Ynt: fendt 412 vario asılması !
aslında tebrikler meslektaşıma..... hatta alkış...adam gibi bir yorum....ozan_06 link=topic=7543.msg89996#msg89996 date=1225308486' Alıntı:Atilla Abi, bu güzel video için teşekküler...
Vario şanzuman konusunda söylenebilecek herşey zaten Ferruh bey tarafından aktarılmış, ama bir iki cümlede ben söylemek istedim. Maksimum gücün elde edildiği devir, bir süre sonra düşmeye başlıyorsa, bu çekilen yük için aktarılan gücün yeterli olmadığını gösterir. Vario olmayan şanzımana sahip bir makinada, minimum tork sınırına kadar hareket yavaşlayarak, yaninegatif ivme ile devam eder. Şimdi 'minimum tork' teriminin hatalı olduğunu düşünen arkadaşlar için bir açıklama : Krank milinin hareketini sürdürebilmesi için bir minimum döndürme momentine ihtiyaç vardır. Bu döndürme momentinin altına düşen devirlerde, krank mili dönemez. İşte buna 'stop etme' denir. Kademeli şanzımanlarda herkesin bildiği gibi her aktarma kademesinin (yani vitesin) bir tork eğrisi vardır. Düşük viteslerde, maksimum tork, daha düşük devirlerde elde edilir, buna rağmen motor devri yüksektir.
Şimdi basit bir örnek verecek olursak, klasik aktarmalı bir makina ile 3. viteste çekmeye çalıştığınız bir yükü, devirin düşmesine rağmen çekmeye çalışırsanız, makina stop eder. Vites düşürürseniz, biraz daha ilerlersiniz, sonra yine stop eder. Vario şanzumanda ise makina, bu vites küçültme olayını yazılımın yeteneği doğrultusunda, tam ihtiyaç noktasında kendiliğinden yapar. Hemde 3 ten 2 ye değil, 3 ten 2,9 ' a mesela...Vites en küçük değerinde ise, işte o zaman kafa yukarı dikilir, gerisi makinanın çekme yeteneğine ve mekanik kuvvetine bağlıdır.
Tebrikler FENDT!