Lda her traktör e takılırmı güç artışı sağlarmı?


Subap ayarların iyiyse enjektörler temizse sıkıntı yoktur.
Motoru uzun süre daha kullanacağım diyorsan elektronik enjeksiyon sistemler var.Ama masraflı.Büyük motorlarda 8-12 silindir gibi motor revizyonunda kullanılıyor.Mekanik enjeksiyon komple atılıp Birim enjektör pompası takılıyor.Bir araştırmakta fayda var.

Subaplar ayarlandı enjektör memeleri yeni takıldı gözden geçirilmedik yer kalmadı. Elektronik enjeksiyon tabikide daha güzel ama daha fazla masraf yapmak istemiyorum. Uygun bir zamanda daha iyi bir traktörle değiştireceğim.
 
Onu yapmadık, termostatı bozuktu onu yaptırdım en son zaten çok ta masraf yapıldı sonuç alamayınca soğudum traktörden. Güzel bir traktör denk gelirse takasa vericem.
Dizel motorların en büyük sorunlarindan biri kurumdur. Kurum özellikle egzos subaplarına sariyormuş, sarınca da subap tam kapanmadığı için bariz motor gücü kaybı oluyor. Sen pek çok bakım yaptırdık deyince aklima geldi.
 
Dizel motorların en büyük sorunlarindan biri kurumdur. Kurum özellikle egzos subaplarına sariyormuş, sarınca da subap tam kapanmadığı için bariz motor gücü kaybı oluyor. Sen pek çok bakım yaptırdık deyince aklima geldi.

Doğrudur kurum yapar fakat daha çok küçük hacimdeki motorları etkiler. 3.9 lt lik bir motoru çok etkilemez. Bu traktör dışındada traktörlerimiz var ve aynı yakıt konuluyor. Bu sıkıntı bana kalırsa traktörün mühendisliğinde yatıyor. Motor, şanzıman ve gövde birbiri ile uyumlu değil. Komşu köyde kabinsiz L95 var ve bizimkinden çok çok farklı bizimkisi yüke direnmiyor bayılıyor hemen. Ağır hizmet traktörü değil hafif işler için daha çok. Genel olarak yakıt tüketimi yüksek.
 

Resimde görünen 6556s motoru.
Lda var mi?
20201022_204215.jpg
 
Benim traktorde ayar felan yaptirmadim bosada koymazlar traktörü asiri sıkıştırınca lda yi hissediyorum kesilmek yerine daha fazla asilyor
 
Lda
,motor yük teyken rölantiye doğru devir düşünce turbo beslemeside düştüğünden bayilmalari önlemek
için; ,geçici ilave yakıt vererek motorun toparlanmasını sağlıyor
İlave yakit verir motor rolanti degil hangi devirde olursa olsun devir kaybetmeye basladiginda turbo devri ve basinci sıkışmadan dolayi daha fazla cikan eksoz gaziyla artar buda emme manifotunda basinci arttirir lda da emme manifotuna.bagli hava hortumu vasitasiyla tektiklenir pompa yakiti daha fazla basmaya baslar hava basıncı oan z zaten yuksektir ekstra guc meydana cikar ldayi daha erken acmaci icin kurcalarsaniz gereksiz duman ve dolayisiyla guce donusmeyen yakit israfi olur
 

Pompaci, benim 5503 ü sökerken sordum , bu nedir lda var mi bunda yok didi,
Pompalar ayni olmasi lazim Fuat abi bizimkinde var pompanin ustunde kucuk bisey belli bi gazdan sonra aciliyo,gaz pedali yariyi gecince oda aciliyo hatta pompaciya sordum bunu daha erken acsa olmaz mi oyle ayarlasak diye olmaz bunlar kendinden ayarli dedi
 
5503 bi randiman almadı gaz verip biraktımı stop etmeye zorluyor valfmi ne degisecekmiş 30 litreye 1 litre 10 numara yağ koydumu bisey yok yağsız mazot kullandımı budurum oluyor, bakalim valfi yakinda bi degisecez olmadı istanbula gönderecem pompayi.konyaya göndermiştim elemani sardirdik sıcakta stop ettimi geveliyordu simdide yaz basindan beri bu durum peydah oldu, usta yok vesselam.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt