Kubilay şimdi yüklü yüksüz olayı şu:
Denemek, araştırmak elbette faydalı birşey ama traktör gibi iş makinaları için bu sonuçlar yanıltıcı olur. Herhangi birşey ifade etmez, geçerliliği yoktur.
Neden? Traktör kapı önümde rolantide çalıştırılsın diye üretilmiş bir alet, bir makina değil.
Bizi (yada herhangi bir traktör sahibini) ilgilendiren kısım, amaca uygun hizmet ederken gösterdiği tasarruf ve performanstır.
Bu kadar basit.
Ki böyle bir ölçümde, sadece bir tek cıvatayı dahi gevşeterek hem rolanti, hem de yakıt düşürülebilir.
Bu kadar subjektif, bu kadar üzerinde oynanabilen, bu kadar etkiye açık bir değerlendirmeyi, bir iş makinasının yakıt tüketim değerleri testi olarak görmek imkansızdır.
Nasıl ki herhangi bir traktör markası çıkıp da 'ey ahali, en az yakan traktör bizimki, bu da kanıtı' diyerek, rolanti testini önüne sunsa ne yaparsın?
Gülersin
. Ben de gülerim.
Çünkü traktörün yakıtını etkileyen, senin de bahsettiğin gibi onlarca değişken faktör ve test türü var ama bunların arasında 'iş yapmıyor, kapı önünde rolantide çalışıyorken' diye bir faktör yok. Olamaz da.
Yani o rolanti testlerini, testini yaptığınız traktörün tüketim değerleri hakkında bilgi edinmek, 'yani yakıtını ölçmek' için yaptıysanız, boşuna yapmış, boş yere yakıt harcamışssınız.
Yalnız daha önce duydun, kullandın mı bilmiyorum. 4 hp güç isteyen yem ezme makinaları var. Traktöre (neredeyse) hiçbir yük vermez. Traktör rolantide çalışsa bile gücü fazla fazla yeter.
Yaptığınız bu testi, 'Ben bu traktörle 1 saat yem ezdiğimde kaç litre mazot harcarım' sorusunu cevaplamak için yapmış olsaydınız, o acıdan başarılı bir test olurdu.
Eğitim metodolojisi ve terminolojisi ile anlatmak gerekirse;
Bu testin tutarlılık ve güvenilirliği var ama geçerliliği yok.