Motor Karakteristik Eğrileri ve İdeal Çalışma Bölgesi


Yani hocam gördüğüm kadarıyla genelde herkes çok yüksek devirde kullanıyor
Ben ise tarlanın ve aletin durumuna göre sürüyorum

Bu da video

Video gizli görünüyor.
Hocam 1200- 1600 devirler toprak işlemeye uygun devirler değil gibi görünüyor evet ama bi örnek vermek istiyorum. Mf 165 ve Fiat 640 3/10 numara pullukla aynı tarlada 640 1600 devirle giderken MF 165 1400 le daha rahat gidiyor. 640 165 e göre daha ciğerli olmasına rağmen toprak işlemede 165 e (İngiliz olan) göre biraz geride kalıyor gibi. Ben bir türlü anlayamadım bunu ama 640 da 165 e göre daha iyi tutunmaya sahip.
MF 165 ,
203 motor , 58 ps , 23 kg.m tork , max tork 1300 rpm , max güç 2100 rpm .
212 motor , 59 ps , 23,2 kg.m tork , max tork 1250 rpm , max güç 2200 rpm ,
MF 265 ,
236 motor , 65 hp , 28 kg.m tork , max tork 1350 rpm , max güç 2000 rpm .
Fiat 640 ,
64 hp , 22 kg.m tork , max tork , 1500 rpm , max güç 2200 rpm .

MF 165 in İngiliz olanların 70 hp lik çeşitleri de bulunuyor.
Genelde revizyonlu olan traktörlere bir tık piston çapı büyük gömlek takılır.
Binaenaleyh, güç farkı oluşması olağandır.
Tutunma konusunda motorun tork grafiğinin etkisi olduğunu düşünürüz.
Yumuşak yay şeklindeki grafiklerde traktör daha iyi tutunuyor gibi duruyor.
 
Düşük devirde kullanıyorsunuz, bir de hassasiyet çalışma durumu görünmüyor.
1800 devir hocam el gazı açık sürdüm. Bir yastık başlarında gaz kapatıyordum
Hassasiyet için ilk aldığım zamanların videosu var elimde orada çalıştığı bariz gözüküyor. Videoyu yüklüyorum bakarsınız.
Hatta ilk defa gördüğüm bir pim yeri var ustaya sorduğum da oraya pim tak tarlada sök ama hassasiyet çalışmaz dedi Aynen bende pim takıyorum tarlada söküyorum Sonra tarladan çıkınca geri takıyorum.
Peki sizce sorun hassasiyette ise nasıl çözülür. veya sorun olduğu nasıl anlaşılır. ?
Toprak aşırı sertti ya batıyor ya batmıyordu o yüzden belki pek hassasiyet gözükmemiş olabilir.
Birde sürüm esnasında yumşak zemın ve sert zemın pozisyon kolu var Sert zemın kolunda pullugu vs yerden çok kaldırmıyor Kime sorduysam hep öyledir pek kaldırmaz sert zemin kolunda diyor. sizde de öyle miydi ?


 
1800 devir hocam el gazı açık sürdüm. Bir yastık başlarında gaz kapatıyordum
Hassasiyet için ilk aldığım zamanların videosu var elimde orada çalıştığı bariz gözüküyor. Videoyu yüklüyorum bakarsınız.
Hatta ilk defa gördüğüm bir pim yeri var ustaya sorduğum da oraya pim tak tarlada sök ama hassasiyet çalışmaz dedi Aynen bende pim takıyorum tarlada söküyorum Sonra tarladan çıkınca geri takıyorum.
Peki sizce sorun hassasiyette ise nasıl çözülür. veya sorun olduğu nasıl anlaşılır. ?
Toprak aşırı sertti ya batıyor ya batmıyordu o yüzden belki pek hassasiyet gözükmemiş olabilir.
Birde sürüm esnasında yumuşak zemin ve sert zemin pozisyon kolu var Sert Zemin kolunda pulluğu vs yerden çok kaldırmıyor Kime sorduysam hep öyledir pek kaldırmaz sert zemin kolunda diyor. sizde de öyle miydi ?
Videoda hassasiyetin çalıştığı anlaşılıyor.
Sert zeminlerde koltuğun sağ arkasındaki N-T-L kolu ortada T konumunda tutulur.
Hassasiyeti tetikleyen mandal, orta kol bağlantısının arkadan bakınca sol kısımda bulunur.
Pas yapma durumu, yağsızlıktan dolayı olabiliyor.
Hassasiyet kapalı durumda N , Nötr (Yüksüz) konumunda , pulluk dalma ve çıkma hareketleri yapar.
Hassasiyet açık ve pulluk havada iken tık tık hassasiyet pulluğu havada hafiften sallar.
MF ve Fiat modellerinde bu sallantı olmaz.
Pulluk boyuna göre öndeki pulluğun ucu yerden 5-8 cm gibi yüksekte durur.
Pulluğun bıçak yapısı da önemli oluyor.
Ucu gagalı bıçaklar daha iyi dalıyor.
Örneğin Alpler 11" pulluk bıçak büyüklüğü ideal duruyor.
Çok kuru sert zeminde pulluğu hafiften sağa yatırırız ki iyi dalsın.
Tarla masa gibi olsa da pulluk batar.
Düz ağızlı ve geniş bıçakların yere batması zor olur.
Çiziyi geniş açar ve traktörü çok tutar.
40-45 cm gibi bıçak boyu biraz uzun sayılır.
35 cm gibi olsa çiziyi fazla temizlemez ama traktörü daha az tutuyor gibi oluyor.
Sert zemin kolunda pulluğu çok fazla kaldırmaz.
 
Videoda hassasiyetin çalıştığı anlaşılıyor.
Sert zeminlerde koltuğun sağ arkasındaki N-T-L kolu ortada T konumunda tutulur.
Hassasiyeti tetikleyen mandal, orta kol bağlantısının arkadan bakınca sol kısımda bulunur.
Pas yapma durumu, yağsızlıktan dolayı olabiliyor.
Hassasiyet kapalı durumda N , Nötr (Yüksüz) konumunda , pulluk dalma ve çıkma hareketleri yapar.
Hassasiyet açık ve pulluk havada iken tık tık hassasiyet pulluğu havada hafiften sallar.
MF ve Fiat modellerinde bu sallantı olmaz.
Pulluk boyuna göre öndeki pulluğun ucu yerden 5-8 cm gibi yüksekte durur.
Pulluğun bıçak yapısı da önemli oluyor.
Ucu gagalı bıçaklar daha iyi dalıyor.
Örneğin Alpler 11" pulluk bıçak büyüklüğü ideal duruyor.
Çok kuru sert zeminde pulluğu hafiften sağa yatırırız ki iyi dalsın.
Tarla masa gibi olsa da pulluk batar.
Düz ağızlı ve geniş bıçakların yere batması zor olur.
Çiziyi geniş açar ve traktörü çok tutar.
40-45 cm gibi bıçak boyu biraz uzun sayılır.
35 cm gibi olsa çiziyi fazla temizlemez ama traktörü daha az tutuyor gibi oluyor.
Sert zemin kolunda pulluğu çok fazla kaldırmaz.
neden sert zeminde konumunda pullugu yukarı kaldırmıyor ?
mesela yol konumunda yuksek kaldırıyor ama yumsak zemın konumunda daha da çok yukarı kaldırıyor
Geçen ekıpman taktım Kanal köteni Yol konumunun kaldırma yukseklıgı yetmedı mesela bu saçma gelıyor bana

Mesela kısmet olursa bu hafta 11 li Kültivatör ile pulluk sürdügüm yeri bozacagım Yumsak zeminde mi sürmem gerekıyor Sert zemınde mı ?
Ben yumsak zemınde sürerim diye düşünüyorum.

Hassasiyeti tetikleyen bir topuz gibi birşey var galiba ondan bahsediyorsunuz.

Birde arka yağ ölçeği sol arka kovan da 19 luk vida şeklinde ve ben onu açamadım. Yağ eklerken nereden ekliyoruz Arkada bir vidalı kısım var ve birde ınce uzun yukarı dogru çıkıntı yapmış vidalı kısım var
 
Videoda hassasiyetin çalıştığı anlaşılıyor.
Sert zeminlerde koltuğun sağ arkasındaki N-T-L kolu ortada T konumunda tutulur.
Hassasiyeti tetikleyen mandal, orta kol bağlantısının arkadan bakınca sol kısımda bulunur.
Pas yapma durumu, yağsızlıktan dolayı olabiliyor.
Hassasiyet kapalı durumda N , Nötr (Yüksüz) konumunda , pulluk dalma ve çıkma hareketleri yapar.
Hassasiyet açık ve pulluk havada iken tık tık hassasiyet pulluğu havada hafiften sallar.
MF ve Fiat modellerinde bu sallantı olmaz.
Pulluk boyuna göre öndeki pulluğun ucu yerden 5-8 cm gibi yüksekte durur.
Pulluğun bıçak yapısı da önemli oluyor.
Ucu gagalı bıçaklar daha iyi dalıyor.
Örneğin Alpler 11" pulluk bıçak büyüklüğü ideal duruyor.
Çok kuru sert zeminde pulluğu hafiften sağa yatırırız ki iyi dalsın.
Tarla masa gibi olsa da pulluk batar.
Düz ağızlı ve geniş bıçakların yere batması zor olur.
Çiziyi geniş açar ve traktörü çok tutar.
40-45 cm gibi bıçak boyu biraz uzun sayılır.
35 cm gibi olsa çiziyi fazla temizlemez ama traktörü daha az tutuyor gibi oluyor.
Sert zemin kolunda pulluğu çok fazla kaldırmaz.
neden sert zeminde konumunda pullugu yukarı kaldırmıyor ?
mesela yol konumunda yuksek kaldırıyor ama yumsak zemın konumunda daha da çok yukarı kaldırıyor
Geçen ekıpman taktım Kanal köteni Yol konumunun kaldırma yukseklıgı yetmedı mesela bu saçma gelıyor bana

Mesela kısmet olursa bu hafta 11 li Kültivatör ile pulluk sürdügüm yeri bozacagım Yumsak zeminde mi sürmem gerekıyor Sert zemınde mı ?
Ben yumsak zemınde sürerim diye düşünüyorum.

Hassasiyeti tetikleyen bir topuz gibi birşey var galiba ondan bahsediyorsunuz.

Birde arka yağ ölçeği sol arka kovan da 19 luk vida şeklinde ve ben onu açamadım. Yağ eklerken nereden ekliyoruz Arkada bir vidalı kısım var ve birde ınce uzun yukarı dogru çıkıntı yapmış vidalı kısım var
 
neden sert zeminde konumunda pullugu yukarı kaldırmıyor ?
mesela yol konumunda yuksek kaldırıyor ama yumsak zemın konumunda daha da çok yukarı kaldırıyor
Geçen ekıpman taktım Kanal köteni Yol konumunun kaldırma yukseklıgı yetmedı mesela bu saçma gelıyor bana

Mesela kısmet olursa bu hafta 11 li Kültivatör ile pulluk sürdügüm yeri bozacagım Yumsak zeminde mi sürmem gerekıyor Sert zemınde mı ?
Ben yumsak zemınde sürerim diye düşünüyorum.

Hassasiyeti tetikleyen bir topuz gibi birşey var galiba ondan bahsediyorsunuz.

Birde arka yağ ölçeği sol arka kovan da 19 luk vida şeklinde ve ben onu açamadım. Yağ eklerken nereden ekliyoruz Arkada bir vidalı kısım var ve birde ınce uzun yukarı dogru çıkıntı yapmış vidalı kısım var
Hidroliklerin kaldırma yüksekliği konusunda , servisle görüşmeniz iyi olur.
Alyan anahtarla sıkılan ayar yeri mevcut.
Dönerli pulluk kullanmak için ayarlar farklı olabilir.

Kültivatörü genelde tav durumunda kullanırız.

Şanzıman yağ göstergesi sol arka kovan üzerinde küçük bir çubuğu var.
Kullanım kılavuzunda yağ koyma yeri gösterilir, arka kovana yakın ince uzun yukarı doğru çıkıntılı vidalı veya kapaklı yerden koyulması gerekir.
 
Son düzenleme:
Hidroliklerin kaldırma yüksekliği konusunda , servisle görüşmeniz iyi olur.
Alyan anahtarla sıkılan ayar yeri mevcut.
Dönerli pulluk kullanmak için ayarlar farklı olabilir.

Kültivatörü genelde tav durumunda kullanırız.

Şanzıman yağ göstergesi sol arka kovan üzerinde küçük bir çubuğu var.
Kullanım kılavuzunda yağ koyma yeri gösterilir, arka kovana yakın ince uzun yukarı doğru çıkıntılı vidalı veya kapaklı yerden koyulması gerekir.
Kültüvatör için tav iyiydi zaten
Aynen ayar vidaları var
Servis bu kaldırma işine normal diyor

Kültüvatör videosu yükledim hocam

 

Kültivatör için tav iyiydi zaten
Aynen ayar vidaları var
Servis bu kaldırma işine normal diyor
Kültüvatör videosu yükledim hocam
Motora yine az devir vermişsiniz, 1500-1600 rpm gibi kullanmışsınız.
1700-1800 rpm devirlerde kullanmanız iyi olurdu.
Tarlaya 50 diş tırmık çekerken 1600-2400 rpm aralığını aktif kullanırız.
2200-2400 rpm aralığında, sabit güç aralığı mevcuttur.
Traktöre çektiği kadar gaz basmak yakıt arttırmaz.
Bu motor 2500 rpm , motor max çalışma devrinden sonra yakıt arttırma eğilimine girebilir.
Yük altında baygın traktör kullanmak motorda hararet meyli oluşturabilir.
Traktörde kasa ağırlığı motora göre yüksek ve motor torku orta alt seviyede olduğundan ağır işlerde motor anma gücünde çalışmaya meyilli bir traktör modeli kullanmaktasınız.
Fiat gibi gazı köklicen , 1500 rpm devire düştükçe vites düşiceniz.
Çektiği viteste yine gazı kökliyerek sürüceniz.
 
Motora yine az devir vermişsiniz, 1500-1600 rpm gibi kullanmışsınız.
1700-1800 rpm devirlerde kullanmanız iyi olurdu.
Tarlaya 50 diş tırmık çekerken 1600-2400 rpm aralığını aktif kullanırız.
2200-2400 rpm aralığında, sabit güç aralığı mevcuttur.
Traktöre çektiği kadar gaz basmak yakıt arttırmaz.
Bu motor 2500 rpm , motor max çalışma devrinden sonra yakıt arttırma eğilimine girebilir.
Yük altında baygın traktör kullanmak motorda hararet meyli oluşturabilir.
Traktörde kasa ağırlığı motora göre yüksek ve motor torku orta alt seviyede olduğundan ağır işlerde motor anma gücünde çalışmaya meyilli bir traktör modeli kullanmaktasınız.
Fiat gibi gazı köklicen , 1500 rpm devire düştükçe vites düşiceniz.
Çektiği viteste yine gazı kökliyerek sürüceniz.
hocam siz diyorsunuz ki bnm sürdügüm gaz yapısı bu motora uygun degil bu motor için 1700 devirden aşağı gaz verme
gaz vermek çok yaktırmaz
çektiği kadar gaz verin mi demek istiyorsunuz ?
kaç devirden sonra aşırı yakıt başlar ?
 
Son düzenleme:
hocam siz diyorsunuz ki benim sürdüğüm gaz yapısı bu motora uygun değil bu motor için 1700 devirden aşağı gaz verme
gaz vermek çok yaktırmaz
çektiği kadar gaz verin mi demek istiyorsunuz ?
kaç devirden sonra aşırı yakıt başlar ?
1700 rpm devirde motor tam gücünün yarıdan biraz fazlası kullanılabiliyor.
Tam güç kullanım ihtiyacı varsa traktörün motorunu tam güçte kullanmalısınız.

Motor max çalışma devri olan 2500 rpm den sonra yakıtı , katlayarak arttırabilir, yakıt diyagramlarından durum zaten görülüyor.

Haşpaylı saman balyesi bağlarken , motor devri 2300-2400 rpm kullanılıyorsa , toprak işleme de yaparken zor alanda motor aynı şekil kullanılmalıdır.
 
1700 rpm devirde motor tam gücünün yarıdan biraz fazlası kullanılabiliyor.
Tam güç kullanım ihtiyacı varsa traktörün motorunu tam güçte kullanmalısınız.

Motor max çalışma devri olan 2500 rpm den sonra yakıtı , katlayarak arttırabilir, yakıt diyagramlarından durum zaten görülüyor.

Haşpaylı saman balyesi bağlarken , motor devri 2300-2400 rpm kullanılıyorsa , toprak işleme de yaparken zor alanda motor aynı şekil kullanılmalıdır.
hocam başka bir şey sormak istiyorum bu sekromeç olayında ileri ve geri geçerken cırt diye ses yapıyor hemen geçmiyor bunu düzeltme şansımız yok mu yeni modellerde böyle değil direk geçiyor
 
hocam başka bir şey sormak istiyorum bu sekromeç olayında ileri ve geri geçerken cırt diye ses yapıyor hemen geçmiyor bunu düzeltme şansımız yok mu yeni modellerde böyle değil direk geçiyor
Eski nesil traktörlerde, sadece viteslerde senkromenç vardır.
Buçuk ve ileri-geri vites koluna , senkromeç takanı görmedik.
Geçmiş yıllarda Başak 2060BB , bahçe serisi traktör için 16*8 , tam senkromenç olmasını tavsiye etmiştik ve de yapıldı, gayette kullanışlı oldu.
 
Eski nesil traktörlerde, sadece viteslerde senkromenç vardır.
Buçuk ve ileri-geri vites koluna , senkromeç takanı görmedik.
Geçmiş yıllarda Başak 2060BB , bahçe serisi traktör için 16*8 , tam senkromenç olmasını tavsiye etmiştik ve de yapıldı, gayette kullanışlı oldu.
anladım hocam anlaşılan yapamayız.
peki motorun ismi geçmişken konuda ki sorumu sizlere sorayım
2060 BB 3 Silindir Sonalika motor 240 tork
2080 BB 4 Silindir Perkins motor 300 tork

Yakıt açısından herkes sonalika az yakıyor perkins çok yakıyor gibisinden konuşuyorlar
Sizce bahçe işlerinde ( 1000 lt turbo atomizör- 18 li goble - 9 lu kültivatör. ) kullanmak için hangisi seçilmeli
illaki büyük motor her zaman iyidir ama u iki motor açısından herşeyi aynı sadece motor marka farkı var
motor farkı yakıtı bu kadar etkiliyor mu ?
Sizin tercihiniz ne olurdu ?
Fiyatları uygun diye Başak bakıyorum.
 
anladım hocam anlaşılan yapamayız.
peki motorun ismi geçmişken konuda ki sorumu sizlere sorayım
2060 BB 3 Silindir Sonalika motor 240 tork
2080 BB 4 Silindir Perkins motor 300 tork

Yakıt açısından herkes sonalika az yakıyor perkins çok yakıyor gibisinden konuşuyorlar
Sizce bahçe işlerinde ( 1000 lt turbo atomizör- 18 li goble - 9 lu kültivatör. ) kullanmak için hangisi seçilmeli
illaki büyük motor her zaman iyidir ama u iki motor açısından herşeyi aynı sadece motor marka farkı var
motor farkı yakıtı bu kadar etkiliyor mu ?
Sizin tercihiniz ne olurdu ?
Fiyatları uygun diye Başak bakıyorum.
Erkunt 58E kullanıcısıyız, fiyat uygunluğundan dolayı tercih etmiştik.
Traktör yeniyken yakıt yakmıyor, adeta içiyordu, 500 saatlerden sonra ayar yaptırınca biraz düzeldi, 1000 saatleri geçince randımana girdi. Pullukta 3 lt/saat gibi yakıyor.
Perkins motorlarda yeniyken 300 saati görmeden randıman almaz.
Sürüş farkı olarak , Perkins motorda 1000-1800 rpm arası devirler aktifken , Sonalika motorda 1500-2300 rpm arası devirler aktif kullanılır.Ford karakterine yakın olduğu içinde traktörün patinaj istekleri farklı oluyor.
Motor farkı yakıtı etkiler.
Serada rotovatör çekmek için kullandığımız traktör Tümosan 5270 B ,
1 tonluk turbo atomizeri de rahat çalıştırıyor.
Tercihi yapılacak iş durumu belirleyebilir.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt