fendt 412 vario asılması !


Ynt: fendt 412 vario asılması !

ozan_06 link=topic=7543.msg89996#msg89996 date=1225308486' Alıntı:
Atilla Abi, bu güzel video için teşekküler...

Vario şanzuman konusunda söylenebilecek herşey zaten Ferruh bey tarafından aktarılmış, ama bir iki cümlede ben söylemek istedim. Maksimum gücün elde edildiği devir, bir süre sonra düşmeye başlıyorsa, bu çekilen yük için aktarılan gücün yeterli olmadığını gösterir. Vario olmayan şanzımana sahip bir makinada, minimum tork sınırına kadar hareket yavaşlayarak, yaninegatif ivme ile devam eder. Şimdi 'minimum tork' teriminin hatalı olduğunu düşünen arkadaşlar için bir açıklama : Krank milinin hareketini sürdürebilmesi için bir minimum döndürme momentine ihtiyaç vardır. Bu döndürme momentinin altına düşen devirlerde, krank mili dönemez. İşte buna 'stop etme' denir. Kademeli şanzımanlarda herkesin bildiği gibi her aktarma kademesinin (yani vitesin) bir tork eğrisi vardır. Düşük viteslerde, maksimum tork, daha düşük devirlerde elde edilir, buna rağmen motor devri yüksektir.

Şimdi basit bir örnek verecek olursak, klasik aktarmalı bir makina ile 3. viteste çekmeye çalıştığınız bir yükü, devirin düşmesine rağmen çekmeye çalışırsanız, makina stop eder. Vites düşürürseniz, biraz daha ilerlersiniz, sonra yine stop eder. Vario şanzumanda ise makina, bu vites küçültme olayını yazılımın yeteneği doğrultusunda, tam ihtiyaç noktasında kendiliğinden yapar. Hemde 3 ten 2 ye değil, 3 ten 2,9 ' a mesela...Vites en küçük değerinde ise, işte o zaman kafa yukarı dikilir, gerisi makinanın çekme yeteneğine ve mekanik kuvvetine bağlıdır.

Tebrikler FENDT!
aslında tebrikler meslektaşıma..... hatta alkış...adam gibi bir yorum....
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

ozan_06 link=topic=7543.msg89996#msg89996 date=1225308486' Alıntı:
Atilla Abi, bu güzel video için teşekküler...

Vario şanzuman konusunda söylenebilecek herşey zaten Ferruh bey tarafından aktarılmış, ama bir iki cümlede ben söylemek istedim. Maksimum gücün elde edildiği devir, bir süre sonra düşmeye başlıyorsa, bu çekilen yük için aktarılan gücün yeterli olmadığını gösterir. Vario olmayan şanzımana sahip bir makinada, minimum tork sınırına kadar hareket yavaşlayarak, yaninegatif ivme ile devam eder. Şimdi 'minimum tork' teriminin hatalı olduğunu düşünen arkadaşlar için bir açıklama : Krank milinin hareketini sürdürebilmesi için bir minimum döndürme momentine ihtiyaç vardır. Bu döndürme momentinin altına düşen devirlerde, krank mili dönemez. İşte buna 'stop etme' denir. Kademeli şanzımanlarda herkesin bildiği gibi her aktarma kademesinin (yani vitesin) bir tork eğrisi vardır. Düşük viteslerde, maksimum tork, daha düşük devirlerde elde edilir, buna rağmen motor devri yüksektir.

Şimdi basit bir örnek verecek olursak, klasik aktarmalı bir makina ile 3. viteste çekmeye çalıştığınız bir yükü, devirin düşmesine rağmen çekmeye çalışırsanız, makina stop eder. Vites düşürürseniz, biraz daha ilerlersiniz, sonra yine stop eder. Vario şanzumanda ise makina, bu vites küçültme olayını yazılımın yeteneği doğrultusunda, tam ihtiyaç noktasında kendiliğinden yapar. Hemde 3 ten 2 ye değil, 3 ten 2,9 ' a mesela...Vites en küçük değerinde ise, işte o zaman kafa yukarı dikilir, gerisi makinanın çekme yeteneğine ve mekanik kuvvetine bağlıdır.

Tebrikler FENDT!
çok güzel bi yorum,öğrenilmesi zor konuları anlattığınız için tüm abilerime teşekkür ederim...walla bunları sanayiide bi ustaya sorsam böle anlatmaz...teşekkürler...
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

kral39 link=topic=7543.msg90004#msg90004 date=1225309043' Alıntı:
çok güzel bi yorum,öğrenilmesi zor konuları anlattığınız için tüm abilerime teşekkür ederim...walla bunları sanayiide bi ustaya sorsam böle anlatmaz...teşekkürler...
söyleyene değilde söyletene bakıcan demişler,,,tabi bu işin espirisi,verdikleri bilgiler için çok teşkkürler,,
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

DoYRaNLı link=topic=7543.msg90007#msg90007 date=1225309690' Alıntı:
söyleyene değilde söyletene bakıcan demişler,,,tabi bu işin espirisi,verdikleri bilgiler için çok teşkkürler,,
ben sadece bu konu hakkında werdikleri bilgiler için dememiştim......söyleyen olmadıktan sonra söyletenin anlamı yok...
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

Doğru söylüyorsun aslında, bilgi paylaşıldıkça değerlidir. Yoksa bunları bilmenin, fakat paylaşmamanın bilene pek bir faydası olmaz...Umarım konu biraz daha netleşmiştir...
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

ben size motor ikye bolundu demedım ama motorun sorununu bulamadıkları için alman muhendıs getırıldı bunu bılıorum benım kendı koyumde olan traktor benden ii bilemezsiniz ha sorun cozulmedımı cozuldu ya da buyuk bı hatamı deıl olabılır bızım jd dede triger kayısını otomatık gerdıren kasmak arzalı cıktı gelıp deıstırdıler olabılıo ama ıkac yıl gecmeden 4 drtluk bı servıs sunabılceklerını sanmıorum bıraz daha oturması lazım bencede ama bence fendtlerın jd kadar her sarta uygun traktor olduna ınanmıorum guzel traktor ama yanı gıdıpte her sarta wuramazsınız gıbı gelıo yanı bızım ulkemız ıcın teknolojık fakat aynı zamandada sade olması gerekıoyor helede celtık ısı ıle ugrasanlar bılır toz toprak camur su bunlar zaten arza ıcın onemlı faktorler rütübetlı havası olan yerlerde elektronık motordan olabıldınce kacınmakta yada aldınız motorun arzasını saglıcak dort dortluk serwıs olmalı...
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

DoYrAnLı#2# link=topic=7543.msg89776#msg89776 date=1225282684' Alıntı:
Bende diyorum ki Bak anlatıyosun. Turbo clutc Diyosun koparacak yada kendini parçalayacak.
Belirtmiş olduğun gibi Motor devri düşünce (1700rpm den 1400 rpm ye )böyle olur diyosun.

Bende Diyorum ki Hani ya koparacak yada çıkaracak dediğin olayı neden hiç test Etmemişler .

Ben daha görmedim.Gördüğün veya bildiğin varsa tabiki de Bende bilgilenmek isterim.

http://www.youtube.com/watch?v=vD_9_bf6qxk&feature=related bakın nh t7000 serisinin videosu mutlaka izlemişsinizdir.
Nh nin yüksek hızda ve düşük hızda nasıl gittiği 2.dakikadan sonra Bir pulling arası vardır.

Ben bu fendt in koparmasını yada kendini parçalamasını çok merak ettim. Ve açıkçası bilgilendirme beklerim.

Vakit konusuna gelince bir hizmet veriliyosa En mükemmelini yapmak önemlidir benim için.Eğer hizmet verilmeyecekse o iş hiç yapılmamalıdır.
bak sevgili kardeşim........
burası bir paylaşım sitesi,sende bende buranın bir üyesiyiz..gerekeni burada paylaşırız..anlayan anlar anlamayan anlamaz..kimseyede zorla birşeyler anlatmak zorunda değiliz..senden önce mükemmellik benim ana felsefemdir..ama özel dersler..ücrete tabidir.size ne fendt satmak nede fendt'İ yıldıza çıkarıp diğerlerini yere batırmaya çalıştım.saadece ve saadece bu transmisyonun yapabildiklerini anlatmaya çalıştım..anlamak veya anlamamak senin sorunun..benimde sana özel olarak fendt konusunda bir şey anlatmak zorunluluğum yok..kırılma testi yaptıracak kadar bir yetkimde yok...ama bir adet 412 traktörüm var..firma garantisi önemli değil..istediğin şartlar altında kullanmana izin verebileceğim bir makina ve herşeyiyle bana ait.istediğin zaman istediğin şartlar altında burada(traktörümün bulunduğu yerde)kullanabileceğine site üyeleri huzurunda söz veriyorum..burada yazdıklarım profesyonel bir usta,teknik adam sıfatıdır..yazdıklarımın daima arkasındayım.ne bir eksik ne bir fazla.herşeyi ispata hazırım.yeterki sen buralara gel,bir program sun.şartları sen tayin et.ben uymaya hazırım.gerekiyorsa noter,bilirkişi herşeye açığım.yeterki siz isteyin.
bir VARİO transmisyonu nasıl kırıcaksın anlamadım? normal şartlar altında zaten motorun gücünü lastiklere iletebilen bir şanzımanı kırmaya kalksan motoru stop ettirirsin olur biter..neyini nasıl kırıcaksın?
ayrıca bu makinelerde TORK KONVERTÖRÜ YOK torkunun ne olduğunu soruyorsun..105 lik tork dediğin herhalde pompa hacmi..ozaman değerini,ölçüsünü belirt.pazarcı ağzıyla değil.teknik terimlerle konuş.verdiğin bilgilerden konuyla alakanı anlayabiliyorum,biraz daha makinalar hakkında bilgiye ihtiyacın olduğu kanısındayım..
farklı bir demo farklı bir demostrasyon isteyebilirsin.bu senin makineleri tanımana yardımcı olur..
buna saygım sonsuzdur...ama benimle teknik konularda tartışacaksannnn...biraz daha mürekkep yalaman lazımmm..benim dilim hala maviiii...ben orta öğretime üniversite diploması dağıtmıyorum...
bu işin ilmini yapmış,mühendislik payesine ulaşmış abilerin var bu sitede..onların sesine kulak ver..
kısmet, birgün belki birileride senin sevdiğin renkteki traktörün teknolojisine ulaşırlar..
ne kullanırsan kullan..iyi günlerde kullanman dileğiyle...selam ,sevgilerimle...
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

DoYrAnLı#2# link=topic=7543.msg89978#msg89978 date=1225307136' Alıntı:
Yok ogün bende ordaydım. Mevlüt usta Gerçekten Hakikatli bir usta Kendisi inat edipde ben yaparım Ben ederim demez. Arar en bilgili kişilerden fikir edinir.Sorun varsa ve biliyosa kendi çözer.
i

bu türkiye ' deki ilk sorundur...tespit edilmiş olan arıza teyid için sorulduğunda teknisyen gönderilmesi teklifi reddedilmemiştir.olay aynen teşhis edildiği gibi doğrulanmış ve sökülen valf grubunda sorun yaratan parçacık(kir,pislik)bulunmuştur.teknisyen temizleme yerine kutlucanın stoğundaki valfi takarak çıkanıda beraberinde götürmüştür..bu traktörün arıza öncesi 70 km hız yaptığı tespit edilmiştir...bu traktörün kullanılan yakıttan dolayı enjektör ve elemanlarında hasar tespit edilmiştir..kullanıcı bedelini ödeyerek enjektörlerini değiştirtmiştir..kalitesi ispatlanmamış yakıttan dolayı hanginiz bu masrafı karşılarsınız?eğer koyduğunuz yakıtın kalitesine sizde güvenmiyorsanız ,bedelinide doğal olarak ödersiniz..haaa fendtçiler bunu ücret karşolığı yapmışlar..diğerleri bedava yapıyorlarrrr....anlat doyranlı başka neler olmuş mevlut ustanın dükkanında?

türkiye ' ye ithal edilmiş FENDT 714 VARİO YOKTUR.......... doğru bilgiler ver..yalan ve yanlışa sapma...
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

vario nun tam anlaşılması için bence ilk başta merak eden arkadaşarımızın , hidrolik pompalar ve akışkan mekaniği hakkında bazı temel bilgileri araştırmaları gerekmekte .. daha sonra ise benim de en takdir ettiğim ve beğendiim sistem olan değişken açılı pompayı incelemeleri gerekmekte ... debi ve basınç ilişkisini basit bir piston düzeneğinde görmeye çalışmalı ... snra vario mantığnı daha iyi anlayabilirler diye düşünüyorum ..

en sonunda ise teknik bölümlerde ferruh abinin vario hakkındaki makalesi çok faydalı olacaktır ...
 

Ynt: fendt 412 vario asılması !

önder çifçi link=topic=7543.msg90049#msg90049 date=1225314452' Alıntı:
i

bu türkiye ' deki ilk sorundur...tespit edilmiş olan arıza teyid için sorulduğunda teknisyen gönderilmesi teklifi reddedilmemiştir.olay aynen teşhis edildiği gibi doğrulanmış ve sökülen valf grubunda sorun yaratan parçacık(kir,pislik)bulunmuştur.teknisyen temizleme yerine kutlucanın stoğundaki valfi takarak çıkanıda beraberinde götürmüştür..bu traktörün arıza öncesi 70 km hız yaptığı tespit edilmiştir...bu traktörün kullanılan yakıttan dolayı enjektör ve elemanlarında hasar tespit edilmiştir..kullanıcı bedelini ödeyerek enjektörlerini değiştirtmiştir..kalitesi ispatlanmamış yakıttan dolayı hanginiz bu masrafı karşılarsınız?eğer koyduğunuz yakıtın kalitesine sizde güvenmiyorsanız ,bedelinide doğal olarak ödersiniz..haaa fendtçiler bunu ücret karşolığı yapmışlar..diğerleri bedava yapıyorlarrrr....anlat doyranlı başka neler olmuş mevlut ustanın dükkanında?

türkiye ' ye ithal edilmiş FENDT 714 VARİO YOKTUR.......... doğru bilgiler ver..yalan ve yanlışa sapma...
716 vario da yok....
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

okkangal link=topic=7543.msg90062#msg90062 date=1225317649' Alıntı:
vario nun tam anlaşılması için bence ilk başta merak eden arkadaşarımızın , hidrolik pompalar ve akışkan mekaniği hakkında bazı temel bilgileri araştırmaları gerekmekte .. daha sonra ise benim de en takdir ettiğim ve beğendiim sistem olan değişken açılı pompayı incelemeleri gerekmekte ... debi ve basınç ilişkisini basit bir piston düzeneğinde görmeye çalışmalı ... snra vario mantığnı daha iyi anlayabilirler diye düşünüyorum ..

en sonunda ise teknik bölümlerde ferruh abinin vario hakkındaki makalesi çok faydalı olacaktır ...

Katılıyorum okay abi o uzun değerli satırları okumaktansa hayal fırtınası yaratmak çok daha kolay
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

insomnia link=topic=7543.msg90324#msg90324 date=1225395089' Alıntı:
Katılıyorum okay abi o uzun değerli satırları okumaktansa hayal fırtınası yaratmak çok daha kolay

Erkan Abi bişey sorcam Okay Abi sizden 1 yaş daha küçük olduğu halde siz abi diyorsunuz neden ?
alışkanlık mı yoksa bilgisinden ötürümü Abi diyorsunuz ? sadece merak...
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

DoYrAnLı#2# link=topic=7543.msg89971#msg89971 date=1225306532' Alıntı:
Yeni model olarak 714 Vario vardı Yakından inceledim.Rengini beyenmedim. :S ne yazıkki

Bende Yalan söz olmaz... Latifede bulunulan bir sözü bu şekilde anlayabiliyosanız....Artık diyecek söz bulamıyorum.Aslında bulurdum da Ben büyüklerime Herneolur sa olsun Saygım sonsuzdur.

Kolay gelsin İyi Calışmalar. Değerli vaktinizi de boşa harcattım bunun için de ayrıca Özür dilerim sizlere..

Sağlıcakla Kalın Önder Çiftçi bey...
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

ilkay link=topic=7543.msg91483#msg91483 date=1225574467' Alıntı:
teşekkürker atilla abi
ilkay kardeşim 412 vario gerçekten asılıcı bir makina ...aynı olayı edirne nin karabulut köyünde , çizel çekmede canlı yaşadım ..dif. kiliti devredeyken kafayı dikiyor asılmaya devam...
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

Evet Atilla Abi az önce izledim videoyu; güzel bi paylaşım ve o kadar da tartışmalı olmuş. Tabiki bütün yazılanları tek tek okuyamadım. Herkes birşeyler söylemiş. Benim dikkatimi çeken se modifiye olmayan tarım tarktörü (Fendt 412 vario) diğer modifiyeli ve farklı yakıt kullanan ve zaman zaman traktörlerin arasında yarışmış ve fnish noktasına varmış. Bidaha izledim tek gördüğüm ekzost undan hiç duman çıkmaması. Burda traktörde kullanılan transmisionun ne kadar önemli olduğu açıkça meydanda. Bu benim şahsi kanaatim, ne Fendt kullanıcılarına y.......k yapmak; ne de diğer traktör kullanıcılarına karşı tavır almak. Bu arada şimdi hatırlayamıyorum, bir trakkulüp üyesi arkadaş imzasında ' En İyi Traktör Kullandığın Traktör dür ' demiş. Bana göre doğru. Fakat dünya da olanlara da At Gözlüğüyle bakmamak lazım. Almasakta kullanmasakta görmemiz lazım. Sende biliyosunki; Bakmak ve Görmek ayrı kavramlardır. Saygılar.
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

ben markadan yana değilim ..teknolojiden yanayım ..1967 model ford 5000 liğin diferansiyalını ...2009 yılında hala yapamayan firmalar var...
 

Ynt: fendt 412 vario asılması !

atilla link=topic=7543.msg193396#msg193396 date=1247087993' Alıntı:
ben markadan yana değilim ..teknolojiden yanayım ..1967 model ford 5000 liğin diferansiyalını ...2009 yılında hala yapamayan firmalar var...
dikkatinizi çekerim....
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

atilla link=topic=7543.msg193397#msg193397 date=1247088044' Alıntı:
dikkatinizi çekerim....
Katılıyorum Abi; mesela MF nin 1965 te kullanmaya başladığı AD l52 serisi Perkins motoru, bizde 1982 yılında 135 mf de sora 240 da sonra 240 s de 2007 yılına kadar itelediler. Oysa biz onu kullanmaya başladığımızda, adamlar 1000 serisi motorları kullanıyolardı, şu anda biz 1000 serisi motorları kullanmaya başladık rahat bi 10 yıl daha gider çünki biz s a ğ l a m anlaşma yaparız, diğer ülkelerdeki traktör üreticileri Comon Raili de aşmış olur. Şahsi kanaatim. Gerçi biraz farklı oldu siz diferansiyel örneğiyle yaklaştınız, ben ise motor ???
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt