fendt 412 vario asılması !


Ynt: fendt 412 vario asılması !

ferruh abi , teşekkürler ..elinize sağlık. çok faydalı makale olmuş... ferruh abiyi alkışlamak istiyorum...
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

okkangal link=topic=7543.msg79922#msg79922 date=1222638905' Alıntı:
saygı değer ferruh abim statik sürtünme ve dinamik sürtünme arasındaki farkın vario ile motora ne şekilde iletildiğini anlatmışınız ve vario hakkındaki sayısız yazılarınızın en anlamlısı ve an açıklayıcısı olmuş .
tamamen katılıyorum....
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

salih link=topic=7543.msg79959#msg79959 date=1222650245' Alıntı:
FERRUH ABI SUPER TESPIT 412 NIN ASILICI YANINI KOYDE SUREKLI HAYRETLER ICINDE IZLIYORUM bence 412 413 ve 415 en ıdeal makınalar BU SENE bızım koyde 4 romuk ekın ceken tek traktor 415 varıo ydu 6920de var ama 415 kadar asılıcı bı makına degıl
aslında bu asılma ııs en ıyı lazer tesvıyesınde bellı olur kurek kazıya gecınce artık kademe kadememı yıoksa varıo varıomu =)))))
john deere 6920 güç olarak , silindir sayısı olarak fendt 716 vario nun muadili diye düşünüyorum..6 silindirli 160 hp... 716 vario 165 hp.. saygılar..
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

atilla link=topic=7543.msg80047#msg80047 date=1222685405' Alıntı:
john deere 6920 güç olarak , silindir sayısı olarak fendt 716 vario nun muadili diye düşünüyorum..6 silindirli 160 hp... 716 vario 165 hp.. saygılar..

Atilla abi salihe söylesekte bir çalışırken gözlemlesek resim ve video paylaşsa bizimle
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

Gerçekten güzel asılıyor. Yalnız çift çeker traktör bile önünü kaldırıyorsa yorumu çok ilginç. Evet çok iyi asılan bir traktör önünü kaldırır. Bunu biz çok yaşıyoruz. Çünkü gerçekten bazen iyi asıldığımız durumlar oluyor. Bir de burda vario diğerlerine göre müthiş bir avantaja sahip. Acaba vario olmadan diyelim ki sabit bir vitesle de bu kadar çok asılabilirmiydi? Bu konuya bir eğilelim istiyorum. Burada devamlı değişen bir şanzıman motor gücünü mü ifade eder? Diyelim ki a ya da b markasından bir traktör sabit bir vitesle deli gibi asılsa ve önünü kaldırsa ne gibi bir yorum yapardık? Böyle bir durumda hangi traktör daha asılıcı olurdu acaba? Bu yaptığınız yorumlarla fendt i sadece vario dan ibaret bir alet olarak tanımlamış oluyorsunuz. Yani vario olmasa o zaman bu traktörün motoru bu kadar çekermiydi acaba? diye bir soru geliyor insanın aklına
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

diomedes link=topic=7543.msg89645#msg89645 date=1225228103' Alıntı:
Gerçekten güzel asılıyor. Yalnız çift çeker traktör bile önünü kaldırıyorsa yorumu çok ilginç. Evet çok iyi asılan bir traktör önünü kaldırır. Bunu biz çok yaşıyoruz. Çünkü gerçekten bazen iyi asıldığımız durumlar oluyor. Bir de burda vario diğerlerine göre müthiş bir avantaja sahip. Acaba vario olmadan diyelim ki sabit bir vitesle de bu kadar çok asılabilirmiydi? Bu konuya bir eğilelim istiyorum. Burada devamlı değişen bir şanzıman motor gücünü mü ifade eder? Diyelim ki a ya da b markasından bir traktör sabit bir vitesle deli gibi asılsa ve önünü kaldırsa ne gibi bir yorum yapardık? Böyle bir durumda hangi traktör daha asılıcı olurdu acaba? Bu yaptığınız yorumlarla fendt i sadece vario dan ibaret bir alet olarak tanımlamış oluyorsunuz. Yani vario olmasa o zaman bu traktörün motoru bu kadar çekermiydi acaba? diye bir soru geliyor insanın aklına
ford 5000 de varıo şanziman yok , 7740 çift çekerdede vario yok ...onlarda asılmaya başlayınca kafayı dikiyor...
 

Ynt: fendt 412 vario asılması !

süper video abi....gerçekten kafayı dikiyo ve hala asılıyo.....söyleyecek söz yoq.....+rep
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

Öncelikle elmegine sağlık...

Bu yarışmalardaki önem benim bildiğim kadarıyla traktörün asılma gücü değilde arkasındaki ağırlığı en uzağa götürebilmek...

Fendtin çekiş gücü için hiç birsey Demiyorum Ama yerinde bir JD 6430 veya nh 7000 serisi bir traktör olsaydı aynı noktadan faha fazla uzağa giderdi. Ve bunuda bu yarışmalardan anlıyoruz.

Biliyoruz ki fendt tekerlerini yük arttıkça daha az çevirmekte yani ilk kalkışta hızlı kaktı fakat yük fazlalaştıkça fendtin tekerlere verdiği güç aynı kaldığı için hızını düşürdü...

Yani sonuç olarak sizlere katılıyorum. Ömür boyu sağlamlık 2000 saatte yağ değişimi ve Güç altında pasif kalan bir traktör.

YORUMLARINIZI VE BENİ İKNA EDEBİLECEK KONULARI 4GÖZLE BEKLİYORUM.
TEŞEKKÜRLER.
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

DoYrAnLı#2# link=topic=7543.msg89703#msg89703 date=1225268704' Alıntı:
Öncelikle elmegine sağlık...

Bu yarışmalardaki önem benim bildiğim kadarıyla traktörün asılma gücü değilde arkasındaki ağırlığı en uzağa götürebilmek...

Fendtin çekiş gücü için hiç birsey Demiyorum Ama yerinde bir JD 6430 veya nh 7000 serisi bir traktör olsaydı aynı noktadan faha fazla uzağa giderdi. Ve bunuda bu yarışmalardan anlıyoruz.

Biliyoruz ki fendt tekerlerini yük arttıkça daha az çevirmekte yani ilk kalkışta hızlı kaktı fakat yük fazlalaştıkça fendtin tekerlere verdiği güç aynı kaldığı için hızını düşürdü...

Yani sonuç olarak sizlere katılıyorum. Ömür boyu sağlamlık 2000 saatte yağ değişimi ve Güç altında pasif kalan bir traktör.

YORUMLARINIZI VE BENİ İKNA EDEBİLECEK KONULARI 4GÖZLE BEKLİYORUM.
TEŞEKKÜRLER.
jd 6430 yada diğerleriinin daha uzağa tasıdığını ifade ediyosun,ispatlarsın,,,,

burda önemli nokta şu,motorun ürettiği gücü motorun devri düşürmeden tekerlere iletebilmek,örneğin sen normal bi sanzımanla 2 vitesde yük çekiyosun ve yük burdaki gibi sürekli artıyosa motor bu yük altına girdiği zaman yapabilecek olduğu ya patinaj yapıcak yada tutunma çok iyi ise motor bayılmaya başlayıp stop edecek,senin burda yapabileceğin motorun stop etmemesi için vites düşürmek olacak ve de o debriyaja bastığında bilmem hangi takviye vitesiyle kalkarsın ?
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

DoYRaNLı link=topic=7543.msg89709#msg89709 date=1225270292' Alıntı:
jd 6430 yada diğerleriinin daha uzağa tasıdığını ifade ediyosun,ispatlarsın,,,,

burda önemli nokta şu,motorun ürettiği gücü motorun devri düşürmeden tekerlere iletebilmek,örneğin sen normal bi sanzımanla 2 vitesde yük çekiyosun ve yük burdaki gibi sürekli artıyosa motor bu yük altına girdiği zaman yapabilecek olduğu ya patinaj yapıcak yada tutunma çok iyi ise motor bayılmaya başlayıp stop edecek,senin burda yapabileceğin motorun stop etmemesi için vites düşürmek olacak ve de o debriyaja bastığında bilmem hangi takviye vitesiyle kalkarsın ?

Ben hız konusunu diyorum...Burdaki mesele Arkadaki ağırlığın geçen süreyle ilişkisi olduğunu söylüyorum. Katedilen yolla alakası yok Aparat ğecen rüeyle ağırlığını ileriye doğru kaydırıyo.İlk kalkışta hızlı fendt fakat VARİO sistemi gereği motor bayılmasın diye tekerlere ilettiği gücü yağ basınçlı olduğu için düşürdü. Şimdi bakıyorum ve bir link buluyorum sana.Fendtin gücü Senin Arabanın ABS si gibi. Karlı zeminde basarsın frene lastikler tutunduğu kadar güç uygular ve durmaya çalışır.Aynı sisteme benzetilebilir Fendt Sistemi.

MADEM FENDT KONUSUNDA BUKADAR ISRARLI KONUŞUYOSUNUZ AÇIKLAYIN OZAMAN BANA (sen bicerdöverle çamurda battığında makineyi 3. vitesle zorlatabiliyomusun.Zorlatamazsın çünkü makinenin yani torkun bastığı yağ basıncı hepsinde sabittir.200 bar bilemedin 250 bar. Fendt Sistemide Aynı sistem. Farkı da birinin yağ pompası Şanzmanda birininki de şanzmanın dışında.)

BUNU 105 LİK TORK YAPAMIYOSA FENDT DE KAÇLIK TORK VAR. BİLENİNİZ VARMI.
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

sevgili arkadaşlar;

sizlere daha önce teferruatıyla anlatmaya çalıştığım VARİO şanzımanın işleyişi hakkında hala anlaşılamayan noktalar olduğunu yorumlarınızdan anlamaktayım..

burada çok uzun makaleler yazarak artık zamanımı boşa harcamakta istemiyorum.yazılanları okuyup anlamadan kendi bilgileriniz doğrultusunda yorum yapmaya kalkar veya makinayı böyle tanırsanız,bilgilerinizin eksikliklerinden dolayıda etrafınızdakileri yanliş bilgilendirmiş olursunuz...

şimdi son kez bu konu ile ilgili yanlış bilinen birkaç hususu bilgilerim doğrultusunda açmak isterim.....

kullandığınız biçerin markasının ne olduğunu bilmem ama genellikle hidrostatik şanzımana sahip biçerlerin işletme basıncı 250 değil 450 bardır.bu pompanın aşınmasına bağlı olarak artı eksi elli bar oynayabilir.bunu bayır çıkarken veya dolu depoyla makinanın hızından anlayabilirseniz,pompa üzerindeki portlara takılan bir manometre ile basıncını okuyup ayarlayabilirsiniz...
yeni makinalarda basınç daha aşağı çekilmiş olup yağın debisi artırılmıştır...bu böyle biline......

VARİO olayına gelince...yorumlarınızı okudum,okudum ve güldüm geçtim.çünki yazdığım hiçbir aydınlatıcı bilgiyi okumadığınız belli..

artık çalışma prensibini değil(merak ediyorsanız yazdıklarımı sitede bulabilirsiniz),son bir özelliğinden bahsetmek isterim...

bukadar mükemmel işleyişe sahip bir transmisyonu düşünüp,hayata geçiren ve on yıldan beri sorunsuzca makinelerine uygulayan mühendisler bizim kadar düşünememiş,bir eksik taraf bırakmışlar...tahsilleri yetmemiş.....

hangi tip ve ne model traktör kullandığını bilmediğim kardeşlerim...KAYMA SINIR ANAHTARI dedim TURBO CLUTCH dedim.
kimsede nedir bunlar ne iş yapar demedi...
birdaha belirteyim..KAYMA SINIR ANAHTARI makinanın arkasındaki yükün motora aksettirilmesini değiştirir...yani bir işi motora hiç yük bindirmedende yapabilirsin,veya motoru inlettirerekte yapabilirsin..yani oransal olarak bu değeri %15 e ayarladın..traktörünü 2000 devirde kullanmaktasın..(devir bukadar yüksek kullanılmaz.ancak oranları kolay anlayabilesiniz diye öyle verdim)motor zorlanmaya başladığında motor devri 1700 rpm e düştüğünde traktör şanzımanı uyararak hızını azaltır,zorlanmadan kurtulduğu anda yine eski hızına çıkar...eğer oranı%30 a çıkarırsanız 2000 bölü 30 yani 600rpm devir düşünce yani motor 1400 rpm e düşünce hızını azaltır ve zorlanmadan kurtulunca yine eski hızına ulaşır......herhalde anlatabilmişimdir....

ya TURBOCLUTCH ne iş yapar? normalde baskı ve balata olmayan bu traktör,aynen bir vitesli traktör gibi kullanılır....
hoppa buda nereden çıktı? ya nereden çıktı bi bakın bakalım....FENDT ' in haylaz mühendisleri ne iş yapmış..
istendiğinde bu özellik iptal edilir,debriyaja basılır,joystıck ileri veya geri itilir nereye gidilecekse..debriyaj ile hareket edilir....aynen vitesli makina gibi..işte bu konumda....YA ÇEKECEK,YA KOPARACAK,YADA MOTOR STOP EDECEK...
evet arkadaşlar...rengini,tipini,ismini sevmeyebilirsiniz,ancakkullanımı ve kullanım özellikleri böyle....VARİO demek saadece ve saadece canı istediği kadar iş yapacak diye bir kural yok.sen ne istersen yapar.yeterki istediğini bil.....
şimdi söyleyin bakalım..hangi makinada böyle bir transmisyon var....bazılarının hayali bile yetmez....yakında bu konuda
doktora tezimide hazırlıyacağım.....sevgi ve selamlarımla.........ÖNDER ÇİFÇİ.....
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

önder çifçi link=topic=7543.msg89772#msg89772 date=1225281383' Alıntı:
VARİO olayına gelince...yorumlarınızı okudum,okudum ve güldüm geçtim.çünki yazdığım hiçbir aydınlatıcı bilgiyi okumadığınız belli..

artık çalışma prensibini değil(merak ediyorsanız yazdıklarımı sitede bulabilirsiniz),son bir özelliğinden bahsetmek isterim...

hangi tip ve ne model traktör kullandığını bilmediğim kardeşlerim...KAYMA SINIR ANAHTARI dedim TURBO CLUTCH dedim.
kimsede nedir bunlar ne iş yapar demedi...
birdaha belirteyim..KAYMA SINIR ANAHTARI makinanın arkasındaki yükün motora aksettirilmesini değiştirir...yani bir işi motora hiç yük bindirmedende yapabilirsin,veya motoru inlettirerekte yapabilirsin..yani oransal olarak bu değeri %15 e ayarladın..traktörünü 2000 devirde kullanmaktasın..(devir bukadar yüksek kullanılmaz.ancak oranları kolay anlayabilesiniz diye öyle verdim)motor zorlanmaya başladığında motor devri 1700 rpm e düştüğünde traktör şanzımanı uyararak hızını azaltır,zorlanmadan kurtulduğu anda yine eski hızına çıkar...eğer oranı%30 a çıkarırsanız 2000 bölü 30 yani 600rpm devir düşünce yani motor 1400 rpm e düşünce hızını azaltır ve zorlanmadan kurtulunca yine eski hızına ulaşır......herhalde anlatabilmişimdir....

doktora tezimide hazırlıyacağım.....sevgi ve selamlarımla.........ÖNDER ÇİFÇİ.....

Bende diyorum ki Bak anlatıyosun. Turbo clutc Diyosun koparacak yada kendini parçalayacak.
Belirtmiş olduğun gibi Motor devri düşünce (1700rpm den 1400 rpm ye )böyle olur diyosun.

Bende Diyorum ki Hani ya koparacak yada çıkaracak dediğin olayı neden hiç test Etmemişler .

Ben daha görmedim.Gördüğün veya bildiğin varsa tabiki de Bende bilgilenmek isterim.

http://www.youtube.com/watch?v=vD_9_bf6qxk&feature=related bakın nh t7000 serisinin videosu mutlaka izlemişsinizdir.
Nh nin yüksek hızda ve düşük hızda nasıl gittiği 2.dakikadan sonra Bir pulling arası vardır.

Ben bu fendt in koparmasını yada kendini parçalamasını çok merak ettim. Ve açıkçası bilgilendirme beklerim.

Vakit konusuna gelince bir hizmet veriliyosa En mükemmelini yapmak önemlidir benim için.Eğer hizmet verilmeyecekse o iş hiç yapılmamalıdır.
 
Ynt: fendt 412 vario asılması !

DoYrAnLı#2# link=topic=7543.msg89776#msg89776 date=1225282684' Alıntı:
Bende diyorum ki Bak anlatıyosun. Turbo clutc Diyosun koparacak yada kendini parçalayacak.
Belirtmiş olduğun gibi Motor devri düşünce (1700rpm den 1400 rpm ye )böyle olur diyosun.

Bende Diyorum ki Hani ya koparacak yada çıkaracak dediğin olayı neden hiç test Etmemişler .

Ben daha görmedim.Gördüğün veya bildiğin varsa tabiki de Bende bilgilenmek isterim.

http://www.youtube.com/watch?v=vD_9_bf6qxk&feature=related bakın nh t7000 serisinin videosu mutlaka izlemişsinizdir.
Nh nin yüksek hızda ve düşük hızda nasıl gittiği 2.dakikadan sonra Bir pulling arası vardır.

Ben bu fendt in koparmasını yada kendini parçalamasını çok merak ettim. Ve açıkçası bilgilendirme beklerim.

Vakit konusuna gelince bir hizmet veriliyosa En mükemmelini yapmak önemlidir benim için.Eğer hizmet verilmeyecekse o iş hiç yapılmamalıdır.

Ferruh ustanın yazısında kendini parçalayan bir şanzımandan bahsetmemiş dikkat ederseniz TurboClutch özelliğinde olası en zorumsal seçenekleri bahsetmiş ,

Ya çekecek
Ya koparacak ( arkasında bağılı bulunan ekipmanı )
Yada stop edecek

ve hergünde bu makinaların üzerinde olduğuna göre 200 serisinden 900 serisine kadar bulabileceğimiz % 100 en yakın cavabı verecek kişilerin başında gelmektedir sizin için bir video linki veriyorum 10 dakikalık sabırla izlerseniz tekerlerin yüke göre çeviremediği içinmi yoksa yazılımsal software özelliğinden kaynaklı en iyi çekiş kabiliyetini toprağa çekiye aktarabilmek için hızını azaltmakta bu videoda ayrıca diper markalarda aynı katagoride güreş tutmaktadır

SAYGILARIMLA



http://www.video75.com/2BtbF0FX6u0/stock-tractor-pulling/
 

Ynt: fendt 412 vario asılması !

insomnia link=topic=7543.msg89850#msg89850 date=1225293888' Alıntı:
Ferruh ustanın yazısında kendini parçalayan bir şanzımandan bahsetmemiş dikkat ederseniz TurboClutch özelliğinde olası en zorumsal seçenekleri bahsetmiş ,

Ya çekecek
Ya koparacak ( arkasında bağılı bulunan ekipmanı )
Yada stop edecek

ve hergünde bu makinaların üzerinde olduğuna göre 200 serisinden 900 serisine kadar bulabileceğimiz % 100 en yakın cavabı verecek kişilerin başında gelmektedir sizin için bir video linki veriyorum 10 dakikalık sabırla izlerseniz tekerlerin yüke göre çeviremediği içinmi yoksa yazılımsal software özelliğinden kaynaklı en iyi çekiş kabiliyetini toprağa çekiye aktarabilmek için hızını azaltmakta bu videoda ayrıca diper markalarda aynı katagoride güreş tutmaktadır

SAYGILARIMLA



http://www.video75.com/2BtbF0FX6u0/stock-tractor-pulling/
söylenecek söz bulamıyorum.....bravo fendt e....arkadaşlar 103 veya 106s fendtlerın şanzımanları o yıllarda hangi john deere de hangi fiatta ve hangi mf de wardı...bana göre fendt e hakkını wermek gerekiyor...adamlar teknoloji üretiyor....ayrıca videoda bu gerçek belli oluyor....
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt