6100m bilgi


Abiler selamünaleyküm 5105m vardı sattık new Holland tr5110 aldık çok aşırı pişmanız 5105m mükemmel bi çekişi vardı pulluk sürümü vs çok iyiydi 6100m almayı düşünüyoruz 6100m kullanan abiler var mı çekişi yakıtı nasıl acaba 5105m 32 vites 6100m 16 vites bildiğim kadarıyla
 
Aleykümselam. 6100M'nin Türkiye'ye gelen standart PowerQuad şanzımanlı modellerinde en düşük vites olan A1'in son 2100 motor devrindeki sürati 3.0 km/h. 5105M'ye göre oldukça hızlı. Balya bağlama, rotovatör, silaj biçimi, kabak hasatında zorlu bir tarla denk gelirse bu vitesten daha küçük bir vitese ihtiyacınız olacaktır.

6M serilerinde arka çamurluk çok büyük. Dar ekipmanlarla çalışıyorsanız arkaya dönüp kontrol etmek istediğinizde çamurluktan dolayı görüş kaybı olacaktır. 5 serilerinde olduğu gibi her yönden mükemmel görüş açısı, 6M'de en azından arka kısım için yok.

Ayrıca 5E/5M/5R serilerindeki kabinde koltuğun arkasında bayağı geniş (yaklaşık 60 litre hacminde) bir bölme bulunuyor. Ben burayı yemek, içeçek veya herhangi bir eşya koymak için değerlendirebiliyorum. Ancak 6M serilerinin kabininde koltuğun arkasında böyle geniş bir yer yok. Eşya depolamak için bir bölmeye ihtiyacınız var mı?

Bunlarla alakalı bir durumunuz yoksa 5105M'ye göre daha memnun kalırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: cmylmzzzz
Aleyküm selam,
Jd 5105m ve mf 5440 , traktör hassasiyet olarak hidrolik basınçla çalışıyor,
Dızt sesi geldikçe traktör kumlu arazide koşuyor,
yazılımlı Farmall 95c, 120 hp, 530 n.m. tork verebildiğinden çekişmede 5105m modeli götürür.
Tr5 110 ec, 32*32 vites traktörde şanzıman ağır hizmet tipidir, motor ayarları yapılıysa pekte yapamayacağı zor iş olmaz.
Traktörün neresinden randıman alamadınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mmurat(mecidiyeli)
Aleyküm selam,
Jd 5105m ve mf 5440 , traktör hassasiyet olarak hidrolik basınçla çalışıyor,
Dızt sesi geldikçe traktör kumlu arazide koşuyor,
yazılımlı Farmall 95c, 120 hp, 530 n.m. tork verebildiğinden çekişmede 5105m modeli götürür.
Tr5 110 ec, 32*32 vites traktörde şanzıman ağır hizmet tipidir, motor ayarları yapılıysa pekte yapamayacağı zor iş olmaz.
Traktörün neresinden randıman alamadınız?
Tr5 110 da çekiş denen bi şey yok motor boğuluyor düz pompa olduğu için kendini toparlayamıyor farklı tr5 110 modellerini de denedik hepsi de aynı John deere 5105m gördükten sonra gözümüz almıyor new hollandları ayrıca tr5 110 32 vites değil sürüngen vites var 16 yani salyangoz gibi gidiyor doğru düzgün kullandığınız sadece 16 vites var çekilme ile traktörün iyiliği belli olmaz hocam traktör dediğin arkada ki ekipmanla iş yapabilmesidir
Aleyküm selam,
Jd 5105m ve mf 5440 , traktör hassasiyet olarak hidrolik basınçla çalışıyor,
Dızt sesi geldikçe traktör kumlu arazide koşuyor,
yazılımlı Farmall 95c, 120 hp, 530 n.m. tork verebildiğinden çekişmede 5105m modeli götürür.
Tr5 110 ec, 32*32 vites traktörde şanzıman ağır hizmet tipidir, motor ayarları yapılıysa pekte yapamayacağı zor iş olmaz.
Traktörün neresinden randıman alamadınız
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Forumdaki mesajlardan edindiğimiz iletilere bakarsak, ayçiçek, mısır ve pancar tarımı yapıyorsunuz, 500 dekar üstü tarla ve hayvancılık olduğunu anlıyoruz.
5105m de sekme ve hararet sıkıntısından bahsetmişsiniz.
Ana iş traktörü olarak jd 6100m sizin işlere yetişemeyebilir.
Model seçimi konusunda kararsız kaldık ama 6 sınıfının biraz güçlü modelini almanızın yararlı olabileceğini söyleyebiliriz.
 
İmkan varsa 120m premium alın. Yine aynı ekipmanları kullanırsınız yine aynı yakıtı yakar daha rahat çalışır çok felan da yakmaz. Yok pahalı derseniz öyle 100m alın. 6m premium çok güzel traktör. 0 alacaksanız yeni 6m çıktı onu bekleyin bence
 
Traktörde ne kadar vites olması gerekiyor veya kademesiz mi olması gerekiyor konusunda forumda paylaşımlar var.
Çok vitesli traktör olarak;
Same Explorer 80 sürmüştük, 20*20 şanzımanın sümüklü böceği kademesini hiç kullanmamıştık.
MC cormick cx105 , 3 bölücülü idi, yolda iyiydi ama balye bağlamada kuyruk mili hızlı geldiğinden makineye uyumsuzdu.
Kubota 9540 hilo, 36*36 vites, iki bölücülü, en az yakıt devirleri 1600-1900 rpm de olduğundan makineye tam uyumludur, diyemeyiz.
Mf 5455, yazılımla çekiş iyi ama güçlendirilmiş traktörde 2 c d vitesleri kullanılmadığından yere güç aktarımı çamur tarlada zayıflar, patinajcılık yüksek oluyor.
Deuthz 5120c, 60*60 vites ve 3 bölücülü, motor haritası olarak,
1600 1800 rpm sabit tork aralığı,
1900 2200 rpm sabit güç aralığı,
3 bölücü vitesleri 1800 2000 rpm aralığında kullanmak gerekir.
Jd 5085 m, egzantrik değişmeden kullanılamıyor, sıra başlarında motor toplamaz.
Deuthz 5090 g de benzer şekildedir.
Güçlendirme yapılan motorlarda hararet sıkıntıları da olabiliyor.
Puma 210, 18*6 vites, yarı otomatik, tarla kademesinde 12 vitesi kademeleri de değişerek kullanabiliyor.
1300 1500 rpm sabit tork aralığı, 1600 2200 rpm sabit güç aralığı, max güç 1840 rpm.
Yarı otomatik vites geçişleri için motorun tork rezervleri yeterli, 1500 1840 rpm aralığındaki, zamanlama kayıpları, operatörlük devirleri uygundur.
Jd 6125r, 5 soklu çekili pulluğu kumsal yerde taşıyacak traktör,
Jd 6830 premium,
1300 1600 rpm sabit tork aralığı,
Ek güç üretiminde,
1300 1800 rpm sabit güç aralığı,
1900 rpm max güç devri ve 4 bölücülü şanzımanıyla bizim arazi şartlarında çekiş gücü olarak kullanışlı görüyoruz.
Nh t7040 ta çekişi iyi bir makine.
Traktöre vites koyun dediğimizde karşımıza aykırı motor haritaları gelebiliyor,
Markanın klasik motor haritası değişmeden düzenleme yapan firmalar parmakla sayılıyor.
Biraz kademesiz şanzımana özendirme istekleri var gibi hissettik.
Daha çok vites motorda zamanlama kayıplarının kısılması olarak karşımıza çıkıyor.
Zetor 140 HD, euro5, 30*30 , 3 bölücülü sade bir şanzıman kullanmış ve eco 40 vitesi 1800 rpm devire sabitlemiş, 4 valf koyarak %19 yakıt tasarrufu var imiş, iyide yapmış, klasik sürüşlere biraz hitap edebilecek gibi duruyor.
Mısır ve pancar yerinde iş görür gibi duruyor.
Bölgenizde toprak yapısı volkanik küllü ve hafif yapıda.
Arazide ne olduğu belli olabilir, jd de servis ilgisizliği gibi şikayetlerde var.
Tek traktör olmasını da tavsiye etmeyiz.
 
Traktörde ne kadar vites olması gerekiyor veya kademesiz mi olması gerekiyor konusunda forumda paylaşımlar var.
Çok vitesli traktör olarak;
Same Explorer 80 sürmüştük, 20*20 şanzımanın sümüklü böceği kademesini hiç kullanmamıştık.
MC cormick cx105 , 3 bölücülü idi, yolda iyiydi ama balye bağlamada kuyruk mili hızlı geldiğinden makineye uyumsuzdu.
Kubota 9540 hilo, 36*36 vites, iki bölücülü, en az yakıt devirleri 1600-1900 rpm de olduğundan makineye tam uyumludur, diyemeyiz.
Mf 5455, yazılımla çekiş iyi ama güçlendirilmiş traktörde 2 c d vitesleri kullanılmadığından yere güç aktarımı çamur tarlada zayıflar, patinajcılık yüksek oluyor.
Deuthz 5120c, 60*60 vites ve 3 bölücülü, motor haritası olarak,
1600 1800 rpm sabit tork aralığı,
1900 2200 rpm sabit güç aralığı,
3 bölücü vitesleri 1800 2000 rpm aralığında kullanmak gerekir.
Jd 5085 m, egzantrik değişmeden kullanılamıyor, sıra başlarında motor toplamaz.
Deuthz 5090 g de benzer şekildedir.
Güçlendirme yapılan motorlarda hararet sıkıntıları da olabiliyor.
Puma 210, 18*6 vites, yarı otomatik, tarla kademesinde 12 vitesi kademeleri de değişerek kullanabiliyor.
1300 1500 rpm sabit tork aralığı, 1600 2200 rpm sabit güç aralığı, max güç 1840 rpm.
Yarı otomatik vites geçişleri için motorun tork rezervleri yeterli, 1500 1840 rpm aralığındaki, zamanlama kayıpları, operatörlük devirleri uygundur.
Jd 6125r, 5 soklu çekili pulluğu kumsal yerde taşıyacak traktör,
Jd 6830 premium,
1300 1600 rpm sabit tork aralığı,
Ek güç üretiminde,
1300 1800 rpm sabit güç aralığı,
1900 rpm max güç devri ve 4 bölücülü şanzımanıyla bizim arazi şartlarında çekiş gücü olarak kullanışlı görüyoruz.
Nh t7040 ta çekişi iyi bir makine.
Traktöre vites koyun dediğimizde karşımıza aykırı motor haritaları gelebiliyor,
Markanın klasik motor haritası değişmeden düzenleme yapan firmalar parmakla sayılıyor.
Biraz kademesiz şanzımana özendirme istekleri var gibi hissettik.
Daha çok vites motorda zamanlama kayıplarının kısılması olarak karşımıza çıkıyor.
Zetor 140 HD, euro5, 30*30 , 3 bölücülü sade bir şanzıman kullanmış ve eco 40 vitesi 1800 rpm devire sabitlemiş, 4 valf koyarak %19 yakıt tasarrufu var imiş, iyide yapmış, klasik sürüşlere biraz hitap edebilecek gibi duruyor.
Mısır ve pancar yerinde iş görür gibi duruyor.
Bölgenizde toprak yapısı volkanik küllü ve hafif yapıda.
Arazide ne olduğu belli olabilir, jd de servis ilgisizliği gibi şikayetlerde var.
Tek traktör olmasını da tavsiye etmeyiz.
Hocam sonuç ne iyi yazmışsın da ne anlamamız lazım bu yazıdan
 

Benzer Konular