yeni bir araba alırken satıcınız iyi bir satıcıysa uyaracaktır bunu yıllardır uygularım sizlerle paylaşmak istedim;
Öcesinde 'turbo' denilen sistemi kabaca açıklamak gerekirse egzoz tahliyesinin hemen başında bulunur ve motorun dışarı attığı havadan bir çark yardımıyla faydalanarak bu çarkın devrini dişliler vasıtası ile artırarak hava filtresinden gelen temiz havanın olduğu kanala bir tirbünle aktarır ve bu havayı hızlandırarak motora daha fazla ve hızlı oksijen tedarik etmeyi sağlar bu sistem motorun hava yollarını kullanarak çok az bir yakıt artışı ile yaklaşık 10 beygirlik bir ekstra güç üretir.
Motorunuz turbolu ise bu sistem turbosunu sıhhatli kılacak ve uzun ömürlü olmasını sağliycak sadece traktör değil tüm turbolu araçlar için yapılması gereken bir uygulama motor ilk çalıştırıldığında ilk 1 dakika gaza basılmadan bekletilmeli ve turbonun ve diğer parçalarının yağlanması gerçekleşmeli ve ilk bir kaç dakika motoru devirli kullanarak parçalarının iyice ısınması sağlanmalıdır. Sıra motorun durdurulmasına geldiğindede yine araç park halinde iken yine bir dakika rolentide bekletilmeli turbonun içindeki havanın tam boşaltılması sağlanarak turbonun basınç altında kalmaması sağlanmalıdır bu şekilde uzun yıllar kullanılan turbo daha sıhhatli çalışacaktır.
aynı zamanda sabahları soğuk olan motorunuz turbosuzda olsa tüm yağları süzülmüş olacağından yağlanmasız olarak çalışacak ve yağlanmaya ihtiyacı olacak bu yüzden yüke bindirmeden ilk 1 dakika tamamiyle yağlanmasını sağlamak onu korumada en önemli rolünüz olacaktır. Yağ lambaları tamda burada devreye girer sabahları uzun yanan bu lambalar yağlanmayı temsil eder eğer 15 saniye boyunca sönmez ise hemen motoru durdurup bir servise başvurmalıdır yağ lambası sönmeden motoru çalıştırmak 1 liralık masrafı 100 lira yapacağı gibi aynı zamanda serviste geçirilen zamanı artıracak ve aynı motoru belkide hiç bulamiycağınız anlamına gelmektedir. Bu sebeple sabahları bu duruma dikkat etmeniz sizin en iyisi olacaktır.
konu eğer açılmışsa silinmesinde bir sakınca yoktur teşekkürler şimdiden...
Öcesinde 'turbo' denilen sistemi kabaca açıklamak gerekirse egzoz tahliyesinin hemen başında bulunur ve motorun dışarı attığı havadan bir çark yardımıyla faydalanarak bu çarkın devrini dişliler vasıtası ile artırarak hava filtresinden gelen temiz havanın olduğu kanala bir tirbünle aktarır ve bu havayı hızlandırarak motora daha fazla ve hızlı oksijen tedarik etmeyi sağlar bu sistem motorun hava yollarını kullanarak çok az bir yakıt artışı ile yaklaşık 10 beygirlik bir ekstra güç üretir.
Motorunuz turbolu ise bu sistem turbosunu sıhhatli kılacak ve uzun ömürlü olmasını sağliycak sadece traktör değil tüm turbolu araçlar için yapılması gereken bir uygulama motor ilk çalıştırıldığında ilk 1 dakika gaza basılmadan bekletilmeli ve turbonun ve diğer parçalarının yağlanması gerçekleşmeli ve ilk bir kaç dakika motoru devirli kullanarak parçalarının iyice ısınması sağlanmalıdır. Sıra motorun durdurulmasına geldiğindede yine araç park halinde iken yine bir dakika rolentide bekletilmeli turbonun içindeki havanın tam boşaltılması sağlanarak turbonun basınç altında kalmaması sağlanmalıdır bu şekilde uzun yıllar kullanılan turbo daha sıhhatli çalışacaktır.
aynı zamanda sabahları soğuk olan motorunuz turbosuzda olsa tüm yağları süzülmüş olacağından yağlanmasız olarak çalışacak ve yağlanmaya ihtiyacı olacak bu yüzden yüke bindirmeden ilk 1 dakika tamamiyle yağlanmasını sağlamak onu korumada en önemli rolünüz olacaktır. Yağ lambaları tamda burada devreye girer sabahları uzun yanan bu lambalar yağlanmayı temsil eder eğer 15 saniye boyunca sönmez ise hemen motoru durdurup bir servise başvurmalıdır yağ lambası sönmeden motoru çalıştırmak 1 liralık masrafı 100 lira yapacağı gibi aynı zamanda serviste geçirilen zamanı artıracak ve aynı motoru belkide hiç bulamiycağınız anlamına gelmektedir. Bu sebeple sabahları bu duruma dikkat etmeniz sizin en iyisi olacaktır.
konu eğer açılmışsa silinmesinde bir sakınca yoktur teşekkürler şimdiden...