco motor konulacak., jeneratör gücü kuvvetliymiş. Panosu elden geçip bir bedelle tarafıma satılacak. Bu sisteme daha fazla para verip yakıt olarak üzer mi diye tereddütlerim var. Yeni traktörümü riske etmemiş olacağım ama yakıt yorar mi bilemedim. Saatte 4lt yakıtı geçsin istemiyorum. Motorlar konusunda bilgi sahibi biri olarak fikrinizi öğrenmek isterim.
Traktörün sezonda çok farklı işleri çıkabileceğinden kuyuyu çalıştıran ayrı bir sistem kullanılması daha iyi olur.
Hocam al bir tane 165 veya 275 mf sabitle 13 gaza hiçbir şey olmaz. Yakıtı da çok ideal. Komşuda var 165 212 motor turbo benim 80 lik Erkunt 'un saatte 7 litre yaktığı kuyuda 4 4.5 litre anca yakıyor.
Bizim çevrede su basmada Steyr 768 daha çok tercih ediliyor, ne hikmetse.
MF 100 serisinde max tork devri 1300 rpm olduğundan su pompasında 1300 rpm devirde kullanılabilir.
MF200 serisinde max tork devri 1350 rpm de olduğundan su pompasında 1400 rpm devirde kullanılabilir.
Daha yeni nesil motorlarda ise max tork devri 1400 rpm de olduğundan su pompasında 1500 rpm devirle kullanılabilir.
En az yakıt bölgesi grafiklerinde zaten 1400-1800 rpm aralığında 230 gr.kw/h spesifik yakıt tüketimi görülüyor.
Perkins motorda max tork devri ile en az yakıt bölgesi başlangıç devri örtüşmüş ama her motor ailesi için aynı durum söz konusu değildir. Ford motorunda 1300 rpm de max tork devri var ama kısa stroklu olduğundan 2100 rpm de en az yakıt devri var.
Tarlaya tırmık çekmek için tavsiye verebiliyoruz.
5 lik salyangoz su pompasında ;
Steyr 768 traktörü 1800 rpm le ve 2400 rpm le, MF 265S traktörü , 1400 - 1550- 1700- 1800 rpm le , Same Explorer 70 traktörü 1600 rpm le , 2000 rpm le , Fiat 70 56 S traktörü 1500 rpm ve 2000-2200 rpm le yakıt diyagramlarına göre kullanmak uygun düşer.
Same Explorer 70 , 1300 rpm devirle ot bağlar , hararet yapmaz ama traktörü hor kullanmak olarak görüyoruz.
 
Hocam al bir tane 165 veya 275 mf sabitle 13 gaza hiçbirşey olmaz.Yakıtıda çok ideal.Komşuda var 165 212 motor turbo benim 80 lik erkuntun saatte 7 litre yaktığı kuyuda 4 4.5 litre anca

Hocam al bir tane 165 veya 275 mf sabitle 13 gaza hiçbirşey olmaz.Yakıtıda çok ideal.Komşuda var 165 212 motor turbo benim 80 lik erkuntun saatte 7 litre yaktığı kuyuda 4 4.5 litre anca yakıyor.

JD 5067E ,
1300-1500 rpm sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı var.
Su pompasında 1500-1600 rpm devirde kullanılabilir.
1500 rpm devirin altında motoru kullanmak motora zarar verebilir, motoru yorabilir.
JD 'de viskoz fan bulunuyordu ama en az yakıt bölgesi 1500-2000 rpm aralığında olacağından 1100-1300 ile çalışmak uygun olmaz.
Sabit tork aralığının başlangıç devri 1300 rpm en az yakıt bölgesi içinde değildir,
Eski nesil 5065E modelde ,
1400 rpm max tork noktası , 2400 rpm max güç noktası , 2500 rpm max çalışma devri mevcuttu.
Motor yük dengeleme devri 1800 rpm' deydi,
Yeni motor karakteristik değiştirdi.
Steyr 8073S motoru , 5 lik salyangoz su pompasında 1800 rpm devirle kullanırız ama
Fiat motor karakteristiğine yeni seri 5 E serisi yakın olduğundan 1500 rpm devirle kullanmak uygun olur.
Tavuk kümesinde jeneratör motoru olarak Steyr motoru 50 kw'lık modeli kullanmıştık.
70 kw lık , Lombardini , 120 kw lık , Perkins , 300 kw lık Volvo jeneratör kullandık.
Sulama sistemlerindeki güç ihtiyaçları konusunda yorumda bulunamayız.
Tavuk kümesindeki fanlar, yemlikler , kuyu , kalorifer, klima için jeneratör kullanıyoruz.




Traktörün sezonda çok farklı işleri çıkabileceğinden kuyuyu çalıştıran ayrı bir sistem kullanılması daha iyi olur.

Bizim çevrede su basmada Steyr 768 daha çok tercih ediliyor, ne hikmetse.
MF 100 serisinde max tork devri 1300 rpm olduğundan su pompasında 1300 rpm devirde kullanılabilir.
MF200 serisinde max tork devri 1350 rpm de olduğundan su pompasında 1400 rpm devirde kullanılabilir.
Daha yeni nesil motorlarda ise max tork devri 1400 rpm de olduğundan su pompasında 1500 rpm devirle kullanılabilir.
En az yakıt bölgesi grafiklerinde zaten 1400-1800 rpm aralığında 230 gr.kw/h spesifik yakıt tüketimi görülüyor.
Perkins motorda max tork devri ile en az yakıt bölgesi başlangıç devri örtüşmüş ama her motor ailesi için aynı durum söz konusu değildir. Ford motorunda 1300 rpm de max tork devri var ama kısa stroklu olduğundan 2100 rpm de en az yakıt devri var.
Tarlaya tırmık çekmek için tavsiye verebiliyoruz.
5 lik salyangoz su pompasında ;
Steyr 768 traktörü 1800 rpm le ve 2400 rpm le, MF 265S traktörü , 1400 - 1550- 1700- 1800 rpm le , Same Explorer 70 traktörü 1600 rpm le , 2000 rpm le , Fiat 70 56 S traktörü 1500 rpm ve 2000-2200 rpm le yakıt diyagramlarına göre kullanmak uygun düşer.
Same Explorer 70 , 1300 rpm devirle ot bağlar , hararet yapmaz ama traktörü hor kullanmak olarak görüyoruz.
Değerli bilgiler için çok tsk ederim. Erkunt 58i azmaktan hazır suya kasnak sistemli 4luk dürbün koştuğumuzda 11-12 gaz gibi çalıştırıldim. Yaklaşık saatte 2ltye yakın yakardı. Yaklasik 100 saat hic durmadan çalışırdı. 45 kvalik Alternator çevirmede de sıkıntısız çalışacağını düşünüyorum ama jdyi alırken satmış bulundum. Pişmanlığını yaşıyorum.
Jd tarlada calisirken buçuk viteste 1500-1700 devir aralığında genelde kullanıyorum. Motorun en rahat çalıstigi, yakıtı en az yaktığı devir aralığı bu devir aralığı bence.
Sulama zamani traktörün başka işi olmasa da ayrı bir sistem daha mantıklı gibi. Am keşke erkunt 58 de kalsaydı diyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Değerli bilgiler için çok tsk ederim. Erkunt 58i azmaktan hazır suya kasnak sistemli 4luk dürbün koştuğumuzda 11-12 gaz gibi çalıştırırdım. Yaklaşık saatte 2ltye yakın yakardı. Yaklasik 100 saat hic durmadan çalışırdı. 45 kvalik Alternator çevirmede de sıkıntısız çalışacağını düşünüyorum ama jdyi alırken satmış bulundum. Pişmanlığını yaşıyorum.
Jd tarlada çalışırken buçuk viteste 1500-1700 devir aralığında genelde kullanıyorum. Motorun en rahat çalıstigi, yakıtı en az yaktığı devir aralığı bu devir aralığı bence.
Sulama zamanı traktörün başka işi olmasa da ayrı bir sistem daha mantıklı gibi. Ama keşke erkunt 58 de kalsaydı diyorum.
Erkunt 58 i ot balyesi bağlamaya koştuk.
Karataş K231RS makine ile 540E kuyruk milinde 20 kg lık ince ot balyesi bağladık.
Bin balyeyi 20 lt yakıtla çok rahat bağlıyor , dekardan 20 balye ot çıkıyor.
2000 saati geçince yakıt sanki daha da azalıyor.
 
Yorumlarda genelde traktörün hangi devirde uyum ve ekonomik çalışacağı tartışılmış.jenaratör sistem sulama benimde takip edip araştırdığım bir konu.Burada asıl karar alınması gereken kendinden motorlu bir jenaratörlemi daha uygun yakıtla çalıştırılır yoksa traktör arkası pto sistem ilede aynı yakıt değerlerinde çalışır mı
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca

Benzer Konular