Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu


Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

Sivaslı 750 link=topic=75980.msg901566#msg901566 date=1403363804' Alıntı:
zaten traktörün üzerinde yok mu ben var diye biliyordum :S
Beygir gücünü düşürmek için 5410 ve 5420 modellerinde yok. 5430 serisinde başlıyor.
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

mkemalackgz link=topic=75980.msg901417#msg901417 date=1403270829' Alıntı:
Güle güle kullan. Bizim bayi 46500 üzerine 12000 lira aldı. Sizinki yine iyi. Güzel traktör. Allah herkese nasip etsin.
bizim bayi sıkıntı cıkarmadı 47000 anlaştık oyle aldık...
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

bilen bilmeyen herkes yalan yanlış yazmış bişeyler.
bende 5410 kullanıyorum 225 saatte inter çöller taktırdım, garnti kapsamında olup olmayacağı uygulamayı yapan servisin elinde, parçanın orijinal olup olmamasıyla bir ilgisi de yok.
inter coller nedir ne işe yarar: turbosuz motorlarda hiçbir işe yaramaz, turbolu motorlarda egzoz gazının basıncıyla dönen türbin aynı zamanda bir mil vasıtasıyla turbo fanını çevirir bu fana da hava filtresinden aldığı havayı silindirlere basar, basılan havanın basıncı hacmi artar ve yanma kuvvetlenir ama aynı zamanda havanın basınç la birlikte sıcaklığı da arttığı için içinde bulunan oksijen miktarı azalmıştır bu durumda daha da güçlü olbilecek yanma daha az bir oranda artmıştır. bu durumu önlemek ve daha verimli yanma sağlayabilmek için havanın soğutularak içerisine alabileceği oksijen moleküllerinin arttırılması gereklidir. işte bu işlem inter coller ile yapılır. turbodan çıkan basınçlı sıcak hava inter collere yani ara soğutucu radyatöre yollanır, soğutma suyu radyatörünün önünde konumlandırılmış olan inter coller radyatörü motor fanı tarafından soğutulduğu için içerisinden geçen havada soğur ve motor silindirlerine gönderilir böylece silindirler içerisinde bol miktarda oksijen olduğu için yanma çok daha verimli ve yüksektir.

oksijen ne kadar fazla ise içerisinde yakılabilecek yakıtta o kadar artar, yani biz bu motora bir miktar daha fazla yakıt gönderebiliriz. işte bu durumda güç belirgin şekilde artış gösterir.
5410 a inter coller koyulduğunda yakıtı artırmaz iseniz fakir bir yanma meydana gelir ve motor dumanlı çalışır çünki oksijen artmıştır ama yakıt yetmemektedir. işte bu noktada yakıtı artırmanız gerekecek, bu yüzdende yakıt pompası ve enjektörler sökülür yakıt miktarı biraz artırılacak şekilde ayarlanır. böylece oksijenin yakacağı miktarda yakıt vermiş olacaksınız dalayışıyla hem yakıt hem oksijen artığı içi güç de artmış olacak.
ama dikkat edelim yakıt artıyor ama oksijende arttığı için artı güç kazanıyoruz, yani traktörünüzün özgül yakıt tüketimi artmıyor, bu ne demek onu da izah edeyim: özgül yakıt kwh başına harcana gram cinsinde yakıtı ifade eder yani yakıt artışıyla birlikte güçte artıyorsa sarfiyat değişmiyor demektir özgül olarak tüketim aynı kalıyor.

mf satıcıları ve servisleri 5410 u 5430 a çevirdiklerini söylüyorlar bu teorik olarak kısmen doğru ancak pratik olarak bunu ölçemediğimiz için gücün ne kadar artığını bilmek imkansız. ama şu da bir gerçek kullanıcı farkı belirgin şekilde hissediyor. 83 mü ,85 mi 87 mi 90 mı 92 mi bilemeyiz.
benim traktörüm 2b ile çektiği pulluğu 2c ile çekmeye başladı, 4b ile çıktığı yokuşu 4c ile çıkıyor. gerisini siz hesap edin artık.
yaşadığım tek olumsuzluk motor biraz daha gürültülü çalışıyor, güç ve tork arttığı için gürültünün artması da bana göre doğal bir sonuç...
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

5420 110 bin civarı galiba lakin 80 hp bir traktör kaliteli olabilir fakat, Bunun yerine yerli nh Td 90 veya erkunt 90lüks 90 bin civarı.demek istediğim bu aradaki 20-30 bin tl fark vermeye değermi bu yirmi bine ben pulluğumu.tırmığımı.çizelimi.alaborayı.römorku bedavaya almış gibi olurum üstelik motorum daha güçlü,yerli parçası mf ye göre daha ucuz olacak.böyle hesapladığım zaman yerli daha cazip geliyo bana ok-*-s
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

senin hesabın doğru tabiki, mantıklı düşünüyorsun. ama fiyatı kaç para olursa olsun her marka ve modelin bir alıcısı bir meraklısı oluyor ...
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

144fenomen link=topic=75980.msg921404#msg921404 date=1411548789' Alıntı:
5420 110 bin civarı galiba lakin 80 hp bir traktör kaliteli olabilir fakat, Bunun yerine yerli nh Td 90 veya erkunt 90lüks 90 bin civarı.demek istediğim bu aradaki 20-30 bin tl fark vermeye değermi bu yirmi bine ben pulluğumu.tırmığımı.çizelimi.alaborayı.römorku bedavaya almış gibi olurum üstelik motorum daha güçlü,yerli parçası mf ye göre daha ucuz olacak.böyle hesapladığım zaman yerli daha cazip geliyo bana ok-*-s
Hocam dediginiz çok çok mantıklı gerçekten farka değer mi
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

Arkadaşlar acaba bu motoru fabrikadan çıkartan mühendislerin aklına intercooler takmak gelmedimi yoksa hala fransızlar intercooler ü bilmiyomu neden böyle değişik fikirler üretiyorsunuz ki intercooler olmaz mı olur çünkü erkunt 80.4 ile 5410 da aynı motor var hiçbir fark yok
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

casino41 link=topic=75980.msg921490#msg921490 date=1411570286' Alıntı:
Arkadaşlar acaba bu motoru fabrikadan çıkartan mühendislerin aklına intercooler takmak gelmedimi yoksa hala fransızlar intercooler ü bilmiyomu neden böyle değişik fikirler üretiyorsunuz ki intercooler olmaz mı olur çünkü erkunt 80.4 ile 5410 da aynı motor var hiçbir fark yok
mf 5410 75 hp 310 tork (turbo )
erkunt 80.4 75 hp 307 tork (turbo+intercooler)

aynı motor koduna sahiptir ama her motor kodunda farklı üretimler vardır.firmalar motor isterken ürettiği torka göre motor isterler.yukarıdaki teknik bilgiler firmaalrın internet sitelerinden alınmıştır.görülüyorki erkunt intercooler olmasına rağmen 75 hp ve 307 torku ancak üreten motoru kullanmıştır.
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

hayirli olsun 5410 güzel traktör gule gule kullanin intercooler illaki cekisi ve motor omrunu olumlu etkiler ama asil performans icin yapilacak islem pompaya lda taktirmaktir forumda bu konu var bi incele istersen tekrardan hayirli olsun.
 

Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

Gökhan ÖZKAN link=topic=75980.msg921496#msg921496 date=1411573357' Alıntı:
mf 5410 75 hp 310 tork (turbo )
erkunt 80.4 75 hp 307 tork (turbo+intercooler)

aynı motor koduna sahiptir ama her motor kodunda farklı üretimler vardır.firmalar motor isterken ürettiği torka göre motor isterler.yukarıdaki teknik bilgiler firmaalrın internet sitelerinden alınmıştır.görülüyorki erkunt intercooler olmasına rağmen 75 hp ve 307 torku ancak üreten motoru kullanmıştır.


80.4 ün itercoolsüz 307nm olan modelleride var.(2011 modeller)
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

Casino41 fransızlar intercolluru kesfetmisler ve fabrikadki muhendislerde bu traktore intercol takmislar ve 5430 olarak satiyorlar. ama anladiğim kadariyla sen konuya fransızsın
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

hem intercollü hemde intercolsüz aynı değeri verdiğini nerden çıkartıyorsun??
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

ado1978 link=topic=75980.msg921545#msg921545 date=1411580049' Alıntı:
Casino41 fransızlar intercolluru kesfetmisler ve fabrikadki muhendislerde bu traktore intercol takmislar ve 5430 olarak satiyorlar. ama anladiğim kadariyla sen konuya fransızsın

Valla bu kadar çok bilenine burda rastladım ben konuya fransızda değilim Türk oğlu Türküm hitamlarınıza dikkat edin, amacınız laf sokmaksa rahatlıyacaksanız devam edin birtek interkolle 2 boy birden motor büyüyüp 5430 oluyorsa millet enayimi neden 5430 alıyor bu işleri basit zannediyorsunuz heralde motoru yapan adam ona göre turbo basıncı pompa avansı vs. veriyor madem 5430 5410 un intercol takılmış hali tüm millete haber verelim boşuna fazladan para vermesin 2000-3000 lira verip intercooler taktırsın 5430 olsun
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

gözüm laf sokmak değil maksadım...
bilgi vermek. pompa avansıyla ilgili bir durum yok ortada
pompanın yakıt miktarı ve enjektör memelerinin basınç ayarını değiştirip intercol koyarsanız 75 hp lik motoru 80 85 90 hp ye kadar çıkartırsınız mf 5410 5420 5430 5440 5450 aynı motora shipler 10 20 30 yakıt pompaları da turbolarıda aynı aralarındaki fark pompalarının debileri vede 5430 daki intercol 40 tada aynı motor var otuzdan farkı piston yanma hücrelerinin biraz daha büyük oluşu.
5430 125000 tl iken 5410 88000 bin tl idi. şimdi 5430 130000 tl 5410 125000 tl neden aradaki fark kapandı bi fikrin varmı?
5430 satışı çok düştü çünki millet 5410 alıyor intercol takıp pompa debisini yükselterek 5430 performasını elde ediyor. zaten aynı traktör ikiside sadece güç ve yakıt farkı vardı. firmanın budurma aldığı önlemde 5410 fiyatını yukarı çekmek oldu
çorum bayisi 70 tane 5410 a intercoller takıp pompalarının ayarını değiştirerek sattı. pompalarını delphi servisi hitit dizel ayarladı.
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

Onu ben zaten biliyorum ama iş motor ile bitmiyor ve amaç güç çoğaltma da değil aslında intercooler ne demek cool soğuk demek mi uluslarası bir soğutma sistemi motora giren havayı yani nefesi soğutup havataki nemide radyatör peteklerinde süzer daha ari temiz bir havayı motora gönderir bende de 70 lik erkunt var 2012 intercooler dayı oğlunda 2011 var intercooler süz aralarındaki tek fark hararret göstergesi birde bendeki intercool radyatörüne yağ buharı olduğu için ilk gaza basışında duman atıyor.
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

dostum intercoller ara soğutucu demektir hava temizlemez.
turbo havayı sıkıştırdığı için basıncını ve sıcaklığını arttırıyor
hava sıkıştırıldığı zaman ısısı yükselir, ısısı yükselen havanın hacmi genişler, hacmi geneişleyen havanın içinde bulunana oksijen moleküllerinin yoğunluğu azalır bu durumda yanmanın zayıf olmasına sebep olur, intercoller denilen ara soğutucu motor fanı tarafından sürekli olarak soğutulduğu için içerisinden geçen havayıda soğutur. yurbodan çıkan havanın ısısı 150 - 200 derecelerdedir ntercol radyatöründen geçerken bu hava atmosfer sıcaklığının 10 derce üzerinde bir ısıya düşer yaklaşık 35 - 45 derece civarı bu sayede havanın genleşmesi azalır buda içerisine alabileceği oksijen miktarını arttırır
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

5410 ' da turbo varsa intercooler taktırın arkadaşım. Birşeyi düzeltmek istiyorum. Hava filtresinden hava içeri alınır boru vasıtasıyla intercoolerin içerisinden geçer, intercooler aliminyum alaşımdan yapıldığı ve ayrıca radyatör tarzında yapıldığı için hava intercoolerin içerisinden geçerken vantilatörün(fan) intercooler ve radyatör tarafında çektiği hava önce intercooler gözenekleri arasından geçer böylece intercooler soğur. intercooler içerisinden geçen hava turbonun emiş tarafından emilir ve hortum vasıtasıyla emme manifolduna verilir. Yani turbo ile emme manifoldu arasına takılmaz. Böyle yapılsa iyi olur ama hiçbir montaj böyle değildir incelerseniz.
Gelelim yanmaya, havanın içerisinde %78 azot, %21 oksiyen ve diğer gazlar bulunur. (Eğer bu denge bozulursa dünyada hayat biter) deniz seviyesinden yükseğe çıkıldığında havanın yoğunluğu azalır 7000-8000m gibi dağların zirvelerinde ağaç olmaması o yüzdendir. Diğer yandan yazın sıcak olduğundan havanın içerisindeki moleküller hızlanır hacim artar. Oksijen molekülleride her bir metre küp hava içerisinde azalır. Ayrıca motorun emme zamanındaki mili saniyelerde havanın filitre den ve dar sibob yuvalarından geçtiğinide düşünürsek ve bunu pistonun emme marifeti ile olduğunu bilirsek filitre den silindire kadar yol arasında bir vakum oluşur. İşte biz bu vakum olayı olmasın diye turbo ile işlemi daha kolay hale getiriyoruz. Piston emme konumunda bir vakum oluşturmadan biz onun istediği havayı onun vakum kuvvetinden biraz daha fazla silindir içerisine gönderiyoruz. Silindir içerisine gönderdiğimiz hava ne kadar yoğun olursa(soğuduğunda yoğunlaşır) içerisinde o kadar oksijen molekülü yoğun bulunur. Silindir içerisinde sıkışma tamamlandığında sıkışan hava ısınır öyle ısınırki yakıt püskürtülünce oksiyen molekülleri ile yakıtın içerisindeki moleküller tepkiyeme girer(Rahmetli Erbakan ' a Almanlar işte bu tepkimenin tezini yaptırmışlardır.) ve yanma oluşur. Bu yanma miktarının patlama şiddeti pistonu ne kadar daha kuvvetli iterse tork oluşur. Burada dikkat edilecek nokta intercoolerinde belirli aralıklarla içerisinin temizlenmesi gerekir. Toz zerreciği ve yağ içerisinde tortu oluşturur. Aslında intercooler turbo olmasada filtreden sonra olması gereken bir parçadır.
 

Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

Birisi 85 hp olsun digeri 90 hp. Yerlisi 90 bin lira desek, 90 binin uzerine elektronik 3 fonksiyon shuttle koysak, tamamen debriyajsiz otomatik sanzumani eklesek, elektronik hidrolik kontrollerini eklesek, camurluktan hidrolik ve pto kontrollerini eklesek, bir de kabin suspansiyonu, dugmeden pto calistirma ve devir ayarlasak, traktor vites degisimlerinde hiza gore bucuklari speedmatch ile kendi ayarlasa bakalim aradaki 20 bin farka bunlari donanima koyabilecek mi. Ve en onemlisi td kadar servise ugramayacaginiz kuvvetle muhtemel
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

ERKUNTUN İKİNCİ ELİNE BAKAN YOK.5420 TEKİRDAĞDA SAHİBİNDEN.COM.DA İLANI 3 GÜN SÜRDÜ BİRDAHA İLANI GÖREMEDİM.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt