Landini 5-120, Kubota M5112, Erkunt Haşmet 110 Lüks CRD Tavsiye

Traktör Tavsiyesi


  • Kullanılan toplam oy
    30
Hayırlı olsun.
Allah kaza bela vermeden kullanmak nasip etsin.
Ön jant ağırlıkları sökünüz.
Görüntü kirliliği yapıyor.
Deuthz CRDi ise 1400-1800 rpm sabit tork aralığı var.
Motoru toprak işleme işlerinde 1800 rpm devir ağırlıklı sürünüz.
Powershift vitesleri şanzıman yağı soğukken kesinlikle değiştirmeyiniz.
Bozuluyor, tecrübe ile sabittir.
Direksiyonu kuru olarak çevirmeye zorlamayınız.
Diğer rutin işleri kullanım kitabından bakarsınız.
Yolda giderken kaç devirlerde gidelim, kaç devirden sonra yakıt çok artar?
 
Deutz CRD 2300 saatte
Deuthz CRDİ motorlarda model yılına göre değişimler olabiliyor.
5120C serisinde , 1600-1800 rpm sabit tork aralığı mevcutken , farklı serilerde 1400-1800 rpm sabit tork aralığı mevcut olabiliyor.
Sabit güç aralığı devirleri ise 1900-2200 rpm arası oluyor.
6 segmentinde de 3,6 lt lik motor kullanılmıştı.
Motorların tork,güç çizgisi kesişim devirleri 1700 rpm tercih ediliyor.
1800 rpm sabit tork aralığının bitiş devri ve bir nevi max tork devri gibi görebiliriz.
Vites değişimleri 3 powershift vitesle 2100 rpm den 1800 rpm devire düşmelerde yapılabilir.
Eco yol vitesi için devir tercihi 1750 rpm kullanılabilir.
Yakıt diyagramına göre 2300 rpm den sonra yakıtı katlayarak arttırabilir.
2300 rpm devirde motorun EGR yi kapatması gerekir.
Tork çizgisi ve güç çizgisi aşağı düştüğü için çekiş 2500 rpm civarları pek hissedilmez olur.
Motorda yazılım ve extra turbo ile güçlendirme varsa ,
motor gücü +50 hp , +150 n.m. tork verilebiliyor.
Bu durumda motor 120 kw , 600 n.m. tork civarlarına çıktığında ,
1400-1600 rpm motor devirleri etkin kullanılır, oluyor.
Traktör genel ağırlığı 5 ton , fazla güçten dolayı motorun etkin devirleri kullanılamaz oluyor.
Başak 5120 Red Power seride 1400-1800 rpm arası devir sınırlandırıcı vardı.
Motorun en az yakıt bölgesi konum değiştirebiliyor.
Bazısında MF 3105 modelde olduğu gibi 1000-1600 rpm aralığında ,
Bazısında sadece sabit tork aralığı içinde ,
Bazısında 1600-2000 rpm aralığı , seçilebiliyor.
Deuthz motorlarda sabit güç aralığı içinde en az yakıt bölgesi bulunan motor görmedik.
Ağır toprak işleme işlerinde 2100 rpm kullanmak iyi olabilir.
 
Son düzenleme:
Deuthz CRDİ motorlarda model yılına göre değişimler olabiliyor.
5120C serisinde , 1600-1800 rpm sabit tork aralığı mevcutken , farklı serilerde 1400-1800 rpm sabit tork aralığı mevcut olabiliyor.
Sabit güç aralığı devirleri ise 1900-2200 rpm arası oluyor.
6 segmentinde de 3,6 lt lik motor kullanılmıştı.
Motorların tork,güç çizgisi kesişim devirleri 1700 rpm tercih ediliyor.
1800 rpm sabit tork aralığının bitiş devri ve bir nevi max tork devri gibi görebiliriz.
Vites değişimleri 3 powershift vitesle 2100 rpm den 1800 rpm devire düşmelerde yapılabilir.
Eco yol vitesi için devir tercihi 1750 rpm kullanılabilir.
Yakıt diyagramına göre 2300 rpm den sonra yakıtı katlayarak arttırabilir.
2300 rpm devirde motorun EGR yi kapatması gerekir.
Tork çizgisi ve güç çizgisi aşağı düştüğü için çekiş 2500 rpm civarları pek hissedilmez olur.
Motorda yazılım ve extra turbo ile güçlendirme varsa ,
motor gücü +50 hp , +150 n.m. tork verilebiliyor.
Bu durumda motor 120 kw , 600 n.m. tork civarlarına çıktığında ,
1400-1600 rpm motor devirleri etkin kullanılır, oluyor.
Traktör genel ağırlığı 5 ton , fazla güçten dolayı motorun etkin devirleri kullanılamaz oluyor.
Başak 5120 Red Power seride 1400-1800 rpm arası devir sınırlandırıcı vardı.
Motorun en az yakıt bölgesi konum değiştirebiliyor.
Bazısında MF 3105 modelde olduğu gibi 1000-1600 rpm aralığında ,
Bazısında sadece sabit tork aralığı içinde ,
Bazısında 1600-2000 rpm aralığı , seçilebiliyor.
Deuthz motorlarda sabit güç aralığı içinde en az yakıt bölgesi bulunan motor görmedik.
Ağır toprak işleme işlerinde 2100 rpm kullanmak iyi olabilir.
Teşekkür ederim
Öncelikle traktör 2017 model ve stok diye tahmin ediyorum stok olup olmadığını nereden anlayabilirim
Yukarıda vites değişimlerinden bahsederken 3 powershiftten bahsetmişsiniz ama bizde 2 powershift kademesi var onda hangi devirlerde vites değişimi iyi olur
Daha önce toprak işlemede 1800 rpm devir aralığını tavsiye etmiştiniz şimdi de ağır toprak işlemede 2100 rpm tavsiye ediyorsunuz hangi işler hafif hangileri ağır toprak işleme oluyor
Bir de Eco yol vitesi dediğiniz 4 tavşan mı oluyor
 
Son düzenleme:
Teşekkür ederim
Öncelikle traktör 2017 model ve stok diye tahmin ediyorum stok olup olmadığını nereden anlayabilirim
Yukarıda vites değişimlerinden bahsederken 3 powershiftten bahsetmişsiniz ama bizde 2 powershift kademesi var onda hangi devirlerde vites değişimi iyi olur.
Deuthz 5120C modelde 3 powershift vites var.
Motor ve şanzıman uyumu olarak en iyi traktörler bizde Deuthz Fahr söyler.
2200 rpm den 1700 rpm devire düşmeler denenebilir.
Daha önce toprak işlemede 1800 rpm devir aralığını tavsiye etmiştiniz şimdi de ağır toprak işlemede 2100 rpm tavsiye ediyorsunuz hangi işler hafif hangileri ağır toprak işleme oluyor.
Dip kazan, çizel, pullukla sürüm ağır toprak işlemedir.
Tiller, tırmık hafif toprak işlemedir.
Bir de Eco yol vitesi dediğiniz 4 tavşan mı oluyor
Traktörlerde 40 eco , 50 eco gibi yol vitesleri bulunur.
Traktör dip gaz da 42-45 km/h yapar ama en az yakıt noktası devrinde 40 km/h ile gider.
Bunu genelde motorlara göre ayarlıyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: enesaaa

Deuthz 5120C modelde 3 powershift vites var.
Motor ve şanzıman uyumu olarak en iyi traktörler bizde Deuthz Fahr söyler.
2200 rpm den 1700 rpm devire düşmeler denenebilir.

Dip kazan, çizel, pullukla sürüm ağır toprak işlemedir.
Tiller, tırmık hafif toprak işlemedir.

Traktörlerde 40 eco , 50 eco gibi yol vitesleri bulunur.
Traktör dip gaz da 42-45 km/h yapar ama en az yakıt noktası devrinde 40 km/h ile gider.
Bunu genelde motorlara göre ayarlıyorlar.
Çok teşekkür ederim
 

Benzer Konular