Dizel Toyota Corolla mı LPG li Avensis mi


Öncelikle 12 bin km için ben olsam benzinli araç alarım. Dizel ve LPG motorlari çok sorun yaratıyor. Fakat dizel mi LPG mi? derseniz, dizel derim. 1.4 mü 1.6 mı? derseniz, ısrarla 1.5 ya da 1.6 derim.

2010-2011 model jetta TDI 1.6 dizel manuel aracı öneririm. 150.000 km civarı olanlar 75.000 lira olması gerekir.
 
Öncelikle 12 bin km için ben olsam benzinli araç alarım. Dizel ve LPG motorlari çok sorun yaratıyor. Fakat dizel mi LPG mi? derseniz, dizel derim. 1.4 mü 1.6 mı? derseniz, ısrarla 1.5 ya da 1.6 derim.

2010-2011 model jetta TDI 1.6 dizel manuel aracı öneririm. 150.000 km civarı olanlar 75.000 lira olması gerekir.

Öneri için çok teşekkür ederim.
Jetta da çok güzel bir araç. Ancak bütçeye göre km si biraz yüksek kalıyor.
Kısmet bakalım hayırlısı hakkımızda.
 
Öneri için çok teşekkür ederim.
Jetta da çok güzel bir araç. Ancak bütçeye göre km si biraz yüksek kalıyor.
Kısmet bakalım hayırlısı hakkımızda.
10000de yağ değişimi yapılıyormuş. Ancak bu yağ yakma sorunu bizim başımıza gelmedi. Nerden anlaşılır yağ yakıp yakmadığı? Sizi yanlış yönlendirmek istemem ama bence gayet kaliteli araçlar iyi araştıtmak gerek
 
10000de yağ değişimi yapılıyormuş. Ancak bu yağ yakma sorunu bizim başımıza gelmedi. Nerden anlaşılır yağ yakıp yakmadığı? Sizi yanlış yönlendirmek istemem ama bence gayet kaliteli araçlar iyi araştıtmak gerek
Çok teşekkür ederim.
Yeni yağ koymadan önce motordan boşaltılan eski yağ miktarı olması gerekenden daha az ise yağ yakmıştır deniyor.
Yanı karterdeki yağ, pistonların ıçine sızıp hava+yakıt karışımıyla birlikte yandığında yağ yakıyor deniyor.
 
2 yıl 40000 km 2011 avensis 1.6 kullandım. Araba yakıt falan 1.5 ton . 1.6 motor çekmiyor. Ama konfor ve yol tutuş olarak segmentindeki en iyi arabalardan. Otobanda sol şeridi hiç bırakmazsın. Alırsan 1.8 otomatik al , 147 beygir çok atak.
 
Avensis 1.6 Elegant , benzin+LPG'li araç ağırlığı 1385 kg geliyor.
Yol tutuş olarak gayet iyi,
Şöyle ki ; Doğan SLX 1.6 i.e. nin 90 km/h hızla dönebildiği kapalı virajları 120 km/h hızla dönebiliyor.
Karakteristik olarak karlı yol arabası diyebiliriz.
Motor karakteristiği FSi motor tipinde,
Tork eğrisi yumuşak yükselen , 3800 rpm max tork , 5400-6000 rpm sabit güç aralığı veriliyor.
Sakin kullanımlarda 2000-4000 rpm motora devir verilerek vites yükseltilir, 3000 rpm devirde en az yakıt 1. yük dengeleme devri bulunuyor.
Sabit bir tork aralığı bulunmuyor, yumuşak yay şeklinde tork eğrisine şekil verilmiş.
Bu durum karlı zemin yürüyüşlerde yere güç aktarımını iyileştiriyor, patinaj istekleri yok gibi olur.
2000-4000 rpm , 1750-6000 rpm , 1450-2750 rpm , 2000-4300 rpm gibi sabit tork aralığı bulunan araçlar kuru zeminlerde daha kısa sürede hızlanma yapabiliyor,
fakat bizim iklimimizde yağmur ve kar 8-10 ay eksik olmaz.
Eski nesil arabaların 0-100 km/h hızlanma süreleri genelde 13 sn idi.
Bir aracın 0-100 km/h hızlanma süresinin 10 sn ve araç sollama mesafesi ve süresinin belli standartlara oturtulmasının trafikte güvenlik için iyi olacağını düşünüyoruz, CVT şanzımanlı modellerin bazılarının sollama süreleri çok uzun kalabiliyor.
 
Hayırlı akşamlar değerli forum sakinleri,

Aşağıdaki 2 araç hakkında yorumlarınızı ve tecrübelerinizi öğrenmek isterim.

Fiyatları aşağı yukarı birbirine yakın düzeyde.
Corolla C segmenti, Avensis D segmenti

2011-12-13 model manuel 6 vites 1.4 D-4D dizel Corolla mı?

2010-11-12 model manuel 6 vites 1.6 benzin Avensis mi?

Teşekkür ederim.
2012 makyajlı avensis al ikisinide kullanan biri olarak uzun yol yapıyorsan avensis al şehir içi kısa meafe kullanacaksan corolla al ama dizel alma corollayı şuan 2013 avensis var bende benzinde kullanıyorum yakıtıda çok üzmüyor şehir içi ve şehir dışında da ideal cüssesine göre
 
Avensis arabanın şikayet edilen huylarından biri 4000 rpm den sonra motor sesi yüksekliğidir.
81 kw olan motorda max tork , 3800 rpm , 6000 rpm , max güç
94 kw olan motorda max tork , 4000 rpm , 6000 rpm max güç
110 kw olan motorda max tork , 4400 rpm , 6400 rpm max güç
Motorların tork, güç eğrisi kesişim devirleri de max tork devrinin az üzeridir.
Otoyol sürüşlerinde yüksek süratlerde hızlanma yapacağımız zaman motorun sabit güç aralığı devirlerini kullanmamız gerekir.
110 kw lık motor 3. vitesle 180 km/h hızı görebiliyor.
81 kw lık motor, Umut Tepe rampasını 3. vitesle çıkabiliyor.
Otoyolların hız sınırı 120 km/h + %10 : 132 km/h olduğundan ,
Hız sınırının motor karakteristiği ile uyumu bulunmuyor.
Otoyolda motor devri 4000 rpm devire sabitlenip 160 km/h hızla en ekonomik yakıtla gidebiliriz.
Motorun tork, güç eğrisi kesişim devri 4000 rpm devirde olduğundan optimum yakıt tüketimi verecektir.
Araç, 100 mil/saat , 160 km/h hızla otoyolda gitmek için dizayn edilmiş.
Sollama yapabilmek için ise 180 km/h hızda motor tam güç devire atlıyor.
CVT şanzımanlı model ise 3000-4000 rpm arasında gaz yükseliş efekti yapıyor.
4 valfin 2 sini motor kullanıyor.
4000-6000 rpm aralığı 4 valfin hepsi açık kullanılıyor ve performans veriyor.
Motoru, sollamaya çıktığımızda yüksek süratte hızlanma yapabilmek için 4000-6000 rpm sabit güç aralığını CVT şanzımanda kullanamıyoruz.
Honda Civic CVT modelde ise 1750-6000 rpm sabit tork aralığı olduğundan sollamalar daha güvenli oluyor.
Avensis modelin 4000 rpm devirdeki bağırma sesi sollama yaparken geçilen aracı uyarmak için kullanılmış.
3000 rpm devirde 100 km/h hıza devir sabitlenip ekonomik yakıtla gidiş tercih edilmiş.
4000 rpm devirde 160 km/h hıza devir sabitlenip optimum yakıtla gidiş tercih edilmiş.
Max tork noktasının devir konumunun 3800 rpm den 4400 rpm e alınması dizayn tercihidir.
Otoyolun hakkını 2 lt lik motor veriyor.
Ekonomi kullanım için 3000-4000 rpm devir aralığını aktif tercih eden sürücü aracı hantal bulabilir.
4000-6000 rpm devir aralığını yakıt kaygılarından ve hız sınırı sınırlamalarından kullanamadığımız için aracın optimum yakıt verilerini göremeyiz.
CVT modele ses yalıtımı yapılıp sürüşün sabit güç aralığı 4000-6000 rpm devirler arasında yapılabilmesi gerekmektedir.
Araç şehir içi trafikte ekonomik yakıtla gitsin tercihi var.
Otoyol sürüşü yapabilmek için manuel vitesli model tercih etmek durumunda kalırız.
CVT modellerin küçük miktar yakıtının fazla olması , manuel kullanımda motoru 3000 rpm sabit devirde veya 4000 rpm sabit devirde kullanmaktan kaynaklanır.
CVT modellerde motor devri sabit kalmaz.
Motorun yakıt diyagramından durum daha iyi anlaşılabilir.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt