Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?


Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

dustero link=topic=71474.msg936344#msg936344 date=1416165469' Alıntı:
Of of of ardımdan süregelen çok büyük bir bilgi kirliliği gördüm :) Yılmaz abi maks torkunu zaten 1500 1750 devirde yakalayan dizel araba motorları nasıl o süreden sonra turbo açabilir turbo açmak diye bir deyim yok VTEC değil bu ya da VVT-I değil :) Turbocharger sürekli egsoz gazı sirkülasyonu ile çalışan bir sistem turbo beslemeyi keser dediğiniz şeyin gerçek açıklaması ayağınızı gazdan çekip turbo basıncını düşürmeniz turbo asla durmaz insertend nickli arkadaşımız bu konuda doğru açıklamayı yapmış.

Fiat Albea ya da Doblo gibi arabaların düşük devirde cansız olmasının sebebi rail basınçlarının düşük olmasından kaynaklı :) Albea dediğin araçta zaten tork düşük nereye hızlanacak benzinli 1600cc atmosferik bir motorla torku hemen hemen aynı. Gaza ilk basışta zaten egsoz gazı üretip turbo türbininin dönmesiyle beraber motor emişini artırıp beslemeyi sağlayarak güç üretmekle meşgul oluyor motor bu da ' ' TURBOCHARGER ' ' motorlarda 1 -2 sn ivmede kayıp demek :) CRDI yakıt enjeksiyon sistemidir ben pompa demedim yakıt püskürtme sistemidir ama bir pompa gibide düşünebilirsin çünkü silindir başına püskürtülen yakıt basıncının ayarlandığı nokta burası.

Turbolu araçlarda seyir hali bittikten snra kontağı kapamadan evvel kısa bir süre çalıştırılması öngörülür bunun sebebi hem turboda soğutmayı sağlamak hemde turbo türbini stop ettikten sonra bir süre döndüğü için turbo yağlamasını kesmeden evvel turbo düşük basıçtayken son yağlamayı sağlamaktır dolayısıyla turbo hep devrededir. Ayrıca VGT turbolarda hep devrededir VGT turbo ani hava basıncı sağlayarak daha erken ve daha verimli güç ortaya çıkmasını sağlar. Supercharger ve Biturbo seri üretim traktörlerde olmadığı için o konulara hiç girmeyelim arkadaşlar. sebazios insertend
Kesinlikle katılıyorum kulaktan duyma şehir efsanesi söylentilerin yerine çok açıklayıcı ve faydalı bilgiler. 5725 kullandım ve 5105 m tecrübem oldu.Ben e serisini bu kıyaslamaya sokmuyorum bile 5625 yerine 5085 i şiddetle tavsiye ederim turbosuz 5625 pek mantıklı olmaz.
 
Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

usta da hakli kendince detaya girmeden anlatmak gerek bazen
Turbo devreye girdi dedikleri ; turbonun verimli calisma devrine ulasmasidir . Buyuk turbo ust devirme yuksek verim saglarken dusuk devirler de verimleri dusuktur . Yeni araclar bir birini tamamlayan cift turbo veya asimetrik turbo bunun icin kullanirlar
 
Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

hpeker58 link=topic=71474.msg936567#msg936567 date=1416241146' Alıntı:
Yok bu yeni 2015 olan model seneye gelecek farlari ve tasarimi bu sekilde olacak
Yeniler güzel camon rail yakıt sistemi var hidrolikler güçlü pvx motor. yakıtı baya az çekişide çok ama Türkiyeye normalde 2014 gelmisi lazımdı Amerikada bunların 2012 modelleri satılık tractorhouse de. Ben jd nin başında müdür olsam piyasada diğer markalara nefes aldırmam getir alman üretimi 100 beygir altı m serilerini getir italyan g serilerine meksikayla hindistanı sokma piyasaya bak bakalım diğer markalar traktör satabiliyormu.Ben bunu ta 2011 Amerikaya yazdım Alman m serilerini niye Türkiye ye getirmiyosunuz niye bize üçücü dünya ülkesi muamelesi yapıyosunuz demiştim ondan sonra amerikan m serilerini getirdiler ben yanlış bir yol izlediler.
 
Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

condere link=topic=71474.msg939584#msg939584 date=1416936362' Alıntı:
Yeniler güzel camon rail yakıt sistemi var hidrolikler güçlü pvx motor. yakıtı baya az çekişide çok ama Türkiyeye normalde 2014 gelmisi lazımdı Amerikada bunların 2012 modelleri satılık tractorhouse de. Ben jd nin başında müdür olsam piyasada diğer markalara nefes aldırmam getir alman üretimi 100 beygir altı m serilerini getir italyan g serilerine meksikayla hindistanı sokma piyasaya bak bakalım diğer markalar traktör satabiliyormu.Ben bunu ta 2011 Amerikaya yazdım Alman m serilerini niye Türkiye ye getirmiyosunuz niye bize üçücü dünya ülkesi muamelesi yapıyosunuz demiştim ondan sonra amerikan m serilerini getirdiler ben yanlış bir yol izlediler.
Keske 85 ve 95 olanlarada commanrail olsaydi 5r serisinde oldugu gibi kesinlikle guzel 5m serisi. Sahibindende 5085 ve 5095 cok fazla var ama bitane 5105m yok demekki yakitindan cok memnunlar
 
Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

Johndeere kral motor 1975 model alman mali traktor almisti Almanyadan turkiyeye kamyonla getirtmis.2010 yilina kadae kullandik ve herseyiyle mukemmel o kadar eski olmasina ragmen rot baslari bile bosluk yapmadi. New holland bayisi oyuna getirip td65d satmis ne yakitindan ne cekisinden memnunum. Kalite ucuza alinamaz ilk yatirim maliyeti yuksek ama uzun sure sorunsuz kullanilacak traktor.
 
Turbo gecikmiyor, bro.
Gecikmez de.
Motor haritasına göre uygun devirler arası çalışıyor.
Jd 5090r üzerindeki motor karakteristiği diğer serilerde bulunmuyor.
Ön kepçe traktöründe uzun devir çalışmalı motor yapısı mevcut.
Klasik jd motorunda;
1400 rpm max tork,
1900 rpm max güç devri vardı.
Tarlada devir koruyamayan motoru kullanmak sıkıntılı olur, hiç sevmeyiz.
Sıra başında aynı vitesi toplayamayan motoru da beğenmeyiz.
Binaenaleyh, jd 6000 seriden başlar, deniyor.
Traktör çabuk eskimesin diye hidrolik kapasiteler düşük tutuluyor.
Jd 6125r çekili pulluk kullanıyor.
Çekili pulluk kültürü maalesef, görenek olmadığından kullanılmıyor.
5e seride ki 1800 rpm, tork, güç çizgisi kesişim devri çok optimum yerleştirilsi de jd şüferi 1400 ve 1900 rpm devirler de gezinir.
1500 2400 rpm devirler de gezinmeyen sürücüyü eğitemeyiz.
Jd 2130 dan sonra jd 5100r motora sürüş olarak adaptasyon rahat olabilir, fikrindeyiz.
Understand me?
 
Barış, traktörlerde özellikle düşük devirlerde yüksek tork ihtiyacı olduğundan turbo her daim devrededir. Yani belli bir devirden sonra turbonun devreye girmesi kullanışsız olur.

Kısaca traktör motorlarında turbo her daim devrededir. (En azında ben aksini bilmiyorum)

Yalnız sırf buna bakarak 'tüm dizel motorlarda, marşa basıldığı an turbo da çalışmaya başlar' önermesi yanlış olur. Örneği o nedenle verdim.
Traktörde düşük devirde yüksek tork istemezük, her zaman ihtiyaç değildir.
Mercedes motorlar dip gazda çalışır.
Traktörlere Mercedes'in yaptığı gibi kranktan devir alan turbo niye koymazlar ki.
Egzoz beyefendinin keyfinin gelmesini beklemezdik.
 
Turbo gecikmiyor, bro.
Gecikmez de.
Motor haritasına göre uygun devirler arası çalışıyor.
Jd 5090r üzerindeki motor karakteristiği diğer serilerde bulunmuyor.
Ön kepçe traktöründe uzun devir çalışmalı motor yapısı mevcut.
Klasik jd motorunda;
1400 rpm max tork,
1900 rpm max güç devri vardı.
Tarlada devir koruyamayan motoru kullanmak sıkıntılı olur, hiç sevmeyiz.
Sıra başında aynı vitesi toplayamayan motoru da beğenmeyiz.
Binaenaleyh, jd 6000 seriden başlar, deniyor.
Traktör çabuk eskimesin diye hidrolik kapasiteler düşük tutuluyor.
Jd 6125r çekili pulluk kullanıyor.
Çekili pulluk kültürü maalesef, görenek olmadığından kullanılmıyor.
5e seride ki 1800 rpm, tork, güç çizgisi kesişim devri çok optimum yerleştirilsi de jd şüferi 1400 ve 1900 rpm devirler de gezinir.
1500 2400 rpm devirler de gezinmeyen sürücüyü eğitemeyiz.
Jd 2130 dan sonra jd 5100r motora sürüş olarak adaptasyon rahat olabilir, fikrindeyiz.
Understand me?
Jondereye jondere denecekse şaseli alman olacak. 5720-5820, 5R serileride jonderedir. Harici 5 serisi jonderelerden hoşlanmayız.
 

Benzer Konular