SİZE GÖRE , LAVERDA BİÇERLERİNİN , TEKNOLOJİK SEVİYESİ NASIL?


Ynt: SİZE GÖRE , LAVERDA BİÇERLERİNİN , TEKNOLOJİK SEVİYESİ NASIL?

Benim en çok ilgimi çeken olayı ' ' Levelling System ' ' ...İleride bi makine alırsak...Büyük ihtimalle dengeleme sistemli olacak...Onun için Laverda ' yı tercih edeceğim...
 
Ynt: SİZE GÖRE , LAVERDA BİÇERLERİNİN , TEKNOLOJİK SEVİYESİ NASIL?

arkadaşlar öncelikle siz değerli arkadaşlara selam ederim.. ben amasyada yaşamını süren bir insanım. dedemgilin anlattıklarına göre ilk gazlı biçerler çıkmış bizimkiler biçerdöver işine başlamışlar . yani yanılmıyosam 65 li yıllardan beri . alişarmez diye bi biçer varmış . onu kullanmışşlar. ondan sonra 410 massey ferguson almışlar1969 da olması lazım.ondan sonra 510 ferguson almışlar. daha sonra 630 johndeere. ondan sonrada 88 de 1545 new holland almışlar. benim yaşım 20 ben 1545 i hatırlıyorum. daha sonra 97 de 8070 almıştık. devalüasyonun olduğu sene. o seneye kadar sadece bizim arazimiz 300 dönüm civarıydı.sulanabilir arazii.mark 3 katı felan olmuştu velhasılı kelam sildi süpürdü ne var ne yok. bizim iflasımızı getirdi biçerdöver. ama artık öyle içimize işlemişki bu meslek hastalık gibi .babam tornacı . köyde torna dükkanı açtık bi sene o işi yaptık ama yine duramadık. paramız yoktu bi tane m 120 laverda aldık çok bakımsızdı. ona ilk sene normal bi bakım yapıp çalıştırdık. ertesi sene bi tane 510 ferguson biçer bulduk. onla beraber kendimiz baştan bi biçerdöver yaptık sadece şase orjinal kaldı.o biçeri bide boyadık bi köye gittik adamlar sıfır sanıyordular . çocukluk hayalimm hep bi tane tc 56 tıydı. ortaokulda hocam sordu büyüyünce ne olacan diye. 'hocam bi tane tc 56 tım olsa yeter' demiştim ve hoca anlamamıştı .:)yani anlatmak istediğim biz bu bilgilere dayanarak ve tecrübelerimize dayanarak laverda daki sistemi new holland yakalayamaz. ha bu teknolojik değil benim anlatmak istediğim. sistem olarak laverdanın L si olamaz new holland biçerdöverler.dane kaybı minumum.sağlamlık desen o biçim.kendim de 6 sene üstndeydim laverdanın. tc 56 tıyı durdurdu adam bizim kıçı kırık 120 li laverdaya biçtirdi .başkada bişey demiyorum . sayglılarla....
 
Ynt: SİZE GÖRE , LAVERDA BİÇERLERİNİN , TEKNOLOJİK SEVİYESİ NASIL?

su anda bu teknolojının içindeyım ve gercekten cok süper 2000 yılından beri sureklı yenılıklerıyle ilgilenıyor ve kullanıyorum M serısındekı teknolojı gercekten takdir edılecek bı durum tamamı ile elektironık aksam hakımıyetınde ve hepsi ayrı ayrı panellerde gösteriliyor su anda bende 2 tane 2008 225REV var ve nasip olursa M305 de talibim bu yıl onuda almayı düsünüyorum bence herkesın görmesını kullanmasını ve ciftcilerimizin onu tercih etmesini isterim tavsıye ederim gercekten ciftçinin dostudur saygılarla.....
 
Ynt: SİZE GÖRE , LAVERDA BİÇERLERİNİN , TEKNOLOJİK SEVİYESİ NASIL?

Laverdaların teknolojisiyle ilgili bir kaç kelime de ben eklemek isterim. Arkadaşlar yaklaşık olarak 10 yıldan beri laverda biçerdöverlerle haşır neşir oluyoruz. Hakikaten harmanlama kalitesi çok iyi olan bir makina. Bu makinalar özellikle çeltikte çok tercih edilen bir makina. özellikle ülkemizde. Çeltik biçimi buğdaydan çok farklı ve zor bir harmandır. Özellikle 6 sarsaklı olan modeller 624,627,28-60 çok tutulan modellerdir. Ben etrafımda da Laverda dışında çeltikte kullanılan pek makina görmedim. Bir tek NH CX 740 gördüm. O da çok teknolojik bir makinaydı. Fakat makina hakkında objektif bir yorum yapamam çünkü makina sahibinin işçiliği çok kötüydü. Laverdaların ülkemizde çok tutulma sebeplerinden biri de özellikle çeltik ekilen bölgelerdeki müthiş servis ve yedek parça ağı. Ayrıca bu makinalar hakikatten çok zor şartların makinası diye düşünüyorum. Kullanıldığı şartları görseniz şaşırırsınız. Bunların dışında Jd nin sadece 1174 modelini gördüm. O da çok hoş bir makinaydı. Ama günümüz teknolojisiyle kıyaslanmaz tabii. Deutz un bir modeli gelmişti. Ama maalesef biraz kullanıldıktan sonra aynen geri iade olmuştu. Çünkü gelen makina malı çok kırıyordu. Bir kelime de Laverdaların motorları için edelim. 310 Bg Cat motor müthiş birşey. O alet devamlı tam devirde ve çok zor şartlarda çalışırken bile hiç problem çıkarmıyor.
 
Ynt: SİZE GÖRE , LAVERDA BİÇERLERİNİN , TEKNOLOJİK SEVİYESİ NASIL?

Biraz kendi görüşlerimi açıkladıktan sonra dönelim yine Deve kuşu hikayesine. Ben daha önceki zamanlardan birinde birazcık birilerine dokundurmuştum da bayağı bir zorlarına gitmişti. Bu forumda da görüyorum ki bazı arkadaşlar yine kaşınıyor. Bu arkadaşlara tavsiyem şu kafalarınızı bir kumdan çıkartın. Ya da şu gözünüzdeki filanca gözlüğü çıkartın. Yine kralın çıplak olduğunu ifşa eden adam olmak istemiyorum. Sonra antipatik oluyorum. Erkan kardeş bu sitede tanıdığım en nitelikli kardeşlerden biri. Ama bu kardeşimize bile kendince insanlık dersi ve tabiat kanunlarıyla ilgili tavsiyelerde ve tesbitlerde bulunan 1-2 arkadaş ' a da tavsiyem: Sizin için yapılacak pek birşey kalmamış. Siz artık umutsuz birer vakasınız gibi geliyor bana.
 

Ynt: SİZE GÖRE , LAVERDA BİÇERLERİNİN , TEKNOLOJİK SEVİYESİ NASIL?

türkiyede en yaygın makina tc 56. bunun sebebide bence kırşehirliler. bu adamlar almacı olduklarından hep onlar getirdiler bu makinaları. kırşehirde yozgatta nevşehirde gidin bi köyde 100 tane biçere kadar olan köyler var arkadaşlar. ha bende clayson 45 kullanıyorum . ama yeni model tcleri diğer laverdalarla karşılaştırdığım zaman newhollandın biraz geri kaldığını görüyorum o sınıf o fiyat makinalara göre.ama asl olan fiyat performans ilişkisi olarakda bakmak lazım tcler laverda revden ve clas nedion lardan daha uygun fiyatlı.
tabi bide bu arada yedek parça diye bi problem ortaya çıkyoiç anadoluda en kolay parça bulabileceğiniz makinadır tc. hatta doğuda da öyle.diğer markalarda bu sorun war işte. hasılı laverda biraz daha teknolojik ama aynı tip motor war tc ile üstünde.
 
Ynt: SİZE GÖRE , LAVERDA BİÇERLERİNİN , TEKNOLOJİK SEVİYESİ NASIL?

Laverdayla tc 56 yanlış bir kıyas olur zaten!

Laverda, sürekli Laverda ismi altında cok uzun yıllardır biçerdöver üretiyor! ve Biçerdöver alanında bence de dünyada tek! neden tek? çünkü büyük biçerdöverler büyük masraflar ister teferruatlıdırlar! Laverdanın en büyük serileri M serileri en uygun ölçülerde üretilmiş biçerdöverdir,

69 da dedem ilk biçerini Laverda almış ozaman Laverdanın üstünde italyan bitane de şoför geldi! düşünün siz artık adamların mal garantörlüğü te 69 lardan beri var, öncesini bilemem dedemin anlattıgını söylüyorum! te o zamanlar Şanlıurfada Diyarbakırda Adanada baya iş yapmışlar o biçerle! Dedem anlatır hala 1 sene bize öğretmek için italyan şoförle konusmasını Türkçeye çeviren adam, yanlarında kalmıs hep! Biçerdöver konusunda marka yapmıs tek marka ve en garantörlü marka Laverda ' dır!
Şimdi bizde hala Laverda var 2008 model! Diğer yetkili tamir servisleri dışında İstanbuldan LAVERDA AŞ.den teknik servis ekibi biçerdöveri 5 kez kontrole geldiler, ekin sezonunda!

Adamlar biçerdöveri yapmışlar kontrolde ediyorlar! her garantiyide veriyolar makinaya!
Bu alanda uzmanlaşmış tek marka LAVERDA!

öyle cok cok büyük biçerdöverlerle Laverdayı karşılaştırmasın kimse, Tamam büyük biçerler cok cok büyük iş yapabilir ama her yere rahatca girip cıkamaz! onlar sadece tanıtım amaclı üretilmiş makinalardır,

Laverdalar cayır cayır çalışırken! Sabancıların getirdiği koca John Deere Adana tarafında bi benzin istasyonunda kuzu gibi yatıyo!
Kalite Garanti hepsi Laverdada!
 
  • Beğen
Tepkiler: lanu
Ynt: SİZE GÖRE , LAVERDA BİÇERLERİNİN , TEKNOLOJİK SEVİYESİ NASIL?

kaanmaan

TC ile laverda 225rev-205eco-21,50lxe Motorları aynı

1: İlk önce TC den başlıyayım sadece motor aynı nedeni? yıllardır kullandığı o klasik ford motoru neden bıraktı.
malum ilk TC 1994 yılında çıktı. yıl 2008 bunca yıl aynı model makineyi alladı pulladı sattı. fakat model eskidi
başka şansı kalmadığı için POLONYA TESİSLERİnde motor değişikliğine giderek 2012 yılına kadar üretimi devam
edip sonlandırma kararı aldı. Not: daha fazla açıklama şasım yok gibi.
2: TC de kapasite yokki motor ne yapsın.

Kapasite konusunu merak edenler her iki markanın web sitelerini ziyaret edip ELEK metre karesi ve SARSAK boyunun
ölçülerini karşılaştırma yapın.
 
Ynt: SİZE GÖRE , LAVERDA BİÇERLERİNİN , TEKNOLOJİK SEVİYESİ NASIL?

cx840 link=topic=5727.msg160206#msg160206 date=1235858219' Alıntı:
kaanmaan

TC ile laverda 225rev-205eco-21,50lxe Motorları aynı

1: İlk önce TC den başlıyayım sadece motor aynı nedeni? yıllardır kullandığı o klasik ford motoru neden bıraktı.
malum ilk TC 1994 yılında çıktı. yıl 2008 bunca yıl aynı model makineyi alladı pulladı sattı. fakat model eskidi
başka şansı kalmadığı için POLONYA TESİSLERİnde motor değişikliğine giderek 2012 yılına kadar üretimi devam
edip sonlandırma kararı aldı. Not: daha fazla açıklama şasım yok gibi.
2: TC de kapasite yokki motor ne yapsın.

Kapasite konusunu merak edenler her iki markanın web sitelerini ziyaret edip ELEK metre karesi ve SARSAK boyunun
ölçülerini karşılaştırma yapın.
anladım kadarıyla sende new holland var arkadaşım.
ben zaten tcnin düşük kalitede bimakina olduğunu söylüyorum. yaygın olmasının sebebi kolay parça bulunması ve tabiki ikinci elinin kuvvetli olması. ben polatlılıyım. kendimde biçer döver kullanıyorum. urfa diyarbakır adana manisa bolu çok yerde çalıştım makinayla. gördüğüm şu: iç anadolu doğu anadoluda bu tc çok yaygın. egede ve trakyada ise claas ve laverda. tc de daha yeni kollar mekanikten hidroliğe döndü. laverdada bu senelerdir war mesela. laverdalar kadar çeltiğe giden hiç bi makina yoktur bence. adamlar tamamen galvanizden üretmişler makinayı. tc 8520 kg gelirken laverda rev 10000 kg civarında. işte bu neden kullanılan malzemenin sağlamlığından bence.gene elek alanlarını karşılaştırdığımızda laverdanın elek alanı tcden 55cm kare daha fazla. sarsak alanlarındada laverda üstün.
velhasıl tc sınıfındaki tüm rakiplerinden teknolojik olarak geri kalıyor. ama genede sade makine yani kullanan bilir.
 
Ynt: SİZE GÖRE , LAVERDA BİÇERLERİNİN , TEKNOLOJİK SEVİYESİ NASIL?

kaanmaan
Sen polatlıdanım diyorsun.
Öyleyse ( ORHAN ÇELİK ) sanayide tornacı ve biçer servisi
O şahısa veya oğlu FEVZİ
Bu kişilere ( KEŞAN -ADNAN SOYCAN ) bir soruver

SAYGILAR
 
  • Beğen
Tepkiler: 70lik
Ynt: SİZE GÖRE , LAVERDA BİÇERLERİNİN , TEKNOLOJİK SEVİYESİ NASIL?

cx840 link=topic=5727.msg162440#msg162440 date=1236464832' Alıntı:
kaanmaan
Sen polatlıdanım diyorsun.
Öyleyse ( ORHAN ÇELİK ) sanayide tornacı ve biçer servisi
O şahısa veya oğlu FEVZİ
Bu kişilere ( KEŞAN -ADNAN SOYCAN ) bir soruver

SAYGILAR

o dedğin kişileri bende tanıyorum
ben burda laverdanın üstün olduğunu zaten söylüyorum
anlatmak istediğim başka bu makinanın bizim bölgede yaygın olması ve sebepleri
 
Ynt: SİZE GÖRE , LAVERDA BİÇERLERİNİN , TEKNOLOJİK SEVİYESİ NASIL?

kaanmaan

Yakında polatlıya gelicem tanışmak dileğiyle
Ayrıca ben biçer sahibi değilim ve anlamam
uzaktan aşinalığım var
ORHAN ÇELİK ustayı burda komşumuza yedek parça getiriyor öyle tanıdım
Ankara OSTİM de işlerim vardı kişileri tanıyormuş yardımcı olacak sağolsun
 
Ynt: SİZE GÖRE , LAVERDA BİÇERLERİNİN , TEKNOLOJİK SEVİYESİ NASIL?

cx840 link=topic=5727.msg162766#msg162766 date=1236541701' Alıntı:
kaanmaan

Yakında polatlıya gelicem tanışmak dileğiyle
Ayrıca ben biçer sahibi değilim ve anlamam
uzaktan aşinalığım var
ORHAN ÇELİK ustayı burda komşumuza yedek parça getiriyor öyle tanıdım
Ankara OSTİM de işlerim vardı kişileri tanıyormuş yardımcı olacak sağolsun



herzaman beklerim buyur gel kardeşim bende tanışmak isterim
lakin bende urfada çalışıyorum şimdi polatlıda diilim. orhan abiler seni gayet iyi ağırlıcaktır eminimm
 
Ynt: SİZE GÖRE , LAVERDA BİÇERLERİNİN , TEKNOLOJİK SEVİYESİ NASIL?

arkadaslar laverda hep aynı sekilde üretime devam ediyor L 517 ile M306 nın carı aynı ben o kadar para vercem aynı sağlamlıkta bi makine alcam sizce mantıklı mı tamam elektronik aksam olarak diğerleri ile aynı kapasitede servis ağı olarak mükemmel ama cx 8040 ın batör ÇAPI M 305 ten büyük buda laverdanın iş kapasitesini düşürüyor laverda böyle giderse piyasadan çekilir
 

Ynt: SİZE GÖRE , LAVERDA BİÇERLERİNİN , TEKNOLOJİK SEVİYESİ NASIL?

cx 8040 ın batör ÇAPI M 305 ten büyük buda laverdanın iş kapasitesini düşürüyor laverda böyle giderse piyasadan çekilir---- diyorsun O cx in dışı beni içi seni yakar. yakıt iki katı . tane kaybı cabası , yedek paça pahalı ve kısıtlı fiyatı pahalı , sapı saman yapıyor balya kaybı , daha sayayımmı şu an iki adet cx740 acil satılık var soran yok.
 
Ynt: SİZE GÖRE , LAVERDA BİÇERLERİNİN , TEKNOLOJİK SEVİYESİ NASIL?

esmer link=topic=5727.msg163475#msg163475 date=1236773925' Alıntı:
arkadaslar laverda hep aynı sekilde üretime devam ediyor L 517 ile M306 nın carı aynı ben o kadar para vercem aynı sağlamlıkta bi makine alcam sizce mantıklı mı tamam elektronik aksam olarak diğerleri ile aynı kapasitede servis ağı olarak mükemmel ama cx 8040 ın batör ÇAPI M 305 ten büyük buda laverdanın iş kapasitesini düşürüyor laverda böyle giderse piyasadan çekilir
bunlar cx e ait
[size=18pt]Harmanlama cx8040 8070
Batör genişliği 1,30 1,56
[/size]
Batör Çapı (m) 0,75 0,75
Batör Üzerindeki Parmak Sayısı (Adet) 10 10
Batör Hız Aralığı (d/d) 305 / 905 305 / 905
Kontrbatör Alanı (m²) 0,98 1,18
Kontrbatör Üzerindeki Bar Sayısı (Adet) 16 16
Kontrbatör Sarma Açısı (Derece) 111 111
Sap Yayıcı Çapı (m) 0,475 0,475
Sap Yayıcı Kontrbatör Alanı (m²) 0,24 0,29
İkinci Batör Çapı (m) 0,72 0,72
İkinci Batör Hız Aralığı (d/d) 387 / 700 387 / 700
Multi - Thresh Sistemi Standart Standart
Toplam Harmanlama Alanı (m²) 2,11 2,54
Sarsak Sayısı (Adet) 5 6
Sarsak Ayırma Alanı (m²) 4,94 5,93
Temizleme
Kolay Çıkarılabilen Sağır Elek Standart Standart
Ön Elek Standart Standart
Toplam Elek Alanı (m²) 5,40 6,54
Kabinden Kumandalı Alt ve Üst Elek Ayarı Standart Standart
Fan Üzerindeki Kanat Sayısı 6 6
Kabinden Kumandalı Fan Hız Ayarı Standart Standart
Roto Tresh Sistemi Standart Standart (2 Rotor)
Dane Deposu
Kapasite (l) 9.000 9.000
Boşaltma Tüpü Tahliye Hızı (l/s) 110 110
Dane Numune Alma Penceresi Standart Standart
Motor
Tipi Iveco / Cursor 9 Iveco / Cursor 9
Püskürtme Sistemi Common-Rail Common-Rail
Motor Gücü (ISO TR14396) ( kW / hp) 210 / 286 240 / 326
Püskürtme Sistemi Yönetimi Elektronik Elektronik
Hava Kompresörü Standart Standart
Yakıt Tankı
Kapasite (l) 750 750
Aktarma Sistemi
Tipi Hidrostatik Hidrostatik
Dişli Kutusu 4 Hızlı 4 Hızlı
Elektrik Kontrollü Vites Değişimi Standart Standart
Diferansiyel Kilidi Standart Standart
Ölçüler
Ağırlık (kg) 13.900 14.900

Ko Holding Copyright 2007 ©
Türk Traktör A.Ş.

bunlarda laverda m serisi,
M SERİSİ DETAYLI TEKNİK BİLGİ
TEKNİK BİLGİ MODEL
Motor M303 M305 M306
Marka Iveco Nef Caterpillar Caterpillar
Gücü kw/hp 186/255 202/275 225/305
Yakıt Sistemi Common Rail Common Rail Common Rail
Alternatör amp 120 120 120
Yakıt Tankı Kapasitesi lt 450 450 450
Şanzıman
Tipi Hidrostatik Hidrostatik Hidrostatik
Vites Sayısı 4 4 4
Frenleme Diskli Diskli Diskli
Biçme Tablası
Biçme Genişliği m 4.80 5.40 6.00
Biçme Hızı d/dk 1.220 1.220 1.220
Terra Kontrol Ve Otomotik Kesme Yüksekliği Standart Standart Standart
Yatay Dengeleme (GSA) Standart Standart Standart
Batör
Çap mm 600 600 600
Genişlik mm 1.340 1.600 1.600
MCS (Devredışı Bırakılabilir 2.Batör) Çapı mm 600 600 600
[size=18pt]Genişlik mm 1.340 1.600 1.600 [/size]
Kontrabatör
Alan m2 1,89 2,25 2,25
Sarma Açısı Derece 106 106 106
Sarsaklar
Sayı/Basamak Adet 5/4 6/4 6/4
Sarsak Alanı m2 5,73 6,81 6,81
Temizleme Alanı m2 7,62 9,06 9,06
Elek
Elek Alanı m2 4,67 5,58 5,58
Fan
Tipi Volumetrik Volumetrik Volumetrik
Fan Devir Aralığı d/dk 350-1,050 350-1,050 350-1,050
Dane Deposu
Kapasite Litre 8.200 8.200 9.000
Boşaltma Hızı lt/sn 105 105 105
Boşaltma Tüpü Yüksekliği m 4,50 4,50 4,50
Boşaltma Tüpü Uzunluğu m 5,00 5,00 5,00
Standart Lastikler
Ön Lastik 650 / 75 R32 650 / 75 R32 800 / 65 R32
Arka Lastik 460 / 70 R24 460 / 70 R24 460 / 70 R24
Boyutlar ve Ağırlıklar
Yükseklik m 4,00 4,00 4,00
Genişlik (Dıştan Dışa) m 3,31 3,58 3,84
Ağırlık (Biçme Tablasız) kg 10.900 12.050 12.500
Uzunluk (Biçme Tablasız) m 8,370 8,370 8,370
INTEGRAL
(Otomatik Dengeleme Sistemi) - - İsteğe Bağlı

LAVERDA A.Ş. bu web sitesinde söz konusu edilen
teknik bilgi ve spesifikasyonları değiştirme hakkını saklı tutar.



[size=14pt]karşılaştırmayı size bırakıyorum[/size]

________________________________________
 

Benzer Konular