Avensis arabanın şikayet edilen huylarından biri 4000 rpm den sonra motor sesi yüksekliğidir.
81 kw olan motorda max tork , 3800 rpm , 6000 rpm , max güç
94 kw olan motorda max tork , 4000 rpm , 6000 rpm max güç
110 kw olan motorda max tork , 4400 rpm , 6400 rpm max güç
Motorların tork, güç eğrisi kesişim devirleri de max tork devrinin az üzeridir.
Otoyol sürüşlerinde yüksek süratlerde hızlanma yapacağımız zaman motorun sabit güç aralığı devirlerini kullanmamız gerekir.
110 kw lık motor 3. vitesle 180 km/h hızı görebiliyor.
81 kw lık motor, Umut Tepe rampasını 3. vitesle çıkabiliyor.
Otoyolların hız sınırı 120 km/h + %10 : 132 km/h olduğundan ,
Hız sınırının motor karakteristiği ile uyumu bulunmuyor.
Otoyolda motor devri 4000 rpm devire sabitlenip 160 km/h hızla en ekonomik yakıtla gidebiliriz.
Motorun tork, güç eğrisi kesişim devri 4000 rpm devirde olduğundan optimum yakıt tüketimi verecektir.
Araç, 100 mil/saat , 160 km/h hızla otoyolda gitmek için dizayn edilmiş.
Sollama yapabilmek için ise 180 km/h hızda motor tam güç devire atlıyor.
CVT şanzımanlı model ise 3000-4000 rpm arasında gaz yükseliş efekti yapıyor.
4 valfin 2 sini motor kullanıyor.
4000-6000 rpm aralığı 4 valfin hepsi açık kullanılıyor ve performans veriyor.
Motoru, sollamaya çıktığımızda yüksek süratte hızlanma yapabilmek için 4000-6000 rpm sabit güç aralığını CVT şanzımanda kullanamıyoruz.
Honda Civic CVT modelde ise 1750-6000 rpm sabit tork aralığı olduğundan sollamalar daha güvenli oluyor.
Avensis modelin 4000 rpm devirdeki bağırma sesi sollama yaparken geçilen aracı uyarmak için kullanılmış.
3000 rpm devirde 100 km/h hıza devir sabitlenip ekonomik yakıtla gidiş tercih edilmiş.
4000 rpm devirde 160 km/h hıza devir sabitlenip optimum yakıtla gidiş tercih edilmiş.
Max tork noktasının devir konumunun 3800 rpm den 4400 rpm e alınması dizayn tercihidir.
Otoyolun hakkını 2 lt lik motor veriyor.
Ekonomi kullanım için 3000-4000 rpm devir aralığını aktif tercih eden sürücü aracı hantal bulabilir.
4000-6000 rpm devir aralığını yakıt kaygılarından ve hız sınırı sınırlamalarından kullanamadığımız için aracın optimum yakıt verilerini göremeyiz.
CVT modele ses yalıtımı yapılıp sürüşün sabit güç aralığı 4000-6000 rpm devirler arasında yapılabilmesi gerekmektedir.
Araç şehir içi trafikte ekonomik yakıtla gitsin tercihi var.
Otoyol sürüşü yapabilmek için manuel vitesli model tercih etmek durumunda kalırız.
CVT modellerin küçük miktar yakıtının fazla olması , manuel kullanımda motoru 3000 rpm sabit devirde veya 4000 rpm sabit devirde kullanmaktan kaynaklanır.
CVT modellerde motor devri sabit kalmaz.
Motorun yakıt diyagramından durum daha iyi anlaşılabilir.