Merhaba,
Landini 5-120 nasıl traktördür?
5-100 ile motor farkı var mı?
Boyu, ağırlığı, çekişi, konforu nasıldır?
Teşekkürler
 

Resimler ve ekler

  • images (91).jpeg
    images (91).jpeg
    73.9 KB · Görüntüleme: 57
  • Beğen
Tepkiler: Alexander
5. Nesil traktörlerin fiziki yapisi ve ağirliği 110 hp nin uzeri tarla calismalarina cok fazla cevap veremeyebilir veya kullanicisina karşi tatmin etmeyebilir.benim görüşüm .
120hp ıçin 6.Nesil traktörlerin düşük Hp sini tercih etmelidir.
Icabinda yazılım arttırıp 120 hp ve üzerine çıkılabilir diye dusunuyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Yakın zamanda 5 100 , Euro 5, 24*24 , Power shift , Hi-Lo, elektronik shuttle, modeli alındı.
Traktörün teknik verilerine baktığımızda ,
70 kw, 94 hp , 395 n.m. torkta motor kullanıyor.
FPT 3.6 lt, Euro 5, motor ,
1400-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900-2300 rpm sabit güç aralığı ,
2500 rpm max çalışma devri , 1700 rpm tork, güç çizgisi kesişim devri verilmiş.
Kuyruk mili devir konumlamaları ,
540 , 1940 rpm gibi , 540 E , 1377 rpm ,

Mısır silajı biçicez, 1000 rpm devir bulunmuyor,
540E kuyruk mili devriyle ot bağlayacağız ,
Balye makinesi 500 rpm devirle çalışıyor ,
Kuyruk mili 110 ve 120 modeldeki gibi 1620 rpm devirde çalışmıyor,
Motor devrini 1500 rpm devire sabitleyip , 500 rpm kuyruk mili devriyle ot bağlayabilirdik.

Tork , güç eğrisi devir konumu 1700 rpm de tercih edilmiş ,
Toprak işleme çalışmalarında , dik rotovatör kullansak ,
2000 rpm de tercih edilmesi ,
Kuyruk mili 540 rpm motor devrinin de sabit güç aralığı başlangıç devri (1940 rpm) yerine 2100 rpm gibi
1900-2300 rpm ortasına konumlanması kullanıma olumlu katkı sağlayabilir.
Eco 40 km/h , 2038 rpm devire iyi konumlamış , kuyruk milinin 540 devir konumu kayık kalmış.
540E , 1377 rpm devirde kayık olmuş.
Traktörün operatörlük devirleri 1400-2300 rpm arası , zamanlama kayıpları olarak Fiat 66S seriyle benzerdir.
En az yakıt bölgesi aralığı , 1500-2000 rpm .
Tork, güç eğrisinin devir konumunu 1500 rpm yapsa , ön kepçede utulity çalışan motor olurdu ,
2000 rpm devire konumlasa balya bağlama, silaj yapma , rotovatör kullanan ana iş traktörü olabilirdi.
1700 rpm ile ortaya karışık bir dizayn olmuş gibi duruyor.

Traktörün hidrolik kapasite , debi , elektronik kontrollü olması yeterli duruyor.
Farmall 95C nin mavi boyalısı ve biraz daha süslüsü gibi duruyor.
Çift tepe lambası , kaporta tasarımı , renk, albeni olarak traktörü hoş gösteriyor.
Batak tarla performansını ileri ki zamanlarda test edeceğiz.
Birde radyosu bulunmuyor , gümrükten geçmezmişmişmiş.
Silaj yaparken kanal ayarlayıp , diğer araçla konuşabiliyorduk.
Dumanla mı haberleşeceğiz.
 
Son düzenleme:
@The_Hoca 'm teypten konuşma nasıl oluyor ?
Claas Jaguar silaj biçerinde benzer sistemi kullanan bulunuyor.
Radyonun FM vericisinde bir band verici olarak ayarlanır ,
mesela 88.00 kanalı ve mikrofon kullanılıyor.
Kamyondaki sürücü FM kanalını 88.00 ayarladığında silaj biçer şoförünün konuşmasını kamyondan duyabiliyor.
Yavaşla, hızlan , biraz ileri gibi yönlendirmelerle kamyon daha iyi şekilde dolduruluyor.
 
Landini 5 120 , rodaj çalışmasında , toprak işlemede 1800 rpm, sıra başı dönüşünde 1200 rpm tavsiyesi vereni gördük, bilmiyorsa buraları okumasını tavsiye ederiz.
Perkins 1104d-44ta motorda ;
1100-1500 rpm sabit tork aralığı , 1200 rpm de net tork yakalama ,
1700 rpm tork,güç çizgisi kesişim devri ,
2200-2300 rpm sabit güç aralığı devirleri var.
Motor alıştırmasında ; hafif sürümde 1800 rpm , işin ağırlık durumuna göre 2300 rpm kullanılmalıdır.

FPT motor sıra başı dönüşlerde 1500 rpm le kullanılmalıdır.
Fiat motorun çalışması Perkins motora benzemez.
Perkins motorun en az yakıt bölgesi 1400-1800 rpm olduğundan motoru Perkins motor tepkisi zannıyla sürmeye çalışıyor.
Fiat motorlar , 1900-2300 rpm devir aralığında gazladıkça az yakabilen nitelikte olurlar.
 
Landini 5 120 , rodaj çalışmasında , toprak işlemede 1800 rpm, sıra başı dönüşünde 1200 rpm tavsiyesi vereni gördük, bilmiyorsa buraları okumasını tavsiye ederiz.
Perkins 1104d-44ta motorda ;
1100-1500 rpm sabit tork aralığı , 1200 rpm de net tork yakalama ,
1700 rpm tork,güç çizgisi kesişim devri ,
2200-2300 rpm sabit güç aralığı devirleri var.
Motor alıştırmasında ; hafif sürümde 1800 rpm , işin ağırlık durumuna göre 2300 rpm kullanılmalıdır.

FPT motor sıra başı dönüşlerde 1500 rpm le kullanılmalıdır.
Fiat motorun çalışması Perkins motora benzemez.
Perkins motorun en az yakıt bölgesi 1400-1800 rpm olduğundan motoru Perkins motor tepkisi zannıyla sürmeye çalışıyor.
Fiat motorlar , 1900-2300 rpm devir aralığında gazladıkça az yakabilen nitelikte olurlar.
@The_Hoca deutz 6125C POWERSHIFT içinde bilgilendirme yapabilir misin tork güç eğrisi kuyruk mili kullanımı hatta birde güç arttırımı var diyorlar kuyruk mili çalışırken 15 km/h hıza kadar 135 bg diyorlar sizin yorumlarınız nedir acaba ? 0 alınan 6125c de de rodaj yapalımmı ?
 
@The_Hoca deutz 6125C POWERSHIFT içinde bilgilendirme yapabilir misin tork güç eğrisi kuyruk mili kullanımı hatta birde güç arttırımı var diyorlar kuyruk mili çalışırken 15 km/h hıza kadar 135 bg diyorlar sizin yorumlarınız nedir acaba ? 0 alınan 6125c de de rodaj yapalım mı ?
Ek güç üretiminde motor, tork çizgisini 1600-2000 rpm aralığında düzlüyor.
Kuyruk mili kullanımında 2000 rpm le rotovatör, alabora çekebilir.
2400 rpm motor max çalışma devri olur, daha fazla açmayınız.
Geçmiş nesil modellerden biraz farklı motor haritası olmakla beraber Deuthz 6160 TTV nin 1200-1800 rpm sabit tork aralığı yerine ek güç üretiminde 1200-2000 rpm sabit tork aralığı bulunuyor.

Motorun pulluk, çizel gibi işlerde rodajda 2000 rpm kullanılması iyi olur da olmasına biraz yakıta bakar.
Ön tutucu ile silaj paketi taşıma da 1600-2000 rpm aralığında kullanım uygun görünüyor.
 

@The_Hoca deutz 6125C POWERSHIFT içinde bilgilendirme yapabilir misin tork güç eğrisi kuyruk mili kullanımı hatta birde güç arttırımı var diyorlar kuyruk mili çalışırken 15 km/h hıza kadar 135 bg diyorlar sizin yorumlarınız nedir acaba ? 0 alınan 6125c de de rodaj yapalım mı ?

Yurt dışı modellere baktığımızda %28 lik tork rezervi bulunmakta ,
Yurt içi yerli modeller üzerinde %35 lik tork rezervi olduğu söyleniyordu.

Yukarıdaki broşüre göre ;
1100-1600 rpm sabit tork aralığı ,
1800 rpm de tork,güç çizgisi kesişim devri ,
2000 rpm max güç devri ,
1800-2000 rpm stabile yakın sabit güç aralığı ,
2200 rpm max çalışma devri görülüyor.

Orta kıvamda yürüyen bir traktör hissiyatı var gibi duruyor.
Traktör, ek ağırlıksız beş ton verileri var.

İlla beşli pulluk takacaz diye bir şey yok ,
Kumsalda 3 soklu döner pullukla 1800 rpm devire sabitleyip çalışabiliriz.
Ne kadar iş kaçırır konusu tartışmaya açık olur.
Yazılımlı bir JD 6115M , 120 kw, 700 n.m torkta.
Çeki kuvveti beklentisi olarak uçar, kaçar gibi beklentiye girmeyiniz.
 
Powershift şanzıman dedim mi bir kere daha düşünüyorum çünkü parça maliyetli , usta yok. Plakalar , kalibrasyon ayarı vs. Sıkıntı. Facebook'ta şanzımandan sorun yaşayanlar olduğu söyleniyordu bir yorumda . Tabi bu kulaktan dolma bilgi. Kullananlar memnun. Eski 120 hplerin yaptığı işi beklememek gerek. Motor fazlasıyla güçlü olsa da platformu 5h 115in bir altı powerfarm serisindeki platforma benziyor .çünkü ağırlığı bunu gösteriyor . 5h çok iyi tutunuyor MF 5400 serisi ve NHnin yerli ithal fark etmeksizin alıyordu. Şimdi onun altyapısı 6 serisinde kullanılıyor.motor zaten NHnin t5 lerde kullandığı 3.6 ile aynı motor.
Kullanıcılar ergonominin iyi ses yalıtımının zayıf olduğunu söylüyor.
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20240715_050422.jpg
    IMG_20240715_050422.jpg
    109.8 KB · Görüntüleme: 25
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca

Benzer Konular