Landini 5-120, Kubota M5112, Erkunt Haşmet 110 Lüks CRD Tavsiye

Traktör Tavsiyesi


  • Kullanılan toplam oy
    30
o zaman John Deere 5M 105 veya 115 al, hepsinden iyidir. hatta bu listede olmayan Fendt-Claas-MF-Valtra-NH onlardan da iyidir (bence)
Bu karşılaştırmayı Landini kazanmıştı zaten ama ekonomik nedenlerden dolayı son anda vazgeçmiştik.
Bunu bütçemizin sınırında alabildik zaten diğerleri daha zorlayacaktır. NH'yi beğenmiyoruz. 0 için diğerleri bu konuyu açtığım zamanlarda bulunmuyordu.
 
Asfaltta önü zıplamaz mı?
Traktör hayırlı olsun hocam Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin .Traktör ağırlığı 5 tonmuş emsallerine göre ağır fazla ağırlık aktarma organlarına zarar verebilir zıplama sorunu için lastik basınçları doğru ayarlanmalı lastik üreticisinin basınç tablosuna bakarak ayarlanmalıdır web sitesinde vardır veya agro tyre pressure uygulaması indirilip kullanılabilir her marka var kullanımı kolay
 
Traktör hayırlı olsun hocam Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin .Traktör ağırlığı 5 tonmuş emsallerine göre ağır fazla ağırlık aktarma organlarına zarar verebilir zıplama sorunu için lastik basınçları doğru ayarlanmalı lastik üreticisinin basınç tablosuna bakarak ayarlanmalıdır web sitesinde vardır veya agro tyre pressure uygulaması indirilip kullanılabilir her marka var kullanımı kolay
Amin, teşekkür ederim
Evet, emsallerine göre ağır ama dingiller arası mesafe emsallerine göre biraz kısa gibi geldi bir de ağırlık merkezi arkaya daha yakınsa zıplayabilir diye düşünmüştüm
 
hayırlı olsun, kazasız belasız güle güle kullanın.
Erkuntların genel sorunu boyları kısa, önleri hafif.
o yüzden ön tekerlere bile ağırlık koyuyorlar ama gene kafi gelmiyor.
ön hafif olduğundan, ön tekerler yere iyi yapışmıyor ve çekişe katkısı sınırlı kalıyor.
 
hayırlı olsun, kazasız belasız güle güle kullanın.
Erkuntların genel sorunu boyları kısa, önleri hafif.
o yüzden ön tekerlere bile ağırlık koyuyorlar ama gene kafi gelmiyor.
ön hafif olduğundan, ön tekerler yere iyi yapışmıyor ve çekişe katkısı sınırlı kalıyor.
Fabrikadan çıktığı hali ile ağırlığın ön ve arkaya dağılım oranı nedir acaba katalogda göremedim
 

Fabrikadan çıktığı hali ile ağırlığın ön ve arkaya dağılım oranı nedir acaba katalogda göremedim
maalesef böyle bir bilgi yok hiç bir yerde.
avrupa traktörlerde var ama ön/arka ağırlık dağılımı oranları.
örneğin 40/60, 45/55, 50/50 ön/arka olarak.
bu dağılım traktörün ağırlık merkezine direkt etki ediyor.
ağırlık merkezinin konumuna göre;
- ön / arka tekerlerin yere yapışması ve çekişe etkisi
- ön tarafın havalanmasını (şahlanma) azaltmak için takılacak ön ağırlık
- arka kollardaki kaldırma ağırlığı
doğrudan etkili.
 

F36 , Euro5 motorun haritasına baktığımızda :
90 kw, 490 n.m. tork , %30 gibi tork rezervi görülüyor.
Tork eğrisi biraz tepe yapan, kubbemsi , 1400 rpm max tork , 1400-1600 rpm stabile yakın ve sonradan 2500 rpm devire azalan yapısı var. Motor 2600 rpm devir çevirebilir.
Tork , güç eğrisi kesişim devri , 1700 rpm ,
Sabit güç aralığı , 2000-2500 rpm aralığında görülüyor.
Motorun en az yakıt bölgesi hakkında bilgi görünmüyor.
Motor haritasında yazılımlı NH T5 EC modeldeki gibi 1200-1800 rpm sabit tork aralığı görmedik.
Sabit güç aralığının devir konumunun 1800-2300 rpm aralığından 2000-2500 rpm aralığına geçmiş olması motorun zamanlama kayıplarını etkileyecektir.
Aktif çalışma devir aralığı 1300-2500 rpm aralığı olur , 12*12 şanzıman kullanıldığında yol kullanımlarında fazla eksik görülmez, motor ve vites uyumu sırıtmaz, yığdırma olmaz, kullanım devirleri açılıyor.
36 F - 12 F , şanzıman kullandığımızda , 1600 rpm sabit tork aralığının son devriyle 2000 rpm sabit güç aralığının başındaki devirlerde Power shift vites geçişleri olur ,
NH T5070 , MF 5450 , JD 5100R , 6330 gibi motorların tork rezervleri daha iyi olduğundan zor ve yaş araziye girdiğimizde motor devri sabit kalabilen traktörlerde powershift vites geçişleri daha kullanışlı olabilir.
Mazot pompası ayarlı bir Mc Cormick C 95 Max modelle , 5 - 120 modelin ağır arazi performansları bir birine yakın olabilir, farz ederiz. (Pratikte nasıl olur, bilemeyiz.)
Motor haritasındaki pürüzsüzlük olarak NH T5 ve Case 115 U model daha iyi görünüyor.
Ağır hizmet tipi şanzıman bulunuyor ve batakta tekerleri çapraza vermez.
Landini 5 120 , yürüyen konusunda bilgimiz bulunmuyor.
Yazılımla yapılabilecek iyileştirmeler olsa da tarla da yapabilecekleri bellidir.
Potinger de sıra başında rölanti gazda stop etmeyen bir traktör görüntüsü alamadık.
F36 motorun birden fazla tipi var benim T5.110 traktör deki f 36 1300 devirde max 490 nm torka ulaşıyor ve %46 tork rezervi mevcut
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Amin, teşekkür ederim
Evet, emsallerine göre ağır ama dingiller arası mesafe emsallerine göre biraz kısa gibi geldi bir de ağırlık merkezi arkaya daha yakınsa zıplayabilir diye düşünmüştüm
Hayırlı olsun. Dingiller arası mesafe emsallerine göre kısa değil, pek çok emsalinden uzundur. Zf 557 şanzıman ağır bir şanzıman olduğu için traktörün ön cantlarındaki ağırlıkları sökerek traktörün dengesini bozma. Sökecek olursan terradisk gibi ağır ekipmanlarla iş yapmaya kaltığında şahlanma sorunu yaşarsın.
 
Hayırlı olsun. Dingiller arası mesafe emsallerine göre kısa değil, pek çok emsalinden uzundur. Zf 557 şanzıman ağır bir şanzıman olduğu için traktörün ön cantlarındaki ağırlıkları sökerek traktörün dengesini bozma. Sökecek olursan terradisk gibi ağır ekipmanlarla iş yapmaya kaltığında şahlanma sorunu yaşarsın.
Teşekkür ederim. Dingiller arası mesafe bana öyle geldi herhalde
 
  • Beğen
Tepkiler: 768
Hayırlı olsun. Dingiller arası mesafe emsallerine göre kısa değil, pek çok emsalinden uzundur. Zf 557 şanzıman ağır bir şanzıman olduğu için traktörün ön cantlarındaki ağırlıkları sökerek traktörün dengesini bozma. Sökecek olursan terradisk gibi ağır ekipmanlarla iş yapmaya kaltığında şahlanma sorunu yaşarsın.
Erkunt Haşmet 110 CRD = Dingil açıklığı = 2405 cm
Landini 5-120 = Dingil açıklığı = 2355 cm
Massey Ferguson 5S-125 = Dingil açıklığı = 2550 cm
New Holland T5-110S = Dingil açıklığı = 2350 cm
New Holland TR5-110EC = Dingil açıklığı = 2519 cm
Same Explorer Natural 125 HD = Dingil açıklığı = 2400 cm
Deutz Fahr 5E-5125 E HD = Dingil açıklığı = 2400 cm
John Deere 6M-120 = Dingil açıklığı = 2400 cm
John Deere 5M-120 = Dingil açıklığı = 2350 cm
Hattat T4105 = Dingil açıklığı = 2391 cm
Başak 120 Red Power = Dingil açıklığı = 2500 cm
Valtra A125 = Dingil açıklığı = 2500 cm
Claas Arion 440 = Dingil açıklığı = 2525 cm
Fendt 312 Vario = Dingil açıklığı = 2420 cm
 
Fabrikadan çıktığı hali ile ağırlığın ön ve arkaya dağılım oranı nedir acaba katalogda göremedim

maalesef böyle bir bilgi yok hiç bir yerde.
avrupa traktörlerde var ama ön/arka ağırlık dağılımı oranları.
örneğin 40/60, 45/55, 50/50 ön/arka olarak.
bu dağılım traktörün ağırlık merkezine direkt etki ediyor.
ağırlık merkezinin konumuna göre;
- ön / arka tekerlerin yere yapışması ve çekişe etkisi
- ön tarafın havalanmasını (şahlanma) azaltmak için takılacak ön ağırlık
- arka kollardaki kaldırma ağırlığı
doğrudan etkili.
4 tekerin altına 4 tartı koymaktan çok daha karmaşık bir olay mı acaba?
 

Kullanacağınız işlere göre değişir. Landini 5-120 serilerinde ikiye bölünen motorlar gördüm. Erkunt çabuk dökülür. Kubota’yı bilmiyorum bölgemizde kullanan pek yok
 

Benzer Konular