Erkunt Traktör fabrikasına attığım maillerden ikisini sizlerle paylaşmak istedim.
http://www.trakkulup.net/muhabbet-teknik-bilgiler-147/nimet-70e-sifir-aldim-(kullanim-hakkinda-tavsiye-bekliyorum)/msg645788/#msg645788
Kime:
yalcin.sertel@erkunttraktor.com
Kimden: Hakan Toksoy (h_toksoy66@hotmail.com)
Gönderme tarihi: 02 Eylül 2012 Pazar 12:49:13
Kime:
yalcin.sertel@erkunttraktor.com
İyi günler, 29.08.2012 günlü mail ' e ek olarak yazıyorum.
Daha önce ki mailimde yeni bir Erkunt 70/e traktör aldığımı belirterek, ilk etaptaki olumlu ve olumsuz yönleri sizlerle paylaşmıştım. Traktörü tanıma fırsatım oldukça bazı olumlu veya olumsuz yönleri sizlerle tekrar paylaşmak istiyorum.
- Dört Çeker İKAZ LAMBASI olmamasını çok ama çok büyük bir eksiklik olarak gördüm. (Traktörün kataloğunu incelediğimde 4 çeker konumunda kesinlikle yolda gidilmemesi gerektiği yazarken ikaz lambası olmadığı için özellikle tarla çalışmasından sonra yola çıktığımda her defasında yol konumuna (2 çeker) almayı unuttum. Dünya markası olmayı hedeflemiş ve bu yolda da epey yol kateden Erkunt Traktör için bir ikaz lambasını koymak çok mu zor diye de düşünmeden edemedim.)
- Çamurluk içindeki arka sinyazilasyon bağlantısınındaki kabloların açıkta olması, muhafaza içine alınmaması. (Güzel bir kabin koymuşsunuz ancak, çamurlu bir çalışma ortamında çamurlukların içi tekerin çamur kaplaması sonucu çamurla dolacaktır. Buda ordaki muhafaza altına alınmayan kabloların parçalanmasına sebep olacaktır.)
- Arka lastiklerdeki sipopların iç kısımda olması. (Bunu sıkıntı yaşadığım için yazıyorum. Arka sol lastik havası tamamen inmişti. Hava basmak istediğimde ise sibobun iç kısımda ulaşılması güç bir yerde olduğunu gördüm. Binbir zahmetle tekeri şişirebildim. Yeni 0 traktörün tekerin inmesine anlam veremediğim için 30 Km. uzaklıktaki Çubuk İlçesindeki Erkunt servisine gittim. Tekerin sökülmesi sonucu iç lastikte patlak olduğu tespit edildi. Ancak bu patlağın herhangi bir dış etkenden kaynaklanmadığı da tespit edildi.)
- Erkunt Traktör internet sitesindeki tanıtım ve bilgilendirmelerin yetersiz olması. (Ülkemizde malumunuz olduğu üzere artık teknolojinin nimetlerinden en ucra köşeler bile yararlanmakta. Yani köylerimizde bile internet kullanımı yaygınlaşmakta ve çiftçi olarak ta internetten faydalanılmaktadır. Kullanım klavuzunuzu ve tanıtım CD sini izledim , ancak internet sitenizden ayrı ayrı her model tarktörünüzü tanıtıcı, kullanıcının aldığı modeli ilgilendiren kısmına bakmak suretiyle yararlanabileceği internet sayfasının olmasını isterdim.)
- Kaldırma kolları arasındaki 9 delik diye tabir edilen parçanın olmaması. (Lüks modeline koymuş olduğunuz bu basit ama özellikle romörk takarken olması gereken parçanın da olmamasına anlam veremedim.)
- Ruhsattaki trafiğe çıkış tarihi ile muayene tarihi arasındaki fark. (Ruhsatta 27.08.2012 trafik tescil tarihi yazarken ilk muayene tarihinin 24.04.2015 olduğunu gördüm. Yani 3 yıl değil de 2 yıl 8 ay. Neden zamanından 4 ay önce muayene yaptırmak zorundayım. Malumunuz muayenesi biten bir traktörün muayenesi yapılmak istendiğinde her bir ay için ceza hesaplaması yapılıyor.)
Kime:
tolga.saylan@erkunttraktor.com
Kimden: Hakan Toksoy (h_toksoy66@hotmail.com)
Gönderme tarihi: 05 Eylül 2012 Çarşamba 10:18:56
Kime:
tolga.saylan@erkunttraktor.com
İyi günler, sizlerle yeni almış olduğum Erkunt Nimet 70 e hakkında paylaştığım mail lere ek olarak bu maili de yazmaya ihtiyaç duydum. Umarım sizleri rahatsız etmiyorumdur.
- (Otomatik Kaldırma Sistemi) OKS ' nde sesli ikazın iyi olacağıkanaatindeyim. (Hakikaten tarla çalışmasında kolaylık ve hızlı çalışma sağlıyor. Ancak, tarladan yola çıkışlarda OKS ikazı yanmasına rağmen dalgınlıkla yol sürüşünde kullanılması durumu doğuyor. Traktöre bağı bir tarla ekipmanı ile, yol konumunda bu OKS düğmesinin yanlış kullanılması durumunda doğabilecek kazaları düşünmek bile istemiyorum. Traktöre konulabilecek basit bir sesli ikazın doğabilecek kazaları önleyebileceği kanaatindeyim.)
- Daha önceki mail lerimin birinde bahsettiğim levye diye tabir edilen ileri ve geri vites hakkında da bir şey daha ilave etmek istiyorum. Bu vitesi çok beğendiğimi yazmıştım. Ancak, traktörü kullandıkça geri vites konumunda da sesli ikaz ın gerektiği kanaaiti hasıl oldu. Nedeni ise bir çok kez ileriye gitmek istediğimde geri vites konumunda olduğunu unutarak ileriye gitmek yerine geri hamle yapmak zorunda kaldım. Malum sonuçta bu bir iş makinası, tarla ekipmanıtakarken veya kesinlikle geriye gidilmemesi gereken bir yerde bu hataya düşmek olumsuz kazalara meydan verebileceği kanaatindeyim (Ülkemizde tarla ekipmanının takılması ve çıkarılması durumlarında, tarla ekipmanı ile traktör arasında bir çok insan sıkışarak feci şekilde hayatını kaybetmiştir). Bu nedenden ötürü geri vites konumunda sesli ikazın doğabilecek kazaları önleyebileceği düşüncesindeyim.
- İki çeker-dört çeker durumlarını ve kuyruk milinin çalışma pozisyonlarını gösteren zemine etiket biçiminde yapıştırılan konum göstericilerin durumu hakkında da yazmak istedim. Bu etiketler yapışkan ve deforme olmaya elverişli olması nedeniyle ayağımın basması sonucu deforme oldu. Bunların en azından metal bir plaka şeklinde monte edilmesinin uygun olacağı kanaatindeyim.
- Daha önce ki mailimin birisinde bahsettiğim 9 delik diye tabir edilen Lüks modeline koymuş olduğunuz ama aldığım traktörde bulunmayan parçayı sanayide sordum. 50,00 TL. dediler. Olmasıgereken bu 9 delik diye tabir edilen bu parça 50,00 TL. ye mi Lüks oldu diye de kendime sormadan edemedim. Bunun şunun için yazıyorum en basit romork takarken nasıl takacağım. Sizlerden bu parçanın tarafıma verilmesini talep ediyorum.
Saygılar