Pulluğun motora ağır gelme durumu nasıl oluyor

Trakya da 20 hp 12 numara pulluk alırız bazı yerlerde 100hp 4lü 12 kullanır 75 hp 4lü 10 numara kullananda var roprakni sert ve eğimli olunca böyle köyümde 20 100hp varsa 15 i 4lü kullanır sert tavda 5li yorar 100 hp 10 lu çizel bir kişide var kalanı ya 7li yada 9 ludur zorlamaya gerek yok çizelin amacı yeri patlarçtarak şaseye kadar sürmektir sıva işleri tiller yapıyor 100lüğe 7 li çizel kullanıyorum çok kuraklarda bu sene ki gibi 7li ağır geliyor kaç kişi şanzıman arka dağıtıyor zorlamaktan
 
bizim buralarda genelde 4 lü 12inç pulluğu 100hp traktöre takarlar ve pulluklar eski model olduğu için traktör yürümez el sürekli hassasiyet kolunda iş yapmaya çalışırlar
Tt4.65 traktöre 4lü 10 numara geniş ara pulluk takıp 100 lük traktörlerle yapılan işi yapıyorum, ikisi de 132cm yer işliyor
çok derin gerekmiyorsa geniş aralı pulluk kullanın
 
NH T7 270 modelin çeki demiri kuvvetinin 5 ton civarları olduğunu daha önceden söylemiştik.
Tarımsal yumuşak hamur radyal lastikle 5,8 ton çeki demiri kuvveti verebiliyor, lastik basıncı 1 bar kullanılabilir.
Extreme hill , aşırı tepe (rampa) tarla sürümünde 5 soklu dönerli pulluk kullanırken , düz tarla sürümünde önde, 1,5 ton ek ağırlıkla 7 soklu döner pulluk kullanabildiğini tav durumundaki tarlada gördük.
Kumsal kolay tarladaki pulluk çeki kuvveti ile kara toprak , balçıkımsı tarlada pulluk çeki kuvveti arasında 3 kata yakın çeki kuvveti farkı oluşabiliyor.
Sürüş farkları olarak ,
Deuthz 6185 TTV , 1200-1800 rpm sabit tork aralığında 1300-1700 rpm arasında motor devri değişerek sürüm yapabilirken ,
JD 6195M , 1800-2400 rpm sabit güç aralığında , 1900-2300 rpm devirleri aktif olarak kullanabilir.
İki farklı motor gücü yönetimi yapılabilir.
Sabit tork aralığını kullanan motor 2 bar turbo basıncı kullanıyor.
Çeltik yerinde 6185 TTV , 4 soklu döner pulluk kullanabilirken JD 6195M , 5 soklu döner pulluğu taşıyabilir.
JD 6215R , 4 tekere palet takılarak çizi dışı 5 döner pulluğu tarlada çalıştırabilir, pancar yerinde çalışabilecek nitelik gösterir.
Motor haritasında ilk baktığımız devir konumu , tork, güç eğrisi kesişim devridir.
Fakat bu devir her zaman en az yakıt bölgesi devirleri içinde olmayabiliyor.
Ek güç üretiminde konumu değişebiliyor.
JD 5125 R gibi motor anma gücünde tork grafiğinde kafa kaldıran motor modeli göremiyoruz.
Traktörle toprak yüklemesi yapacağımız yerlerde olur.
Kepçeyi yığına batırdığımızda iyi dolduran traktör modellerine de ihtiyaç duyarız.
 

Pulluğu, tavı ve motor devrinin anma gücü devirlerinde olduğu görülüyor.
Steyr gibi sürmesini ürenmiş. :)


Ne kadar gazlıyor, görüyorsunuz.
Bizde aynı şekil gazlamalıyız.
Hocam adamın pulluğu pulluk. Çızıyı on numara temizliyor teker sert zemine düşüp rahatça gidiyor. Bizim pulluklara toprak yapışıyor, çızı kesekli kalıyor, teker tam oturmuyor. Çöüzün Avrupa pullukta mı acaba? Yoksa ben mi beceremiyorum
 
Hocam adamın pulluğu pulluk. Çızıyı on numara temizliyor teker sert zemine düşüp rahatça gidiyor. Bizim pulluklara toprak yapışıyor, çızı kesekli kalıyor, teker tam oturmuyor. Çözüm Avrupa pullukta mı acaba? Yoksa ben mi beceremiyorum
Böyle pulluk yapabilecek sanayi ülkemizde olması muhtemeldir.
 
Abi toprak yapısı çok fark ediyor
Misal ben 95 lik same ye 5li 10 no takıyorum rahat gidiyor
Benim fikrim seri 1 de 15 gaz altında çekilen her ekipman traktörü yormaz
Traktörlerin pulluk için kullandıkları vitesler arasında fark vardır.
Kullandığınız traktöründe 1800 rpm devirde motor yük dengeleme devri var.
Regülatörü kurcalayıp , tork arttırılırsa en az yakıt bölgesi de 1200-1600 rpm aralığında olduğundan 1500 rpm devir size kullanışlı geliyor.
Tork eğrisi 1800 rpm devirde hafiften yumuşadığından traktörün patinaj ortalaması da %10 civarları tutturulabilir.
Same 95T için ideal pulluk 3 soklu dönerli 12-14-16" olabilir.
İlk gelen traktörlerin lastikleri 52 cm yere basarı vardı.
2 soklu yavru pulluklu dönerli pulluk bile düşünülebilir.
 

Benzer Konular