ersanakyai link=topic=42490.msg388589#msg388589 date=1303715252' Alıntı:
Eğer traktörü 75 beygirlik olarak görüp ona göre ekipman kullanırsanız, aracın limitlerini bilirseniz bir sorun yaşamazsınız. Kaldı ki garanti süresi boyunca yani 3 yıl içinde bahsettiğiniz gibi bir arıza yaşamanız durumunda eğer bakımlarını aksatmadan yerine getirmişseniz sadece bozulan rulman değil traktörün arka aksı tamamen garanti kapsamında değiştirilir. Bu arızanın ana sebebine gelince tamamen yanlış reklam nedeniyle ortaya çıkmakta. Bayiler ve tarla gösterileri düzenleyen satış personelimiz traktörün limitlerini çok zorlamakta, hakkı 4lü 10-12 numara olan traktöre 5li 12li pulluk takmakta, çiftçiyi de buna sevketmekte, gücünün 5-10 beygir üstünde iş yapacağını iddia etmekteler. Traktörler ağır olduğu için patinaja düşmeden limitinin çok üstündeki ekipmanları ağır viteslerde çekebilmekteler. Risk de bu aşamada ortaya çıkıyor, örneğin pulluk ile sürümde ideal ilerleme hızı literatüre göre 7km/sa civarındadır. Bu da Erkuntta 'tarla L4', 'yol H1', 'yol L2' viteslerine denk gelmektedir. Avrupa ülkelerine baktığınızda traktörlerde kullanılan pulluklar tamamen bu hızda çekilebilecek şekilde seçilmektedir, o yüzden adamlar 90 beygir traktöre 3lü 14 inç pulluk takmaktalar. Bu nedenle yurt dışına gönderilen o kadar traktörde tek bir arıza çıkmadı, yurtdışına da birebir aynı traktörler gönderiliyor. Oysa çiftçilerimiz, yerine göre 5li 14 numara pulluk kullanıp 'tarla l3' veya 'tarla h3' vitesleri ile sürüm yapmaktalar. Bu viteslerde toprağa iletilebilen tork değerleri çok yüksek değerlere çıkabilmektedir. Dolayısıyla aşırı yüklemeler nedeniyle traktörün en zayıf bölgesinden kısa zaman içinde arıza patlak vermektedir. Ama istatistikler gösteriyor ki bu arızaların tamamı garanti süresi içinde ortaya çıkmakta. Biz, bu arızanın nedenini tespit etmek için geçen yıl aynı şanzıman ile 85 beygirlik 360Nm torklu bir traktör ürettik ve yaklaşık 400 saattir zorlu tarla şartlarında ve ağır ekipmalarla test ediyoruz ama halen bir arıza ortaya çıkmadı. Arıza veren traktörlerin hangi şartlarda kullanıldığını artık siz hesap edin.
Arızaların küçük bir kısmı da üretim hatası veya parça hatası kaynaklıdır, emin olun her traktör, fabrikadan gerekli bütün testlerden geçerek çıkıyor ama takdir edersiniz ki bu testlerden geçmiş olması, ilerde arıza vermeyeceğini garanti edemez.
Son olarak; bu tür arızalar sadece Erkunt ' a özgü değildir, her markada şanzıman arızası vardır, ama Erkunt yerli malı olduğu ve henüz traktör sektöründe genç bir firma olduğu için bu tür sorunlar oldukça sık dile getirilmektedir.
ZF modellerde ileri-geri viteslerde senkromeç henüz yok, prototip traktörlerimizin testleri devam ediyor. Senkromeç olmasa da ileri-geri manevralarında frene basıp traktörün hızını sıfırladığınız anda sessiz ve yumuşak bir geçiş yapabilirsiniz, bunu alışkanlık haline getirdiğinizde senkromeçli modelleri aratmayacak serilikte vites değiştirebilirsiniz. Senkromeçli ileri-geri vites, her nekadar konfor kriteri olarak görülse ve sürekli talep edilse de kullanım şekline bağlı olarak arıza oranı yüksek olan bir teknoloji.
Carraro şanzımanlı e serisi Erkuntlarda ileri-geri vitesleri senkromeçli olduğu için seri bir şekilde, traktörü tam olarak durdurmadan vites geçişi yapılabiliyor.