Çap/Strok oranları tutunmayı çok etkiliyor.Perkins 105/127 Agco 108/120 ,108/134
6616 da 108/134 çap/strok oranı bulunuyor.Piyasadaki motorlarda 100/100,100/115,104/115,99/104,99/110,96/116,105/127,106/127,104/132,106/115,108/120,108/134 gibi oranlarda motorlar var.Patent durumlarından dolayı farklı oranlar kullanılıyor.
100/100 tip motorlar patinaj isteği azdır.Yumuşak çalışır.
99/104 patinaj isteği azdır.Orta yumuşak çalışır.
99/110,108/120 orta patinaj.Orta sert çalışır.
96/116,105/127,106/127,104/132,108/134 patinaj istekleri fazladır.Sert çalışır.Düşük devirlerde yüksek tork verirler.Patinaja kalmamak için, motor ağırlıklarını arttırmak ister.
Vites boyları(hız aralıkları) kısa olursa ve %10 dan fazla patinaja kalıyorsa gücü toprağa tam aktaramaz.
Kuru zeminde avantajlıdır.Eskinin tabiriyle manda tersine bassa patinaj yapar.
6616 da 108/134 derin piston boylu olduğu için patinaj eğilimi fazladır.
30 senemizi direksiyonda geçirdik, 75C ye biniyoruz, körü körüne değil yani,
Gözlemlerim böyle,katılmayanlar olabilir,saygılar.
Bilgilerinize arz ederim.