51. sayfada Liebherr motor grafiğine baktığımızda ,
1750 rpm motor devrinde max güç tepe noktası görülüyor.
Standart olarak motorun çalışma devri 1800 rpm olur diyebiliriz.
Balaban çalıştıran sistemin 200 rpm stabile yakın sabit güç aralığı mevcut.
Sistemi, beygir sayısı idare eder.
Motorun max çalışma devri 1950 rpm olur.
Liebherr motor %90 motor yükünü tercih etmiş.
Claas Jaguar seride daha uzun devir aralıklarında 1300-2000 rpm stabile yakın sabit güç aralığı bulunuyor.
Sabit güç aralığı başlangıç devrini 1300 rpm de yakaladık diye motor 1300 rpm devirde çalıştırılamaz, bro.
Motorun , hidrolik pompaların çalışması endüstriyel motorlar genelde 1800 rpm tercih eder ve motor ve sistemin (ısıtma, soğutma v.s.) ayarları da ona göre düzenlenir.
Krone' nin motoru 1750 rpm çalışıyor diye 1900 rpm devirde çalışan Claas 'ın motorundan daha iyidir, diyemeyiz.
Binaenaleyh , JD nin son model silaj biçerinde 1300-1400 rpm devir kullanmak sakıncalıdır.
New Holland silaj biçerine sırası gelince bakacaaaz.
Yakıt diyagramında görüldüğü üzere 1700-1850 rpm devir aralığında yeşil , en verimli şekilde tüketim yapıyor.
1300 rpm devirde ise sütlü kahve renginde daha fazla tüketim yapıyor, heeri.
Fendt Katana 650 ,
1100-1500 rpm sabit tork aralığı ,
1600-1800 rpm sabit güç aralığı ,
1900 rpm max çalışma devrine sahiptir.
1700 rpm devirde çalışmak mümkündür.
Liebherr motorda sabit tork aralığı bulunmayışı makinenin devamlı tek devirde kullanılmasına sebeb olur.
Fendt 1050 traktörde de zaten 1300-1400 rpm tek devir kullanmak gerekiyordu.
Yürüyen, şanzıman kademesiz olduğu için bu durum eksiklik sayılmaz.
En az yakıt noktasına göre devir tercihlerinin konum farkları olur.
Güç= Tork * Devir le orantısal büyüdüğünden durumu küçük dizayn farklılıkları olarak görebiliriz.