DEUTZ YAKIT TESTİ

Ynt: DEUTZ YAKIT TESTİ

YUSUFTUYLUOGLU link=topic=66879.msg852770#msg852770 date=1393278653' Alıntı:
haklısın yılmaz :)
yükten kastın zor iş ise oda bana göre pulluk bende pulluğa göre konuştum ..
koşuda felan zaten yakmaz deutz bunun aksi olsaydı hiç acımaz itiraf eder ve firma ile savaşa girerdim. :(
sitenin çoğusu bilir zamanında motorda dumanlama vardı hergün konu açıyordum hem kullanıyor hemde şikayet ediyordum sitede var konular.
sonradan sahip çıktı şahsuvaroğlu motorunu komple değiştiler sorun çözüldü..
şimdi çok ama çok memnunum ama o kabin varya o kabin erkunt,case,kubo gibi düz platform kabin olsa ömürlük traktör valla :)

Abi yükten belirli bir kastım yok, traktörün boşta gitmesi dahi motora bir yük oluşturur ki bu da dahil her yük olur.

Senin motoru değiştirdiklerini yeni öğrendim hem geçmiş olsun, hem gözün aydın. Yalnız motoru derken komple traktörü mü, komple motoru mu? Gerçi farkeden bişey olmaz, hemen hemen aynı şeyler ama yine de güzel jest yapmışlar.

Platform kabin son çıkan serilerde var. Direk ithal kabinle gelenler. Onlar hem ses, hem ısı yalıtımı, hem de konfor olarak çok iyiler ama kabin için fiyat farkını çok çok koymuşlar.

Zaten fikrim oluştu, yeni bir traktör alacaksam:

Ya Zetor (umut abi sağolsun)
Ya deutz (yada deutz motorlu bir traktör)
Ya da sisu motorlu bir traktör ki piyasada en makul olan Valtra ' lar var.

Yani bir bomba olmazsa, Allah da kısmet ederse üçünden birine niyetliyim.
 
Ynt: DEUTZ YAKIT TESTİ

sebazios link=topic=66879.msg852782#msg852782 date=1393279448' Alıntı:
Abi yükten belirli bir kastım yok, traktörün boşta gitmesi dahi motora bir yük oluşturur ki bu da dahil her yük olur.

Senin motoru değiştirdiklerini yeni öğrendim hem geçmiş olsun, hem gözün aydın. Yalnız motoru derken komple traktörü mü, komple motoru mu? Gerçi farkeden bişey olmaz, hemen hemen aynı şeyler ama yine de güzel jest yapmışlar.

Platform kabin son çıkan serilerde var. Direk ithal kabinle gelenler. Onlar hem ses, hem ısı yalıtımı, hem de konfor olarak çok iyiler ama kabin için fiyat farkını çok çok koymuşlar.

Zaten fikrim oluştu, yeni bir traktör alacaksam:

Ya Zetor (umut abi sağolsun)
Ya deutz (yada deutz motorlu bir traktör)
Ya da sisu motorlu bir traktör ki piyasada en makul olan Valtra ' lar var.

Yani bir bomba olmazsa, Allah da kısmet ederse üçünden birine niyetliyim.
inşallah nasip olur en yakın zamanda alırsın en iyisini.
ithaller harika ama pahalı tabi 75 hp ye kadar balıkesir monte dağcılar kabin ..
inşallah bu sene sonuna kadar kabin işi hallolacakmış
bakalım nasip olursa gene deutz derim ..
ne bilim herkesin gönlünde bir hayali var yılmaz ..hayırlısı olur hepimize inşallah..
 
Ynt: DEUTZ YAKIT TESTİ

Deutz yerli montajlar yerli kabinli çok dar değil ama Yusuf abinin dediği gibi çok vasat..

Yılmaz.. eğer kesin zetor alacaksan.. bizde arayıştayız.. hatta forumdan Abdullah ' da.. voltranı oluşturup birlikte hareket edersek hepimiz kazanırız... Sakaryadaki 10-15 kadar 2. ellere bakmaya gidecem haftaya inşallah.. mutlaka son kararı vermeden birbirimize haber verelim..

Mesela; İstanbuldaki 0 km 3 adet.. 90 ' lık Zetoru.. 2 ' si kabinli 1 ' i kabinsiz toplu alana 160 ' a verecekler.. inşallah 150 ' ye de bağlanır.. bedava!

Niyetin kesinse... Mutlaka haberleşelim..
 
Ynt: DEUTZ YAKIT TESTİ

bende bir aralar tümosan ve nhyi denediğim için bi süredir takipteydim şimdi bi abimiz demişki yüke binmeden yapmanın bir alemi yok amacım gerginlik yada kırgınlık çıkarmak değil yanlış anlamayalım sadece merak..abi bizde tümosan ve nhyi denediğimizde yüksüz denemiştik konunun linkide şudur:

http://www.trakkulup.net/fotograflar-(cekimler)-319/bugun-td75bnin-yakitini-denedik/

o halde bizimkidemi boşa gitti? :S : ' (

diğer abiler kardeşler yakıt konusunun birçok değişkeninin olduğunu hepimiz biliyoruz fakat bunlarıda bu forumda birilerinin test etmesi gerekli sadece testi yapan arkadaş testin yapıldığı şartları açık net ve anlaşılır olarak dile getirirse emsalleri çoğaldıkça bu foruma girip üye olan herkes testleri kıyasladıkça faydalı bilgilere ulaşacaktır geçerlilik olayına gelince zaten uluslar arası yada yerel birçok şirketin yaptığı test net ortamında mevcut fakat önemli olan pratikte yani toprak üzerinde 'suni olmayan' şartlarda ne olduğu ha inanırız inanmayız orası ayrı bir mevzuu...

'saygılar,sevgiler...'
 
Ynt: DEUTZ YAKIT TESTİ

hiçbir şey, hiçbir çaba boşa gitmez hatalarımız bile çok şeyler öğretir bize.. bu bile bi kazanımdır..

ama yük/boş mevzu da çok önemli yabana atmamak lazım.. mesela boşta küçük motor az yakarken ağır yükte büyük az yakacaktır.. genel olarak budur..
 
Ynt: DEUTZ YAKIT TESTİ

kubilay07 link=topic=66879.msg852790#msg852790 date=1393280120' Alıntı:
bende bir aralar tümosan ve nhyi denediğim için bi süredir takipteydim şimdi bi abimiz demişki yüke binmeden yapmanın bir alemi yok amacım gerginlik yada kırgınlık çıkarmak değil yanlış anlamayalım sadece merak..abi bizde tümosan ve nhyi denediğimizde yüksüz denemiştik konunun linkide şudur:

http://www.trakkulup.net/fotograflar-(cekimler)-319/bugun-td75bnin-yakitini-denedik/

o halde bizimkidemi boşa gitti? :S : ' (

diğer abiler kardeşler yakıt konusunun birçok değişkeninin olduğunu hepimiz biliyoruz fakat bunlarıda bu forumda birilerinin test etmesi gerekli sadece testi yapan arkadaş testin yapıldığı şartları açık net ve anlaşılır olarak dile getirirse emsalleri çoğaldıkça bu foruma girip üye olan herkes testleri kıyasladıkça faydalı bilgilere ulaşacaktır geçerlilik olayına gelince zaten uluslar arası yada yerel birçok şirketin yaptığı test net ortamında mevcut fakat önemli olan pratikte yani toprak üzerinde 'suni olmayan' şartlarda ne olduğu ha inanırız inanmayız orası ayrı bir mevzuu...

'saygılar,sevgiler...'
kubi sen ortamı yumuşatan akıllı birisin sticker cı kardeşim benim :)
UÖZKAN.77 link=topic=66879.msg852795#msg852795 date=1393280305' Alıntı:
hiçbir şey, hiçbir çaba boşa gitmez hatalarımız bile çok şeyler öğretir bize.. bu bile bi kazanımdır..

ama yük/boş mevzu da çok önemli yabana atmamak lazım.. mesela boşta küçük motor az yakarken ağır yükte büyük az yakacaktır.. genel olarak budur..
umut gene süpersin :)
 

Ynt: DEUTZ YAKIT TESTİ

UÖZKAN.77 link=topic=66879.msg852795#msg852795 date=1393280305' Alıntı:
hiçbir şey, hiçbir çaba boşa gitmez hatalarımız bile çok şeyler öğretir bize.. bu bile bi kazanımdır..

ama yük/boş mevzu da çok önemli yabana atmamak lazım.. mesela boşta küçük motor az yakarken ağır yükte büyük az yakacaktır.. genel olarak budur..

aynen abi hiçbir çaba boşa gitmez..burada internet ortamında olduğumuz ve sözlü konuşmadığımız için anlatması çok basit olan şeyler yazıya dökülünce anlaşılmaz hale geliyor yakıt testleri de bunun içersin de açıklamalar açık net ve anlaşılır olduktan sonra herkesin işine yarar veriler çıkar düşüncesindeyim..

yüklü yada yüksüz mevzuuda önemli dediğin gibi kimine göre pulluk yüklü bir işken kimine göre hafif bir iş oluyor kimisi rototillere ağır diyor kimisi rutin diyor o yüzden her şeyin açık net olması lazım...

kamil sanırım servisten duyduğunu paylaşmış kendisi şahit olmadığı için aklında soru işaretleri var tahminimce bunları gidermek için buraya yazmış umarım aklındakileri giderir :)

YUSUFTUYLUOGLU link=topic=66879.msg852797#msg852797 date=1393280409' Alıntı:
kubi sen ortamı yumuşatan akıllı birisin sticker cı kardeşim benim :)

saolasın abi :) kar kalksada yeşilide stickerlasak :) bizim eski sticker camda yerini almadan yenisi gelecek ;D
 
Ynt: DEUTZ YAKIT TESTİ

Kubilay şimdi yüklü yüksüz olayı şu:

Denemek, araştırmak elbette faydalı birşey ama traktör gibi iş makinaları için bu sonuçlar yanıltıcı olur. Herhangi birşey ifade etmez, geçerliliği yoktur.

Neden? Traktör kapı önümde rolantide çalıştırılsın diye üretilmiş bir alet, bir makina değil.

Bizi (yada herhangi bir traktör sahibini) ilgilendiren kısım, amaca uygun hizmet ederken gösterdiği tasarruf ve performanstır.

Bu kadar basit.

Ki böyle bir ölçümde, sadece bir tek cıvatayı dahi gevşeterek hem rolanti, hem de yakıt düşürülebilir.

Bu kadar subjektif, bu kadar üzerinde oynanabilen, bu kadar etkiye açık bir değerlendirmeyi, bir iş makinasının yakıt tüketim değerleri testi olarak görmek imkansızdır.

Nasıl ki herhangi bir traktör markası çıkıp da 'ey ahali, en az yakan traktör bizimki, bu da kanıtı' diyerek, rolanti testini önüne sunsa ne yaparsın?

Gülersin :) . Ben de gülerim.


Çünkü traktörün yakıtını etkileyen, senin de bahsettiğin gibi onlarca değişken faktör ve test türü var ama bunların arasında 'iş yapmıyor, kapı önünde rolantide çalışıyorken' diye bir faktör yok. Olamaz da.

Yani o rolanti testlerini, testini yaptığınız traktörün tüketim değerleri hakkında bilgi edinmek, 'yani yakıtını ölçmek' için yaptıysanız, boşuna yapmış, boş yere yakıt harcamışssınız.


Yalnız daha önce duydun, kullandın mı bilmiyorum. 4 hp güç isteyen yem ezme makinaları var. Traktöre (neredeyse) hiçbir yük vermez. Traktör rolantide çalışsa bile gücü fazla fazla yeter.

Yaptığınız bu testi, 'Ben bu traktörle 1 saat yem ezdiğimde kaç litre mazot harcarım' sorusunu cevaplamak için yapmış olsaydınız, o acıdan başarılı bir test olurdu.

Eğitim metodolojisi ve terminolojisi ile anlatmak gerekirse;

Bu testin tutarlılık ve güvenilirliği var ama geçerliliği yok.
 
Ynt: DEUTZ YAKIT TESTİ

sebazios link=topic=66879.msg852934#msg852934 date=1393287438' Alıntı:
Kubilay şimdi yüklü yüksüz olayı şu:

Denemek, araştırmak elbette faydalı birşey ama traktör gibi iş makinaları için bu sonuçlar yanıltıcı olur. Herhangi birşey ifade etmez, geçerliliği yoktur.

Neden? Traktör kapı önümde rolantide çalıştırılsın diye üretilmiş bir alet, bir makina değil.

Bizi (yada herhangi bir traktör sahibini) ilgilendiren kısım, amaca uygun hizmet ederken gösterdiği tasarruf ve performanstır.

Bu kadar basit.

Ki böyle bir ölçümde, sadece bir tek cıvatayı dahi gevşeterek hem rolanti, hem de yakıt düşürülebilir.

Bu kadar subjektif, bu kadar üzerinde oynanabilen, bu kadar etkiye açık bir değerlendirmeyi, bir iş makinasının yakıt tüketim değerleri testi olarak görmek imkansızdır.

Nasıl ki herhangi bir traktör markası çıkıp da 'ey ahali, en az yakan traktör bizimki, bu da kanıtı' diyerek, rolanti testini önüne sunsa ne yaparsın?

Gülersin :) . Ben de gülerim.


Çünkü traktörün yakıtını etkileyen, senin de bahsettiğin gibi onlarca değişken faktör ve test türü var ama bunların arasında 'iş yapmıyor, kapı önünde rolantide çalışıyorken' diye bir faktör yok. Olamaz da.

Yani o rolanti testlerini, testini yaptığınız traktörün tüketim değerleri hakkında bilgi edinmek, 'yani yakıtını ölçmek' için yaptıysanız, boşuna yapmış, boş yere yakıt harcamışssınız.


Yalnız daha önce duydun, kullandın mı bilmiyorum. 4 hp güç isteyen yem ezme makinaları var. Traktöre (neredeyse) hiçbir yük vermez. Traktör rolantide çalışsa bile gücü fazla fazla yeter.

Yaptığınız bu testi, 'Ben bu traktörle 1 saat yem ezdiğimde kaç litre mazot harcarım' sorusunu cevaplamak için yapmış olsaydınız, o acıdan başarılı bir test olurdu.

Eğitim metodolojisi ve terminolojisi ile anlatmak gerekirse;

Bu testin tutarlılık ve güvenilirliği var ama geçerliliği yok.

demek istediğini anladım abi tabiki de traktörler yada diğer iş makinaların da rolantide çalışırken tükettiği yakıt birşey ifade etmiyor çünkü o amaçla üretilmemiş dediğin gibi...

benim yüklü-yüksüz olayında kastım bundan ziyade herkesin yüke girme anlayışının farklı oluşu örneğin ben traktörü genelde nakliye amacıyla kullanıyorum bana göre 2 tonluk bir sebze nakliyesi yüklü bir iştir hatta çift dışında yapabileceği en yüklü işlerdendir(kullanım amacıma göre) fakat ben bunu tutupta benim motor yüklü nakliyede şu kadar yaktı dersem yanlış olur çünkü 2 ton 72 bglik bir makina için yüklü bir iş değildir ama sende benim gibi kullanıyorsan bu bize yüktür sitemizde nakliyede çalışan UÖZKAN77 nickli abimiz var ona göre hiçtir...

yani anlatmaya çalıştığım bu tür bilgiler verilir iken tüm detayların açık-net belirtilmesi gerektiğidir buna şoför unsuru da dahil...
 
kubilay07 link=topic=66879.msg852937#msg852937 date=1393288204' Alıntı:
demek istediğini anladım abi tabiki de traktörler yada diğer iş makinaların da rolantide çalışırken tükettiği yakıt birşey ifade etmiyor çünkü o amaçla üretilmemiş dediğin gibi...

benim yüklü-yüksüz olayında kastım bundan ziyade herkesin yüke girme anlayışının farklı oluşu örneğin ben traktörü genelde nakliye amacıyla kullanıyorum bana göre 2 tonluk bir sebze nakliyesi yüklü bir iştir hatta çift dışında yapabileceği en yüklü işlerdendir(kullanım amacıma göre) fakat ben bunu tutupta benim motor yüklü nakliyede şu kadar yaktı dersem yanlış olur çünkü 2 ton 72 bglik bir makina için yüklü bir iş değildir ama sende benim gibi kullanıyorsan bu bize yüktür sitemizde nakliyede çalışan UÖZKAN77 nickli abimiz var ona göre hiçtir...

yani anlatmaya çalıştığım bu tür bilgiler verilir iken tüm detayların açık-net belirtilmesi gerektiğidir buna şoför unsuru da dahil...

Aynen katılıyorum.

Son bi ipucu vereyim. Bir traktörün yakıt konusunda verimli olup olmadığını, traktörü kullanmadan, sadece teknik verilerle anlamanın en kolay yolu şu iki veriyi kıyaslayarak ortaya çıkar.

1-) tork (nm) / güç (hp) oranı
2-) pto ' ya aktarılan net güç (hp) / motor gücü (hp) oranı

Bu iki oran da ne kadar büyükse, traktör o kadar kalitelidir, o kadar az yakar.
 
Ynt: DEUTZ YAKIT TESTİ

sebazios link=topic=66879.msg852942#msg852942 date=1393288978' Alıntı:
Aynen katılıyorum.

Son bi ipucu vereyim. Bir traktörün yakıt konusunda verimli olup olmadığını, traktörü kullanmadan, sadece teknik verilerle anlamanın en kolay yolu şu iki veriyi kıyaslayarak ortaya çıkar.

1-) tork (nm) / güç (hp) oranı
2-) pto ' ya aktarılan net güç (hp) / motor gücü (hp) oranı

Bu iki oran da ne kadar büyükse, traktör o kadar kalitelidir, o kadar az yakar.

bilgiler için teşekkürler abi o zaman kendi traktörümden örnekleyelim;

1-) 72bg 295nm tork var yaklaşık 4.1 katı buda %25 tork rezervi gibi bişey oluyor değilmi?
 

Ynt: DEUTZ YAKIT TESTİ

Zetor FORTERRA 140 HSX (rampa/çekiş ve az yakıt şampiyonu Forerra 135 ' le aynı motor ama yüksek donanımlısı)


Motor Güç: 136 Hp PTO Güç: 116 hp (tüm Zetorlarda bu motor/pto gücü oranı çok iyi ve dediğine katılıyorum Yılmaz.. bu oran güç kayıpsızlığını ve verimli çalışmayı gösteren bi ipucu)

Senin oranlaman... 116/136=0,85

Tork: 572 Nm

Tork rezervi: 38 (Nm/%)

572/136=4,21

Yalnız tüm bu verilerin tasdikli olması şart!

*********

Kubilay nakliye iyi bi test usuludür derim.. dediğin gibi bizim römorkla sürekli iş olarak 2 ton taşımamız biraz mantıksız duruyo.. zaten römorkun darası 3 küsür ton.. üşendiğimizden portatif kepçeyi de sökmeden çalışıyoz.. kelle 5 küsür ton..

Aslında ufak işler için bi küçük römork ve kepçeyi sökmek gerekli, bi yerde boşuna ağırlık oluyo..
 
Bu konuda mantık aynen bu. Yakıt ekonomisi açısından bir de silindir hacmini eklerseniz kesin sonuç verir.

Örnek verelim.

Tanıdık olması için Zetor 6441.

Net pto ' ya iletilen güç / motor gücü oranı: 60 / 64 = 0,94 (yaklaşık) bu rakama ulaşabilen başka traktör var mı bilmiyorum.

Bu rakam balya bağlama, silaj biçme, rotovatör gibi kuyruk mili işlerindeki ekonomi ve randımanı gösterir. Fizik kurallarına göre değer 1 olamaz ama ne kadar yakınsa o kadar iyi

Tork / hp = 257 / 64 = 4.01 bu da fena değil.

En son da silindir hacmi= 4156 cm3. Bu biraz yüksek ama bu da bayılmama ve tork rezervi olarak geri dönüyor. Özellikle engebeli arazi, çamur zemin yada tavsız toprak gibi zor şartlar için avantaj ama yakıt tüketimi için olumsuz bir durum.

Bu değerlendirmelere bakarak bir traktörün ne yakacağını kaba taslak hesaplayabilirsin.


Bunun dışında ağırlık da önemli bir etkendir. Ideal ağırlık traktörün tasarımına ve kullanım amacına göre hp başına 40kg - 50kg arasıdır. Ağırlık bu orandan ne kadar fazla yada eksik olursa yakıt da o derece artar.
 

Benzer Konular