Heyecanla Yerli uçağımızı göklerde beklerken Türk mucitlerinin eseri %99 ithal %1 yerli montaj işçilik vb. %100 yerli traktörümüz geldi vay beee
Aküye ne gerek var, tamburlu sulama makinesindeki gibi kabloyu açıp saracak bir aparat yapılabilir, yalnız tarlanın başına trafo koymak lazım.4 ay önce Linde E16 forklift in aküsü 20 bine alındı. 10 binin lafımı olur
Aküye ne gerek var, tamburlu sulama makinesindeki gibi kabloyu açıp saracak bir aparat yapılabilir, yalnız tarlanın başına trafo koymak lazım.
Jd şasesi kullanılmış gibiArka kısım, ön ağırlıklar ve hidrolik direksiyon pistonu vs . John Deereyi andırıyor. Kabini konforsuz gibi duruyor. Umarım ilerde dahada geliştirilir. Sizin düşünceleriniz neler, tutulur mu?
Ekli dosyayı görüntüle 40113Ekli dosyayı görüntüle 40112Ekli dosyayı görüntüle 40111Ekli dosyayı görüntüle 40110Ekli dosyayı görüntüle 40109Ekli dosyayı görüntüle 40108Ekli dosyayı görüntüle 40107Ekli dosyayı görüntüle 40106
Yakıt tankerlerinde statik elektiriği yere aktarmak için topraklama amacıyla yere zincir sarkıtılır,biz ;birbirimizin çabasına böyle bakınca,
bence yapmaya çalışan adam,en önce pes edecek adamdır.
inşallah face,trakkulüp ve diğer platformlarda bu gibi yorumları okumazlar.
şahsen ben olsaydım dahada uğraşmazdım.
bu çalışmadan birşeyler çözmek için uğraşan yüzlerce bakan göz vardır.Yakıt tankerlerinde statik elektiriği yere aktarmak için topraklama amacıyla yere zincir sarkıtılır,
Yağmurlu ve yıldırımlı havada emniyetli midir?
Motor grafikleri, donatılar v.s. açıklayıcı bir bilgi verilmiyor.
İlla destek verilir ama mantıklı yatırıma destek verilir.Şimdi insanların aklında deli sorular var.Bu traktör nerede tasarlandı,kimler çalıştı,nerede teknik destek alındı gibi bir çok soru var.Tüm dünya da 1. firması Tesla olmakla onlar bile otomobil de biz yaptık diyemiyorsa ama belli bir kademe ilerlediler ise biz nasıl Traktöre atlıyabildik.Biliyorsunuz bu aküler çabuk deşarj olur yani ne kadar güç harcarsanız o kadar enerji kaybı olur.Türkiye de motor üretimi yok.Ben şahsen otomobil ve traktör üretimi mi yoksa sadece tasarım ve üretimi Türkiye ye yada buradan bir şirkete ait olan bir motor grubu üretimi olmasını isterim.Motoru yapılan yer de araç her türlü olur.Ben bu haber de kandırmaca ile göz boyama görüyorum.Keşke doğru olsa ama öyle hadi yapın diyerek 1 yıl içinde bu seviye de yaptık seri üretim seneye demek inandırıcı değil.Bugün markete gittiğim de ceviz,pirinç,bakliyatlar yurtdışından geliyor.Bırakın elektrikliyi bedava mazot dağıtıp heryere ekin eksek yine orta da memnun edecek durum olmayacak.Türkiye nin son 10 yılda gelişen 2 sektörü var.1.inşaat 2.Nakliye (Gemi) Bunlar dışında her sektör felçli yaşıyor.İnşaatta ise insanlara zorla ev aldırıyorlar.Adam birikim yapmış 150 bin lira ev alıyor 2 sene sonra ev dayanıksız yıkıyoruz ver 40 bin lira daha diyip müteahhitlere yeni ev yaptırıyor.Sen burada buğday ekersin 1.40 dan fiyat söyler.Ardından baska ülke den bana ait olan nakliye gemileriyle bakliyat,pirinç,hayvan ithal eder.Sen 1.40 TL ye ambara döktügün buğdayı Türkiye kapalı kapılar arkasında 3 liraya mal etmiş olur.2 liraya zaten ukraynadan alırsın birde nakliyesi var bunun benim gemiler de su yakmıyorbu çalışmadan birşeyler çözmek için uğraşan yüzlerce bakan göz vardır.
şimdi diğer traktör firmaları neler olduğunu anlayabilmek için üstün çaba içinde.
onların nasibide söz konusu.
sır verilmemesi ve tasarımın son haliyle şimdiden gösterilmesi ahmaklık olur.
bence destek olup,sabırla beklenmeli derim.
Ne gereği var zaten daha pahalıya mal oluyor geliştirmek için uğraşmaya lımben;
devrimin hasbel kader benzini yetmedi diye,üretimine son veren o zamanki zihniyetin,halen değişmediği için üzüntü duymaktan kendimi alamıyorum.
ve sanırım bu traktör işide buna benzeyecek.
Demogoji yapmaya gerek yok. Atatürk ve ismet inönü bu ülkenin yıkılmayacak temellerini atmış ülkeyi kalkındırmış fabrikalar kurmuştur.zarar ediyor diye tek tek hangi zihniyet yok pahasına yardakçılarına peş keş çekmiştir.geçmişe bakacaksanız çok değil bikaç sene önceye bakalım bu ülkeyi kökten satmak isteyen zihniyetin kimlerin kankisi olduğuna bakmak lazım.o yüzden artık yemiyoruz bu lafları.Ne gereği var zaten daha pahalıya mal oluyor geliştirmek için uğraşmaya lım
" Yapılan herşeye karşı"
Ben elekrikli Traktor falan istemiyorum mazotu gubreyi tohum ve ilac fiatlarini ukrayna ve hindistan kanada meksika gibi ulkelerin seviyesine indirin onlarla rekabet edebilecek seviyeye geleyim mazotlu traktorler yeter bana ithalata gerek kalmaz(tabi tek sebep bu ise)Onemli olan bir aracin sunla bunla yurumesi degil bir urunu topraktan pazara kadar olan asamadaki toplam girdi maliyetleri ve guncel piyasa ederi ile aradaki fark yani ciftciye yazilan Arti yada eksi maliyetler.
Cahil zihniyet diye nara atan klavye profesorleri okudugunu anlamayan sadece mazota takili kalan diger girdileri hesaplamayan bir kac universiteden diploma atsalarda gorsek bu cahil hem elektrik hem elektronik muhendisligi hemde uluslararasi iktisat okudu elektrikle ilgili neyin palavra gosteris neyin icraat oldugunu cok iyi biliyor konuyu siyasallastirmayin ciftcinin derdi girdi maliyetleridir bize urun satan 3. Dunya ulkeleri teknolojide cok mu ileri devletleri kolluyor ciftciyi o yuzden bizden ucuza maal ediyorlar
Doğruya gözümüz kapalı birbirimizin zihniyetini sorgular olduk bu milleti ayrıştıranlar suçu bucu diyenler sadece kendi amaçlarını düşünüler.konuştuğumuz lafa dikkat edelim.kalp kırmayalım.Cahil zihniyet diye nara atan klavye profesorleri okudugunu anlamayan sadece mazota takili kalan diger girdileri hesaplamayan bir kac universiteden diploma atsalarda gorsek bu cahil hem elektrik hem elektronik muhendisligi hemde uluslararasi iktisat okudu elektrikle ilgili neyin palavra gosteris neyin icraat oldugunu cok iyi biliyor konuyu siyasallastirmayin ciftcinin derdi girdi maliyetleridir bize urun satan 3. Dunya ulkeleri teknolojide cok mu ileri devletleri kolluyor ciftciyi o yuzden bizden ucuza maal ediyorlar
Hepimiz cahiliz boşuna birbirimize cahilsin ben akıllıyım üstünlüklerine gerek yok.Cahil olmasak bu halde çiftçi olmazdı.Kepek ekelim diyen bir bakan bizi yönetmez biz onları yönetir olurduk.3 5 Kişisiniz bu elektrikli traktörün gerçek bir yatırım argesi olmadığını bilen diğer çoğu çiftçi çok iyi kanıyor bu yalana.Ben bu yalana inanan arkadaşlara söylüyorum eğer bu gerçek olsa zaten ülkenin her yıl verdiği cari açığı her ay ihracat ile kapatır bu ülke bu traktör satışı ile.Çünkü şuan dünya da böyle bir gelişme yok.7 saat çalışıp bilmem kaç saate şarj olan bir ürün.Bu ülkenin önce ülke içerisinde üreten gübre firmalarına ihtiyacı var.Köy kasabalar ilçeler de kurulan ziraat odası başkanlıkları kapatılıp oraya ayrılan bütçe ile ufak çaplı da olsa yem fabrikalarına ihtiyacı var.Emin olun bu fabrikalardan daha çok para harcıyor ziraat odaları.Devletin çiftçilerin büyüklüğüne göre vergisiz yakıt,elektrik alımlarını sağlaması şartı getirilmeli.Çok değil aslında kayılı 2 milyon çiftçi var bu çiftçiler ortalama aylık 50 litre 100 litre neyse artık mazot alımı yapıyorsa 2 lira ötv yi ve kdv yi almıyacaklar.Yok destekleme veriyoruz felan veriyoruz diyerek zaten verdikleri o parayı tarım kredi üzerinden fazlasıyla geri alıyorlar.1 taşta 2 kuş vuruyor.Hem destekleme veriyorum diyerek oy alıyor hem verdiği parayı 2 ye katlayıp faizle alıyor.Sen peşin paranla mazotunu alsan desteklemesini de aldığın kadarıyla ödesen sonra paran kadar yem alıp ona göre iş yapsan ne borcun olucak ne bakana ilçe başkanına yalvaracak durumun olucak.Öncelik çiftçinin gübre,yem,elektrik ve mazot girdilerinin düşürülmesi.Elektrikte bile meblağ ne kadar artarsa o kadar okuma parası alıyor.Bu dediklerimi onlar da biliyor ama işine gelmiyor tabi adamın derdi o değil derdi nakliye den kazanacağı para.Sende buğdayını ukraynaya sat tarım bakanlığı senden 1.40 alacağına oradan 3 liraya alır.Sonuçta bak kaç kişi ekmek yiyor öyle demeyin ukrayna çiftçisi yiyor,ben yiyorum nakliyesini yapıyorum,bim a101 yiyor kolay değil bu işler
Yazdıklarının çoğuna katılmamak elde değil. Bu olayın bir boyutu.
Başka bir boyutu ise; daha emekleme aşamasında olsa da, bir Türk ün yapmış olduğu ve daha tam geliştirilememiş olan buluşun, "CAHİLLER, APTALLAR" (ne dersen de) tarafından yerin dibine batırılması dır.
"Daha dünya da böyle bir gelişme yok" diyorsun. 1632 yılında, Abdülmecid İstanbul Beşiktaş taki sarayından dışarıya seyrederken, marmara denizi üzerinde hava da uçan bir adam görüyor. "DÜNYADA HENÜZ UÇAN ADAM YOK" Dolayısıyla şaşırıyor tabii. Sonuna kadar ilgi ile izleyip, Üsküdar a konduğunu görünce "hemen yakalanıp huzuruna getirilmesi" ni emrediyor. Pilot Ahmed Çelebi padişah ın karşısına çıkartılıyor.
Ahmed Çelebi o anda, sizce acaba ne düşündü? dersiniz. Bence ödüllendirileceğini ve çalışmaları için padişah tarafından destekleneceğini zannetti diye düşünüyorum.
Hayır..! Öyle olmuyor. Cezayir e sürgün edilip, orada katledildiği söyleniyor. Tarih kitaplarımızda bize "DELİ AHMET ÇELEBİ" diye okutuluyor. Yani yok ediliyor. İçimizden çıkmış olan az sayıda zeki olanları katletmenin genlerimizde olduğunu ve hala devam ettiğini buradaki yorumlardan gördüğüm için mideme ağrılar giriyor.
MAALESEF DURUM BU..!