Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu


Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

Değerli arkadaşlar wr1924 nickli arkaşımız intercol ile ilgili şu yorumda bulunmuş :((((5410 ' da turbo varsa intercooler taktırın arkadaşım. Birşeyi düzeltmek istiyorum. Hava filtresinden hava içeri alınır boru vasıtasıyla intercoolerin içerisinden geçer, intercooler aliminyum alaşımdan yapıldığı ve ayrıca radyatör tarzında yapıldığı için hava intercoolerin içerisinden geçerken vantilatörün(fan) intercooler ve radyatör tarafında çektiği hava önce intercooler gözenekleri arasından geçer böylece intercooler soğur. intercooler içerisinden geçen hava turbonun emiş tarafından emilir ve hortum vasıtasıyla emme manifolduna verilir. Yani turbo ile emme manifoldu arasına takılmaz. Böyle yapılsa iyi olur ama hiçbir montaj böyle değildir incelerseniz.
Gelelim yanmaya, havanın içerisinde %78 azot, %21 oksiyen ve diğer gazlar bulunur. (Eğer bu denge bozulursa dünyada hayat biter) deniz seviyesinden yükseğe çıkıldığında havanın yoğunluğu azalır 7000-8000m gibi dağların zirvelerinde ağaç olmaması o yüzdendir. Diğer yandan yazın sıcak olduğundan havanın içerisindeki moleküller hızlanır hacim artar. Oksijen molekülleride her bir metre küp hava içerisinde azalır. Ayrıca motorun emme zamanındaki mili saniyelerde havanın filitre den ve dar sibob yuvalarından geçtiğinide düşünürsek ve bunu pistonun emme marifeti ile olduğunu bilirsek filitre den silindire kadar yol arasında bir vakum oluşur. İşte biz bu vakum olayı olmasın diye turbo ile işlemi daha kolay hale getiriyoruz. Piston emme konumunda bir vakum oluşturmadan biz onun istediği havayı onun vakum kuvvetinden biraz daha fazla silindir içerisine gönderiyoruz. Silindir içerisine gönderdiğimiz hava ne kadar yoğun olursa(soğuduğunda yoğunlaşır) içerisinde o kadar oksijen molekülü yoğun bulunur. Silindir içerisinde sıkışma tamamlandığında sıkışan hava ısınır öyle ısınırki yakıt püskürtülünce oksiyen molekülleri ile yakıtın içerisindeki moleküller tepkiyeme girer(Rahmetli Erbakan ' a Almanlar işte bu tepkimenin tezini yaptırmışlardır.) ve yanma oluşur. Bu yanma miktarının patlama şiddeti pistonu ne kadar daha kuvvetli iterse tork oluşur. Burada dikkat edilecek nokta intercoolerinde belirli aralıklarla içerisinin temizlenmesi gerekir. Toz zerreciği ve yağ içerisinde tortu oluşturur. Aslında intercooler turbo olmasada filtreden sonra olması gereken bir parçadır.)))))

wr1924 nickli arkadaşın yukarıda yazdıklarını dikkatlice okudum. intercoller turbo ile emme manifoldu arasına takılmaz ve turbo inter çöllerden çektiği havayı silindirler içerisine doldurur demiş. Ben bu yoruma katılmıyorum ve bu konuda daha ayrıntılı bilgi vermek istiyorum
turboyu bi tanıyalım önce. nedir turbo? kabaca tarif etmek gerekirse turbo bir adet türbin ve bir adet pompanın bir mil ile birbirine senkronlanmış halidir.
nasıl çalışır:egzoz manifoldundan çıkan sıcak gaz turboya türbin girişinde girer ve türbin pervanesini döndürür türbin çıkışından egzoza yollanarak bertaraf edilir, dönmeye başlayan türbin pervanesi bir mil ile bağlı olduğu turbonun diğer tarafında bulunan pompayı çevirir, pompa pervanesi dönmeye başlar ki bu dönme 150000 dev./dak. hızlara ulaşır. pompanın emiş tarafı hava filtresine bağlıdır ve filtreden hava emerek emdiği havayı pompa çıkışına bağlı olan emme manifoldu vasıtasıyla motor silindirlerine doldurur. bu doldurma işlemi atmosfer basıncından daha yüksek bir basınçta olur. dolayısıyla havayı sıkıştırmış oluruz. hava sıkıştığı için ise sıcaklığı yükselir. işte intercöller bu aşamadan sora ihtiyaç duyulan bir sistemdir. Eğer silindire gidecek havayı soğutmak istiyorsak hava nerede ısınıyorsa intercolleri oraya takmak gerekir. Hava turbo pompasının çıkışı ile silindir arasında sıkıştığı için ısındığına göre intercoller turbo pompası ile silindir arasına monte edilmelidir.
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

CropMasteR link=topic=75980.msg923818#msg923818 date=1412345604' Alıntı:
Birisi 85 hp olsun digeri 90 hp. Yerlisi 90 bin lira desek, 90 binin uzerine elektronik 3 fonksiyon shuttle koysak, tamamen debriyajsiz otomatik sanzumani eklesek, elektronik hidrolik kontrollerini eklesek, camurluktan hidrolik ve pto kontrollerini eklesek, bir de kabin suspansiyonu, dugmeden pto calistirma ve devir ayarlasak, traktor vites degisimlerinde hiza gore bucuklari speedmatch ile kendi ayarlasa bakalim aradaki 20 bin farka bunlari donanima koyabilecek mi. Ve en onemlisi td kadar servise ugramayacaginiz kuvvetle muhtemel
senin o saydığın özelliklerin en yakınındaki yerli traktör erkunt kıymet 90 lüks.ve o saydığın özelikteki avrupa traktörle erkunt arasında 20 bin değil en az 40-50 bin var ( elektronik 3 fonksiyon shuttle koysak, tamamen debriyajsiz otomatik sanzumani eklesek sözüne istinaden söylüyorum) ki sen fend gibi traktörü tarif ediyosun.Kalite farkı illaki var o ayrı lakin masrafları hiç hesap etmiyosun.komşu öyde bir ahbabımızda 5440 var memnun lakin çok masraflı olduğunu anlattı elektrik kablolarını fare yemiş 6 bin tlye çıktığını söyledi.varsın benim traktörüm kıymet 90 perkins motor zf şanzumanlı olsun.Demek isteyeceğim 40-50 bin fark ödemeye DEĞMEZ !!! uyrra*-*-
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

144fenomen link=topic=75980.msg924522#msg924522 date=1412776675' Alıntı:
senin o saydığın özelliklerin en yakınındaki yerli traktör erkunt kıymet 90 lüks.ve o saydığın özelikteki avrupa traktörle erkunt arasında 20 bin değil en az 40-50 bin var ( elektronik 3 fonksiyon shuttle koysak, tamamen debriyajsiz otomatik sanzumani eklesek sözüne istinaden söylüyorum) ki sen fend gibi traktörü tarif ediyosun.Kalite farkı illaki var o ayrı lakin masrafları hiç hesap etmiyosun.komşu öyde bir ahbabımızda 5440 var memnun lakin çok masraflı olduğunu anlattı elektrik kablolarını fare yemiş 6 bin tlye çıktığını söyledi.varsın benim traktörüm kıymet 90 perkins motor zf şanzumanlı olsun.Demek isteyeceğim 40-50 bin fark ödemeye DEĞMEZ !!! uyrra*-*-
o özellikler mf de var.fendte gerek yok ;)
değip değmeyeceği konusunu sana şöyle anatayım.ben 2011 de traltörümü 95 bine aldım.bugün satarsam galerici 90 bin veriyor.binici 100 bin veriyor.o gün ben herhangi bi yerli alsaydım bugün yarı fiyatına ancak satardım.
ayrıca alırken pahalı ise traktör parçalarıda pahalıdır.sen mercedesi 200 bin tl ye alırken parçalarının reno 12 fiyatı olacağını düşünmemelisin.iş bakım konusunua gelince 1300 saattte traktörüm sadece 400 saatte 1 kere bakıma giriyor.370 ile 450 tl arasında tutuyor.(hava filtresi değiştirirsen 450 değiştirmezsen 370)
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

ado1978 link=topic=75980.msg924521#msg924521 date=1412773874' Alıntı:
intercooler içerisinden geçen hava turbonun emiş tarafından emilir ve hortum vasıtasıyla emme manifolduna verilir. Yani turbo ile emme manifoldu arasına takılmaz.
Burda bir yanlışlık var örnek bizim nimet 70 turbo hava emişi hava filtresinden havayı emiyor orada turbodan geçip intercoolere gönderiliyor oradan emme manifolduna sevk ediliyor siz yanlış yazmışınız galiba ok-*-s
Sizin dediğiniz hava filtresi + intercooler + turbo + emme manifoldu sıralaması gibi olmuş
benim dediğim hava filtresi + turbo + intercooler + emmem manifoldu ok-*-s
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

Gökhan ÖZKAN link=topic=75980.msg924524#msg924524 date=1412777096' Alıntı:
o özellikler mf de var.fendte gerek yok ;)
değip değmeyeceği konusunu sana şöyle anatayım.ben 2011 de traltörümü 95 bine aldım.bugün satarsam galerici 90 bin veriyor.binici 100 bin veriyor.o gün ben herhangi bi yerli alsaydım bugün yarı fiyatına ancak satardım.
ayrıca alırken pahalı ise traktör parçalarıda pahalıdır.sen mercedesi 200 bin tl ye alırken parçalarının reno 12 fiyatı olacağını düşünmemelisin.iş bakım konusunua gelince 1300 saattte traktörüm sadece 400 saatte 1 kere bakıma giriyor.370 ile 450 tl arasında tutuyor.(hava filtresi değiştirirsen 450 değiştirmezsen 370)
peki 2011 deki euro kuruyla şimdiki euro kuru aynı olsa sizin motor gene 90 bin eder mi...(burda amacım masseyi kötülemek değil sadece sebebi döviz kuru onu belirteyim dedim...
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

Gökhan ÖZKAN link=topic=75980.msg924524#msg924524 date=1412777096' Alıntı:
o özellikler mf de var.fendte gerek yok ;)
değip değmeyeceği konusunu sana şöyle anatayım.ben 2011 de traltörümü 95 bine aldım.bugün satarsam galerici 90 bin veriyor.binici 100 bin veriyor.o gün ben herhangi bi yerli alsaydım bugün yarı fiyatına ancak satardım.
ayrıca alırken pahalı ise traktör parçalarıda pahalıdır.sen mercedesi 200 bin tl ye alırken parçalarının reno 12 fiyatı olacağını düşünmemelisin.iş bakım konusunua gelince 1300 saattte traktörüm sadece 400 saatte 1 kere bakıma giriyor.370 ile 450 tl arasında tutuyor.(hava filtresi değiştirirsen 450 değiştirmezsen 370)
Gökhan abi o açıdan bakarsak sana hak veriyorum gerçekden ama çok sermaye bağlıyosun onun arkasına traktörün yarısı kadar ekipmana para veriyosun sermayesi çok para bana göre.He belki benim durumum yok arazim az çok kiralık tarla ekiyorum ama garantisi yok seneye bakarsın başkasına verir.Benim açımdan bakarsak o paralar bana çok geliyo_Olsua bin dönüm kendi tarlam beliki fendt alırım :D Ben kaliteye değilde maddi açıdan bakıyorum direk :D
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

144fenomen link=topic=75980.msg924522#msg924522 date=1412776675' Alıntı:
senin o saydığın özelliklerin en yakınındaki yerli traktör erkunt kıymet 90 lüks.ve o saydığın özelikteki avrupa traktörle erkunt arasında 20 bin değil en az 40-50 bin var ( elektronik 3 fonksiyon shuttle koysak, tamamen debriyajsiz otomatik sanzumani eklesek sözüne istinaden söylüyorum) ki sen fend gibi traktörü tarif ediyosun.Kalite farkı illaki var o ayrı lakin masrafları hiç hesap etmiyosun.komşu öyde bir ahbabımızda 5440 var memnun lakin çok masraflı olduğunu anlattı elektrik kablolarını fare yemiş 6 bin tlye çıktığını söyledi.varsın benim traktörüm kıymet 90 perkins motor zf şanzumanlı olsun.Demek isteyeceğim 40-50 bin fark ödemeye DEĞMEZ !!! uyrra*-*-
Yazdigimi once okuman gerekiyor. ' Bu ozellikleri koysun yerli x marka bakalim 20 bin farka mal edebilecek mi? ' Cevabi da kendin vermissin oysa farkinda olmadan. 'En az 40-50 bin fark eder' sonra da senin gibi dusunenler o kadar vedikten sonra yerli alacagima ithal mf nh deutz alirim , kalitesi tartisilmaz der. Diger konu ben fendt gibi traktoru tarif etmedim bilhassa mf 5400 u tarif ettim. Bir diger konu da şu, fareler her an herkesi bulabilir, 150 euroya cx 5080 alan adami bile buluyor ki farelerle bir traktorun dayanaikliligi kiyaslamak cok yersiz. Son olarak herkes istedigi model markayi almakta serbest, bazilarina gore aradaki farka deger, bazilarina gore degmez.
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

144fenomen link=topic=75980.msg924528#msg924528 date=1412778822' Alıntı:
Gökhan abi o açıdan bakarsak sana hak veriyorum gerçekden ama çok sermaye bağlıyosun onun arkasına traktörün yarısı kadar ekipmana para veriyosun sermayesi çok para bana göre.He belki benim durumum yok arazim az çok kiralık tarla ekiyorum ama garantisi yok seneye bakarsın başkasına verir.Benim açımdan bakarsak o paralar bana çok geliyo_Olsua bin dönüm kendi tarlam beliki fendt alırım :D Ben kaliteye değilde maddi açıdan bakıyorum direk :D
kiralık işi zaten olmaz.baştan kural hatası yapıyoruz :D

gaggoş link=topic=75980.msg924527#msg924527 date=1412777593' Alıntı:
peki 2011 deki euro kuruyla şimdiki euro kuru aynı olsa sizin motor gene 90 bin eder mi...(burda amacım masseyi kötülemek değil sadece sebebi döviz kuru onu belirteyim dedim...
euro kuru 2.45 seviyelrindeydi.2011 eylül ayı.burdan bakabilirsin ;)

http://www.altinkaynak.com/Doviz/Kur
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

arkadaş lar bende massey 5410 var inter color taktıran varmı varsa beni arayıp bilgi verirmi siniz lütfen 5352590484
 

Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

arkadaş lar bende massey 5410 var bu traktör hakkında bildiklerim çok var ama forumda arkadaşlar dan intercolor takan varsa bana bilgi verirse memnun olurum
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

golge24 link=topic=75980.msg958233#msg958233 date=1421356086' Alıntı:
inter kol takan arkadaşlar faydası oldunu çekişine
çekişte elle tutulur, bir değişim olacağını zannetmiyorum. 5400 serisi zaten torku yüksek makinalar. (bence tabi)
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

Bız taktırdık 5410 a cok belirgın şekilde fark var çekişi Değişiyor yakıtıda cok az fark edıyor 0.25 lotte kadar
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

MALİK link=topic=75980.msg961982#msg961982 date=1422077623' Alıntı:
Bız taktırdık 5410 a cok belirgın şekilde fark var çekişi Değişiyor yakıtıda cok az fark edıyor 0.25 lotte kadar
Peki garanti durumu nasıl oluyor? Yani taktırdınız diye garanti bi sorun cıkarıyor mu?
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

Madem bunlarla ugrasicaksiniz .bastan turbo intercoolerli traktor alin. Olsun bitsin .hem basli basina orjinal olsun..

5410 u aldiysan uzerindeki ozellikleriyle yetineceksin .ne ka ekmek o ka kofte misali...
 
Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu

mumtu00 link=topic=75980.msg962020#msg962020 date=1422087425' Alıntı:
Madem bunlarla ugrasicaksiniz .bastan turbo intercoolerli traktor alin. Olsun bitsin .hem basli basina orjinal olsun..

5410 u aldiysan uzerindeki ozellikleriyle yetineceksin .ne ka ekmek o ka kofte misali...
0 .25 lt az kar değil şimdi . Es geçilmez bişi hem çekiş artıyor hemde tasarruf
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt