Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi


Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

Çok şaşırmamak Lazım bizde 80-66 ve case 110 var ve ağırlık , Hidrolik olarak aynı yardımcı piston harici tabiki kepçenin yardımıyla çekiyor ama aralarında300 kg kadar fark var kepçe eşitlemişte olabilir
 
Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

atılgan aysul link=topic=81059.msg962606#msg962606 date=1422213187' Alıntı:
Çok şaşırmamak Lazım bizde 80-66 ve case 110 var ve ağırlık , Hidrolik olarak aynı yardımcı piston harici tabiki kepçenin yardımıyla çekiyor ama aralarında300 kg kadar fark var kepçe eşitlemişte olabilir

300 kg az değil mi 110 un baya ağır olması lazım?
 
Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

birde o çeken 80-66 ya çelmak sıra bağımsız bağlayalım bakalım sonuç ne olur?
80-66 yıllardır herkesin gözünde efsanedir efsane kalacaktır.birçoğumuz ilk çıktığında belkide çok almak isteyipte alamamışıktır.
 
Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

şaşacak bişey yokki bizde 10 yıl 80-66 kullandık şimdide td100 var hatırlarımda 80-66 varken aynı bu kepçeden bizdede vardı arkasına kum veya çakıl yüklenince ön ağırlıklar tam olmasına rağmen en ufak ani harekette önü dikerdi yani o kepçenin arka lastiklere yaptığı basınç sadece 500-700 kg değil çok daha fazlası verdiğim örnekten siz hesap edin zaten önemli olanda güçten çok ağırlık olduğu için tabiki 80-66 çekecek td çekse şaşırırdım bu durumda :)
 
Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

ORION link=topic=81059.msg962524#msg962524 date=1422206613' Alıntı:
kepçe toprak dolu olsa ne olur 30 hp var arada ve 3300 kg 80-66 td 110 5 ton arada 1700 kilo var o kepçede 1700 kilo toprak olması imkansız


Hadi olduda oldu 1700 kg oldu aradaki 30 beygiri naapcaz?

Bu işler birazda mantığa dayanır kepçe 1700 kg almaz ama kepçenin ucundaki yük 2000 kg da geçer sallı olması sayesinde benim erkunt 3300 kg kepçeyi tam doldurunca önü kalkıyor net ağırlığa değil kepçenin ucunda tarttığı ağırlığa bak sen
 
Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

casino41 link=topic=81059.msg962748#msg962748 date=1422255766' Alıntı:
Bu işler birazda mantığa dayanır kepçe 1700 kg almaz ama kepçenin ucundaki yük 2000 kg da geçer sallı olması sayesinde benim erkunt 3300 kg kepçeyi tam doldurunca önü kalkıyor net ağırlığa değil kepçenin ucunda tarttığı ağırlığa bak sen

abi u işler birazda mantığa dayanır derken bana mantıksız mı dedin? Hakaret etmeye gerek yok ben td de kullandım 80-66 da td 85 d 2003 tek çeker-----80-66 1990 model tek çeker 80-66 tdyi cebinde taşır alsana kullanıcı yorumu aynı sınıf karşılaştırması

Ayrıca o yükün ne kadar artacağını hesaplamak için kovanın içindeki yükün(eğer kova dolu ise, kesin değil belkide boştur)Saf ağırlığı kol uzunlukları kolların paralel zemine duruş açıları hepsi yükün değişmesine etki eder 2 metre mesafede 500 kglık bir ağırlık 2000kg bomlamaz eğer bomlarsa 80-66 --5.li pulluğu hiç kaldırmaz ???5li pulluk o keçden uzun ve o kepçenin içindeki topraktan ağırdır.. 5li pullukta boomlayınca 6 ton olur senin hesaba göre onuda 80-66 kaldıramaz bilmem anlatabildim mi YANİ ONUN İÇİ SAF kum bile dolu olsa 2000 kg bomlayamaz
 
Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

volkanuzel link=topic=81059.msg962699#msg962699 date=1422224315' Alıntı:
o kepçeler 350kg civarı toprak alıyo eğer 350kg varsa motorun arkasına 1,5 ton civarı basar bizim kepçeye benziyo.

Yapma ortak sen bari yapma arkaya 1.5 ton basması demek hidrolik kollarının 1.5 ton kaldırması demek eğer senin dediğin gibi olursa 80-66 eski pancar kepçeleri vardı bundan daha uzun hiç gördünmü bilmiyorum kamyona pancar sarardı yani o kadar uzun ve 600-700 kilo pancar alırdı onlar -bizde 80-66 vardı o traktör o kepçe ile gayet rahat çalısıyordu eğer 350 kg yük 1.5 metreden o kadar bomlarsa 700kg yük 4 metrelik bir kepçeden 6 tona yaklaşır onuda 80-66 hidrolik kaldırma kapasitesi yetmez ortak o kadar bomlayamaz yük bence bir yerlerde yanlış hesap yapıyoruz

Şu linkdeki kepçe bak https://www.google.com.tr/search?q=pancar+kep%C3%A7esi&espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&imgil=ovF_W1FGHQ2Q4M%253A%253BfQKUqGAhz_VHfM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.asilziraataletleri.com%25252Fsayfa.asp%25253Fbloglid%2525253D33%25252526pagem%2525253DPancar%2525252520Avu%25252525E7lama%2525252520Y%25252525FCkleme%2525252520Kep%25252525E7eleri&source=iu&pf=m&fir=ovF_W1FGHQ2Q4M%253A%252CfQKUqGAhz_VHfM%252C_&usg=__ueexMZoYbPrk5dU4uPdwoFSTDZ0%3D&ved=0CCQQyjc&ei=7_nFVPfMFcP9UvTfg_gN#imgdii=_&imgrc=ovF_W1FGHQ2Q4M%253A%3BfQKUqGAhz_VHfM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.asilziraataletleri.com%252Ffiles%252Fk.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.asilziraataletleri.com%252Fsayfa.asp%253Fbloglid%253D33%2526pagem%253DPancar%252520Avu%2525E7lama%252520Y%2525FCkleme%252520Kep%2525E7eleri%3B750%3B563 saydım yaa kamyona 30 kepçe attınmı pancarın topraklı ağırlığı 25 ton geliyordu yani 700 kg den az almazdı yani
 

Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

Bu videodan sonra 80-66 yı boşuna satıp td90 almışız dedim ama çiftçekerin dadı başka. :D
 
Ynt: Ek ağırlığın faydaları : TD110D & 80-66 çekişmesi

ARKADAŞLAR BEN FİZİKÇİYİM
izin verirseniz işin teknik yönünden biraz bahsedeyimde bu konuyu burada noktalayalım
çünkü çekiştirme videolarında çok tartışılıyor ve çoğu şey yanlış değerlendiriliyor
şimdi ilk olarak bu videodan başlayalım
standart bir traktörün ağırlık merkezini tam ortada kabul edersek eğer
aşağıdaki çizimde görüldüğü gibi
kepçenin ağırlığı 80-66 nın ağırlık merkezini arkaya kaydırır ne kadar ağır olursa o kadar kaydırır ama kepçe 2 ton almadıktan sonra toplam ağırlık 2 ton artmaz sizin karıştırdığınız nokta ağırlık ile tork dur yani kütlesi m olan bir cisim 2 birim uzaklıkta 2mg tork uygular ama toplam kütle 2mg artmaz m artar (g yer çekimi ivmesidir)
çiftçeker traktörlerde ise ön dingil ve lastik ağırlıklarından dolayı ağırlık merkezi standarta göre daha öndedir
şimdi gelelim bunun çekişe ne gibi etkileri vardır
Bilindiği üzere F=m.a dır
yani kuvvet kütle ve ivmenin çarpımıdır
çok yaygın olarak söylenen çekişmelerde ağırlık konuşur görüşü bu sebepten dolayı kısmen doğrudur
peki kısmen dedik diğer etkenler nelerdir onları sayalım
gergin halat ile başlanan çekişmelerde milisaniyede olsa ilk olarak ayağını debriyajdan kaldıran taraf avantajlıdır çünkü diğer tarafın çekebilmesi için önce onun ivmesini sıfıra getirene kadar daha sonrada aksi yönde ivme uygulayana kadar çekmesi gerekir
eğer halat gergin değilken çekişe başlanacaksa ivmelenmesi en hızlı olan traktör çekecektir yani yüksek vitesle çeken avantajlı olur
üçüncüsü ise hareketin olması için sürtünme gereklidir sürtünme kuvveti büyük olan traktör çekişmede avantajlıdır
lastiği özelliğini yitirmemiş ve yere daha çok basan traktörler çekişte kuvvetlidir(lastik havanızı indirin biraz rakibinizi madara edin iddiaya girerseniz)
gelelim gücün etkisine
fiziksel olarak güç birim zamanda yapılan işin karşılığıdır P ile ifade edilir W işin sebolü olsun t ise zaman
P=W/t
İş ise W=F(kuvvet). dx(yer değiştirme) birimi newton metredir yani joule

buradan yerinde yazarsak
P=(F.x)/t
X=V.t olduğundan P=F.V diyebiriz
birimi newton metre bölü saniyedir yani joule/ saniyedir onada watt denir
1 beygir gücüde 736 wattır

ee neden anlattım bu kadar şeyi derseniz aralarında 22030 watt fark olan iki motorun çekişmesinde td çekiliyorsa
Nire gitti bu beygir söyleyin niree gittiii
:D :D :D :D :D
http://youtu.be/w6aKqGQ6P1M
şaka şaka bu şakadan sonra bile hala bu yorumu okuyorsanız
beygir gücünün etkisinin bu işte ne kadar az bir rol oynadığını anlamış olmalısınız yeter miktar f kuvveti oluştursun yeter
kütle ve sürtünme bu işin yarısıdır
kütle merkezinin kayması ilede 80lik daha iyi bir yol tutuşu sağlamış çünkü lastik yapısından dolayı esneyip yere iyice yapışmış
ağırlık merkezinin moment noktasına yaklaşması yapması gereken işi azaltmış
 

Benzer Konular