Balya Makinesi Periyodik Bakımları


Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

sebazios link=topic=73186.msg882229#msg882229 date=1397986477' Alıntı:
Bazı makinelerde 140, bazı makinelerde 90 numara şanzıman yağı konuyor. Bu farklılık makinadan çok, makinanın çalıştığı bölgenin hava sıcaklığına göre seçilir.

Seviye ayarı da şöyle yapılıyor:
1-) makinayı düz bir yere çekiyoruz.
2-) Şanzımanın altında 2 tane tapa bulunur. Tahliye tapası ve seviye tapası.
3-) Şanzımanın alt geri kısmında (şanzımanı bir saat gibi düşünürsek saat 4 yönünde) bulunan tapa seviye tapasıdır. 13 numara anahtarla bu tapayı söktüğümüzde hafif bir yağ sızması lazım. Sızmıyorsa yağ eksiltmiştir.
4-) Şanzımanın üstü kısmındaki hava sinobunun bulunduğu tapayı sökün ve burdan yağ ekleyin. Seviye tapasından yağ sızmaya başlayınca bu tapayı yerine takın. 1 su bardağı daha yağ ekleyip üst tapayı kapatın.

Yağı değiştirecekseniz yukarıdaki işlemlerden önce en alttaki (saat 6 yönündeki) tapayı açarak tüm yağı boşaltıktan sonra sırası ile yukarıdaki işlemleri yapabilirsiniz.

Not: şanzımanda kullanılan yağın (90 mı? 140 mı?) kaç numara olduğunu bilmiyorsanız, öğrenmek için hiç uğraşmayın. 90 ve 140 numara yağlar arasında az bir viskozite farkı vardır ve birbirleri ile karışabilirler.

Elinizde hangisi varsa onu kullanabilirsiniz.

bilgiler için tşkler...
 
Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

Yılmaz kardeş bakım konularını çok güzel açıklamışsın . bilgine ve eline sağlık . bir bakım ( uçak teknisyeni ) teknisyeni olarak dikkatle okudum . gayet net ve açık . yalnız benim merak ettiğim konu siz bu makinaları aldıktan bakım kitaplarına sahıp olamıyormusunuz . benim bildiğim tüm servislerde bakım kitapları vardır onlardan temin etmenizi öneririm . iki tip kitap vardır (1)BAKIM KİTABI ( 2 ) SÖKÜM TAKIM kitabı bu kitaplara sahip olduktan sonra tüm bakımları kendiniz yapabilirsiniz . hemde hiç kimseye muhtaç olmadan sadece parça gerektiğinde gidip alırsınız .bu kitapları imalatçı firmalar bayi ve servislere muhakkak verirler ,vermek zorundalar . sizde onlardan temin etmeye çalışın eğer vermiyorlarsa yurt dışından firma katologlarından isteyin hangi markayı kullanıyorsanız onun sitesine girerek mail yolu ile veya yurt dışı bağlantısı olan arkadaşlarınız vasıtası ile temin edilebilirsiniz . yaptığım mesleğe dayanarak bunları yazıyorum asla olmaz diye bir şey yok . bu kitaplara (1- SÖKÜM =TAKIM ) ( 2-BAKIM ) bu kitaplara sahip olduğunuz anda kimseye muhtaç olmazsınız kolay gelsin .böyle bakımlarınızı sezona girmeden önce yaparsanız sezonda büyük sıkıntı yaşamazsınız . 30 yıllık tecrübeye dayalı olarak dünyada uzun soluklu çalışan tüm makinaların tamamı saatli bakım periyotları ile sağlıklı bir şekilde çalışır .
 
Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

mahomi85 link=topic=73186.msg882146#msg882146 date=1397939507' Alıntı:
Bilginize saglık bi yaba ölçülerini kontrol edeyim bakalım ondanmı. ayarsızsa nereden ayarlıyoruz bide dönüşlerde bizimkiside şaftan ses yapıyor nasıl giderebilirim teşekkürler

Şaftlı bakımı ve ayarı:
Volanttan gelen şaft en düşük açı ile traktörün kuyruk miline ulaşmalıdır ama bazı traktörlerde kuyruk mili, kurt ağzına çok yakın olduğu için bu mümkün olmuyor.

Burda yapılması gereken şey şaft çatalını alçaltıp yükselterek şaftın düz bir şekilde kuyruk miline ulaşmasını sağlamak. Şaft çatalındaki açı ne kadar fazla ise, şaft o kadar çok zorlanır ve ses yapar.

Her traktörde (kuyruk mili ile kurt ağzı arasındaki) bu mesafe farklı olduğundan, balya makinası ilk alındığında muhakkak bu çatal yükseklik ayarın traktöre uygun yapılması gerekiyor.

Yoksa şaft ömrünün kısalması ve çalışma konumundaki dönüş açılarının düşmesi çok düşmesi, manevra kabiliyetinin azalması gibi sıkıntılar doğar.

Not: kurt ağzı ile kuyruk milinin çok yakın olduğu makinalarda, şart çatalını en düşün konuma bile getirseniz istediğiniz açıyı yakalayamayabiliyorsunuz. Bu durumlarda en pratik çözüm, arışı ters çevirip şaft çatalını, arışın üst kısmına değil alt kısmına bağlamak. Bu şekilde istediğiniz açıyı yakalarsınız.

Aslında en doğru davranış keskin dönüşlerde makinayı kapatmak, hafif dönüşlerde ise devri düşürerek şafta binen yükü azaltmak. Iyi bir şart setinin 1300-1500 lira arasında olduğu düşünülece gerekli özeni göstermek lazım.

Şaft ömrünü uzatan son bir ayrıntı da makinaya ilk hareketini verirken traktörün devrini düşürmek. Yani makinayı rolantide çalıştırıp daha sonra istenilen devre getirmek şafta binen yükü oldukça azaltıyor.

En çok yapılan ihmallerden biri de şaftların yağlanması. Konu ile ilgili küçük bir video:

http://youtu.be/qe_jbybN9PM
 
Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

EROL AKGÜN link=topic=73186.msg882232#msg882232 date=1397990142' Alıntı:
Yılmaz kardeş bakım konularını çok güzel açıklamışsın . bilgine ve eline sağlık . bir bakım ( uçak teknisyeni ) teknisyeni olarak dikkatle okudum . gayet net ve açık . yalnız benim merak ettiğim konu siz bu makinaları aldıktan bakım kitaplarına sahıp olamıyormusunuz . benim bildiğim tüm servislerde bakım kitapları vardır onlardan temin etmenizi öneririm . iki tip kitap vardır (1)BAKIM KİTABI ( 2 ) SÖKÜM TAKIM kitabı bu kitaplara sahip olduktan sonra tüm bakımları kendiniz yapabilirsiniz . hemde hiç kimseye muhtaç olmadan sadece parça gerektiğinde gidip alırsınız .bu kitapları imalatçı firmalar bayi ve servislere muhakkak verirler ,vermek zorundalar . sizde onlardan temin etmeye çalışın eğer vermiyorlarsa yurt dışından firma katologlarından isteyin hangi markayı kullanıyorsanız onun sitesine girerek mail yolu ile veya yurt dışı bağlantısı olan arkadaşlarınız vasıtası ile temin edilebilirsiniz . yaptığım mesleğe dayanarak bunları yazıyorum asla olmaz diye bir şey yok . bu kitaplara (1- SÖKÜM =TAKIM ) ( 2-BAKIM ) bu kitaplara sahip olduğunuz anda kimseye muhtaç olmazsınız kolay gelsin .böyle bakımlarınızı sezona girmeden önce yaparsanız sezonda büyük sıkıntı yaşamazsınız . 30 yıllık tecrübeye dayalı olarak dünyada uzun soluklu çalışan tüm makinaların tamamı saatli bakım periyotları ile sağlıklı bir şekilde çalışır .

sanırım bu tür bir kitaptan bahsediyorsunuz...

http://www.ekilavuz.com/kilavuz/724491c60cbc10ce/gallignani/5190-5190/balya-makinasi
 
Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

EROL AKGÜN link=topic=73186.msg882232#msg882232 date=1397990142' Alıntı:
Yılmaz kardeş bakım konularını çok güzel açıklamışsın . bilgine ve eline sağlık . bir bakım ( uçak teknisyeni ) teknisyeni olarak dikkatle okudum . gayet net ve açık . yalnız benim merak ettiğim konu siz bu makinaları aldıktan bakım kitaplarına sahıp olamıyormusunuz . benim bildiğim tüm servislerde bakım kitapları vardır onlardan temin etmenizi öneririm . iki tip kitap vardır (1)BAKIM KİTABI ( 2 ) SÖKÜM TAKIM kitabı bu kitaplara sahip olduktan sonra tüm bakımları kendiniz yapabilirsiniz . hemde hiç kimseye muhtaç olmadan sadece parça gerektiğinde gidip alırsınız .bu kitapları imalatçı firmalar bayi ve servislere muhakkak verirler ,vermek zorundalar . sizde onlardan temin etmeye çalışın eğer vermiyorlarsa yurt dışından firma katologlarından isteyin hangi markayı kullanıyorsanız onun sitesine girerek mail yolu ile veya yurt dışı bağlantısı olan arkadaşlarınız vasıtası ile temin edilebilirsiniz . yaptığım mesleğe dayanarak bunları yazıyorum asla olmaz diye bir şey yok . bu kitaplara (1- SÖKÜM =TAKIM ) ( 2-BAKIM ) bu kitaplara sahip olduğunuz anda kimseye muhtaç olmazsınız kolay gelsin .böyle bakımlarınızı sezona girmeden önce yaparsanız sezonda büyük sıkıntı yaşamazsınız . 30 yıllık tecrübeye dayalı olarak dünyada uzun soluklu çalışan tüm makinaların tamamı saatli bakım periyotları ile sağlıklı bir şekilde çalışır .


Erol Abi söylediklerin harfiyen doğru. Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde satışı yapılan her makina, cihaz yada ekipmanın Türkçe kullanım kılavuzunun satış esnasında kullanıcı/tüketiciye verilmesi kanuni zorunluluk.

Bizim firmalar bunu yerine getiriyor lakin kullanıcıya yardımcı olmak yerine resmi prosedürü yerine getirmek için. Bir nevi zordan yapıyorlar. Sonuç da ortada.

Şu ana kadar gördüğüm en kalın kılavuz (hem bakım, hem de onarım kitabı görevi görüyor) 35 sayfa. Kılavuzların genel ortalaması 26-27 sayfa. Bu sayfa sayısına kapak da dahil :)
Yani 10 sayfası zaten gereksiz bilgiler ile teknik açıdan faydası olmayan güvenlik bilgileri. Geriye kalan 15 sayfa da da ne, ne kadar açıklanabilir düşünün.

Bugün sadece bir sente ayarını fotoğraflarla destekleyerek ayrıntılı bir açıklama yapsan en az 5 sayfa tutar. Bağlama grubu bakım, onarım ve olası düğüm hatalarını resimli anlatıma girsen ansiklopedi olur.

Şahsen 5-6 farklı firmanın kullanım kılavuzuna ulaşıp inceleme fırsatım oldu. O kadar ilkel, o kadar başarısız anlatılmış/hazırlanmış ki, yapılacak işlemi daha önce yapmış, konu üzerine deneyimi olan birinin bile bildiği işlemi yaparken kafasını karıştırmasına neden oluyorlar.

Ikinci kısım da balya makinasının bazı parçaları maalesef insan gücü ile monte edilemiyor. Bazı bilya, burç ve yataklar pres ile çakılıyor. Yani yaba kranklarını yamultursanız ustaya gitmeden işin içinden çıkamıyorsunuz. Bu da ustalara bağımlılık demek.

Üretici firmalar da aynı şekilde makinaya yapılabilecek yalnış uygulamaların önüne geçmek için kullanıcılara ayrıntılı teknik bilgi vermekte isteksiz. Lakin bu durum yeterli teknik bilgiye sahip yada çevresinde usta olmayan kullanıcıların belini bağlıyor.

Tek çözüm de şu anlık maalesef bu. Kendi başımızı kendimiz kaşıyacağız.
 
Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

Bilgi vericez diye sağlam flood yaptık:) yönetim ard niyetimiz olmadığını farkedip mazur görür inşallah.

Aşağıdaki video da büyük prizmatik balya makinalarının çalışma sistemini ve bağlama düzeneğini gösterir video.

Boyutlarda değişse de düğüm mantığının aynı olduğu görülüyor.

http://youtu.be/yNcik3hKn5c
 
Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

sebazios link=topic=73186.msg882233#msg882233 date=1397990259' Alıntı:
Şaftlı bakımı ve ayarı:
Volanttan gelen şaft en düşük açı ile traktörün kuyruk miline ulaşmalıdır ama bazı traktörlerde kuyruk mili, kurt ağzına çok yakın olduğu için bu mümkün olmuyor.

Burda yapılması gereken şey şaft çatalını alçaltıp yükselterek şaftın düz bir şekilde kuyruk miline ulaşmasını sağlamak. Şaft çatalındaki açı ne kadar fazla ise, şaft o kadar çok zorlanır ve ses yapar.

Her traktörde (kuyruk mili ile kurt ağzı arasındaki) bu mesafe farklı olduğundan, balya makinası ilk alındığında muhakkak bu çatal yükseklik ayarın traktöre uygun yapılması gerekiyor.

Yoksa şaft ömrünün kısalması ve çalışma konumundaki dönüş açılarının düşmesi çok düşmesi, manevra kabiliyetinin azalması gibi sıkıntılar doğar.

Not: kurt ağzı ile kuyruk milinin çok yakın olduğu makinalarda, şart çatalını en düşün konuma bile getirseniz istediğiniz açıyı yakalayamayabiliyorsunuz. Bu durumlarda en pratik çözüm, arışı ters çevirip şaft çatalını, arışın üst kısmına değil alt kısmına bağlamak. Bu şekilde istediğiniz açıyı yakalarsınız.

Aslında en doğru davranış keskin dönüşlerde makinayı kapatmak, hafif dönüşlerde ise devri düşürerek şafta binen yükü azaltmak. Iyi bir şart setinin 1300-1500 lira arasında olduğu düşünülece gerekli özeni göstermek lazım.

Şaft ömrünü uzatan son bir ayrıntı da makinaya ilk hareketini verirken traktörün devrini düşürmek. Yani makinayı rolantide çalıştırıp daha sonra istenilen devre getirmek şafta binen yükü oldukça azaltıyor.

En çok yapılan ihmallerden biri de şaftların yağlanması. Konu ile ilgili küçük bir video:

http://youtu.be/qe_jbybN9PM
Teşekkürler. elkitakonusunda. arayı arayı zorla ricayla aylar sonra fabrikasından gettirtim aynı dediginiz gibi kitap bi geldi hayal kırıklıgı kafa karıştırıyor el kitabı varmı var denecek kadar bana yolladıkları kitap
 
Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

Arkadaşlar bir an işim çıktığından ayrılmak zorunda kaldım haberde veremedim . benim daha çok anlatmak istediğim bakım kitabı sadece pratik için gerekli . fakat tüm parçaları ( kompenetleri ) söküm takımlarını gösteren kitaplar var bu kitapları imalatçı firmalardan isteyebilirsiniz . dünyada tüm imalatçı firmalar bu kitapları sattıkları makinalarla birlikte verir . çok büyük makina üreticileri yetkili servislere makina sattığında muhakkak yetkili servis ve bakım teknisyeni gönderir kurs verirler . aynı makinalar üzerinde değişiklik yapılınca satış yaptığı firmaya ya katolokla veya servis bültenleri ile bilgi verirler .kendi işimizden örnek vereyim bizim işimizde yeni bir uçak ( FARKLI MODEL ) alındığında muhakkak yurt dışında kurslara gideriz . veya firma yetkilileri thy tekniğe gelerek teknik personele kurs verir vede tüm bakım kitabı ( AMM ) . parça söküm takım ( IPC ) RESİMLİ OLARAK VERİRLER . malesef şimdiki firmaların çoğunluğu bu bilgileri müşteriye vermiyor çünkü herkez ona muhtaç olsun diye . onun için sizin gibi makinalarla uğraşan insanlar sezonda büyük arıza ile karşılaşmamak için her yıl sezona girmeden önce tüm bilyaları ( bearıngleri ) tüm burçları hareketli parçaları elden geçirmeniz gerekir . birde önemli not = makinayı tamire götürdüğünüzde muhakkak ustayı takıp edin söküp takarken muhakkak bir şeyler kapılır . sonuçta kitap olursa hangi dilde olursa olsun farketmez . sizlere çok faydası olacağına inanıyorum . dünyada hiç bir şey imkansız değildir . öğrenende bunları bu kitaplardan öğreniyor . belki uzun oldu ama .azimle her şey başarılır . hoşçakalın.
 

Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

Bahsettiğiniz kitaplar,
birisi operator ' s manual, yani kullanici klavuzu
Digeri workshop manual, yani servis klavuzudur.

Kullanici kitabinda makinanin organlari tanitilir, islevleri anlatilir, bakim noktalari, bakim aralıkları ve nasil olacagi anlatilir, basit ayarlardan bahsedilir, guvenlik aciklamalari vs olur.

Servis kitabinda ise makinanin a dan z ye tum parcalarinin nasil sokulip takılacagi, tamiratlarin nasil yapilacagi, tum ayarlar detaylica anlatılır.

Kullanici klavuzu kullaniciya makina ile teslim edilmelidir.
Servis klavuzu ise servislere egitim sonrasi verilir.

Kullanicilar servis klavuxuna genelde ulasamazlar, servis gostermek istemez, fotokopi ic7n vermez
 
Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

Balya sektöründe durum biraz daha farklı.

Çoğu balyacı makinanın hem kullanıcısı, hem de servisi. Çünkü makinalar hem sürekli arazide çalışılıyor, hem de her istediğinizde bilgi/destek alabileceğiniz servisler çok yaygın değil. Hatrınız olan bir ustaya telefonla danışmak en çok kullanılan servis yöntemi belkide.

Bakım için bir makinayı 80-100 km hatta bazı zamanlar daha uzak mesafelere traktör ile götürüp getirmeniz gerekiyor. Şahsen bize en yakın servis 45 km ile Malkara ve 75 km ile Keşan. Ayrıca işin maddi boyutunda var. Bugün bir servis çağırmak 300 liradan başlıyor.

Sonuç olarak bu işi yapıyorsanız kendi işinizi (en azından büyük kısmını) kendiniz görmeni gerekiyor. Tabi ki makinaların bakım ve ayarlarının ehliyetli, uzman teknik personeller tarafından yapılması en doğru olan yol ama maalesef imkanlar buna herzaman olanak tanımıyor.

Açıkçası makina üreticileri de bunun farkında ama ne hikmetse de umursamıyorlar.

Az önceki mesajdada bahsettim. Bu ülke şartlarında, küçük prizmatik balya makinası alan her kullanıcıya kullanım kılavuzunun yanında servis kitabının da verilmesi gerekli.

Ama gel gelelim değil ayrıntılı bir servis kitabı, verilen kullanım kılavuzları dahi çok yetersiz durumda.

Bunu Gürkan ' da iyi bilir. Teknik döküman yetersizliğinden kendisine ne kadar çok soru sorulduğunu, çevrede bu işi yapıyor olanların nasıl bir bilgi birikimi açlığı yaşadığını tahmin ediyorum.

Şahsen ben de çok uzun zamandır makina kullanan birisi değilim. Bilgi konusunda çok sıkıntı çektim. Tabiri caiz ise bulabildiğim her kaynağı sömürdüm. Özellikle yabancı forumları çok didikledim. Çok da faydalı oldu ama sizin de söylediğiniz gibi adam gibi hazırlanmış bir servis kitabı olsaydı. Bu kadar araştırmak, uğraşmak, çile çekmek zorunda kalmayacaktım.

Benim durumumda olan çok kişinin de olduğuna eminim.
 
Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

Yaba burçları nasıl değiştirilir?

Balya makinalarının en çok aşınan parçalarından biri de yaba burçlarıdır. Sanılanın aksine burçlar, şapkalı yaba pimlerimden daha hızlı aşınır. Bu nedenle pim değiştirmekten çok burç değiştirmek gerekmektedir. Çıkartırken de takılırken de dikkate silmesi gereken husular var.

Resimli anlatım:

Kopilya ' yı çıkartıp şapkalı pimi söküyoruz.

Yıpranmış bir yaba burcu:

vemu7avu.jpg


Uygun bir zımba (muş, pim) ve çekiç yardımı ile vurarak burçu çıkartıyoruz. Arka tarafa kendiliğinden düşer.

e5eseqaq.jpg


Yıpranık burcu çıkardık:

e5aju9e2.jpg


Yeni burcumuzu aldık: (bu burcu alırken '20x15 yaba burcu' derseniz istediğiniz parçayı verirler.)

ary9ujet.jpg


Burç yatağını güzelce temizledikten sonra yeni burcu küçük tıklamalarla yerine oturttuk. Burda önemli ayrıntı, burcu yada burç yatağını 'yağlamamanız'. Yağlama işlemi burç çakılmasından önce yaparsa burçta oynama, yuvadan çıkma yada kayma oluyor. Bunun olmaması lazım. Burç yerinde sabit olmalı.

begabyha.jpg


Bu noktadan sonra burca çekiç ile vurmak tehlikelidir. Burç anında yamulur yada şişer. Bunun olmaması için en kolay yöntem burcun içine tam oturan 19 numara bir cıvatayı burcun içinden geçirip onunla çakmaktır. Diğer bir seçenek de tahta takoz kullanmak ama emin olun o yöntem daha zahmetli.

5a6umequ.jpg


e4ura6yh.jpg


e3ytasaq.jpg


Burcumuz hazır. Şapkalı pim rahat girmezse bir eğe yardımı ile çapakları temizliyoruz.

suju6e8u.jpg


Unutulmaması gereken şey bu burcu şu an bol gres yağı ile yağlamanız. Özellikle resimdeki orta burcun gres yuvası bulunmaz. Şimdi yağlamazsanız tekrar yağlamak zor olur. Yağlama sonrası yaba kolunu ve şapkalı pimi yerine takıyoruz. İşlem tamam.

Önemli not: Dirseklerdeki pimlerin şapkalarının önde yada arkada olması farketmez ama ortadaki pimin şapkasının (yaba zinciri gevşeme yapıp sarkarsa sürtmemesi için) arkada olması gerekli. Yani şapka arkada, kopilya önde olacak.

Yabalarda kullanılan büyük burçların değişimini de uygun bir zaman anlatırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmanli
Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

arkadaşlar dün makinaya bakım yaptırdık. aslında kendimizde yaparmışız ama işte daha önce hiç sökmediğimiz için sezonda sıkıntı çıkar mantığı ile cesaret edemedik servisinde yaptırdık bakımı.

parça 1560tl tuttu. 600 lirada el emeği aldılar. parça fiyatlarını uysaklar ve kırşehir kılıçoğullarıyla kıyasladım. uysaklar 40 lira eksik çıkardı. kırşehir 45 lira fazla çıkardı. parçanın çoğu yedek parçalar lazım olur diye aldık. servisin değiştirdiği bazı yerler var gereksiz yere değişti diye düşündüğüm. örneğin kızakların 4üde değişti bana kalsa üstleri değişmezdim. ama eski parçalarıda aldım yedekte durur. sonuç olarak akşama kadar ordaydım servislede aram çok iyidir. 600 liraya bakım nasıl yapılır onu öğrendim sayıyorum bu açıdan kendimi karlı görüyorum.
yapılan işlemler şunlar

1.haşpay sökülde tüm dişler yenilendi balansı yapıldı.
2. tırmık söküldü teller ve kaburgalar(plastik kaburga) değişti.
3. yaba burçları, yaba parçalı burçları değişti.
4. kızaklar hepsi değişti. kızak köşebent ve düz lama değişti.
5. volant balatası bozuktu garantiden değişti.
6. alttaki 3 fincan değişti.
7.ufak tefek ayarları fln yapıldı.
 
Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

SALİH29 link=topic=73186.msg887010#msg887010 date=1399147921' Alıntı:
yılmaz paylaşım için çok teşekkürler çok faydalı olmus 5.6 şıkda ip yatagını 4 den 9 çıkardık demişin nasıl oluyu bizde yapabilirmiyiz

Salih yapabilirsiniz. Birşeyi yok. Özelden soran arkadaşlarda olmuş. Ilk fırsatta resimli şekilde burda anlatırım. Bu sıralar işler fena sıkıştı. Nete kaçak göçek girebiliyorum.
 
Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?

selamınaleyküm arkadaşlar bu sezon 2013 model paksan s 8002 aldık fakat haşbay makineden sökülmüş olarak geldi. kendim bi fabrikada bakımcıyım kendim takarım diye düşünüyorum ama daha önce görmediğim için biraz çekiniyorum. bide eksik yada yanlış bişey yapmaktan korkuyorum. rica etsem mümkünse fotoğraflı değilsede açıklamalı olarak yardımcı olursanız sevinirim. yakında servis yok en yakın servis yaklaşik 200 km uzakta oda haşbay takmaya 500 tl istediği için servise taktırmak istemiyorum sonuçta 10 top ip parasına denk geliyo
 

Benzer Konular