KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..


Ynt: KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..

mustafagursacli link=topic=40702.msg500922#msg500922 date=1325183346' Alıntı:
Doğan bazen anlatıyoruz işin tadı kaçıyor kubotayı bir adam rampada kullanacak römorkla vites değiştirecek ve beğenmeyecek tarih yazmamıştır....
hiç bir şeyin tadının kaçtığı yok biz öğrenmek için yazdık herkezin traktörü kendine güzel güle güle kullanın. ama böyle yorumlarla traktöre karşı bir empati oluşturursunuz halkta.bu da benim görüşüm.
 
Ynt: KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..

Sana demedi o cümleyi üzerine alınma. Bilmeden karalayanlar onun için dedi o lafı :)
 
Ynt: KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..

motorda tork bence çok önemli yani bizim bildiğimiz bu john deere nin tutulma nedenlerinden en başı da bu diye biliyoruz.
 
Ynt: KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..

doganbey1 link=topic=40702.msg501017#msg501017 date=1325192239' Alıntı:
Sana demedi o cümleyi üzerine alınma. Bilmeden karalayanlar onun için dedi o lafı :)
peki doğan muhabbet te ben olunca bana geldi gibi oldu da o yüzden kubota güzel traktör dediğim gibi ama servis yedek parça sıkıntısı yapar diye korkuyoruz.
 
Ynt: KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..

doğancan kardeşim kasmayın bu kadar bea :D bırakın kim nasıl düşünüyorsa öyle kalsın.beğenmeyen almaz bu kadar basit kimseye zorla motor satmıyorlar.yanlız kızmak darılmak yok ama lift o-matik konusuna gelirsek bence büyük eksiklik lift o-matik
li bir traktöre alışan biri ne çok zor gelir kolları indirip kaldırması :D ama yeni seride onuda halletmişler zaten.birde fiyat konusuna gelelim siz nh ların liste fiyatlarını dikkate almayın pazarlığa oturunca acayip düşüyor merak edersen özelden yazabilirim casenin fiyatını :D
 
Ynt: KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..

Özgürüm ciğerim sen gel bakalım mekana ben sana nasıl bir fiyat gösterteyim :D :D Biz ikisininde liste fiyatını baz alarak söylüyoruz. Kasmıyoruzda sadece bilgilendirme amaçlı. Sen bana ne tarz sorular soruluyo bir bilsen :D Anlardın o zaman benim dediğimi. Şimdi şöyle bir durum var. Birisi geliyo diyorki bunun böyle böylesi var. Ama yanlış. Eee motorda tam tanınmıyo. Onun için kafasında kubota alma düşüncesi olan birisi bunu görüyo şüpheye düşüyo. Buda istenmeyen bir durum. Ha burda benim cebime giren çıkan bir şey var mı? Yok. Ben neden bu kadar kasıyorum onuda bilmiyorum :D :D :D ;D aylaklık olsa gerek ;D Ha dediğin bir Nh Mf de olsa tamam derim tanınan mal herkes biliyo derim kasmam oks :D
 
Ynt: KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..

doğan ' ım can ' ım :D o konuda haklısın piyasaya yeni yeni girmeye çalışan bir marka ve en ufak bir karalama teşebbüsü bile çok büyük sonuçlar doğurabiliyor.dediğin gibi insan bi kere kıllandımı bi motordan bir daha korka korka yaklaşıyor yanına :D işte yapcak pekte birşey yok hani bir söz var :D ' cahille cenk eyleyenin mabadına kılıç kaçarmış die ' :D buda o hesap bilip bilmeden konuşuyorlar işte nabarsın...
 
Ynt: KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..

oozgurefee09 link=topic=40702.msg501013#msg501013 date=1325192162' Alıntı:
hiç bir şeyin tadının kaçtığı yok biz öğrenmek için yazdık herkezin traktörü kendine güzel güle güle kullanın. ama böyle yorumlarla traktöre karşı bir empati oluşturursunuz halkta.bu da benim görüşüm.
sninle alakası yok olayın önesini bilmiyosun....kubota bu kardeş kaliteside japon farkı ister alırsınız ister almaz serbest piyasa düzeni işte bu
 

Ynt: KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..

4 silindirli 8 subaplı motorların tork eğrisi düz değildir.Bi üçgeni andırır.Alt devirlerde düşük orta devirde maximuma ulaşır sonr atekrar düşmeye başlar.Yani çekiş en güçlü olduğu 1 devir bandı var.Perkins motorlarda 4 silinidr 8 subaplılarda 1600 devir.Ama bakın sisu nasılbir motor geliştirmiş massey fergusonun dahil olduğu agco grubu sisu motor fabrikasını satın aldı ve artık massey fergusonlarda sisu motor olucak.Bence dünyanın en güzel dizel motorlarını yapıyolar öyle olmasa fendt kullanmaz.Sadede gelicem sisular maximum torka 1100 devirde ulaşıyo ve 2300 devire kadar koruyo yani her devirde çekiş var.Kubato motorları 4 silindir 16 subaplı olduğu için alt devirlerden üst devirlere kadar ürettikleri maximum torku korurlar böylece esnek olan motor ile sık sık vites değiştirmek zorunda kalmadığımız için kullanım konforunu artırırlar.Yakında düşük beygirli küçük ve orta büyüklükteki traktörlerin hepsinde 4 silindir ve 16 subap göreceğiz öncülüğü kubato yaptı helal olsun
 
Ynt: KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..

Motor çalışırken her bir silindirdeki iki emme supabı (silindir başına dört supaplı motor) açılarak hava ve yakıt karışımının silindire girmesini sağlar. Bu karışım yanıp motora hareket gücü sağladıktan sonra egzoz (çıkış) supapları açılarak yanmış gazlar dışarı atılır. Bu işlem dakikada binlerce kez gerçekleştirilir. Yani supaplar motorun nefes alıp vermesini sağlar. Nefes alıp vermenin zamanlaması yani emme ve egzoz supap zamanlaması kamın şekline ve kam milinin açısının ayarlanmasına bağlıdır. Bunun optimize edilmesi için motorun farklı hızlarında farklı supap zamanlamasına ihtiyaç duyulur. Bu sağlanmazsa devir artıkça emme ve egzoz supapları yetersiz kalacak ve böylece hem taze hava yeterli miktarda yanma odasına giremeyecek hem de egzoz gazı yanma odasını yeterince hızlı terk edemeyecektir. Bunun en iyi çözümü, emme supaplarının erken açılması ve egzoz supaplarının geç kapanmasıdır. Yani emme ve egzoz zamanlarının üst üste bindirilmesi gerekir ve devir artıkça bu artırılmalıdır. Emme ve egzoz supaplarının beraber açık olduğu devreye supap bindirmesi (overlap) adı verilmektedir.

Havanın silindire giriş ve çıkışı motor hızına göre farklılık gösterir. Yani supapların ayarları havanın girişinin ve egzoz gazının çıkışının tam uygun olması için yüksek ve düşük devirlerde farklı olmalıdır. Fakat bu yüksek ve düşük devir için iki farklı motor demektir. İşte bu nedenle otomobil için en iyi supap ayarı belirlenmek durumundadır. Bir kamyon düşük motor hızlarında kullanıldığından supap bindirmesine az ihtiyaç duyulurken, yarış arabalarında yüksek motor hızlarında yüksek performans istendiğinden önemli ölçüde supap bindirmesine ihtiyaç vardır ve buna uygun supap ayarı kullanılır. Binek otomobillerin motorlarında daha çok kullanılan orta devirlere göre bir supap ayarı yapılır. Bu nedenle motor orta devirlerde verimli çalışırken çok düşük devirlerde (örneğin, rölantide) ve çok yüksek devirlerde yeterince verimli değildir. Aynı şekilde yüksek devirlerde performans sağlayacak şekilde hazırlanan motorlar da düşük devirlerde verimli çalışmaz (çok yakıt tüketir). Değişken supap zamanlaması bu iki farklı ayarın motora aynı anda uygulanmasına olanak tanır. Motor işletim sistemi devire göre hangi supap zamanlamasının kullanılacağını belirtir ve her devirde en verimli çalışmayı sağlar. Böylece motor düşük devirlerde az yakıt tüketirken yüksek devirlerde de iyi bir performans sunar.
 
Ynt: KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..

Benzinli ve devirli motorlardan bahsetmişsiniz dizel motorun bu yazılanlarla ne alakası var anlamadım.Üstelik konu torktan açılmıştı.Traktör motorlarından istenen nedir.Düşük ve yüksek devirlerde sabit bir tork eğrisi elde etmektir.Bunu sağlamak için silindir içerisne giren havanın daha yüksek sıkıştırılması motor içi sürtünmelerin azaltılması, ve püskürtülen yakıtın yüksek basınçta homojen dağılmasını sağlamak bu insanların başlıca görevleri.Bunu yapmak için VGT turbolar (variable geometry turbine) yani değişken geometrili turbolar, common rail enjeksiyon sistemleri, silindir başına 4 subap içeri giren havanın daha da yoğun ve serin olmasını sağlamak için intercoolerlar.Ve motorun sağlıklı çalışması için bunları denetleyen ecu ya ihtiyaç var.Bizim yerli traktörlere bakarsak eğer bunların kaç tanesi var.Motorlar 3 ve 4 silindirli 6 ve 8 subaplı turbolar sabit geometrili turbolar (alt devirlerde yeterli basıncı sağlayamadığı için 1400 devire kadar baygındır)basıncı 900 bar olan mazot pompaları (common railde ise 1600 bardan başlar 2000 bara kadar yükselebilir).Bneim gözümde al erkuntu vur tümosana veya new hollandın yerlilerine hepsinde perkins motor var.Anlayamadığım biri çok yakar diyo diğeri az bu motorların hepsi aynı.Farkı yukarıda bahsettiğim motorlar yaratıyo kubato başlatmış takdir ediyorum.John deere lerin R serilerinde de common rail enjeksiyon ve vgt turboları gördüm.Zaten üst segment traktörlerden bahsetmiyorum onların bi çoğunda bu yazdıklarım var hatta çoğunda çift turbo var.Yerliler perkinsin ucuz motorlarını bırakıp daha teknolojik motorlarını tarktörlerin üzerine koyarlarsa çiftimiz daha çok kazanır daha çok faydalanır.Ama işlerine gelmez (Euro ıı den euro ııı e geçmek biraz pahalıya patladı onlara )
 
Ynt: KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..

eagerman27 link=topic=40702.msg503784#msg503784 date=1325621251' Alıntı:
Benzinli ve devirli motorlardan bahsetmişsiniz dizel motorun bu yazılanlarla ne alakası var anlamadım.Üstelik konu torktan açılmıştı.Traktör motorlarından istenen nedir.Düşük ve yüksek devirlerde sabit bir tork eğrisi elde etmektir.Bunu sağlamak için silindir içerisne giren havanın daha yüksek sıkıştırılması motor içi sürtünmelerin azaltılması, ve püskürtülen yakıtın yüksek basınçta homojen dağılmasını sağlamak bu insanların başlıca görevleri.Bunu yapmak için VGT turbolar (variable geometry turbine) yani değişken geometrili turbolar, common rail enjeksiyon sistemleri, silindir başına 4 subap içeri giren havanın daha da yoğun ve serin olmasını sağlamak için intercoolerlar.Ve motorun sağlıklı çalışması için bunları denetleyen ecu ya ihtiyaç var.Bizim yerli traktörlere bakarsak eğer bunların kaç tanesi var.Motorlar 3 ve 4 silindirli 6 ve 8 subaplı turbolar sabit geometrili turbolar (alt devirlerde yeterli basıncı sağlayamadığı için 1400 devire kadar baygındır)basıncı 900 bar olan mazot pompaları (common railde ise 1600 bardan başlar 2000 bara kadar yükselebilir).Bneim gözümde al erkuntu vur tümosana veya new hollandın yerlilerine hepsinde perkins motor var.Anlayamadığım biri çok yakar diyo diğeri az bu motorların hepsi aynı.Farkı yukarıda bahsettiğim motorlar yaratıyo kubato başlatmış takdir ediyorum.John deere lerin R serilerinde de common rail enjeksiyon ve vgt turboları gördüm.Zaten üst segment traktörlerden bahsetmiyorum onların bi çoğunda bu yazdıklarım var hatta çoğunda çift turbo var.Yerliler perkinsin ucuz motorlarını bırakıp daha teknolojik motorlarını tarktörlerin üzerine koyarlarsa çiftimiz daha çok kazanır daha çok faydalanır.Ama işlerine gelmez (Euro ıı den euro ııı e geçmek biraz pahalıya patladı onlara )
biz kubotada bu teknoloji ve farklı sistemler var diye aldık bırakın çevremizi kendi hanemizde 40 tane muhalefet var.....16 valf tdi motorun farkı bir kere kullanımda bile fark edilir....
 
Ynt: KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..

Yeniliğe açık olmanız ve cesur olmanız dan dolayı takdir ediyorum.Kubatolar güzel traktörler kabin dar olduğundan bahsetmiş insanlarımız ama 15 yıl önce çakma kabinlerle bindiler yıllarca traktörlerine yazın piştiler bu kabinlerin içinde izolasyon deseniz hiç yoktu.Kabinli klimalı traktörler iyi ki var.Herşeyin orjinali güzel.
 
Ynt: KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..

çift eksantirik kullanmak belki eskiden sıyrılmak için atılmış bir adım belki güzelde bir adım ama valf kontrolü olmadıkça dizel motorlarda çift eksantiriği desteklemiyorum çünkü dizelin yapısına aykırı bu tip motorlar üst devirlerde güçlü olup alt devrlerde ölü gibi oluyorlar benzinli aralarda kullanışlı ve pratik ama dizelde düşük devirde performansı yakalamak önemli. ucundan ucundan teknoloji gösteriyorlar yeni birşey icat etmeyecekler ha...sadece alıp traktörde kullanacaklar yeni yeni intercoolerlı motorlar kullanılmaya başlanıyor zamanla cr motorlar kullanılacak ama neden şimdi değil neden çift turbolu traktör yok neden değişken geometrili turbolu traktörümüz yok konu buraya nasıl geldi bilmiyorum ama kubotadan çıktı artık genel olarak isyandayım kardeşim biri turbo takmış yenilik yaptım diyor diğeri dizel motora 16 valf yapmış kontrol sistemi yok bu nasıl bir piyasa anlamadım gitti bizde yenilikmiş diye koşarak alıyoruz yokmu benm isteiğim gibi traktör var tabiki ama pahalı bunlarda ucuz değil ama bu tarz sistemlerin maliyetide 2 bin lira bile değil güzel traktörler üretilsin istiyorum tam anlamıyla her parçası son teknoloji motorlar üretilsin istiyorum bir ucunu değiştirip ben yenilik yaptım diye kısırı pilav pilavı çorba yapıp sürmesinler artık bir dünyada para veriyoruz
 
Ynt: KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..

eagerman27 link=topic=40702.msg503810#msg503810 date=1325623597' Alıntı:
Yeniliğe açık olmanız ve cesur olmanız dan dolayı takdir ediyorum.Kubatolar güzel traktörler kabin dar olduğundan bahsetmiş insanlarımız ama 15 yıl önce çakma kabinlerle bindiler yıllarca traktörlerine yazın piştiler bu kabinlerin içinde izolasyon deseniz hiç yoktu.Kabinli klimalı traktörler iyi ki var.Herşeyin orjinali güzel.
şimdi köylerde insan kalmadı traktörlere genelde tek kişi binilir kabinin darlığını sorun ediyoruz ...... bizim kubota şu an köyde yatıyor binen adam yok tarımın durumu içler acısı emekli adam atarım yapıyor 55-60 bin para kazanıyor gençler hizmet sektöründe çalışıyor ....... Allah akıl versin ...başta bana sonra çevremdekilere sonrada düzenini bozup şehre gidene..... bana hak vermeyende vermesin ataların dediği gibi ' doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar '
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt