case ih jx65b 4×4 ile newholland td75b 4×4 performansı


Peki arkadaşlar bende jx65c var. Traktörde üç tane orta kol takılacak yer var. Pullukta orta kol ortaya mı, aşağıya mı, yoksa üste mi takılacak?
 
Peki arkadaşlar bende jx65c var. Traktörde üç tane orta kol takılacak yer var. Pullukta orta kol ortaya mı, aşağıya mı, yoksa üste mi takılacak?

hayırlı olsun allah kazasız belasız kullanmak nasıp etsın
pulluk cızel kultıvator gıbı ekıpmanlarda traktordekı en alt delıgı kullanmanızı onerırım tırmık dıskora gıbı toprak ustu ekıpmanda orta delık . traktor arkası kepce surgu bıcak bom gıbı ekıpmanlarda en ust deelık bu ekıpmanlar hem agır hemde hassıyet gerektırmez

pulluk larda da 2 adet delık var ara kolu taktıgınız delık en ust delıgı secın
hassıyet ayarlarında ıse hassıyet kolunu (kendınız den taraftakı kol) 8 ile 10 deger arasında tutun dıger alcaklık yukseklık kolunu ıstedıgınız gıbı yarlayabılırsınız hassıyetı 9 degerınde tuttugunuzda sert topraklarda bıle gayet performanslı bır surum yaparsınızz

not tarlandan cıktıgınız da hassıyetı en asagıya ındırıp oyle yola cıkın traktorunuzun pıstonları zarar gormemıs olur
 
hayırlı olsun allah kazasız belasız kullanmak nasıp etsın
pulluk cızel kultıvator gıbı ekıpmanlarda traktordekı en alt delıgı kullanmanızı onerırım tırmık dıskora gıbı toprak ustu ekıpmanda orta delık . traktor arkası kepce surgu bıcak bom gıbı ekıpmanlarda en ust deelık bu ekıpmanlar hem agır hemde hassıyet gerektırmez

pulluk larda da 2 adet delık var ara kolu taktıgınız delık en ust delıgı secın
hassıyet ayarlarında ıse hassıyet kolunu (kendınız den taraftakı kol) 8 ile 10 deger arasında tutun dıger alcaklık yukseklık kolunu ıstedıgınız gıbı yarlayabılırsınız hassıyetı 9 degerınde tuttugunuzda sert topraklarda bıle gayet performanslı bır surum yaparsınızz

not tarlandan cıktıgınız da hassıyetı en asagıya ındırıp oyle yola cıkın traktorunuzun pıstonları zarar gormemıs olur
Çok teşekkür ederim Allah razı olsun. Hassasiyet dediğiniz çamurluktan taraftaki mi oluyor?
 
hayırlı olsun allah kazasız belasız kullanmak nasıp etsın
pulluk cızel kultıvator gıbı ekıpmanlarda traktordekı en alt delıgı kullanmanızı onerırım tırmık dıskora gıbı toprak ustu ekıpmanda orta delık . traktor arkası kepce surgu bıcak bom gıbı ekıpmanlarda en ust deelık bu ekıpmanlar hem agır hemde hassıyet gerektırmez

pulluk larda da 2 adet delık var ara kolu taktıgınız delık en ust delıgı secın
hassıyet ayarlarında ıse hassıyet kolunu (kendınız den taraftakı kol) 8 ile 10 deger arasında tutun dıger alcaklık yukseklık kolunu ıstedıgınız gıbı yarlayabılırsınız hassıyetı 9 degerınde tuttugunuzda sert topraklarda bıle gayet performanslı bır surum yaparsınızz

not tarlandan cıktıgınız da hassıyetı en asagıya ındırıp oyle yola cıkın traktorunuzun pıstonları zarar gormemıs olur

Traktörde En üst deliği en az hassasiyet olduğunu söylemişsiniz. Aslında en alt delik ağır işler için en üst delik hafif işler için. En alt delikde hassasiyet az olduğu için ağır işlerde her zorlamada pulluk havaya kalkmayacaktır.
 
Benim öğrenmek istediğim alt bağlantı kollarının yere paralel bakması lazım. Pulluk çatıısında yere paralel olması lazım.
Peki orta kolda yere paralelmi bakacak. En iyi sürüm ve ekipman ayarı için.
 
Traktörde En üst deliği en az hassasiyet olduğunu söylemişsiniz. Aslında en alt delik ağır işler için en üst delik hafif işler için. En alt delikde hassasiyet az olduğu için ağır işlerde her zorlamada pulluk havaya kalkmayacaktır.

b serısının arka duzenı case c serısı gıbı oldugunu dusunuyorum. en alt delıkte en ıyı hasssıyet kavrama olurr üst delıkte sıfır hassıyet pullukla gıdemessınız ya onunu kaldırır yada patınaj ceke ceke gıtmeye calısır hassıyetın yoklama derecesınıde koltuktan tarftakı koldan ayarlayabılırsınız pulluk cok asırı kalkma yapıyacak olursa hassıyet derecesını dusurebılırsınızz ama kalkmaz oyle tasa felan geldıgınde dırek atarr o yonden bır ıhtımal pullugu kırmaktan kurtama sansı oluyorr

evet yere paralel duz oldugu zaman hassıyet basarılı calısıyor yanı tepkıme daha hızlı ve daha rahat bır sekılde motora ıletıldıgı ıcın duz olması her zaman ıyıdır ama bahce serılerı ıle tarla serılerınde olculer bıraz farklı onun ıcın pulluktakı delıklerı alt ust delıgı denemenızde fayda var
 
Benim öğrenmek istediğim alt bağlantı kollarının yere paralel bakması lazım. Pulluk çatıısında yere paralel olması lazım.
Peki orta kolda yere paralelmi bakacak. En iyi sürüm ve ekipman ayarı için.
Jx75b almayı düşünüyorum. 65b kullanan birisi olarak tavsiye edermisiniz.tarlada da rahat kullanabilirmiyim.ve ileride parca sıkıntısı olur mu nh td4b modeliyle parçaları uyumlu olur mu acaba?
 

Jx75b almayı düşünüyorum. 65b kullanan birisi olarak tavsiye edermisiniz.tarlada da rahat kullanabilirmiyim.ve ileride parca sıkıntısı olur mu nh td4b modeliyle parçaları uyumlu olur mu acaba?

75 b lerin performansını bilmiyorum ama 65 b ler güç olarak fena değil.
tarlada 3 lü 14 numara takabilirsiniz.
tdb serisiyle motor dışında her şey aynı.
sonuç olarak newhollanddan daha kaliteli ama 4 pistonun perfonmansı beni etkilemedi. tepki zayıf
 
videoları youtube de var. case jx65b ile newholland 65-56 çekişmesi. case deki kişi benim.
case bağ sürümü yazarsanız ordada var.
[video=youtube;AsTQSABP_uQ]https://www.youtube.com/watch?v=AsTQSABP_uQ[/video]

Motoru düşük devir zorluyorsunuz.En azından 1500 max tork noktası üstü 1600-1700 devir kullanmanız gerekirdi.Aynı şartlarda ben olsam bir düşük vites 2000 devirde kullanırdım.
Motor baygın kullanılırsa zaten fazla yakar, az yakması için sabit devirde kullanmak gerekir.Motor yükünün durumuna göre motorun yüke tepki verebileceği devir seçilir.Motor canlı, devirli çalıştırılır.
Motoru Perkins motor karakteristiğinde kullanmaya çalışmışsınız, makine Steyr motor karakterine yakın, yük altında tam güç 2000-2200 devir,hafif işlerde 1600 devir ister.Bilginize sunarım.
 
The hoca görüşleriniz için sağolun.devir aralığı genelde 1300 de kullanıyorum yetiyor aslında. Biraz fazla gaz verdimmi yani 1500 devirlerde mazot ulaştıramam buna. Hemde gereksiz yere bağırıp duruyor.
Tam torku 1250/1400 devirlerde yakalıyor deniliyor teknik bilgilerde.
 
The hoca görüşleriniz için sağolun.devir aralığı genelde 1300 de kullanıyorum yetiyor aslında. Biraz fazla gaz verdimmi yani 1500 devirlerde mazot ulaştıramam buna. Hemde gereksiz yere bağırıp duruyor.
Tam torku 1250/1400 devirlerde yakalıyor deniliyor teknik bilgilerde.

http://www.fptindustrial.com/global/en/engines/agriculture/f5
Bu seride 6 çeşit motor var.Tarla serisinde yük taşırken motor 1500 devire sıkışıyor, tarla çalışmalarında 1T3-4 viteslerde ekipman yere saplanırsa 1500 devirde patiye kalıyor.Bu max tork noktası 1500 devir demektir.
Katalog verilerini fazla önemsemeyin, motor tepkileri önemlidir.
[video=youtube;V6UDKNUE01U]https://www.youtube.com/watch?v=V6UDKNUE01U[/video]
Fiat motorlar yük altında 1900-2300 devir arası az yakar, hafif işlerde 1500 devir civarlarıdır.1300 devir civarları motoru yüke vermek, krank kesmeye sebeptir, malzeme kalitesine göre bazı motorlarda görülür.
Zemine göre toprak işlemlerinde 1T4 1600 devir, zor zeminde 2200 devir öneririm.
 
The hoca
Merhaba. Haklı olabilirsiniz bilmiyorum. Bildiğim ne kadar gaz o kadar mazot. Gaz ibresini 1600 devire sabitliyorum işe girince 1300 devire düşüyor. Şimdi ben 1600 devirde mi yoksa 1300 devirde mi motoru kullanıyorum.
 

The hoca
Merhaba. Haklı olabilirsiniz bilmiyorum. Bildiğim ne kadar gaz o kadar mazot. Gaz ibresini 1600 devire sabitliyorum işe girince 1300 devire düşüyor. Şimdi ben 1600 devirde mi yoksa 1300 devirde mi motoru kullanıyorum.

Foruma yakıt diyagramlarını (çizelge) vermiştim.Bizde 75C kullanıyoruz.Motor yüke binince 1600 devir tavsiye ederim.
 

Benzer Konular


Son Gönderiler

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt