Motor Karakteristik Eğrileri ve İdeal Çalışma Bölgesi


Değerli dostlar bu konuyu daha çok traktörünü hangi devir aralığında kullanması gerektiğini merak edenler ve teknik bilgiden hoşlananlar için açma gereği duydum. Konuyu insan yaşam döngüsüyle benzeştirerek anlattım umarım sıkılmazsınız. Amacım konuyu hiç bilmeyenler için de anlaşılır kılmak sadece. Karakter kelimesi daha çok dar manada insanların kişilik yapılarını tarif etmek için yani olaylar karşısında takındıkları tutum ve sergiledikleri davranışları genel manada maksadıyla kullanılsa da cansız varlıkların da bir karakteri vardır. Bir kavramanın, bir pompanın hatta bir cıvatanın. Örneğin çeki kuvvetine maruz kalan çelik bir çubuk önce belli bir süre yay gibi davranır. Yük altında uzar, yük ortadan kalkınca eski haline gelir(elastik bölge). Yük artırılırsa kısmen direnç kısmen kendini salma gibi belirsiz bir davranış gösterir(akma bölgesi).Yük artırılmaya devam ederse garip bir şekilde direnç de eğrisel (ters parabolik) şekilde uzamayla birlikte artar. Öyle bir nokta vardır ki direnç bu noktada son haddine ulaşır. Bu noktadan sonra direnç artan uzamayla birlikte düşmeye başlar ve nihayetinde çubuk kopar.
İnsanların karakterlerini de fiziki ve ruhsal manada ikiye ayırabiliriz. Ergenlik çağını başlangıç olarak sayarsak(rölanti devri) , bundan sonra hem fiziki güç(tork grafiği) hem de ruhsal gelişim yani tecrübe(güç eğrisi) sürekli artar. Yediği yemeğin yaptığı işe oranı da azalmaya başlar. Yani yediği ekmeğin hakkını verme durumu iyileşir(yakıt tüketimi eğrisi). Öyle bir yaş vardır ki insan fiziki gücünün zirvesindedir(maksimum tork noktası).Bu arada tecrübesi de biraz daha artmış, yaptığı işe nispeten yediği yemek miktarı da öncekine göre azalmıştır. Bundan sonra fiziki gücü sürekli düşecektir. Allah'tan bu düşüş, çıkışta olduğu kadar şiddetli olmaz. Zaman ilerledikçe fiziksel güç azalmasıyla birlikte iştahı da biraz kapanır. Fakat öyle bir an vardır ki aynı miktar yemekle daha çok iş yapar hale gelir(optimum yakıt tüketimi ve verim eğrisi).Bu yaştan sonra bilişsel gücü diyebileceğimiz tecrübesi artmaya devam etse de yediği yemeğe göre yaptığı iş azalmaya başlar. İnsan ne yaparsa bu dönemde yapar(maksimum verim noktası civarı). Evlenir, çoluk çocuğa karışır, mal mülk sahibi olur. Yalan Dünya'nın tadını çıkarır. Bilgisi, tecrübesi, bunayana kadar artarak devam eder ancak yediği ekmeğin hakkını tam olarak veremez. Bilgi ve tecrübesi onu toplum içinde tutmaya yeter ama kimse onu yevmiye verip çalıştırmak istemez. Beyni sulanana kadar herkes onun tecrübesinden faydalanır(maksimum güç noktası). Lakin öyle bir zaman gelir ki öz evlatları bile bir kap yemeği çok görür ona. Lüzumsuz adamdır artık.
Şimdi gelelim motorlara. Motorlarda 4 temel eğri(grafik) vardır. Bunlar, tork (moment) eğrisi, güç eğrisi, yakıt tüketimi eğrisi ve verim eğrisi. Şimdilik bizi ilk üçü ilgilendiriyor. Bu eğriler motor devir sayısına bağlı olarak sürekli değişim halindedir. Tork eğrisi belli bir noktaya kadar sürekli artar sonra azalmaya başlar. Artış bölgesindeki yükselme oranına yani eğrinin meyil oranına Tork Rezervi diyoruz. Yakıt tüketim eğrisi bir noktaya kadar hafifçe azalır sonra yine hafifçe artmaya devam eder. Güç eğrisi ise artan devir sayısıyla birlikte sürekli artar, belli bir noktada yaklaşık sabit kalıyor gibi görünse de azalır. Traktörler için çalışma bölgesi genelde maks.tork noktası ile maks.güç noktası arasındaki bölgedir. Torkun maksimum olduğu noktada yakıt tüketiminin minimum seviyesinde olması arzu edilebilir ancak biz genelde maksimum torkun biraz sağında çalışmayı yeğleriz. Çünkü bu bölgede tork kısmen az olsa da güç fazladır, devir sayısı yüksektir. Traktör daha seri iş görür. Elbette çalışma noktasının seçimi, çalışan ekipman ve yapılan işle de alakalı bir durumdur. Eğer motor tasarımında optimum yakıt tüketimi noktası torkun maksimum olduğu devrin biraz sağında kalacak şekilde ayarlanırsa iyi olur. Verim eğrisine gelince yakıt tüketimi eğrisiyle bağıntılıdır. Genelde yakıt tüketiminin optimum olduğu noktanın biraz sağına düşer. Verimin, en yüksek olduğu noktadan sonra gücün artmasına rağmen düşmesinin birçok sebebi vardır. Artan devir sayısıyla birlikte yerinde kalmak(durumunu korumak) isteyen hareketli kütlelerin atalet (eylemsizlik) momentleri de artar. Hızlanan piston, silindirlerin yeterince yağlanmasına zaman tanımaz, sürtünme kayıpları artar, güç ısı şeklinde dışarı atılır(powertech sistem bu yüzden iyidir) . Ayrıca daha hızlı açılıp kapanan subaplar yeterli taze hava alınmasını ve kirli eksoz gazının atılmasını zorlaştırır(kısılma kayıpları).Yanma kalitesi düşer, yakıt mundar edilir vesselam. Tüm bunlar düşünülerek yeni teknolojiler geliştirildi. Bunlar Powertech , VVT(variable valf timing: değişken subap zamanlaması), Turboşarj ve İntercooler(turbodan basılan havayı silindire soğutarak gönderir),Common Rail (ortak hat) pompası(geleneksel pompalarda yakıt basıncı 100-200bar iken CR'de 1500-2000bardır ve yakıt enjektörden daha atomize ve akıllı! şekilde püskürtülür).Şu siteleri ziyaret edin, ürünleri bu gözle değerlendirin: www.perkins.com www.lombardini.it
Evet dostlar şimdi Ek'teki dosyaları daha iyi yorumlayabilirsiniz. Umarım iyi anlatabilmişimdir, faydalı oldumsa ne mutlu bana.
http://www.ihi-shibaura.com/english/product/engine/ Buradaki kataloğu indirip yorumlamaya çalışın.
 

Resimler ve ekler

  • SPELDW2204_GB.pdf
    268.4 KB · Görüntüleme: 36
  • SPELDW2204T_GB.pdf
    169.7 KB · Görüntüleme: 13
  • 1.jpg
    1.jpg
    59.3 KB · Görüntüleme: 82
  • 2.jpg
    2.jpg
    51.8 KB · Görüntüleme: 59
  • 3.jpg
    3.jpg
    80.9 KB · Görüntüleme: 59
  • 4.jpg
    4.jpg
    76 KB · Görüntüleme: 60
  • bar.jpg
    bar.jpg
    81.7 KB · Görüntüleme: 56
  • binary_reader.jpg
    binary_reader.jpg
    65.5 KB · Görüntüleme: 49
  • din.jpg
    din.jpg
    60.5 KB · Görüntüleme: 53
  • lom.jpg
    lom.jpg
    82.2 KB · Görüntüleme: 58
Maksimum torkun biraz sağı her zaman en az yakıt bölgesi devirleri içinde kalmıyor ve motor gücünün yaklaşık yarısı kullanılabiliyor.
Biz motoru tam yük ve tork , güç eğrisi kesişim devri, motor anma gücü devrinde kullanmayı yeğleyen sürücülerdeniz.
Mercedes motor , 2500 rpm devirle sürülür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Maksimum torkun biraz sağı her zaman en az yakıt bölgesi devirleri içinde kalmıyor ve motor gücünün yaklaşık yarısı kullanılabiliyor.
Biz motoru tam yük ve tork , güç eğrisi kesişim devri, motor anma gücü devrinde kullanmayı yeğleyen sürücülerdeniz.
Mercedes motor , 2500 rpm devirle sürülür.
Hocam john deree 5085 m hakkında max torku ve ideal yakit devri nedir acaba bilgi verebilirmisiniz motor karakterisligi hakkinda
 
Hocam john deere 5085 m hakkında max torku ve ideal yakıt devri nedir acaba bilgi verebilir misiniz motor karakteristiği hakkinda
JD 5M serisi için daha önce yazmıştık,
1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı devirleri bulunuyor.
1600-1800 rpm aralığının uygun olduğunu söyledik.
JD genel karakteristiğine uygun olarak 5R seriden başlıyor.
JD 6000 serisinden başlar , algısı bize göre yanlıştır.
1500 rpm max tork tepesi , 1900 rpm max güç tepesi olan motor karakteriyle ,
1300-1500 rpm sabit tork aralığı , 1700-2250 rpm sabit güç aralığı verebilen 5R modelin motor haritası gayet iyi örtüşür.
Powertech motor ile perkins veya ivecoyu kiyaslarsak
Perkins motorların hepsi aynı nitelikte değildir.
MF 5400 serideki motor , %37 tork rezervi bulunuyor ve 1600-1800 rpm arası etkili güç artışı var.
MF 6000 serisi NH 5000, 6000 serisi JD 6030 Premium seri tarzında çalışan bir motor yapısı bulunuyor.
Powershift vites bölücülerin sorunsuz çalışabilmesi için şanzıman yağ basıncının 1600-1800 rpm motor devri aralığında korunması hedeflenmiş.
5 sınıfı motorların salı kısa olduklarından dolayı toprak işleme de kullanılması sarsıntılı çekişe neden oluyor.
Yeni nesil motorlarda sabit güç aralığı içinde en az yakıt bölgesi olan motor bulamıyoruz.
Bunu istediğimizde motor ayarları komple değişmesi gerekir ki , motorun soğutması , hidrolik basınçlar , turbo basınçları , v.s. yeniden ayar gerekir.
 
Maksimum torkun biraz sağı her zaman en az yakıt bölgesi devirleri içinde kalmıyor ve motor gücünün yaklaşık yarısı kullanılabiliyor.
Biz motoru tam yük ve tork , güç eğrisi kesişim devri, motor anma gücü devrinde kullanmayı yeğleyen sürücülerdeniz.
Mercedes motor , 2500 rpm devirle sürülür.
hocam başak 2085 Mercedes motor 1600 devirde zaten çok yakıyor 2500 devirde yakıta yetişemeyiz ki nasıl olacak
bana benim motorun grafik değerlerini izah edebilir misiniz
 

Kubota M5112 de kullanılan motor bunun tier5 i

Kubota m5112 her nekadar torku çok yüksek bir traktör olmasada 350nm üstü tork ile baslangıç yapıyor tepe noktası 1500dd (385nm)
-1400dd-1600dd arasında torku maksımumlarda veriyor 1800dd ye kadarda yine torku yukseklerde kalıyor..

Yakıt tüketimi 1400-1600 arası minimum neredeyse sabit bir tükerm sergiliyor asagı yonlu egri sonrasında hafif yukarı yönlü oluyor ama burada kwh basına tüketim grafgi oldugu için devir arttıkca kwh artıyor ve yakılan saatlik yakıt miktarıda artar öyle bakmak lazım. yani asağı yönlü yakıt tüketim egrisi en az yakıtın tüketildigi bölge aslında.

Genel olarak sert düşüşler yok neredeyse her devirde yuksek tork veriyor ancak tepe torku çok yüksek değil.

Burada asıl olan güç tork daha cok sürüş konforunu etkiliyor. Misal toprak yapısı farklı olan bir arazide çalışıyorsanız yumusak yerden aniden sert yere geçtiginizde torku o aralıkta yuksek olan traktörün devri daha geç düşer ancak yüksek olan daha hızlı düşer fakat ilerleme hızı torku düşük olup o devirde aldıgı güç fazla olan traktörde daha fazladır. Enerjinin dönüşümü kanununa göre temel etmen güçtür..

Aynı motor egerki sadece maksimum devri düşürülerek 2200DD de sınırlandırılsa ve 107 bg bir traktör olarka piyasaya cıkmış olsa muadillerinden cok performanslı olabilir tork manasında.

Mesela Tork rezervi yüksek bir traktör vites değişimlerinde yaptıgı şey aslında maksimum Güç e gitmektir. Torku düşürüp devri artırır ve daha yuksek güç elde ederek ilerler. Ancak tork rezervi düşük traktör zaten bir birine yakın torku bir alt vitestede alacagı için vites düştüğü an bir alt vitese de düşme isteği olurki yüksek devri ve güçü yakalayabilsin. özet olarak farkı budur sanırım. Yani tork rezervi düşük olan traktör herzaman dezavantajlı değildir özellikle uzun soluklu işlerde avantajlıdır torku hep yüksek verip bulundugu devirde yüksek güç elde ettiği için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

JD 5M serisi için daha önce yazmıştık,
1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı devirleri bulunuyor.
1600-1800 rpm aralığının uygun olduğunu söyledik.
JD genel karakteristiğine uygun olarak 5R seriden başlıyor.
JD 6000 serisinden başlar , algısı bize göre yanlıştır.
1500 rpm max tork tepesi , 1900 rpm max güç tepesi olan motor karakteriyle ,
1300-1500 rpm sabit tork aralığı , 1700-2250 rpm sabit güç aralığı verebilen 5R modelin motor haritası gayet iyi örtüşür.

Perkins motorların hepsi aynı nitelikte değildir.
MF 5400 serideki motor , %37 tork rezervi bulunuyor ve 1600-1800 rpm arası etkili güç artışı var.
MF 6000 serisi NH 5000, 6000 serisi JD 6030 Premium seri tarzında çalışan bir motor yapısı bulunuyor.
Powershift vites bölücülerin sorunsuz çalışabilmesi için şanzıman yağ basıncının 1600-1800 rpm motor devri aralığında korunması hedeflenmiş.
5 sınıfı motorların salı kısa olduklarından dolayı toprak işleme de kullanılması sarsıntılı çekişe neden oluyor.
Yeni nesil motorlarda sabit güç aralığı içinde en az yakıt bölgesi olan motor bulamıyoruz.
Bunu istediğimizde motor ayarları komple değişmesi gerekir ki , motorun soğutması , hidrolik basınçlar , turbo basınçları , v.s. yeniden ayar gerekir.
Teşekkürler hocam peki 5085m de max.90 hp 331nm tork %28 tork rezervi bulunuyor 5095 m aynı motor olmasına rağmen max.100 hp 376nm tork %28 tork rezervi bulunuyor bu tork farkı neyden kaynaklanıyor ayrıca %28 tork rezervi nedir extradan motor bayildiginda torku yükselmesi mi oluyo bu %28 tork rezervi
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Teşekkürler hocam peki 5085m de max.90 hp 331nm tork %28 tork rezervi bulunuyor 5095 m aynı motor olmasına rağmen max.100 hp 376nm tork %28 tork rezervi bulunuyor bu tork farkı neyden kaynaklanıyor ayrıca %28 tork rezervi nedir extradan motor bayıldığında torku yükselmesi mi oluyo bu %28 tork rezervi
Motora güç arttırımı yapıldığında ne yapıyoruz, pompadan yakıt açılıp , avans ayarları veriliyor.
İki model arasındaki güç farkı yakıt tüketiminden kaynaklanır.
Fiat 640 modelin rampa yukarı gaz yiyebilme performansı gayet iyidir, ciğerli traktörde denir , tork rezervleri de %35 dolaylarındadır.
Steyr 768 modelin rampa yukarı gaz yiyebilme performansı düşüktür, tork rezervleri %20 dolaylarındadır.
Fiat 7056 ile rampa arazide balye makinesiyle çalışmak gayet konforludur,
Steyr 768 ile rampa tarlada haşpaylı balye bağlamakta gayette rahatsız edici oluyor, traktör iş kaçıramıyor.
 

Kubota M5112 de kullanılan motor bunun tier5 i

Kubota m5112 her nekadar torku çok yüksek bir traktör olmasada 350nm üstü tork ile baslangıç yapıyor tepe noktası 1500dd (385nm)
-1400dd-1600dd arasında torku maksımumlarda veriyor 1800dd ye kadarda yine torku yukseklerde kalıyor..

Yakıt tüketimi 1400-1600 arası minimum neredeyse sabit bir tükerm sergiliyor asagı yonlu egri sonrasında hafif yukarı yönlü oluyor ama burada kwh basına tüketim grafiği oldugu için devir arttıkca kwh artıyor ve yakılan saatlik yakıt miktarıda artar öyle bakmak lazım. yani asağı yönlü yakıt tüketim egrisi en az yakıtın tüketildigi bölge aslında.

Genel olarak sert düşüşler yok neredeyse her devirde yuksek tork veriyor ancak tepe torku çok yüksek değil.

Burada asıl olan güç tork daha cok sürüş konforunu etkiliyor. Misal toprak yapısı farklı olan bir arazide çalışıyorsanız yumusak yerden aniden sert yere geçtiginizde torku o aralıkta yuksek olan traktörün devri daha geç düşer ancak yüksek olan daha hızlı düşer fakat ilerleme hızı torku düşük olup o devirde aldıgı güç fazla olan traktörde daha fazladır. Enerjinin dönüşümü kanununa göre temel etmen güçtür..

Aynı motor eğer ki sadece maksimum devri düşürülerek 2200DD de sınırlandırılsa ve 107 bg bir traktör olarka piyasaya cıkmış olsa muadillerinden cok performanslı olabilir tork manasında.

Mesela Tork rezervi yüksek bir traktör vites değişimlerinde yaptıgı şey aslında maksimum Güç e gitmektir. Torku düşürüp devri artırır ve daha yüksek güç elde ederek ilerler. Ancak tork rezervi düşük traktör zaten bir birine yakın torku bir alt viteste de alacağı için vites düştüğü an bir alt vitese de düşme isteği olurki yüksek devri ve güçü yakalayabilsin. özet olarak farkı budur sanırım. Yani tork rezervi düşük olan traktör her zaman dezavantajlı değildir özellikle uzun soluklu işlerde avantajlıdır torku hep yüksek verip bulunduğu devirde yüksek güç elde ettiği için.
Kubota M9540 ve Case JX75C ile yük taşıyalım.
Rampa tırmanışlarda , en az yakıt bölgesi 1600-1900 rpm olduğu için ileri 6 vitesli traktör 1900 rpm den 1500 rpm devire düşüşlerde vites düşmek isteyecektir.
75C de ise 1500 rpm max tork , 1600 rpm max güç , 1550 rpm tork , güç eğrisi kesişim devri , 2600 rpm devire yumuşayan tork ve güç eğrisi bulunuyor.
El gazını 2600 rpm devire çekiyoruz , rampanın sıkıştırma durumuna göre 1500 rpm devire düşünceye kadar vitesle oynamak durumunda kalmıyoruz.
Gayette motor uzun soluklu tırmanış yapabiliyor.
Debriyaj kullandığımızda ise kavrama da gayet yumuşak yapılabiliyor, traktörü silkeletip kaymalara , tutunma problemlerine neden olmuyor.Güç kesintisi hissettirmiyor.
Beklentiler, rampa yukarı meyil azaldıkça traktör gaz yiyebilmeli ve vites yükseltebilmeli yönünde olur.
Motor uzun devir aralıklı çalışmaya sahip olduğundan dip gaza kadar kullanabiliyoruz.

Fendt 1050 , %17 tork rezervli motor kullanıyor ,
1100-1500 rpm sabit tork aralığı - 1500-1700 rpm sabit güç aralığı , 1500 rpm tork güç eğrisi kesişim devri , 1100-1500 rpm en az yakıt bölgesi içinde daha da düşük 1300-1400 rpm en az yakıt noktası bulunuyor.
Sabit tork aralığının az bir sağında en az yakıt noktası veya bölgesi bulunmuyor.
Yüke duyarlı motor yapısı olduğundan ideal çalışma devri 1400 rpm sabittir.
 
hocam başak 2085 Mercedes motor 1600 devirde zaten çok yakıyor 2500 devirde yakıta yetişemeyiz ki nasıl olacak
bana benim motorun grafik değerlerini izah edebilir misiniz
Traktörün hassasiyeti düzgün çalışıyorsa , 4 12" pulluk, 120 cm iş genişliği , 1800 rpm motor devriyle en ideale yakın çalışabilirsiniz.
 
Kubota M9540 ve Case JX75C ile yük taşıyalım.
Rampa tırmanışlarda , en az yakıt bölgesi 1600-1900 rpm olduğu için ileri 6 vitesli traktör 1900 rpm den 1500 rpm devire düşüşlerde vites düşmek isteyecektir.
75C de ise 1500 rpm max tork , 1600 rpm max güç , 1550 rpm tork , güç eğrisi kesişim devri , 2600 rpm devire yumuşayan tork ve güç eğrisi bulunuyor.
El gazını 2600 rpm devire çekiyoruz , rampanın sıkıştırma durumuna göre 1500 rpm devire düşünceye kadar vitesle oynamak durumunda kalmıyoruz.
Gayette motor uzun soluklu tırmanış yapabiliyor.
Debriyaj kullandığımızda ise kavrama da gayet yumuşak yapılabiliyor, traktörü silkeletip kaymalara , tutunma problemlerine neden olmuyor.Güç kesintisi hissettirmiyor.
Beklentiler, rampa yukarı meyil azaldıkça traktör gaz yiyebilmeli ve vites yükseltebilmeli yönünde olur.
Motor uzun devir aralıklı çalışmaya sahip olduğundan dip gaza kadar kullanabiliyoruz.

Fendt 1050 , %17 tork rezervli motor kullanıyor ,
1100-1500 rpm sabit tork aralığı - 1500-1700 rpm sabit güç aralığı , 1500 rpm tork güç eğrisi kesişim devri , 1100-1500 rpm en az yakıt bölgesi içinde daha da düşük 1300-1400 rpm en az yakıt noktası bulunuyor.
Sabit tork aralığının az bir sağında en az yakıt noktası veya bölgesi bulunmuyor.
Yüke duyarlı motor yapısı olduğundan ideal çalışma devri 1400 rpm sabittir.
75c nin tork gerisini merak ettiğim dediğiniz gibiy 1600dd maksimum gücü veriyorsa 1600dd ustu hp başına tüketimi çok fazla olacaktır ve çok kısa sürede 1600dd lere düşüş gösterecektir sonrasında muhtemelen uzun süre altına düşmeyecektir ancak yakıt tüketimi muhtemelen yüksek olacaktır.. ancak pullu sürümü gibi işlerde maksimum tork ve gücü yakın bölgede verdiği için çok daha yüksek bg li traktör performansi göstere bilir ancak belirli bir aralıkta bu performansı gösterir.. sürekli 1500 1600dd iş uapiyorsa performansi çok iyi olacaktır ama 1600dd ustu de bir okadar verimsiz olacaktır tabi orada güç gerisine bakmak lazim yataya yakın devam ediyorsa az bir düşüş varsa hp de ozaman verimli olabilir.
 
75c nin tork gerisini merak ettiğim dediğiniz gibiy 1600dd maksimum gücü veriyorsa 1600dd ustu hp başına tüketimi çok fazla olacaktır ve çok kısa sürede 1600dd lere düşüş gösterecektir sonrasında muhtemelen uzun süre altına düşmeyecektir ancak yakıt tüketimi muhtemelen yüksek olacaktır.. ancak pullu sürümü gibi işlerde maksimum tork ve gücü yakın bölgede verdiği için çok daha yüksek bg li traktör performansi göstere bilir ancak belirli bir aralıkta bu performansı gösterir.. sürekli 1500 1600dd iş uapiyorsa performansi çok iyi olacaktır ama 1600dd ustu de bir okadar verimsiz olacaktır tabi orada güç gerisine bakmak lazim yataya yakın devam ediyorsa az bir düşüş varsa hp de o zaman verimli olabilir.
Genel motor haritalarından farklı bir motor haritası bulunuyor.
Perkins , klasik motor haritası ,
1000-1700 rpm sabit tork aralığı , 2000 rpm max güç tepesi , 2200 rpm max çalışma devri ,
Motor verimlilik değerleri %31 dolaylarında ,
En az yakıt bölgesi , 1400-1800 rpm ,
Yakıt eğrisi 2200 rpm den sonra 350-400-450 gr.kw/h spesifik olarak katlayarak yükseliyor.
JX 75C de ise güç eğrisi devir sonu 2600 rpm , max çalışma devri 2750 rpm ,
1550-2600 rpm arası yataya yakın hafif azalan sürekli bir güç aralığı bulunuyor.
1300 rpm de %43 , 1500 rpm max tork devri , 1800 rpm de %18 tork rezervine sahiptir.
Tork eğrisi de yataya yakın 1500-2600 rpm arası süreklidir.
Eğrilerin ikisi de tam yatay olsaydı ,
1500-2600 rpm arası sabit tork aralığı , 1600-2600 rpm arası sabit güç aralığı var, diyebilirdik.
Yakıt eğrisi 2800 rpm ve sonrası katlayarak yükselebiliyor.
Mercedes motor haritası özelliğidir.
M9540 yakıt grafiğinde 1900-2600 rpm arası fazla dikleşen ve 2600 rpm de güç tepesinden sonra da 2700 rpm devirde çalışma devrini bitiren bir motor yapısı var , yakıtın katlanarak arttığı devirler 2700 rpm ve sonrası oluyor.
Motoru 2000-2500 rpm aralığı kullanmaya kalkarsak Fiat 80 66 S gibi 220 gr.kw/h spesifik yakıt tüketimi bulunmuyor.
Kuyruk mili çalışmaları için sabit bir güç aralığı da yok.
M9540 ın güç eğrisi , 1000-2600 rpm arası artan nitelik gösteriyor.
Traktörler çekişmeye girdiğinde iki motora da tam gaz verdiğimizde
75C , 1600 rpm devirde max güç tepesi olduğundan 4 tekeri patiler.
Tutunması da iyi olduğundan çektiğini gezdiriyor.
 
peki hocam düşük gaz ile çalışırsak ne olur ?
Steyr 8053 S ile 1500 rpm devirle , Fiat motor gibi kullanmaya kalkarsak motor krank kesiyor , başımıza geldi .
Takviye 4. vitesle pulluk sürümünde zorlanmalarda gaz yiyebilirken , seri 2. vites Vn ile motora yüklenilirse segman kaynatma sıkıntısı olabilir.
8043S , pullukta 2000 rpm , 8053 S , pullukta 1800 rpm , 8073 S, pullukta 1800 rpm tarla tav durumunda sürülür.
Ağır tav olduğu durumda motor 2500 rpm devire kapatılır.
 
Steyr 8053 S ile 1500 rpm devirle , Fiat motor gibi kullanmaya kalkarsak motor krank kesiyor , başımıza geldi .
Takviye 4. vitesle pulluk sürümünde zorlanmalarda gaz yiyebilirken , seri 2. vites Vn ile motora yüklenilirse segman kaynatma sıkıntısı olabilir.
8043S , pullukta 2000 rpm , 8053 S , pullukta 1800 rpm , 8073 S, pullukta 1800 rpm tarla tav durumunda sürülür.
Ağır tav olduğu durumda motor 2500 rpm devire kapatılır.
bu sene sürümlerde 1800 devir de kullanmayı deneyeceğim MF alışkanlığı 1600 devir yetiyordu
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Benzer Konular