Massey Ferguson 5450 İLK ARIZA!!


kesinlikle steyr 8073 1000 kuyruk mili devrinde 540 ı 1200 motor devrinde yakalıyor bu devirde gübre makinası çalışabilir illa 540 a takıp 2000 motor devrine çıkmaya ne gerek var
Steyr 768 de aynı, 1983 yılından bu güne gelene kadar hiçbir zaman devir kolunu 540 olarak seçmedim. Devir kolunu 1000 olarak seçip o şekilde kullandım. 540 devri 1200 motor devride yakalıyor. Burada dikkat edilmesi gereken husus 1200 motor devrini aşmamak. Sözünü ettiğim konu, tabiki gübre kovası. Traktörlerdeki kuyruk mili devir seçeneklerinin amacı, kullanılacak olan ekipmana uygun olanı seçerek yakıt tasarrufu sağlamak. Yanlış pozisyonda kullanıldığında ya fazla yakıt, ya ekipmana ya da konuda geçtiği gibi traktöre arıza riski herzaman var.
 
Hisarlar 2.65 yatay rotavatör kesekler taş gibiydi dönüme 2 litre yaktı [emoji6]
467e90c9919d6257b825aa61e2cd6811.jpg
 
Steyr 768 de aynı, 1983 yılından bu güne gelene kadar hiçbir zaman devir kolunu 540 olarak seçmedim. Devir kolunu 1000 olarak seçip o şekilde kullandım. 540 devri 1200 motor devride yakalıyor. Burada dikkat edilmesi gereken husus 1200 motor devrini aşmamak. Sözünü ettiğim konu, tabiki gübre kovası. Traktörlerdeki kuyruk mili devir seçeneklerinin amacı, kullanılacak olan ekipmana uygun olanı seçerek yakıt tasarrufu sağlamak. Yanlış pozisyonda kullanıldığında ya fazla yakıt, ya ekipmana ya da konuda geçtiği gibi traktöre arıza riski herzaman var.
ben de ondan bahsediyorum kuyruk mili 540 ve 540 e aynı vites gibidir nasıl tırmığı düz 2 ve ya 2.5 ile çekiyorsak pulluğu 1 veya takviye 4 ile çekiyorsak kuyruk milide aynı havalı mibzeri gübre makinasını ot biçmeyi 540 e de kullanmak varken 540 a takayım zatwn motor zorlanmıyor
 
Bende alacalıyım hacı bende 540e de kullandım baktım çok yakıyo az sapta iyi ama yakıt fazla 540da 18 gazda kullandım hem daha seri iş çıktı hem daha az yaktım benden söylemesi karar senin jdnin masrafı agır olur dikkat et [emoji6]

O traktöre bağlı 540e de 540 deviri yakalarken traktör bunalıyorsa 540 da devirli kullanırdık balyede 540 e de mf hiç tıkınmadı 80 litreyle 1300 balye bastı
 

Bi kere öyle bi durum oldu altı sert bi yere geldi motor çat istop etti olaydan bir gün önce arıza yapan günde bazı yerlerde bayılmalar yaşadı

Sen kendin açıklamışsın arıza sebebini kardeşim. Kuyruk mili ile istop ettirmişsin, bayıltmışsın vs bu kadar zorlarsan 5450 değil 7720 olsa farketmez her makinenin bir sınırı var. Sizin ekipman mı büyük geliyor veya arazi şartları mı zorlu bilemedim ancak bunu bi araştır. Çevrende 100 hp civarı traktörlere bu ekipmandan kullanan varsa konuş bi bilgi al.
 
Sen kendin açıklamışsın arıza sebebini kardeşim. Kuyruk mili ile istop ettirmişsin, bayıltmışsın vs bu kadar zorlarsan 5450 değil 7720 olsa farketmez her makinenin bir sınırı var. Sizin ekipman mı büyük geliyor veya arazi şartları mı zorlu bilemedim ancak bunu bi araştır. Çevrende 100 hp civarı traktörlere bu ekipmandan kullanan varsa konuş bi bilgi al.

Aynı traktöre farklı markada aynı iş genişliğinde kullananlar var
 
akıl verilmiş ama kırıcı olmaya ne gerek var
Verdiğiniz akıl da doğru mu acaba ?[emoji4]

Ağır makinalar neden 1000 devir yapılır .
Güç = kuvvet(tork) x devir

Kuyruk mili devrini arttırmak Torku düşürür bu da aktarma organlarında devir başına yükü hafifletir.
Güç ise değişmez.
 
Son düzenleme:
Bizim erkunt servet 2.60 yatay rotavotor 540 devir kullanirken dişli kirmişti şuan kullaniyoruz uzun süredir sıkıntı yok şükür bu devir işleri traktore ekipmana gore degisiyo her traktor motorunun verimli calisma devirleri var 750 deviri daha yuksek devirde yakalayan modellerde var
 
Bilginiz olmadığı konularda nekadar rahat konuşuyorsunuz.
Ben havalı mibzerde, santrafüjde 5 yıldır 540 ekonomide 1200 devir ile çalışıyorum herhangi bir sorunla karşılaşmadım.
Siz hiç üzerinde 540e yazan ekipman gördünüzmü?
Makinenin üzerinde yazan 540 ibaresi 540 deviri geçmeyin maksadındadır.Traktörünün gücü yetiyorsa 1000 kuyrukmili devrinde rölantidede çalıştırabilirsin.
Aynen öle

Sorun devirle alakalı değil.
540 ta 18 20 gaz vereceğine 540e de 15 16 gazda çalışırsın 540 d/d yakalarsın.
Motor yediği sürece Maksat yakıttan tasarruftur.

Adama illa 750 de çalıştın kırdın demek yanlış!

Zaten ekranda devir göstergesi var 540 deviri geçme istersen 1000 d de rolantide çalıştır. Motoru bunaltma yeter.

Galiba makinanın bıçaklar yerdeyken aç kapa yaptın çok zorladın motoru stop ettirdin vs. Bunlar zarar vermiştir.

Makinanın balata da kaçırmamış belliki
Buda motora zarar vermiş.

Bafradayım buralı arkadaşlar bilir çamur süreriz kurur donar.
Bu yıl çeltik yerlerini sürüp 3 metre şakalak marka dik freze makinayla 60 dönüm yer yaptım. Hiç kontak kapatmadım 540 e de 15 16 gazda çalıştım. Hatta 5 dönümünü hiç sürmeden boz anızada çektim

Motor hattat 285 onlarda yağlı kavrama

Hiç sorun olmadı

Ama makinayı yerdeyken çalıştırmadım motor boğulunca makinayı a yukarı kaldırdım vs.

Yani demem oki 540 mış 750 miş alakası yoktur.

Ya olucağından yada yukarıda yazdığım hatalardan dolayıdır.

Ufak bi video çekmiştim.
 
Son düzenleme:
Aynen öle

Sorun devirle alakalı değil.
540 ta 18 20 gaz vereceğine 540e de 15 16 gazda çalışırsın 540 d/d yakalarsın.
Motor yediği sürece Maksat yakıttan tasarruftur.

Adama illa 750 de çalıştın kırdın demek yanlış!

Zaten ekranda devir göstergesi var 540 deviri geçme istersen 1000 d de rolantide çalıştır. Motoru bunaltma yeter.

Galiba makinanın bıçaklar yerdeyken aç kapa yaptın çok zorladın motoru stop ettirdin vs. Bunlar zarar vermiştir.

Makinanın balata da kaçırmamış belliki
Buda motora zarar vermiş.

Bafradayım buralı arkadaşlar bilir çamur süreriz kurur donar.
Bu yıl çeltik yerlerini sürüp 3 metre şakalak marka dik freze makinayla 60 dönüm yer yaptım. Hiç kontak kapatmadım 540 e de 15 16 gazda çalıştım. Hatta 5 dönümünü hiç sürmeden boz anızada çektim

Motor hattat 285 onlarda yağlı kavrama

Hiç sorun olmadı

Ama makinayı yerdeyken çalıştırmadım motor boğulunca makinayı a yukarı kaldırdım vs.

Yani demem oki 540 mış 750 miş alakası yoktur.

Ya olucağından yada yukarıda yazdığım hatalardan dolayıdır.

Ufak bi video çekmiştim.
Altan usta bendede 285 hattat var biliyorsun makinanın kralı 🤣
Şaka bir yanada arızanın sebebi belli her motorun bir sınırı var bunu aşarsan olacağa katlanırsın burdaki sebeb şöför bunu kimse inkar edemez bana açık açık her şeyi yazdırmayın umarım şöför bu işten bi ders çıkarır herkese kolay gelsin iyi geceler [emoji6]
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt