Balya Makinesi Periyodik Bakımları

Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

ArAnAnAdAm link=topic=73186.msg981801#msg981801 date=1426354010' Alıntı:
Paksanın sitesinde e-klavuz var orada haşbay indirme ve takma işini resimli ayrıntılı anlatıyor
GİRDİM ABİ E-KLAVUZDA SADECE 27 SAYFA VAR ONLARDADA HAŞBAY İNDİRİP TAKMA İŞLEMİNİ GÖSTERMİYO. BELKİ BEN YANLİŞ BAKMİŞİMDİR LİNKİNİ ATABİLİRMİSİN
 
Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

sebazios link=topic=73186.msg887061#msg887061 date=1399160776' Alıntı:
Salih yapabilirsiniz. Birşeyi yok. Özelden soran arkadaşlarda olmuş. Ilk fırsatta resimli şekilde burda anlatırım. Bu sıralar işler fena sıkıştı. Nete kaçak göçek girebiliyorum.

yılmaz abi konuyu hortlatmış olucam ama ip sandığını 4 ten 9 a çıkarmayı anlatırım demiştin aradım bulamadım, zahmet olmaz ise nasıl yapabiliriz bunu anlatabilirmisin.diğer bir konu da sente ayarı gürkan hoca anlatmış fakat bir kaç farklı yol daha varmış ben gürkan hocanın yaptığı şekilde yaptım geçen yıl fakat iğne kırdırdım, içinde balya yokken yapılıyormuş bunun hakkında bilgin var mı ?
 
Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

brhnztrk86 link=topic=73186.msg1002502#msg1002502 date=1432037361' Alıntı:
yılmaz abi konuyu hortlatmış olucam ama ip sandığını 4 ten 9 a çıkarmayı anlatırım demiştin aradım bulamadım, zahmet olmaz ise nasıl yapabiliriz bunu anlatabilirmisin.diğer bir konu da sente ayarı gürkan hoca anlatmış fakat bir kaç farklı yol daha varmış ben gürkan hocanın yaptığı şekilde yaptım geçen yıl fakat iğne kırdırdım, içinde balya yokken yapılıyormuş bunun hakkında bilgin var mı ?

Zaman sıkıntısı var. Bu yüzden (daha acil olduğu için) sente ayarını hızlıca anlatayım. Sandık konusunu zaman bulunca yazarım:

1-) Piston kolunu 90 derece dik konuma getir.
2-) büyük yaba krankının arka tarafında otomatik dişlisi bulunur. Bu dişlinin üzerinde karşılıklı duran 2 adet alyan civatayı sök. (bazı makinalarda alyan yerine 17 No civata da olabiliyor)
3-) Otomatik dişlisini, mandal (daha doğrusu otomatik kampana mandalı) 'çıt' diye düşene kadar çevir. Düştüğü an bırak.
4-) bir tornavida (yada alyan cıvatayı söktüğün alyan anahtarını) alıp otomatik dişlinin deliklerinin içine sıra ile sok. Arkadaki dişlinin cıvata yuvası ile aynı izaya gelmiş bir delik bulduğunda işlem tamamdır. Doğru deliği buldun.
5-) Başta söktüğün alyan cıvatalardan herhangi birisini o deliğe yerleştir. Diğer alyan cıvata da tam karşısındaki deliğe takılır.
6-) iğnelerin piston ile uyumlu çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için makinayı bağlamaya verip volanı elinle döndürerek bir tur bağlama yapmasını sağla. O esnada çalışmalarını izle. Piston en geride iken iğnenin en uç noktaya çıkması lazım. Eğer piston ile iğneler birbirlerine tehlikeli şekilde yaklaşıyorlarsa ayarda hata var demektir. örneğin piston kolunda yada yaba krankının ekseninde kayma olabilir.

Not 1: ayar sonrası ilk bağlamayı (bir zor olsa da) 'kesinlikle' volanı el ile döndürerek yaptır. Gürkan sente ayarını nasıl yapıyor bilmiyorum. Lakin ilk kontrolü traktör yerine 6. adımda anlattığım gibi el ile yapsaydın iğnen kırılmamış olurdu.

Not 2: Bildiğim en basit sente ayarı bu. makinanın içindeki otu samanı boşaltmana gerek yok. direk yapabilirsin.

Not 3: aktarma organlarında yada yaba krankının ekseninde kayma varsa senta tutmayabilir. bu tarz durumlarda kayık parçayı değiştirmek doğru yol ama her zaman mümkün olmuyor. bu durumda yapabileceğin ikinci yöntem, alyan cıvatayı bir öne yada bir arka deliğe alarak tekrar denemek.

ÖNEMLİ: Sente ayarının tek amacı iğne ile pistonu birbirinden uzak tutmaktır. Bunu gerçekleştirdiğinde işlem tamamdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Aktaş
Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

+1

Bazi makinelerde sente ayari piston tam dik konumdayken tutmuyor. Pistonu tam dikten cok az ileri konumda birakip ayar yapmak lazım. Sentenin tutmadigni anlamanin diğer yollari; 1. igne besik hareket kolunun balatasi, dönüp turu tamamladiginda orada yuvaya tam oturmaz. 2. Piston her vurusunda balya otomatik kampananin icindeki bilyadan vurma sesleri gelir. (Sanki baglama grubu harekete gececekmis ama gecemiormus hissi verir, otomatik kampana cok hafif donme yapar) Makine bu sekide kulanilmaya devam edilirse, otomatik kampana icindei mandali bozuyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Aktaş
Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

yanıtlar için tşkler üstadlar bilginize sağlık çok basit bi olaydan hüsranla çıkınca açık konuşayım korkar oldum sente ayarından, gürkan hocam; Pistonu tam dikten cok az ileri konumda birakip ayar yapmak lazım derken traktör e doğru mu ileri almalıyım...?
 
Arkadaşlar balya işinde yeniyim ben paksan balya makinesinin haşbay sitemimi söktüm kendimce birazda bakım yaptım fakat pikap sitemi aşagı tam saldıgımda dingile dokunuyor bunun çözümü nasıl olur makinayı dingiden alcaltmak veya okun baglandıgı kısmı 3 cm kadar aşagı indirme sansım var bunlar cözüm olurmu ?
Ayrıca bugun makineyi deneyeyim dedim pikap ile makina arasında biraz boşluk var ordan biraz ot aşagı dökülüyor normalmı yoksa haşbayı söktügüm için oradaki alın sacıdamı deyişecek ?

Yaptıgım bakımlarda şöyle (makineyi servis bakımlı aldık lafta)

defransiyel yagı tamamlandı
2 tane igne dişliye degiyordu ayarladım
ip fincanları izli yerlerini tersine cevirdim
ip gergi ayarını yaptım 4,5 kg baglama gurubunun ordan
pikap telleri saclara sürtünmesi engelldim
piston kızaklarının boşluk larını ayarladım yan ve alt üst
tüm civatalar elden gecti
şaftın traktöre baglantısını en düşük acıya getirdim
sayaç deyiştirdim
sadece ip toz lastiklerini deyiştirmedim onda gözüm korktu sanırsam baglama grubu sökülecek :)
 
Cevap: Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

Konu üzerine ciddi bilgi sıkıntısı mevcut. Ustalar (ki haklılar, ekmek kapıları) oldukça ketum. Tek çıkar yolumuz kendi bilgi birimlerimizi birleştirerek bir arşiv oluşturmak.

Ben öncelikle pikap ve şanzıman yağları konusunu merak ediyorum. Gecen yıl yaklaşık 20.000 ot balyası bağladık. Bu adet yağ değişimi için yeterli mi mesela. Ayrıca pikap (sepet, toplayıcı) üzerinde bulunan burç ve rulmanların da bir ömrü var ama ne kadar?

en merak edilen durum bu abi aslında ama şöylede bir gerçek var ve tecrübe ile sabit....öncelikle şanzuman yağı seviyesinin sezonsal kontrolü ve eksik miktarın tamamlanması şart Gelelim yağ değişimine bu bence farklı bir durum ben şanzuman yağı değiştirmedim henüz 2000 model olan ve gecen yıl sattıgım makinamın yağ sevıyesını bırkaç kez kontrol etmiştim eksiltmediği için takviyede yapmadım değişimlik bir ihtiyaç da görmedim makina gallignani idi 6-7 yıl telli sonrasına ipli bağama gurubu ile shutter yani balya sayımız totalde 500.000 i rahat bulmuştu sanırım kullanım ve düzenli bakım bu tarz şeylerde buyuk etken sattıgım şahıs ki kendisi de uyemızdır 2 sezondur anahtar vurmadan 60-70 bin bağladı bu sene detaylı bakıma sokacak ...paksanımın ve gallignani goldunda sevıyelerını sezon başı kontrol ediyorum eksik olursa ilave ediyorum ki bu bile nadir olan bir durum...yaşım gereği ailemizde 6. makinayı gördüm ama henüz yağ değişimi gerçekleştirmedik ve şanzuman dağıtmadık...konu hortladı ama afbuyurun

Gelelim burç bilya konusuna bu makina modelinden markasından markasına kullanılan parçadan parçaya ve kullanıcıdan kullanıcıya değişen bir durum yonca-saman haşpay indir bindir çalışan makinaların bakım ve parça değişim süresi daha kısa cunku yoruyor makinayı dikkatsiz ve sıkıştırmalı kullanım da cabası oluyor Gallignanide 5 yılda 1 değiştirdiğim yaba burcu paksanda 2-3 yılda değişim istiyor boşluk yapıyor burada sanırım burc kalıtesı farklılıgı yaratıyor...volan burcu konusuda keza öyle 30.000 balyada volan burcu değiştirdim paksanda gallignanide 100 binde değiştirdim aynı kullanıcı aynı standart bakımlar farklı 2 marka...Marka fanatıklıgı olarak algılamayın bunu gerçekten somuna kadar kalıte var gallignanide en basıtınden baglama gurubu düğüm ayar somunlarına gallıgnanıde sezon başı tek ayar yapar olumsuz bır duruma kadar ayar yapmam ama paksanda aynı somunların ayarı cok daha cabuk kacıyor yay gorevı goren parca desenız aynı oda o sekılde :) paksan guzel makına severek kullanıyorum dişli bağlama gurublu modeli...işin özü kullanım ve düzenli bakım ve makinadan makinaya değişen bir durum şansa dansa diyelim Makinayı çok fazla sıkıştırmadan düzenli günlük bakım ve yağlamalar ile kullanırsak uzun ömürlü arızasız kullanım yapabiliriz...şanzuman yabalar piston ve bağlama grubunun bakımlarını göz ardı etmeden makinamızda bulunan bütün gressörlüklerin düzenli yağlamasını yapıp çalışmayan gressörlüklerin değişimini ön planda tutarsak iyi bir sezon geçireleceğinden eminim
 

60.000 balyaya gelen makinemin piston kizaklarini degistireyim dedim sokunce gec kaldigimi anladim arkadaslar. Sizce alt lamalarida degistireyimmi.
6b11c32105783e18c6615b4d56c42c76.jpg
7363575cb74540a3bb30e8ec396825a4.jpg
 
Arkadaşlar balya makinesine bakım yapıyorum sadece pikap tertibatı kaldı söktüm toplayacagım şu an fakat pkap rozetlerinin ortatadi daha önce yanlıs takılmış düzelttim sag ve sol taraftaki rozetlerdede(boruların takıldıgı kısım) pasoları farklı iç taraflar uzun diş taraflar kısa acaba dogrumu bilgizi olan arkadaşlar varsa yardımcı olursa sevinirim çünkü sag ve sol taraflar pullar ile desteklenmiş
 

Benzer Konular