Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?


Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

dustero link=topic=71474.msg936186#msg936186 date=1416136820' Alıntı:
Usta var ' ' usta ' ' var. Kimisi sadece anahtar tutar kimisi A dan Z ye herşeye hakimdir. Dolayısıyla yanlış bilgi. Turbocharher egsoz gazı ile çalıştığı için marşla beraber egsoz subaplarında çıkan ilk dumanla beraber dönmeye başlar motoru stop edinceye kadar sirkülasyon devam eder.

Bu tüm turbolu dizel motorlarda böyle midir?

Mesela CRDİ motorlarda da :) ?
 
Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

sebazios link=topic=71474.msg936192#msg936192 date=1416137603' Alıntı:
Bu tüm turbolu dizel motorlarda böyle midir?

Mesela CRDİ motorlarda da :) ?

CRDI yada normal pompa olması farketmez abi Turbocharger egsoz gazı basıncıyla çalışır sen yakıtı ister elektronik raille ver ister pompadan gaz teli ile :) sebazios
 
Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

CRDİ motorların bazılarında (1.3 Mjet yada 1.5crd gibi) 1500 ile 2250 devire kadar turbo devreye girmez. Bu devir sayısı motora göre değişmekle birlikte motor bu devri yakalamadığında yada bu devirden düştüğümde turbo beslemeyi keser. Fiat Albea yada Doblo gibi araçların düşük devirlerde cansız olmasının sebebi budur.

Kısaca her dizel motorda 'sürekli' turbo beslemesi olmaz.

Ayrıca CRDI bir pompa çeşidi değil, bir yakıt besleme metodudur.
 
Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

sebazios link=topic=71474.msg936204#msg936204 date=1416140860' Alıntı:
CRDİ motorların bazılarında (1.3 Mjet yada 1.5crd gibi) 1500 ile 2250 devire kadar turbo devreye girmez. Bu devir sayısı motora göre değişmekle birlikte motor bu devri yakalamadığında yada bu devirden düştüğümde turbo beslemeyi keser. Fiat Albea yada Doblo gibi araçların düşük devirlerde cansız olmasının sebebi budur.

Kısaca her dizel motorda 'sürekli' turbo beslemesi olmaz.

Ayrıca CRDI bir pompa çeşidi değil, bir yakıt besleme metodudur.

Yılmaz abi dediğin gibi bazı multijet araçlarda turbo belirli bir devirden sonra devreye giriyor geçen sene bende palio 1.3 multijet vardı oda öyle 1800 veya 2000 devirden sonra can geliyordu desem yeridir ;)
Fakat bu jd 5085m de CRD motor yok düz mekanik pompa var ve turbo her devirde devrede diye biliyorum. Traktörlerde 1500 devir sonrasında turbo devreye girer mantığı biraz sıkıntılı gibi çünkü her zaman 1500 devir üzerinde iş yapılmıyor ve arabalar gibi 4000-5000 devirlere kadar ulaşmıyor maksimum 2600 devire kadar çıkabiliyor. Buna göre 1500 devirde devreye giren turbo bence pek kullanışlı olmaz. Traktör kataloglarında falan turbonun devreye girmesi hakkında hiçbir bilgiye rastlamadım acaba dediğin gibi belirli bir devirden sonra devreye giren turbolu traktörler var mı ?
 
Barış UZEL link=topic=71474.msg936206#msg936206 date=1416141412' Alıntı:
Yılmaz abi dediğin gibi bazı multijet araçlarda turbo belirli bir devirden sonra devreye giriyor geçen sene bende palio 1.3 multijet vardı oda öyle 1800 veya 2000 devirden sonra can geliyordu desem yeridir ;)
Fakat bu jd 5085m de CRD motor yok düz mekanik pompa var ve turbo her devirde devrede diye biliyorum. Traktörlerde 1500 devir sonrasında turbo devreye girer mantığı biraz sıkıntılı gibi çünkü her zaman 1500 devir üzerinde iş yapılmıyor ve arabalar gibi 4000-5000 devirlere kadar ulaşmıyor maksimum 2600 devire kadar çıkabiliyor. Buna göre 1500 devirde devreye giren turbo bence pek kullanışlı olmaz. Traktör kataloglarında falan turbonun devreye girmesi hakkında hiçbir bilgiye rastlamadım acaba dediğin gibi belirli bir devirden sonra devreye giren turbolu traktörler var mı ?

Barış, traktörlerde özellikle düşük devirlerde yüksek tork ihtiyacı olduğundan turbo her daim devrededir. Yani belli bir devirden sonra turbonun devreye girmesi kullanışsız olur.

Kısaca traktör motorlarında turbo her daim devrededir. (En azında ben aksini bilmiyorum)

Yalnız sırf buna bakarak 'tüm dizel motorlarda, marşa basıldığı an turbo da çalışmaya başlar' önermesi yanlış olur. Örneği o nedenle verdim.
 
  • Komik
Tepkiler: The_Hoca
Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

turbonun devreyi girmesinden kastedilen turbonun yeterli kompresyon yapmaya başladığıdır. traktörlerin performans eğrilerine bakarsanız genelde 1100 rpm den sonra motor gücünün hızlı bir şekilde yükseldiğini görürsünüz. yani turbo yeterli kompresyon yapmaya başlamış ( halk arasında turbo devreye girdi) oluyor.
 
Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

sebazios link=topic=71474.msg936208#msg936208 date=1416141860' Alıntı:
Barış, traktörlerde özellikle düşük devirlerde yüksek tork ihtiyacı olduğundan turbo her daim devrededir. Yani belli bir devirden sonra turbonun devreye girmesi kullanışsız olur.

Kısaca traktör motorlarında turbo her daim devrededir. (En azında ben aksini bilmiyorum)

Yalnız sırf buna bakarak 'tüm dizel motorlar, marja bastığınız anda
devreye giren turbo beslemesine sahiptir' önermesi yanlış olur. Örneği o nedenle verdim.

Aynen abi dizel arabalar için böyle genelleme yapmak yanlış olur. Traktörler ise turbo her zaman devrede olmak zorundadır. Bi arkadaş ' Turbonun 15 bin devirde devreye girdigini servis bakimini yapan usta söylemisti ' yazmış, sende ' her dizel motorda sürekli turbo beslemesi olmaz ' yazdın ya o arada ufak bir karışıklık olabilir yanlış anlaşılabilir diye cevap yazdım ;)
Kısacası traktörlerde egzos gazı olduğu sürece turbo devrededir :D Bir erkuntçu sözü aklıma geldi ' Ne kadar duman, o kadar randuıman ' ' ;D
 

Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

Binek Araçlar için şöyle demek daha dogru olur . 1800 civarında turbo gerekli basıncı elde ediyor. Biliyorsunuz bunu önlemek için artık çeşitli teknoloji ler ürettiler VGT (değişken geometrili turbo) şimdi ki furya ise bi büyük (yüksek devirlerde için) birde küçük turbo (alt devirlerdeki hantal lik i cin) kullanılmaya başlandı. Biturbo diye de geçer sistem
 
Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

Of of of ardımdan süregelen çok büyük bir bilgi kirliliği gördüm :) Yılmaz abi maks torkunu zaten 1500 1750 devirde yakalayan dizel araba motorları nasıl o süreden sonra turbo açabilir turbo açmak diye bir deyim yok VTEC değil bu ya da VVT-I değil :) Turbocharger sürekli egsoz gazı sirkülasyonu ile çalışan bir sistem turbo beslemeyi keser dediğiniz şeyin gerçek açıklaması ayağınızı gazdan çekip turbo basıncını düşürmeniz turbo asla durmaz insertend nickli arkadaşımız bu konuda doğru açıklamayı yapmış.

Fiat Albea ya da Doblo gibi arabaların düşük devirde cansız olmasının sebebi rail basınçlarının düşük olmasından kaynaklı :) Albea dediğin araçta zaten tork düşük nereye hızlanacak benzinli 1600cc atmosferik bir motorla torku hemen hemen aynı. Gaza ilk basışta zaten egsoz gazı üretip turbo türbininin dönmesiyle beraber motor emişini artırıp beslemeyi sağlayarak güç üretmekle meşgul oluyor motor bu da ' ' TURBOCHARGER ' ' motorlarda 1 -2 sn ivmede kayıp demek :) CRDI yakıt enjeksiyon sistemidir ben pompa demedim yakıt püskürtme sistemidir ama bir pompa gibide düşünebilirsin çünkü silindir başına püskürtülen yakıt basıncının ayarlandığı nokta burası.

Turbolu araçlarda seyir hali bittikten snra kontağı kapamadan evvel kısa bir süre çalıştırılması öngörülür bunun sebebi hem turboda soğutmayı sağlamak hemde turbo türbini stop ettikten sonra bir süre döndüğü için turbo yağlamasını kesmeden evvel turbo düşük basıçtayken son yağlamayı sağlamaktır dolayısıyla turbo hep devrededir. Ayrıca VGT turbolarda hep devrededir VGT turbo ani hava basıncı sağlayarak daha erken ve daha verimli güç ortaya çıkmasını sağlar. Supercharger ve Biturbo seri üretim traktörlerde olmadığı için o konulara hiç girmeyelim arkadaşlar. sebazios insertend
 
dustero link=topic=71474.msg936344#msg936344 date=1416165469' Alıntı:
Of of of ardımdan süregelen çok büyük bir bilgi kirliliği gördüm :) Yılmaz abi maks torkunu zaten 1500 1750 devirde yakalayan dizel araba motorları nasıl o süreden sonra turbo açabilir turbo açmak diye bir deyim yok VTEC değil bu ya da VVT-I değil :) Turbocharger sürekli egsoz gazı sirkülasyonu ile çalışan bir sistem turbo beslemeyi keser dediğiniz şeyin gerçek açıklaması ayağınızı gazdan çekip turbo basıncını düşürmeniz turbo asla durmaz insertend nickli arkadaşımız bu konuda doğru açıklamayı yapmış.

Fiat Albea ya da Doblo gibi arabaların düşük devirde cansız olmasının sebebi rail basınçlarının düşük olmasından kaynaklı :) Albea dediğin araçta zaten tork düşük nereye hızlanacak benzinli 1600cc atmosferik bir motorla torku hemen hemen aynı. Gaza ilk basışta zaten egsoz gazı üretip turbo türbininin dönmesiyle beraber motor emişini artırıp beslemeyi sağlayarak güç üretmekle meşgul oluyor motor bu da ' ' TURBOCHARGER ' ' motorlarda 1 -2 sn ivmede kayıp demek :) CRDI yakıt enjeksiyon sistemidir ben pompa demedim yakıt püskürtme sistemidir ama bir pompa gibide düşünebilirsin çünkü silindir başına püskürtülen yakıt basıncının ayarlandığı nokta burası.

Turbolu araçlarda seyir hali bittikten snra kontağı kapamadan evvel kısa bir süre çalıştırılması öngörülür bunun sebebi hem turboda soğutmayı sağlamak hemde turbo türbini stop ettikten sonra bir süre döndüğü için turbo yağlamasını kesmeden evvel turbo düşük basıçtayken son yağlamayı sağlamaktır dolayısıyla turbo hep devrededir. Ayrıca VGT turbolarda hep devrededir VGT turbo ani hava basıncı sağlayarak daha erken ve daha verimli güç ortaya çıkmasını sağlar. Supercharger ve Biturbo seri üretim traktörlerde olmadığı için o konulara hiç girmeyelim arkadaşlar. sebazios insertend

En basit hali ile yazıyorum:

'Yalnış ve eksik biliyorsun'

Bunun için:

1-) değişken geometili turbo, sabit geometili turbo ve turbo valfi tanımlarını ve bunların kullanım amaçlarını incelemeni tavsiye ederim.

2-) 'turbo gecicikmesi'ni açıklamışsın. Biri Ayna biri Konya.

3-) Egzoz gazı sirkülasyonu, turbonun 'çalıştığı yada devrede olduğu' anlamına gelmez.

Doğru bilgi kirlilik yaratmaz.
 
Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

Yoo cidden iyi biliyorum çiftçilik bilgimden daha çok tuning bilgim ve garaj geçmişim var ve yaptığım sayısızca rolling ve draglar sonucunda çok çeşitli araçlar ve farklı motorlar hakkında kaput kaldırarak atmosferiğinden aşırı beslemesine çok fazla bilgiye sahip oldum. Söylediklerim sabit bilgi olduğu ve değiştiremiyceğim için şuan ekstra birşey yazmamın anlamı yok. VGT hakkında ve wastegate hakkında da detaylı bilgiye sahip olduğum için hala klavyede tuş basıyor olmamında anlamı yok. CRDI pompa değil demiştin en başta daha başlarken bilgi senkronuna yanlış başladın Yılmaz abi ama bastıra bastıra düzeltmek istemedim CRDI pump tır pompa sisteminin bütününü oluşturur. Turbo türbininin motor çalışırken durduğu hiçbir animasyon dahi bulamazsınız düşünce teorisinden ileri gitmez. Ben kimseyi rencide etmek istemedim ama rencide ettiysem ya da kırdıysam affola.
 
Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

dustero link=topic=71474.msg936362#msg936362 date=1416170668' Alıntı:
Yoo cidden iyi biliyorum çiftçilik bilgimden daha çok tuning bilgim ve garaj geçmişim var ve yaptığım sayısızca rolling ve draglar sonucunda çok çeşitli araçlar ve farklı motorlar hakkında kaput kaldırarak atmosferiğinden aşırı beslemesine çok fazla bilgiye sahip oldum. Söylediklerim sabit bilgi olduğu ve değiştiremiyceğim için şuan ekstra birşey yazmamın anlamı yok. VGT hakkında ve wastegate hakkında da detaylı bilgiye sahip olduğum için hala klavyede tuş basıyor olmamında anlamı yok. CRDI pompa değil demiştin en başta daha başlarken bilgi senkronuna yanlış başladın Yılmaz abi ama bastıra bastıra düzeltmek istemedim CRDI pump tır pompa sisteminin bütününü oluşturur. Turbo türbininin motor çalışırken durduğu hiçbir animasyon dahi bulamazsınız düşünce teorisinden ileri gitmez. Ben kimseyi rencide etmek istemedim ama rencide ettiysem ya da kırdıysam affola.
Bu bilgiye bende katılıyorum . Turbo motorun her devrinde devrededir egzoz gazı üretildiği andan itibaren girer.

Zati bi turbonun traktor de olması manasiz olur . Sonuçta değişken devir yok sabit bi banttan çalışıyor motorlar kaldı ki sabit devri hepimiz istiyoruz traktor de yakıt tasarrufu vs için
 
Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

Turbo arabayi calistirdiginiz anda donmeye baslar. Eksoz gazi ile calisir. Turbonun devreye girmesi diye bisey yok biz buna turbo boslugu deriz. Sebebi ise aracin dusuk devirlerde turboyu yeterli hizda donderemesidir bu yuzdende yeterli basincin olusamayip aracin gercek torkunu uretememesimden kaynaklanir. 1500 devirde aractan aracaca degisir bu durum degisken geometrili turbo var ise 1200 devirlere kadar dusebilir. turbo yeterli devrine ulasip yeterli miktarda havayi yanma odasina gondermeye basladigi icin bi anda cekisi artar aracin. Dusuk devirde az hava fazla yakit varken turbo acma yani turbo tam devrine ulastiginda en uygun hava ve yakit karisimi elde edilir bu sayede tork artisi ile cekiste artar. Dusuk devirlede zengin karisimdan dolayi hava az yakit fazla oldugu icin duman atar traktorler.
 
Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

hpeker58 link=topic=71474.msg936371#msg936371 date=1416172252' Alıntı:
Turbo arabayi calistirdiginiz anda donmeye baslar. Eksoz gazi ile calisir. Turbonun devreye girmesi diye bisey yok biz buna turbo boslugu deriz. Sebebi ise aracin dusuk devirlerde turboyu yeterli hizda donderemesidir bu yuzdende yeterli basincin olusamayip aracin gercek torkunu uretememesimden kaynaklanir. 1500 devirde aractan aracaca degisir bu durum degisken geometrili turbo var ise 1200 devirlere kadar dusebilir. turbo yeterli devrine ulasip yeterli miktarda havayi yanma odasina gondermeye basladigi icin bi anda cekisi artar aracin. Dusuk devirde az hava fazla yakit varken turbo acma yani turbo tam devrine ulastiginda en uygun hava ve yakit karisimi elde edilir bu sayede tork artisi ile cekiste artar. Dusuk devirlede zengin karisimdan dolayi hava az yakit fazla oldugu icin duman atar traktorler.

Biraz ekleyim CRDI için nispeten zengin karışım oluyor bunu rail ayarlıyor turbo emişe kompresyon yapmaya başlayıp yakıtı canlı yakmaya başladığı gibi rail kendini salıyor ayağın pedala ne verirse. Manuel pompalarda ise zengin karışım engellenemiyor. Bunu manuel pompa Erkunt 110 (perkins 4400motor) ve CRDI li herhangi bir (perkins 4400motor) Massey Ferguson arasında belirgin bir şekilde görebiliyosunuz. Bu yüzdenki zaten CRDI de yığılma daha az görülüyor. Ve ayrıca VGT lerde bu yüzden geliştirildi paneller açı kapatıp turbo türbininin daha seri hızlanıp motorun daha erken daha seri tepki vermesini sağlıyor.
 

Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

lordsaar link=topic=71474.msg936375#msg936375 date=1416172879' Alıntı:
Bu bizim 5085M

John Deere 5085 M 2013 tanıtım videosu For Sale

Bu da yurt dışından 5085M

☺Zakupy 2014☺ JOHN DEERE 5085 M☺

HER ÜLKEYE GÖRE Mİ ÜRETİYOR BU İNSANLAR YOKSA KARMAMI SATIYORLAR ANLAMADIM GİTTİ :S
Yurtdısındaki videodaki alman uretimi olan 5085 buradakiler amerikan uretimi olan 5085 ler aradaki fark ondan kaynaklanıyor.
 
Ynt: Sizce 5625 mi ? Yoksa 5083 veya 5085 mi ?

aslan26 link=topic=71474.msg936391#msg936391 date=1416174748' Alıntı:
Yurtdısındaki videodaki alman uretimi olan 5085 buradakiler amerikan uretimi olan 5085 ler aradaki fark ondan kaynaklanıyor.
Yok bu yeni 2015 olan model seneye gelecek farlari ve tasarimi bu sekilde olacak
 

Benzer Konular