ERKUNT VE ŞANZIMAN ARIZALARI

Ynt: ERKUNT VE ŞANZIMAN ARIZALARI

musa44960 link=topic=42490.msg387638#msg387638 date=1303582481' Alıntı:
erkunt nimet 70 in ideal çift sürümü nedir yani tavında sürümde

Tarla konumunda h3 L4 devam et motor acılana kadar.Ben öyle yaptım şimdi ise yol konumunda h1 her tarafta 4 lü 16 inç tam otomatik
aydın pulluk çekiyo.
Servet 80 ok-*-s
 
Ynt: ERKUNT VE ŞANZIMAN ARIZALARI

balyacı sadık43 link=topic=42490.msg387659#msg387659 date=1303583091' Alıntı:
Tarla konumunda h3 L4 devam et motor acılana kadar.Ben öyle yaptım şimdi ise yol konumunda h1 her tarafta 4 lü 16 inç tam otomatik
aydın pulluk çekiyo.
Servet 80 ok-*-s
peki dönüme 1 litre yakma olayına ne diyosun ağam
 
Ynt: ERKUNT VE ŞANZIMAN ARIZALARI

musa44960 link=topic=42490.msg387675#msg387675 date=1303583869' Alıntı:
peki dönüme 1 litre yakma olayına ne diyosun ağam
Öyle bişey yok.Ama diz boyu sürüm yapıyo 750 kg pulugu yolda gider gibi çekiyor.Yaktıgı helal olsun.
Benim motor ilk sürümde 27 dekar yerde depoyu bitirdi.ama zaman geçtikçe yakıt düşüyo.Şimdi aynı tarlada taş çatlasa 35 litre yakar.
Bir depo mazotla 180 dekar tırmık çektigimi biliyorum.Tırmık 70 diş sallama vites yol konumunda h2 . Tırmıkta uçar hele toprak kuruysa
her taraf toz duman oluyor. ;D
 
Ynt: ERKUNT VE ŞANZIMAN ARIZALARI

Bizim burda da var nimet :) 70 56 ' nin sahibi nasıl gidiyo bu diyo bizim motor hiç öyle gittiğini bilmiyorum diyo du:) kaz ayağında:) çiftte hiç görmedim daha nasıl
 
Ynt: ERKUNT VE ŞANZIMAN ARIZALARI

balyacı sadık43 link=topic=42490.msg387694#msg387694 date=1303584951' Alıntı:
Öyle bişey yok.Ama diz boyu sürüm yapıyo 750 kg pulugu yolda gider gibi çekiyor.Yaktıgı helal olsun.
Benim motor ilk sürümde 27 dekar yerde depoyu bitirdi.ama zaman geçtikçe yakıt düşüyo.Şimdi aynı tarlada taş çatlasa 35 litre yakar.
Bir depo mazotla 180 dekar tırmık çektigimi biliyorum.Tırmık 70 diş sallama vites yol konumunda h2 . Tırmıkta uçar hele toprak kuruysa
her taraf toz duman oluyor. ;D
sürümüne bişey dediğim yok zaten şahane çekiyo rölantide 4 lü 14 toprakta görünmüyo ama yakıt fazla geldi oda yeni olmasından dolayı demek inşallah ilerde düşer bizde keyfimize bakarız ))) )))
 
Ynt: ERKUNT VE ŞANZIMAN ARIZALARI

Arkadaşım sen şanzımanı falan hiç kafana takma bişey olmaz Allah ' ın izniyle.
70 lerin yakıtı 80 lere göre düşüktür.İlk zamanlar fazla sıkıştırma 300 saati geçsin ondan sonra yavaş yavaş sıkıştırki motor
sagır açılmasın.Çünkü yeni motor herşeyi yeni pistonları yeni dişlileri yeni daha alışacak. anlş-*s
 
Ynt: ERKUNT VE ŞANZIMAN ARIZALARI

qarizmatiqa link=topic=42490.msg387734#msg387734 date=1303587845' Alıntı:
erkuntlarda ileri geri geçiş sıkıntılı,seri bir şekilde geçilemiyor.
ileri geri mekik kolu olan motorlardada sen durmadan çok ileri geri yap sekromaçları dagıtıyor
Ama elektro hidroliklerde bu sıkıntı yok. ok-*-s
 

Ynt: ERKUNT VE ŞANZIMAN ARIZALARI

valla ben erkuntu bir buçuk senedir kullanıyorum hiç şanzımandan problem görmedim yakıda gelince 300 saati geçmesi lazım ozaman randıman almaya başlıyo...
 
Ynt: ERKUNT VE ŞANZIMAN ARIZALARI

balyacı sadık43 link=topic=42490.msg387715#msg387715 date=1303586265' Alıntı:
Arkadaşım sen şanzımanı falan hiç kafana takma bişey olmaz Allah ' ın izniyle.
70 lerin yakıtı 80 lere göre düşüktür.İlk zamanlar fazla sıkıştırma 300 saati geçsin ondan sonra yavaş yavaş sıkıştırki motor
sagır açılmasın.Çünkü yeni motor herşeyi yeni pistonları yeni dişlileri yeni daha alışacak. anlş-*s
bnm bildiğim başta çok sıkıştırcanki motor çabuk açılsın
ama bnm düşüncem ilk 50 saat fazla yormadan kolay işlerde kullanıldıktan sonra 300 saatte kadar şıkıştırılarak daha iyi olur die düşünüyorm :)
ykıt düşer ama 1 litreden aşa düşmez die düşünüyrm ztn 1 litrede çok deil çok az sayılır
 
Ynt: ERKUNT VE ŞANZIMAN ARIZALARI

yasin köse link=topic=42490.msg387808#msg387808 date=1303592597' Alıntı:
erkunt lar iymotor ama bu şanzuman olayı milleti sogutuyor başta beni
Ama herkes Erkunt derken ZF le basliyor. Olayi bitiren ZF diyolar. Buda dagiliyorsa bu kadar laf kuru gürültüden baska bisey degil...
 
Ynt: ERKUNT VE ŞANZIMAN ARIZALARI

şanzıman hakkında birşey diyemem şuan 600 saatde sorun yok
mazot konusuna gelinci tarla sürerken 15 gazı geçmedin sürece az yakmakta sidisindede anlatmakta...hava filitresine dikkat etdin sürece mazodu az yakmakta benim denemem sonucunda buna vardım...
 
Ynt: ERKUNT VE ŞANZIMAN ARIZALARI

bendede 2006 70 lik vardı 2350 saatte bgeçtiğimiz mart ayında sattım takviye h4 te şanzumandan ses geliyordu. ama dağıtma olmadı. takviyeyi kullanmadım fazla h1 L1 her işi gördü...
 
Ynt: ERKUNT VE ŞANZIMAN ARIZALARI

2006 yılından beri erkunt 80T 4WD kullanıyorum bırak şanzıman dağıtmayı traktöre anahtar bile değmedi hala
 
Ynt: ERKUNT VE ŞANZIMAN ARIZALARI

Eğer traktörü 75 beygirlik olarak görüp ona göre ekipman kullanırsanız, aracın limitlerini bilirseniz bir sorun yaşamazsınız. Kaldı ki garanti süresi boyunca yani 3 yıl içinde bahsettiğiniz gibi bir arıza yaşamanız durumunda eğer bakımlarını aksatmadan yerine getirmişseniz sadece bozulan rulman değil traktörün arka aksı tamamen garanti kapsamında değiştirilir. Bu arızanın ana sebebine gelince tamamen yanlış reklam nedeniyle ortaya çıkmakta. Bayiler ve tarla gösterileri düzenleyen satış personelimiz traktörün limitlerini çok zorlamakta, hakkı 4lü 10-12 numara olan traktöre 5li 12li pulluk takmakta, çiftçiyi de buna sevketmekte, gücünün 5-10 beygir üstünde iş yapacağını iddia etmekteler. Traktörler ağır olduğu için patinaja düşmeden limitinin çok üstündeki ekipmanları ağır viteslerde çekebilmekteler. Risk de bu aşamada ortaya çıkıyor, örneğin pulluk ile sürümde ideal ilerleme hızı literatüre göre 7km/sa civarındadır. Bu da Erkuntta 'tarla L4', 'yol H1', 'yol L2' viteslerine denk gelmektedir. Avrupa ülkelerine baktığınızda traktörlerde kullanılan pulluklar tamamen bu hızda çekilebilecek şekilde seçilmektedir, o yüzden adamlar 90 beygir traktöre 3lü 14 inç pulluk takmaktalar. Bu nedenle yurt dışına gönderilen o kadar traktörde tek bir arıza çıkmadı, yurtdışına da birebir aynı traktörler gönderiliyor. Oysa çiftçilerimiz, yerine göre 5li 14 numara pulluk kullanıp 'tarla l3' veya 'tarla h3' vitesleri ile sürüm yapmaktalar. Bu viteslerde toprağa iletilebilen tork değerleri çok yüksek değerlere çıkabilmektedir. Dolayısıyla aşırı yüklemeler nedeniyle traktörün en zayıf bölgesinden kısa zaman içinde arıza patlak vermektedir. Ama istatistikler gösteriyor ki bu arızaların tamamı garanti süresi içinde ortaya çıkmakta. Biz, bu arızanın nedenini tespit etmek için geçen yıl aynı şanzıman ile 85 beygirlik 360Nm torklu bir traktör ürettik ve yaklaşık 400 saattir zorlu tarla şartlarında ve ağır ekipmalarla test ediyoruz ama halen bir arıza ortaya çıkmadı. Arıza veren traktörlerin hangi şartlarda kullanıldığını artık siz hesap edin.

Arızaların küçük bir kısmı da üretim hatası veya parça hatası kaynaklıdır, emin olun her traktör, fabrikadan gerekli bütün testlerden geçerek çıkıyor ama takdir edersiniz ki bu testlerden geçmiş olması, ilerde arıza vermeyeceğini garanti edemez.

Son olarak; bu tür arızalar sadece Erkunt ' a özgü değildir, her markada şanzıman arızası vardır, ama Erkunt yerli malı olduğu ve henüz traktör sektöründe genç bir firma olduğu için bu tür sorunlar oldukça sık dile getirilmektedir.

musa44960 link=topic=42490.msg387586#msg387586 date=1303580723' Alıntı:
arkadaşlar iyi akşamlar ben yeni erkunt nimet 4 wd aldım ama şu şanzıman dağıtma olayı kafamı kurcaladı güya zf dünyanın en iyi şanzımanı ama bizim çevrede yeni alınan 4 erkuntda şanzıman problemi çıktı bugün ikinci el 2010 model nimeti satan bi kullanıcıyla konuştum adam daha 100 saat kullanmadan hemde düz yolda gidip gelmede şanzıman dağıttığını soledi açıkçası gözüm korktu bu işten paramız çöpe mi gidecek acep...

ZF modellerde ileri-geri viteslerde senkromeç henüz yok, prototip traktörlerimizin testleri devam ediyor. Senkromeç olmasa da ileri-geri manevralarında frene basıp traktörün hızını sıfırladığınız anda sessiz ve yumuşak bir geçiş yapabilirsiniz, bunu alışkanlık haline getirdiğinizde senkromeçli modelleri aratmayacak serilikte vites değiştirebilirsiniz. Senkromeçli ileri-geri vites, her nekadar konfor kriteri olarak görülse ve sürekli talep edilse de kullanım şekline bağlı olarak arıza oranı yüksek olan bir teknoloji.

Carraro şanzımanlı e serisi Erkuntlarda ileri-geri vitesleri senkromeçli olduğu için seri bir şekilde, traktörü tam olarak durdurmadan vites geçişi yapılabiliyor.

qarizmatiqa link=topic=42490.msg387734#msg387734 date=1303587845' Alıntı:
erkuntlarda ileri geri geçiş sıkıntılı,seri bir şekilde geçilemiyor.
 

Ynt: ERKUNT VE ŞANZIMAN ARIZALARI

traktörün şanzuman yağı değişince vites geçişleri sertleşti. bu neden olabilir. 2006 nimet 70
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt