SAME explorer 3 85 şanzıman sorunu..!


Ynt: SAME explorer 3 85 şanzıman sorunu..!

Parcanin gelmesi takilmasi falan kac gun surdu ? ne kadar haycadin parca iscilik ?
 
Ynt: SAME explorer 3 85 şanzıman sorunu..!

kayamehmet707 link=topic=71752.msg834375#msg834375 date=1390672813' Alıntı:
Parcanin gelmesi takilmasi falan kac gun surdu ? ne kadar haycadin parca iscilik ?
abi parça 3 günde geldi .. 638 tl +kdv filtreler bilya vs 1000 ödedim + işçilik ondada ikram ettiler+ yağlar 50 lt üzrinde yağ alıyor.. Sonuç bu ne parça bekledim nede pahalı ödedim ..
 
Ynt: SAME explorer 3 85 şanzıman sorunu..!

anlş-*s
agusta80 link=topic=71752.msg834406#msg834406 date=1390674228' Alıntı:
abi parça 3 günde geldi .. 638 tl +kdv filtreler bilya vs 1000 ödedim + işçilik ondada ikram ettiler+ yağlar 50 lt üzrinde yağ alıyor.. Sonuç bu ne parça bekledim nede pahalı ödedim ..
Tesekkur ettim kardes gayet normal cok bise tutmamis ayni o arizaya benzeyen bi ariza yapti bizim tn 75 iscilik parca 3500 tl ye mal oldu seninki gayet uygun olmus bence.
 
Ynt: SAME explorer 3 85 şanzıman sorunu..!

Ben teşekkür ederim .. Önemli olan paylaşımdır iyi yada kötü.. bu bir talihsizlik geldi beni buldu çok şükür allah beterinden korusun..
 
Ynt: SAME explorer 3 85 şanzıman sorunu..!

zorlanırsa bu sekman yine kırar. Ama bu tamamen dişlilerin tasarımı ile alakalı bir durum. Bu dişlilerin tasarımında altaki grup dişlisi baktığımız yönde sola doğru yük binerken üstteki dişliler sağa doğru grubu ittirir böylece karşılıklı yük eşitlenmiş olur. Ancak Grup dişlisinin soldaki küçük dişli ile vites dişlisinin karşısındaki dişliye gruba sola doğru 2 yük bindirirken, vites sadece grubu 1 yük ile sağa ittiriyor. yük böylece eşit dağılmıyor ve yük sekmana biniyor. Diğer deyişle altta grupda 2 dişliye binen yük grubu sola ittirirken vites dişlisinde sadece 1 dişli grubu sağa ittiriyor. Bununda sebebi grup dişlisinin sonlandırması olmaması önü boş yani. soldaki büyük dişlinin karşısındaki küçük dişlinin önünde(dişlinin boşta kalan tarafı) mil biraz daha uzun olsa tekrar bilyalı sonlandırma ile yük şanzuman kasasına aktarılsa, grup yüke binince sola kaymazdı. Yada grup dişlisinin solda kalan küçük dişlinin diş yatağı yönü değiştirilirse de sorun çözülür. Fordson Dextanın şanzumanını iyice incelemiş biri olarak bunları yazıyorum. Bu mühendislik hatasıdır. Fabrika söylemez sonraki versiyonlarda düzeltir. Mekanik fiziği en zayıf yeri bulur her zaman. O sekmana tonlarca yük biniyor. Presle çakılan bilyayı bile yerinden oynatmış.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt