Debriyaj iptali

İyi düşünce bir arkadaş ile istişare ettik daha önce tabi ikimizin traktörleride jxc halatlı shutlle olduğu için sadece taslakta kaldı. Aklımdaki proje debriyajı çekecek motor bulup el debriyajı yapmak 🙂
 
Bu konu kapanmadan devam etsin. Eğer başarı sağlanıyorsa ben de traktörüme uygulamaya hazırım. Bu sistem için 15-20 bin çok değil. Traktörümün ana vitesleri senkromeçli olduğu için sıra başlarında shuttle'ı aramıyorum. Seri bir şekilde ve shuttle'dan daha erken kavrama yapıyor. Ama yine de bu sistem daha güzel. Çünkü sol el ile direksiyon ve ileri-geri kontrolü, sağ el ile de hidrolik kolları ve scv kontrolleri daha konforlu bir hale gelebilir.
 
Bu sistem markadan markaya benzer şekillerde kullanılıyor, mesela mf fendt tamamen hidrostatik jd cnh claas hidrostatik ve powershiftin bir arada olduğu sistemler kullanıyor, güzel bir işçilik ve mühendislikle yapılması mümkün her traktöre güç kaybı da kayda değer ölçüde değil. Örneğin fendt 1050vario arka aksı ve ön aksı 2 ayrı hidrolik motorla hidrostatik biçimde farklı hızlarda sürebiliyor gerektiği durumlarda mekanik olarak da gücü %100 aktarabiliyor. Eski bir motora hidrolik sürüş de eklenebilir yada sadece powershutle da eklenebilir bende uğraşıldıgında
 
Konu hakkında bi kaç makine mühendisi ve mekatronik mühendisi ile görüştüm. İmkansız olmadığı gibi son derece basit yöntemlerle uygulanabileceğinin altını çizdiler.
tek sorunun halihazırda traktördeki debriyaj boşluğunun buna yeterli gelmeyeceği eskiden traktörlerde kullanılan ara şanzuman gibi debriyaj boşluğunu bir döküm vasıtası ile genişletip rahatça projenin uygulanabileceğini belirttiler. A’dan z’ye bir fiyat araştırması yaptıklarında masrafların 20-35 bin aralığında kullanılan malzemenin kalitesine göre değişeceğini belirttiler. Yüzümü gerçekten güldürense bu kadar basit olmasıydı. Onlarda sizler gibi güç kaybından söz ettiler. Ama bu konforla kıyaslandığında önemsenmeyecek düzeyde kaldı benim için. %2-7 aralığında bir güç kaybı yaşanacağını belirttiler. Benim söylediklerimin üzerine kademeli bir hidrolik pompadan bahsettiler (değişken açılıymış) bu pompa maliyeti neredeyse iki katına çıkaracağını ama buna karşılık aracın şanzumanına hiç dokunmadan sonsuz kademeli ikincil bir şanzuman yaratılabileceğinden söz ettiler.
 
Konu hakkında bi kaç makine mühendisi ve mekatronik mühendisi ile görüştüm. İmkansız olmadığı gibi son derece basit yöntemlerle uygulanabileceğinin altını çizdiler.
tek sorunun halihazırda traktördeki debriyaj boşluğunun buna yeterli gelmeyeceği eskiden traktörlerde kullanılan ara şanzuman gibi debriyaj boşluğunu bir döküm vasıtası ile genişletip rahatça projenin uygulanabileceğini belirttiler. A’dan z’ye bir fiyat araştırması yaptıklarında masrafların 20-35 bin aralığında kullanılan malzemenin kalitesine göre değişeceğini belirttiler. Yüzümü gerçekten güldürense bu kadar basit olmasıydı. Onlarda sizler gibi güç kaybından söz ettiler. Ama bu konforla kıyaslandığında önemsenmeyecek düzeyde kaldı benim için. %2-7 aralığında bir güç kaybı yaşanacağını belirttiler. Benim söylediklerimin üzerine kademeli bir hidrolik pompadan bahsettiler (değişken açılıymış) bu pompa maliyeti neredeyse iki katına çıkaracağını ama buna karşılık aracın şanzumanına hiç dokunmadan sonsuz kademeli ikincil bir şanzuman yaratılabileceğinden söz ettiler.
Sonsuz vites olayı hidrolik motor ile mi sağlanacak?
 

Bahsedilen sistem biçerdöverlerde tork sistemi traktör de bunun olması biraz zor Çünkü tam gaz gerektiren bir durum her işi de tam gazda yapamayız Fakat çok büyük faydası var ileri ve geri hareketlere sadece bir joystick vasıtasıyla yapabiliriz
 
Bu arada bahsedilen bu sistem dişlili tork sistemi değil piston veya fişekli tork sistemi bu da yüksek maliyetler de örneğin pompası ve hidromotoru ile beraber 20 bin TL'den aşağı değil Artı buna diğer elektronik sistemlerde eklendiğinde 40 bin lira gibi bir maliyet bulacaktır
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt