Konuya şu notu düşme gereği hissettik.
Deuthz TCD 3.6 lt , Euro 5 motor haritasında ,
Euro 3 motora nazaran daha yumuşak ve yayvansı tork grafiği konulmuş, başlangıç değeri çok düşük kalmıyor.
Başlangıç torku , 350 - 450 n.m. gibi değilde , 400-450 n.m. gibi max torka daha yakın bir değer giriliyor, bitişte benzer şekilde.
1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı bulunuyor.
Eski nesilde, başlangıç torku çok düşük kalıp sinme hareketleri olabiliyordu , 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı şeklindeydi.
Biraz devirleri farklılaştırılmış , fakat zamanlama kayıpları 600 rpm olarak korunmuştur,
Eski nesil Same Explorer motor grafiği , 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı şeklini göremiyoruz.
Zamanlama kayıpları kısa olduğundan dolayı traktör 15*15 şanzımanla kullanmaya uygun düşmez.
Satış müdürü , 8*8, 12*12 şanzımanları çiftçiler artık bırakmalıdır, mazot sarfiyatı artıyor, demiş.
FPT motora , 1300-2500 rpm devir aralığını kullanabileceğinden 500-600-700-800 rpm aralıklı vitesler koyulabilirken,
600 rpm zamanlama kayıplı motora en fazla 600 rpm aralıklı vitesler koyulabilir.
FPT 3,6 lt lik motorun başlangıç torku eski nesle göre sanki biraz daha düşük kalmış gibi duruyor.
Balye bağlama performansı olarak 500 rpm sabit güç aralığı bulunduğundan FPT motor bir tık önde olacaktır.
24*24 şanzıman olduğunda ara hız ihtiyaçlarını daha iyi karşılayacaktır.
NH T5 in motor haritası 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2300 rpm sabit güç aralığı verebilmekte Deuthz , 6185 , 9340 modelle benzerlik gösterir.
İnovatif gelişim gerekiyorsa Deuthz bu motor haritasını 5 sınıfına getirip 30*30 şanzımanla kullanışlı hale getirebilir.
Eski nesil traktör sürüşlerine alışmış sürücülerde 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , kullanıma biraz aykırı düşüyor.
Traktörde ilk aranan devirler genelde 1400-1500-1600-1800 olur ama 1800 rpm deviri arayacak sürücü sayısı azdır.
Traktörü 2200 rpm devire gazlayacağız 1800 rpm devire düşünce vites düşeceğiz.
Fiat veya Same traktörü 2200 rpm devire gazlayacağız , 1500-1600 rpm devire düşünce vites düşeriz.
Bunun için 12*12 vites FPT 3,6 lt , Euro5 motorda kullanışlıdır , Deuthz 3,6 lt Euro5 motorda kullanışsız olacaktır.
Hele de motoru 1500 rpm devire çekin 1400 rpm devirde pullukla sürüm yapın diyen çıkarsa traktör, traktör olmaktan çıkar, ves selam.