Orta kol pulluk ayari

Birde hassasiyeti alt milden alan modeller var nh tümosanın bazı modelleri ve same deutz fahr mesala

Onlarda orta kol delikleriyle ayar yapılmaz delikler sadece yükseklik için kullanılır.
Onlardaki ayar ise kolların gövdeye bağlı olduğu mil üzerindeki geniş pullardan yapılır.
Zaten iki seçenek vardır pulları içe alıp kolları dışarı yani uç kısımlara bağlarsınız yada tam tersi kollar içe gövde kısmına alınır pullar dışarı takılır.

Burda hangi durumda daha hassas olur onu kullanmadığım için bilgim yok.

Birde şöyle bi durum var aklınızda olsun

100 hp ve üzeri traktörlerde yani büyük ekipmanlarda mesela 6 lı ve daha büyük pulluklarda orta kol bağlantısından hassasiyet alan traktörlerde hassasiyet konusunda verim düşüktür.

Ekipman büyüdükçe orta kol bağlantısına olan tepki azalmaktadır. Bu nedenle alt milden hassiyet alan traktörler daha verimlidir.
Aklınızda bulunsun
 
Son düzenleme:
Bu işin doğrusu toprak yapısına ve kullanılan ekipmana göre değişir.
Bunuda kendin bilip ayarlayacaksın.

En hassas delik hangisi ise hafif toprak ta hassas deliğe takılır.
Ağır toprak ta ise tam tersi deliğe takılır.
Toprak yapısı değişken değil orta kıvamda ise orta delik kullanılır.
Traktör markalarına göre hassas delik yukarıda veya aşağıda olarak değişkendir.
Bunları iyi öğrenip uygun çekide kullanırsanız yakıtta ve çekişte iyileşme görür motor ömrünüzü uzatmış olursunuz.

Case kubota john deree yeni başaklarda mitas hidrolik kullanılır. Mitas ta en hassas delik en alttadır ve sırası ile üste doğrudur.
Uzel mf hema hidroliktir. Bu ise tam tersidir. En hassaa delik en üste olup sırasıyla aşağı doğrudur.

Bunu gözle anlamak mümkündür.
Otomatik düzeneği tetikleyen bağlantıya en yakın delik en hassas olandır.
Mitas hidroliği ilk duydum internetde de bir internet sitesine rastlamadım başka adı var mı acaba merak ettim.
 
Birde hassasiyeti alt milden alan modeller var nh tümosanın bazı modelleri ve same deutz fahr mesala

Onlarda orta kol delikleriyle ayar yapılmaz delikler sadece yükseklik için kullanılır.
Onlardaki ayar ise kolların gövdeye bağlı olduğu mil üzerindeki geniş pullardan yapılır.
Zaten iki seçenek vardır pulları içe alıp kolları dışarı yani uç kısımlara bağlarsınız yada tam tersi kollar içe gövde kısmına alınır pullar dışarı takılır.

Burda hangi durumda daha hassas olur onu kullanmadığım için bilgim yok.

Birde şöyle bi durum var aklınızda olsun

100 hp ve üzeri traktörlerde yani büyük ekipmanlarda mesela 6 lı ve daha büyük pulluklarda orta kol bağlantısından hassasiyet alan traktörlerde hassasiyet konusunda verim düşüktür.

Ekipman büyüdükçe orta kol bağlantısına olan tepki azalmaktadır. Bu nedenle alt milden hassiyet alan traktörler daha verimlidir.
Aklınızda bulunsun
Hidrolik çeki kolları ,traktör gövdesine uzak şekilde bağlıysa hassasiyet yüksek ve duyarlı olur.
Kollarin traktörde alt gövdeye yakın bağlantıda hassasiyet zayıf ve azdır.
 
Pulluğun saplamalar , krankın kurtağızları tekerlere çarpıyor bende kurtağzı alıp kolları 15 cm uzatacağım kollar kısa olduğu için yükleme kepçeside takamıyorum
IMG-20191219-WA0027.jpeg
 
Mitas hidroliği ilk duydum internetde de bir internet sitesine rastlamadım başka adı var mı acaba merak ettim.
Mita.
İtalyan ve hindistan üretimleri ve farkları var. Türkiyede yerli markalarda kullanılan genelde hindistan üretimi olanlardır.
Case jxc. 5 seri jonh deree. başak tümosan hindistan üretimi kullanır. Kubotadan emin değilim.
Hattat t serilerinde mf ital serilerinde italyan olanı kullanmaktadır.
İtalyan la hindistan üretimi arasında orta kol bağlantı döküm farkları vardır.

 
Son düzenleme:
Mita.
İtalyan ve hindistan üretimleri ve farkları var. Türkiyede yerli markalarda kullanılan genelde hindistan üretimi olanlardır.
Case jxc. 5 seri jonh deree. başak tümosan hindistan üretimi kullanır. Kubotadan emin değilim.
Hattat t serilerinde mf ital serilerinde italyan olanı kullanmaktadır.
İtalyan la hindistan üretimi arasında orta kol bağlantı döküm farkları vardır.


Jxc serisine benzese de tam olarak değil gibi.Sizde emin olarak konuşmuşsunuz ben jxc hidroliği cnh olarak biliyordum.Yanlış anlamayın beni ama bu bilgiye nereden ulaştınız acaba?
 

Jxc serisine benzese de tam olarak değil gibi.Sizde emin olarak konuşmuşsunuz ben jxc hidroliği cnh olarak biliyordum.Yanlış anlamayın beni ama bu bilgiye nereden ulaştınız acaba?
Cnh nin kendi ürettiği hidroliği yada başka bir parçası yok.

Fason olarak dışarı ürettiriyorlar.

Bunu belli etmeseler de fabrikalarında sadece montaj yapıyorlar.

Motorun birçok parçalarını zaman dişlilerini hidrolik pompasını ayna mahruti dişlilerini şanzıman kovanını hema endüstri yani beğenmediğimiz hattat traktörden alıyor. Buna gözlerimle şahit oldum.
Mazot pompası bosch made in india veya bazıları china bunu bir defa vurgulayalım.
Hidrolik beyin de mita ama muhtemelen büyük bir firma ve yüksek adetlerde ürün kullanacağından kendi istekleri üzerine modernize ettirerek markalarına entegre etmiş olabilirler. Başka bi durum olucanı sanmıyorum.

Tabiki çıkıpta şunu burdan onu ordan alıyoruz demez hiç bir firma bu tür şeyler gizli tutulur.

Ben hema endüsrinin döküm hanesinde bir tepe gibi üst üste yığılmış kovanlar gördüm. Dökümlerin Üzerlerinde CNH yazıyordu bunlar ne diye araştırınca öğrendim işin aslını ve dahada fazlasını.

Marka kötüleme gibi bir amacım yok yanlış anlaşılmak istemem.

Bildiklerimi paylaştım sadecw
 
Son düzenleme:
Atladığım bi nokta var yukarıda yazdıklarım td serileri için gecerli

Jxc serilerinin arka aks ve şanzıman carraro dur. Ön aks cnh Motor iveco kabin yaris hidrolikleri mita dır.
 

Benzer Konular


Son Gönderiler

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt