Çizelge hangi başlık altındadır. Bakmak isterim.
http://analizsimulasyon.com/2017/10/29/fren-ozgul-yakit-tuketimi/
Çizelgede dizel taksi motoruna ait similasyon değerleri var.Traktör için bu değerler max tork noktaları civarıdır.Arabalarda 1750-4000 devir arası tork bandı mevcuttur.
FPT motorun tork-güç grafiği; 1500 max tork, 1600 max güç , 2300 devire doğru tork ve güç çok hafif yumuşayarak azalıyor.Sebebi hikmeti; kepçeli çalışma düşünülmüş, El gazı 2400 devire sabitlenip kepçeli çalışma yapılırsa, 1500 devire sıkışıyor ve max güç veriyor, tarla vitesleriyle, kepçeyi kuma daldırdık ve zorlayınca 1500 devirde patiye kalır, motor stop etmez.Hidrolik pompa 50 litre/dakika debi(akış) verir.Düşük devirlerde debi 48 lt/dk ya azalıyor.Motor esnekliği iyi olduğu için şanzımanı da yormuyor, sıkışabiliyor.
Ağır yük taşırken de 1500-2400 devir arası kullanışlı, motor 1500 devir sıkışınca vites düşersiniz, az vites değiştirmek istiyor, sıkıştırdığınızda 1500 devire sabitler.Motorun huyu kepçeye ve yük taşımaya göre ayarlanmış.
Motor devir değişimlerinde, gaz verirken daha çok yakar.Hafif zeminlerde 1600 devir, ağır zeminlerde çektiği kadar devir vermek istiyor, deneyimlerim böyledir.Ben İveco,Enter,Steyr' im diyor.