Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi


Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

valla yüzde 15 ' ini anladım :)
şaka bi tarafa fizik terimlerinden anlamasamda olayın beygir değil..
Kısacası ağır olanın çekip götüreceği mantığı aşikar.

400 hp ve 1500 kğ ağırlığında ferfari
50 hp ve 2500 kğ olan bir başka aracı çekmez
neden ağırlıktır.. demi hocam
 
Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

YUSUFTUYLUOGLU link=topic=81059.msg962828#msg962828 date=1422286753' Alıntı:
valla yüzde 15 ' ini anladım :)
şaka bi tarafa fizik terimlerinden anlamasamda olayın beygir değil..
Kısacası ağır olanın çekip götüreceği mantığı aşikar.

400 hp ve 1500 kğ ağırlığında ferfari
50 hp ve 2500 kğ olan bir başka aracı çekmez
neden ağırlıktır.. demi hocam
oda kısmen doğru kardeşim
şöyle düşün senin 2,5 ton buzun üstünde olsun ferraride asfaltta o zaman ne olur
daha eşit kıyaslama yapalım
2 tane 50hp traktörün birisi palet teker diğeri lastik teker kullansın
yani bu işde sadece şu diyemeyiz bunlar sac ayağı gibidir
en uygun kombinasyon hangisindeyse o çeker
üstelik söz konusu ferrari olunca yohh artık demek geliyor adamın içinden çünkü anlattığım şeylerden biriside ivmelenmenin de kuvvet kadar önemli olduğuydu
 
Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

FatihEFE link=topic=81059.msg962831#msg962831 date=1422287264' Alıntı:
oda kısmen doğru kardeşim
şöyle düşün senin 2,5 ton buzun üstünde olsun ferraride asfaltta o zaman ne olur
daha eşit kıyaslama yapalım
2 tane 50hp traktörün birisi palet teker diğeri lastik teker kullansın
yani bu işde sadece şu diyemeyiz bunlar sac ayağı gibidir
en uygun kombinasyon hangisindeyse o çeker

Çekilin ben fizikciyim [emoji2] [emoji2] [emoji2]

Şaka bi yana çekerler baglanmamis kepçe arada bu avantaj yükü çekisin olduğu tekere yüklenmiş. TD ise fatih hocamin dediği gibi ağırlık one doğru kayık buda etken. Yer buzlu olabilir ilk asılan alır mantığı doğru geliyor bana .
Lastik hamurlarida etken TD nin hamuru sert ise çeksi aşırı dusurucektir zemin soğuk olduğu için.
Sanırım birde dinamik sürtünme statitkten küçüktu harekete bi defa gectimi zaten durmucak td
 
Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

eeemreee link=topic=81059.msg962832#msg962832 date=1422287513' Alıntı:
Çekilin ben fizikciyim [emoji2] [emoji2] [emoji2]

Şaka bi yana çekerler baglanmamis kepçe arada bu avantaj yükü çekisin olduğu tekere yüklenmiş. TD ise fatih hocamin dediği gibi ağırlık one doğru kayık buda etken. Yer buzlu olabilir ilk asılan alır mantığı doğru geliyor bana .
Lastik hamurlarida etken TD nin hamuru sert ise çeksi aşırı dusurucektir zemin soğuk olduğu için.
Sanırım birde dinamik sürtünme statitkten küçüktu harekete bi defa gectimi zaten durmucak td
aynen statik daha büyük bu yüzden ilk debriyajdan kaldıran dedim çünkü önce dinamiği durdurmak için zorlayacak duracak bu defada statiği yenmek için enerji harcayacak
 
Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

YUSUFTUYLUOGLU link=topic=81059.msg962837#msg962837 date=1422288673' Alıntı:
bi bakış açısı daha..
hangisinin aktif tekeri yere daha ağır basar daha etkili tutunursa o çekecektir.. bunun beygir gücüyle alakası yoktur..
evet beygir gücü bu işin 3te biri diyebiliriz
yanlız ben bu konuları öğrencilerime bu kadar rahat anlatamıyorum acaba hafta sonları tarlaya götürüp çiftmi sürdürsem çocuklara özel ders deyip bide üstüne para alırım :D :D :D
 
Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

ORION link=topic=81059.msg962760#msg962760 date=1422260386' Alıntı:
abi u işler birazda mantığa dayanır derken bana mantıksız mı dedin? Hakaret etmeye gerek yok ben td de kullandım 80-66 da td 85 d 2003 tek çeker-----80-66 1990 model tek çeker 80-66 tdyi cebinde taşır alsana kullanıcı yorumu aynı sınıf karşılaştırması

Ayrıca o yükün ne kadar artacağını hesaplamak için kovanın içindeki yükün(eğer kova dolu ise, kesin değil belkide boştur)Saf ağırlığı kol uzunlukları kolların paralel zemine duruş açıları hepsi yükün değişmesine etki eder 2 metre mesafede 500 kglık bir ağırlık 2000kg bomlamaz eğer bomlarsa 80-66 --5.li pulluğu hiç kaldırmaz ???5li pulluk o keçden uzun ve o kepçenin içindeki topraktan ağırdır.. 5li pullukta boomlayınca 6 ton olur senin hesaba göre onuda 80-66 kaldıramaz bilmem anlatabildim mi YANİ ONUN İÇİ SAF kum bile dolu olsa 2000 kg bomlayamaz

Estağfurullah yanlış anladın mantık derken yani arkadaki yükün dengesinin yere basışının hesaplanması açısından dedim neden sana mantıksın diyeyim
Hatta şöyle bi anımı anlatayım bu çekişmelerde denge bağlantı noktası ve ağırlık çok önemli mesela bizim bi arkadaş arka lastiklerinde su olan 135 lik masseyle benim 54 c yi çekti aşağı yukarı 12-13 yıl oldu hala kabullenemedim ben bunu ve en yakın örneği bizde 2 adet traktör var biri td 65b 3140 kg diğeri erkunt nimet 70 meyveci oda 3180 kg erkunt ilk geldiğinde 3 yıl önce bağladık arkadaşla ikisini aradaki 40 kg fark sanki 500 kg gibi erkunt td yi hoplata hoplata çekiyor çünkü td de aldığımızdan beri servisinde anlam veremediği zorlanarak çekmelerde bir hoplaması var o şekil hoplayınca herşey alt üst oluyor
 
Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

casino41 link=topic=81059.msg962850#msg962850 date=1422289340' Alıntı:
Estağfurullah yanlış anladın mantık derken yani arkadaki yükün dengesinin yere basışının hesaplanması açısından dedim neden sana mantıksın diyeyim
Hatta şöyle bi anımı anlatayım bu çekişmelerde denge bağlantı noktası ve ağırlık çok önemli mesela bizim bi arkadaş arka lastiklerinde su olan 135 lik masseyle benim 54 c yi çekti aşağı yukarı 12-13 yıl oldu hala kabullenemedim ben bunu ve en yakın örneği bizde 2 adet traktör var biri td 65b 3140 kg diğeri erkunt nimet 70 meyveci oda 3180 kg erkunt ilk geldiğinde 3 yıl önce bağladık arkadaşla ikisini aradaki 40 kg fark sanki 500 kg gibi erkunt td yi hoplata hoplata çekiyor çünkü td de aldığımızdan beri servisinde anlam veremediği zorlanarak çekmelerde bir hoplaması var o şekil hoplayınca herşey alt üst oluyor
E yani yukardada bahsedildiği gibi çekişmeleri etkileyen pek çok etken ağırlık denge halatların bağlantı yükseklikleri tekerlek hava basıncı zamanlamada etkili oluyormuş bak onuda az önce yukarda okudum yani ama bu ağırlık dengesini sadece kepçeye bağlamak orda 2 metrelik kepçeden 2 ton yük alıyormuş gibi yorum atılıyor ama şöyle denilirse kabul ederim 80-66 önü aşağıda td 110nun önü yukarda çekişme başladığında 80-66 tdnin önünü yere dğru basıyor bu da tdnin ağırlık berkezini öne 80-66 ağırlık merkezini arkaya doğru kaydırıyor yani etken sadece kepçe değil traktörler arasındaki boy farkıda etken tam tersi arka arkaya olsaydı çekişme td vites bile değiştirirdi çünkü arkası 80-66 ya göre yüksekde kalacağından 80nin çeker tekerlekler boşa çıkacaktı ama adam da kepçe boş demiş zaten önceki yorumlarda belirtmişlerdi bencede boştur muhtemelen kepçe
 
Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

bence fiatın çekmesi normal çünkü kepçe hem ağır hemde uzun ağırlık merkezden uzaklaştıkça askı noktalarına daha fazla yük biner ve traktörün arka tekerleri yere daha iyi tutunur yani tekerlere görünenden daha fazla yük biniyor td de zaten önleri de bağlamadağından fiatın çekmesi normal diye düşünüyorum ayrıca bu çekme işinde ağırlık merkezinin de etkisi var hatırlarsanız bi tane video da mf 135 e mf 188 i bağlamışlardı mf 135 in çeki yüksekti çekemiyorsa da çekilmiyordu yani anlayacağınız bu çekişme işlerinde tam anlamıyla eşit şartları sağlanmazsa ne olacağının hiçbir garantisi yok yeri gelir beygirde kar etmez 4 çekerde
 
Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

YUSUFTUYLUOGLU link=topic=81059.msg962837#msg962837 date=1422288673' Alıntı:
bi bakış açısı daha..
hangisinin aktif tekeri yere daha ağır basar daha etkili tutunursa o çekecektir.. bunun beygir gücüyle alakası yoktur..
Aynen yusuf hocam . Umut hocamin kepçe sohbetlerinde belirttiği durum ağırlık çeken tekere verilmeli.
 
Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

UÖZKAN.77 link=topic=81059.msg962928#msg962928 date=1422295224' Alıntı:
fizik oldu müzik :) hadi buna da bi açıklama yapın.. İseki ' nin önü ardı ağırlık 4x4 bağlı..

http://youtu.be/w0cFDj3Lvno
bu tamda benim anlattığım şey işte UÖZKAN.77
şimdi videoyu youtubeda ,05 hızla tekrar aç izle ve yazdığım yazıda debriyaja milisaniyede olsa erken davranmakla ilgili kısmı tekrar oku
ama gönlün olacaksa tamam kardeş
fizik müzik dinlemez zetor başka aga :D
 

Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

maksat muhabbet kafiye olsun :) videoyu sesli izlersen adamlar gülmekten kırılmış..

bu arada İseki-japon ÇOK teknolojik-pahalı da bi marka.. gariban külüstür zetor sürüdü..

galiba zetor şaha kalktı tüm yük arkaya bindi ondan derim..
 
Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

UÖZKAN.77 link=topic=81059.msg962936#msg962936 date=1422295907' Alıntı:
maksat muhabbet kafiye olsun :) videoyu sesli izlersen adamlar gülmekten kırılmış..

bu arada İseki-japon ÇOK teknolojik-pahalı da bi marka.. gariban külüstür zetor sürüdü..

galiba zetor şaha kalktı tüm yük arkaya bindi ondan derim..
tam olarak ondanmı bilemedim şimdi dikkat ettiysen isekideki şöför ara ara frenlerede asılıyor garip bi tarzı var :D
çünkü zetor şaha kalktığı anda önünün oturup tekrar çekebilmesi başka türlü açıklanamaz
bu traktörleri niye çekiştiriyolar onuda anlamıyorum ya heleki bizimkiler
lastik olmuş 2 bin 3 bin lira mazot desen tüm dünyada yarı yarıya düştü bizde 20 kuruş düştü 8 kuruş zam yaptılar
üstüne biğde traktör bölünebilir zora girip yanabilir dişli kırabilir
çok pahalı zevkler bunlar ben o kadar hovarda bi adam olmadım hiç :D
 

Benzer Konular